Gå til innhold

***August 2014 ***


Fillibobba

Anbefalte innlegg

Da var vi over i 3 trimester, og ukene flyr jo avgårde mot august! Wow:) Hadde aldri trodd det skulle gå så fort! Hvordan er formen hos dere jenter ;) ? Forskammet fin her, og priser meg lykkelig for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

He he- jeg synes det går ufattelig tregt :) Formen er ikke så bra, så er fullt sykemeldt. Mye kynnere, generelt sliten og fortsatt kvalm. Og har mye halsbrann, men det er bittelitt bedre enn forrige gang.

Det er full fart i magen om dagen :) Må snart få somlet meg ut for å kjøpe garn så jeg får strikket et pledd til magebolla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden raser nok avgårde her fordi det er så mye som skjer. Med jobb, oppussing, trening og sosiale greier i dette fine været vårt! Så kjedelig at formen er dårlig:( Da kan jeg forstå tiden går sakte! Tenkte å prøve meg på et babypledd jeg også! Skal bare pakke opp alle esker i den nye leiligheten først! Puh.. I går vasket jeg 5 maskiner med Barneklær, og i dag har jeg strøket og strøket og strøket! Ting tar tid :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he- tida gikk sakte forrige svangerskap også :) Det er som om jeg opererer med 2 tidsregninger. Arbeidsukene (før sykemelding) gikk fort, svangetskapsukene gikk tregt.

Så flink du er som har ordnet så mye med klær. Jeg har ikke ordnet noe, og strykejernet kommer garantert ikke til å bli brukt :) Kanskje på sengetøyet jeg rer opp senga med. Må snart få kjøpt vogn også. Har ikke helt bestemt om det blir brukt eller ny enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har ukene flydd. Men nå den uken jeg har vært sykemeldt med bekkenløsning har tiden nesten stått stille føles det ut som. Men er heldigvis ikke lenge til august nå .:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk! Hvor ble energien av? I dag har jeg følt meg utslitt siden jeg sto opp. Riktignok opp kl 6 med storesøster, men likevel.. Litt urolig søvn i natt da jeg synes det har vært lite fart i magen. Heldigvis har det tatt seg opp nå, men det tar på litt å være urolig for det også. I tillegg har magen vært steinhard i stort sett hele dag. Greit at jeg skal ta det med ro, men litt mer energi enn i dag hadde vært supert.

Satser på at det er bedre i morgen!

 

Hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har dagen bestått av å slappe av i varmen egentlig, helt til jeg plutselig fikk et innfall. Følte et skikkelig behov for å gjøre noe fornuftig, så jeg begynte å vaske bilen innvendig da det var veldig på tide, hehe. Men det ble mer slitsomt enn jeg trodde det skulle bli, så resten av kvelden ble jeg liggende på sofaen med kynnere :( De var ikke vonde, men litt ubehagelige... Men bilen ble ren da! :D

 

Syns tiden går litt seint nå, men det er ikke så farlig, har mye jeg skal gjøre klart før den lille kommer. Om 12 dager er det tid for 3D ultralyd også, det blir stas! Da vil jeg også være inne i 3 trimester... Nei huff! Nå gikk tiden plutselig veldig fort igjen! Snart har vi bebisene våres :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser nå at jeg bare plutselig hoppa inn i 3 trimester tråden :P blanda den med august-tråden på 2 trimester, jaja... Hehe, sånn går det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er forøvrig sånn "der", plenty plagsomme symptomer....men ikke noe skumle greier utover litt vel friske kynnere vi følger litt med, men tror jeg nok går til han er fullbåren. Magefølelsen sier det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 27 uker, men tillater meg å joine her allikevel 😊

 

Formen er sånn halveis; blir veldig fort sliten så kan ikke planlegge mer enn en aktivitet per dag. Dvs på ukedagene blir aktiviteten jobb (jobber 100% ennå ) også ligger jeg strakt på sofaen hele egtermiddagen/kvelden 😞 Veldig kjedelig og usosialt, men det verste er dårlig samvittighet ovenfor storesøster 😢

 

Sliter også med bekkenlåsning så får ikke bevegd meg noe særlig. Kjipt å være i dårlig fysisk form og tyngre enn jeg noen gang har vært når jeg skal føde....

 

Anyway, nok klaging fra meg! Ferie om en mnd, og så permisjon rett etter det. Gleder meg 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopper inn her med Kengubarnet mitt. Like aktiv hun her som de tre storesøstrene til sammen tror jeg. ;-)

Nøyaktig 3 mnd til termin. Jordmortime i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ti og en halv uke igjen her :) Og babysprell i magen er aktiv stort sett hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da kommer jeg også over i 3. trimester  :nigo:

Formen er bedre enn tidligere, det hjalp masse for bekkenet å trappe ned litt på jobb. Har fått vondt i ryggen og ribbeina i det siste, men ikke mer enn at jeg fortsatt fungerer fint i hverdagen. Får kynnere hver gang jeg reiser meg opp fra sittende stilling, eller når jeg forsøker meg på et litt kjappere tempo enn subbing.. Ellers skal jeg ikke klage! 12 uker igjen til termin  :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vips var jeg også 28 uker på vei. Som førstegangs blir jeg stadig imponert over alt det merkelige kroppen er i stand til. Koser meg med babyspark og gleder meg til å bli kjent med hun som skal komme i august. Etter å ha hatt noen vanskelige uker fra uke 24 begynner jeg nå å føle meg litt bedre. Håper det varer. Det har vært så mye fint vær de siste ukene, så når jeg kommer fra jobb bytter jeg sporenstreks til noen lette og ledige klær. Føles som jeg koker. Jeg som alltid har vært en frysepinn...haha ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også gått fra å være frysepinn til å være en varmeovn, jeg tenkte at det skulle være null problem for meg å gå gravid i varmen men der tok jeg feil gitt. Har så lyst å installere air condition, men tror en god vifte får holde... Og jeg skal jammen gjøre klar et isbit-lager til det blir enda varmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg også på plass her! Tiden flyyyyr ❤️ formen er kjempefin og jeg nyter tiden med magen :) Håper det fortsetter slik.. Forberedt på at det blir tungt på slutten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hopper jeg inn her også:) 29+2! Formen er helt fin utenom morgenkvalme pg kynner. Var også på 3D ultralyd i går, men lille prinsessen ville så absolutt ikke vise seg fram. Så ny UL neste uke. Får krysse fingre og tær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg også endelig inne i 3 trimester, 28+0 idag! Akkurat 2 mnd og 26 dager igjen til termin<3 

Er det bare meg som syntes at 2 trimester gikk kjempe fort?! 

 

Hilde8383: Så dumt at lille prinsessa ikke ville vise seg for dere igår på UL, dere for sikkert fine bilder neste uke;) Selv skal jeg på 3D UL i morra, og må si at jeg grugleder meg litt... Er så redd for at ting plutselig ikke er som det skal, eller at vi betaler masse penger og ikke får med et eneste bilde med hjem...Men men, mest sannsynlig går det bra, må bare være positiv! 

 

Ha en fin dag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi som tiden flyr.....! Plutselig var jeg 28 uker og i siste trimester jo. Med en travel og krevende jobb, huskjøp og planlegging er det kanskje ikke så rart. Vi overtar huset vi har kjøpt i slutten av juni, så vi har enda ikke begynt å kjøpe noe særlig til veslegutt. Føler egentlig at vi henger litt etter :fnise:  Men men, har da bestilt vogn og kjøpt bilstol og noe klær. Så bør han vel kanskje få noe å sove i etter hvert også.

 

Håper formen til alle er god og måtte sommeren bli sånn passelig sval :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe de små kan være riktig så bestemt :) bedre lykke neste ul time ❤️

 

Veldig spent selv da vi skal på 4D i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, idag så har jeg og min kjære sett verdens fineste lille jente på 3D ultralyd <3 Absolutt verdt hver eneste krone syns jeg, og jeg er mye mindre bekymret! Så nå skal jeg bare nyte svangerskapet og kose meg med masse rosa innkjøp, hehe. Alt var i skjønneste orden og lille var 1100 g tung, så ikke rart magen begynner å syntes for alvor! 

 

*Er helt forelska*

 

Var det ikke flere som skulle på UL idag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det stille :) Går det bra med alle sammen?

Her er det det samme med kvalme, kynnere og dårlig form. Babyen har også begynt å presse mot blæra, så er vakker da kommer jeg til å tisse på meg :P Kynnere og nedpress bekymrer meg litt innimellom. Rett for at det skal fremskynde fødsel. Det har blitt bedre etter at jeg ble sykemeldt fra jobb, men det er jo helt umulig å ta det helt med ro med storesøster. Det blir litt løfting og bæring på henne. Svangerskapskontroll i morgen og kontroll av morkake på torsdag, så jeg får huske på å spørre da.

 

Ellers en liten klage over dagens luksusproblemer: kjøpe 2 t- skjorter og 1 kjole på hm. Gadd ikke å prøve, og det var bare 1 t-skjorte som passet. Kjøpte også en neglelakk, men den manglet i posen da jeg kom hjem :( Sto så kjekt og greit på kvitteringen...

Har hentet babybox fra Vitus apotek. Den blei jeg skikkelig skuffa over. Husker pakkene var så innholdsrike ved forrige svangerskap, men denne var ikke mye å skryte av. Er så klart glad for alle gratisprøver da, men hadde forventet litt mer oppi der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...