Gå til innhold

***August 2014 ***


Fillibobba

Anbefalte innlegg

Masse lykke til dere som fortsatt venter!

Herjar veslejenta allerede rukket å bli 17 dager gammel <3 Det går veldig fint med oss, storesøster har masse koser og susser til lillesøster :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Masse lykke til dere som fortsatt venter!

Herjar veslejenta allerede rukket å bli 17 dager gammel <3 Det går veldig fint med oss, storesøster har masse koser og susser til lillesøster :)

 

Høres fantastisk ut! Fortsett å kose dere og nyt tiden ❤️❤️❤️ :)

 

Her er det 2 spente søsken som venter fælt på lillebror ❤️ Håper han kommer snart ;) Termin om 9 dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menstermin i dag, UL termin neste torsdag... Sitter nå på venterommet hos legen mens hn prøver å få tak i noen på sykehuset for å sjekke leie 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menstermin i dag, UL termin neste torsdag... Sitter nå på venterommet hos legen mens hn prøver å få tak i noen på sykehuset for å sjekke leie 😬

UL i morgen, legen er ganske sikker på tverrleie 😱 Hva gjør de hvis det er tilfelle?? Forsøker de vending eller? Dette er på Riksen...

 

Noen med erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Menstermin i dag, UL termin neste torsdag... Sitter nå på venterommet hos legen mens hn prøver å få tak i noen på sykehuset for å sjekke leie

UL i morgen, legen er ganske sikker på tverrleie Hva gjør de hvis det er tilfelle?? Forsøker de vending eller? Dette er på Riksen...

Noen med erfaring?

Huff, disse babyene våre vil visst ikke ligge rett vei de! Hvis det er tverrleie så sent vet jeg ikke om de prøver vendingsforsøk. Tverrleie betyr vel planlagt KS ? Jeg skal også på UL i morgen. Har termin på fredag, og seteleie. Hvem vet, plutselig må vi kanskje ta KS før helgen begge to?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Menstermin i dag, UL termin neste torsdag... Sitter nå på venterommet hos legen mens hn prøver å få tak i noen på sykehuset for å sjekke leie

UL i morgen, legen er ganske sikker på tverrleie Hva gjør de hvis det er tilfelle?? Forsøker de vending eller? Dette er på Riksen...

Noen med erfaring?

Huff, disse babyene våre vil visst ikke ligge rett vei de! Hvis det er tverrleie så sent vet jeg ikke om de prøver vendingsforsøk. Tverrleie betyr vel planlagt KS ? Jeg skal også på UL i morgen. Har termin på fredag, og seteleie. Hvem vet, plutselig må vi kanskje ta KS før helgen begge to?

 

Noen steder prøver de vending om babyen ligger i tverrleie, andre steder ikke. Hva Riksen gjør vet jeg ikke. Kjenner til bekymringen da min satt veldig lenge. Krysser fingrene for dere begge to! ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Menstermin i dag, UL termin neste torsdag... Sitter nå på venterommet hos legen mens hn prøver å få tak i noen på sykehuset for å sjekke leie

 

UL i morgen, legen er ganske sikker på tverrleie Hva gjør de hvis det er tilfelle?? Forsøker de vending eller? Dette er på Riksen...

Noen med erfaring?

Huff, disse babyene våre vil visst ikke ligge rett vei de! Hvis det er tverrleie så sent vet jeg ikke om de prøver vendingsforsøk. Tverrleie betyr vel planlagt KS ? Jeg skal også på UL i morgen. Har termin på fredag, og seteleie. Hvem vet, plutselig må vi kanskje ta KS før helgen begge to?

Ussj Ønsker jo ikke KS selv om det hadde vært greit å bli ferdig med dette! Blandede følelser....

 

Blir spennende i morgen for oss begge da, uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Menstermin i dag, UL termin neste torsdag... Sitter nå på venterommet hos legen mens hn prøver å få tak i noen på sykehuset for å sjekke leie

UL i morgen, legen er ganske sikker på tverrleie Hva gjør de hvis det er tilfelle?? Forsøker de vending eller? Dette er på Riksen...

Noen med erfaring?

Huff, disse babyene våre vil visst ikke ligge rett vei de! Hvis det er tverrleie så sent vet jeg ikke om de prøver vendingsforsøk. Tverrleie betyr vel planlagt KS ? Jeg skal også på UL i morgen. Har termin på fredag, og seteleie. Hvem vet, plutselig må vi kanskje ta KS før helgen begge to?

Noen steder prøver de vending om babyen ligger i tverrleie, andre steder ikke. Hva Riksen gjør vet jeg ikke. Kjenner til bekymringen da min satt veldig lenge. Krysser fingrene for dere begge to! ❤❤

Uff ja, blir spennende. Litt for spennende syntes jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med deg i dag, Light of my life?

 

Her konstanterte de seteleie på UL, og jeg fikk tatt pelvimetri på røntgenavd etterpå. Venter nå på telefon om bekkenmålene er gode nok for setefødsel. Hvis ikke blir det ks i morgen eller lørdag. Krysser fingre for gode mål. Lille er estimert til 3600 g. Uansett har drømmefødselen i rolige omgivelser med få personer tilstede og badekar røket. Nå blir det epidural, minst to fødselsleger, jordmor, barnelege, kontinuerlig CTG, klipping og stort føderom på meg hvis det blir vaginal fødsel. Akkurat det er jeg litt lei meg for kjenner jeg. Hadde forestillt meg hvordan jeg skulle klare å gå inn i meg selv og jobbe under fødselen, med mannen og jordmor til stede. Og ikke en hel haug med andre. Men sånn er det, og det er jo for å få best mulig oppfølging at det er så mange i rommet. Får vel bruke energien min nå til å tenke positive tanker om setefødsel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ligger på tvers/skrått ja. De tror at dersom hun vender seg av seg selv så er det mest sannsynelig at rumpa havner ned Av div grunner er setefødsel ikke aktuellt for meg. Skal tilbake i morgen for et forsøk på vending og mulig induksjon dersom vending er vellykket. Hvis ikke blir det KS.

 

Kjedelig når ting ikke blir som man ønsker! Skjønner godt hvis du er skuffet Anekdote.Er stressende nok å skulle forholde seg til fødsel når alt er normalt spør du meg....

 

Men da blir det kanskje bebisser på oss begge denne helgen Det er jo en fin tanke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da høres det ut som du står mellom hodefødsel hvis vendingen går bra, eller et planlagt ks i veldig nær fremtid da! Er det ikke rart at etter et langt svangerskap så er plutselig dagen vi skal møte babyen plutselig så nære!! Det får hjertet til å slå litt fortere hos meg i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger litt med på dere begge ❤️❤️ litt spesielle situasjoner dere begge endte opp med men prøv å tenk positivt. Det ble ikke helt som dere forestilte dere men det kommer til å bli fantastisk uansett :) :) kanskje får dere begge hilse på babyen deres denne helga!

 

Jeg for min del venter i spenning og aner ingenting om når han har tenkt å komme ut til oss ❤️ kanskje vi føder alle 3 i helgen ;) spennende dager er det uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg prøver å fokusere på "premien" ❤ Gleder meg helt vanvittig til å ha henne i armene mine ❤❤❤ Krysser fingre og tær for at det skjer for oss alle 3 denne helgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gjør jeg også 💙💙 Få studere det lille ansiktet, fingrene, føttene.. Bare nyte det å ha han i armene mine og på brystet :) :) Skal bli så utrolig herlig.. Can't wait! Begynner å bli litt utålmodig her i huset ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anekdote kan jo bare dele min erfaring. Jeg hadde jo håpet på vann og uten epidural.. Fryktet også nettopp det du fryktet (mange mennesker, epidural, ctg etc). Ja, epidural fikk jeg ved 6 cm, men det var kun jordmor og mannen min som var i rommet under hele fødselen bortsett fra siste 20 min hvor jeg skulle trykke. Var kun legen og jordmor jeg forholdt meg til i pressfasen, overlegen sto bare i bakgrunnen. Barnepleierene var ikke i rommet, de ventet utenfor:) Måtte ikke ha ctg før jeg var på 8-9 cm. Gikk og vandret rundt hele fødselen, og sto mest oppreist faktisk:-) Var også veldig redd for dette klippet, og ja det gjorde litt vondt de første dagene! Men guri så pent det har blitt nå, og klippet er jo skrått utover, så påvirker ikke underlivet i det hele tatt. Ser helt lik ut :P Og gjorde også at jeg fikk 0 rifter, så kniping/ å tisse etc har aldri vært vondt eller vanskelig her! Om det er en liten trøst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var jeg hjemme etter overtidskontroll nr 1. 

hadde hele 1 cm åpning  :huh: jippi 

 

good news: baby hadde det supert.. han har det som plomme i egget ihvertfall... sikkert derfor han ikke har tenkt å komme..... men de ville sette meg igang på mandag om det ikke skjer noe i løpet av helgen.... 

hvis jeg ikke har noe mer åpning/modning enn det jeg hadde idag så blir det ballong, og hvis det er mer modning og f.eks 3-4 cm åpning så blir det innleggelse og stikkpiller.....

 

vil jo helst unngå alt dette og få det til så naturlig som mulig... men tydeligvis så har jeg ikke kropp for dette. Fikk jo fødselsdepresjon nettopp pga at fødsel ikke gikk slik jeg ville forrige gang. Jeg var den som ønsket hjemmefødsel og endte med 9 dager overtid med haste keisersnitt etter rier i en hel helg som førte ingenstans.... 

 

så nå kjenner jeg at det er en skuffelse på vei.. og håper ikke det ender med ammeproblemer og keisersnitt og enda en fødselsdepresjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ussjda Peanuts, skjønner du er skuffet! Men ikke ta sorgene på forskudd da; det trenger jo ikke bli en gjentagelse av sist gang. Husk å keep your eyes on the price; tenk snart har du en liten bylt i armene dine

 

Jeg reiser snart til Riksen; er optimist og tar med fødebagen, men det er vel fare for at jeg blir sendt hjem igjen etter vendingsforsøket. Har uansett barnevakt og hundevakt på stand-by.

 

Spennende tider for oss alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ussjda Peanuts, skjønner du er skuffet! Men ikke ta sorgene på forskudd da; det trenger jo ikke bli en gjentagelse av sist gang. Husk å keep your eyes on the price; tenk snart har du en liten bylt i armene dine

 

Jeg reiser snart til Riksen; er optimist og tar med fødebagen, men det er vel fare for at jeg blir sendt hjem igjen etter vendingsforsøket. Har uansett barnevakt og hundevakt på stand-by.

 

Spennende tider for oss alle

ja sant det... men det er så nedtur å tenke på at det går så utrolig sakte... 

 

håper at begge har en liten nurk i armene til over helgen :) lykke til på Riksen  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anekdote kan jo bare dele min erfaring. Jeg hadde jo håpet på vann og uten epidural.. Fryktet også nettopp det du fryktet (mange mennesker, epidural, ctg etc). Ja, epidural fikk jeg ved 6 cm, men det var kun jordmor og mannen min som var i rommet under hele fødselen bortsett fra siste 20 min hvor jeg skulle trykke. Var kun legen og jordmor jeg forholdt meg til i pressfasen, overlegen sto bare i bakgrunnen. Barnepleierene var ikke i rommet, de ventet utenfor:) Måtte ikke ha ctg før jeg var på 8-9 cm. Gikk og vandret rundt hele fødselen, og sto mest oppreist faktisk:-) Var også veldig redd for dette klippet, og ja det gjorde litt vondt de første dagene! Men guri så pent det har blitt nå, og klippet er jo skrått utover, så påvirker ikke underlivet i det hele tatt. Ser helt lik ut :P Og gjorde også at jeg fikk 0 rifter, så kniping/ å tisse etc har aldri vært vondt eller vanskelig her! Om det er en liten trøst?

Takk, Fillibobba! Jeg har vært på obs posten nå og fått vite at bekkenmålene er gode nok for vaginal fødsel. Møtte fastende i tilfelle de ikke var gode nok, for da hadde jeg fått ks i dag. God følelse å vite at jeg kan prøve vanlig fødsel. Og godt å vite at det ikke blir folksomt før helt på slutten. Kjenner at baby er lenger ned i bekkenet i dag, har nedpress og mye kraftige kynnere. Det er bra! Gruer meg jo litt til det obligatoriske klippet på slutten av fødselen når det er seteleie, så det var greit å vite at det ikke trenger å bli så ille. Nå er jeg bare utrolig sliten etter en natt med lite søvn. Visste jo ikke om det ble ks i dag eller ikke da jeg la meg i går. Våknet hver time og prøvde å konsentrere meg om å slappe av. Nå skal jeg bare kose meg hjemme og forberede meg mentalt på fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingre for deg, peanuts! Det bruker jo å være mye lettere å indusere andregangsfødende! Kanskje skal det ikke så mye til denne gangen. I min familie er det vanlig å gå 14 dager over termin, og det har blitt friske og våkne barn og lette fødsler av det. Det er jo utrolig tungt å være så høygravid, og det er definitivt lov til å klage litt og være skuffet. Satser på at det skjer noe i løpet av helgen! God klem til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjer det mye med mange av oss! Tydelig at vi er på slutten av mnd og vi er få igjen ;) Spennende å følge med nå.. Viker som det kan komme noen babyer i helgen ❤️ Lykke til jenter!

 

Håper alle får gode opplevelser :) Husk å fokusere på gullmedaljen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten anbefaling angående klippet, jeg visste ikke at jeg kunne spørre om smertestillende før siste dagen! Og det var en ny verden! Så spør med en gang! Mener jeg fikk to paracet og en naproxen, himmel! Også vil jeg anbefale å be om klystér når du kommer inn! For guri så deilig å slippe å tenke på å skulle på do de nærmeste 2 dagene etter fødsel! Også begynte jeg med laktulose også, bare for sikkerhetsskyld:-) Masse lykke til! Kommer til å gå så fint:)

 

Nå 4 uker etter fødsel ser man ikke hvor klippet har vært! Og samboern min har sjekket det litt underveis i grofasen, og sa det var på lengde med hans tommelnegl utover. Så er ikke så stort som man tror!

Endret av Fillibobba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah, jeg bærer visst på en liten akrobat for hun har ila natten tatt en 360' og ligger nå med hodet ned i bekkenet igjen.

 

Burde strengt tatt være glad for det, men klarer ikke la vær å kjenne en liten smak av skuffelse ettersom jeg nå er overlatt til ventingen med null fødesymptomer i sikte 😕

 

Da jeg kom hjem ringte jeg sporenstraks å booket time til modningsakupunktur på mandag. Desperat? Oh yess 😄

 

Håper det går bra med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah, jeg bærer visst på en liten akrobat for hun har ila natten tatt en 360' og ligger nå med hodet ned i bekkenet igjen.

 

Burde strengt tatt være glad for det, men klarer ikke la vær å kjenne en liten smak av skuffelse ettersom jeg nå er overlatt til ventingen med null fødesymptomer i sikte

 

Da jeg kom hjem ringte jeg sporenstraks å booket time til modningsakupunktur på mandag. Desperat? Oh yess

 

Håper det går bra med dere andre?

ja :laugh:  så bra at bebisen har snudd seg . :duskedame: .. men velkommen til ventende dager.... jeg har ikke prøvd modningsakupunktur selv og nå er det litt for sent ettersom jeg mest sannsynlig blir igangsatt på mandag om det ikke skjer noe i løpet av helgen... men du må si ifra om det fungerte... jeg sitter og humper på yogaballen min enn så lenge og masserer disse triggerpunktene  :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingre for deg, peanuts! Det bruker jo å være mye lettere å indusere andregangsfødende! Kanskje skal det ikke så mye til denne gangen. I min familie er det vanlig å gå 14 dager over termin, og det har blitt friske og våkne barn og lette fødsler av det. Det er jo utrolig tungt å være så høygravid, og det er definitivt lov til å klage litt og være skuffet. Satser på at det skjer noe i løpet av helgen! God klem til deg

takk takk.... har snakket langt og lenge med tante og hun informerte om at alle kvinner i familien (min mor, tanter, bestemor) har alle hatt vanskelige og lange fødsler. og hun selv har fødd 3 ganger og alle 3 var 2 uker over termin og de to siste ble igangsatt da det ikke fantes tegn til fødsel. så vi får nok engang smøre oss med tålmodighet og håpe på det beste 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...