Gå til innhold

***August 2014 ***


Fillibobba

Anbefalte innlegg

Termin på fredag.. Begynner å bli utålmodig kjenner jeg Er vel en av de siste som henger igjen her i august tenker jeg.. Ingen tegn til fødsel her. Kynnere og that's it.. Blææ syt og klag fra meg i dag kjenner jeg.. Beklager det! ;)

Helt i orden, er lov å klage nå som vi er så nære!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Termin på fredag.. Begynner å bli utålmodig kjenner jeg Er vel en av de siste som henger igjen her i august tenker jeg.. Ingen tegn til fødsel her. Kynnere og that's it.. Blææ syt og klag fra meg i dag kjenner jeg.. Beklager det! ;)

Helt i orden, er lov å klage nå som vi er så nære!!

 

❤️❤️❤️ ;)

Får fokusere på gullmedaljen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du født rundt termin før, På vei med nr.3? Eller brukt å gå over? Du har jo kanskje en pekepinn på når baby vil komme ut fra det. Skjønner godt at du helst vil ha det overstått! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere Anekdote og På vei med nr 3??

 

Jeg har hatt en slitsom natt med mye ubehag pga mini romsterer fælt og svake rier med ujevne mellomrom. Ikke mye kvalitetssøvn nei!

 

Nå sitter jeg her og blomstrer og venter på at klokken blir 12 for da skal jeg til legen. Håper hun kan sjekke meg nedentil, se om noe har skjedd..... Skal også til modningsakupunktur i dag, håper det speeder opp sakene! Hadde vært gøy om hun kom i dag, på termindato ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på såkalt trivselskontroll i dag på sykehuset, er nå 41+1. Baby trives kjempegodt der hun sitter ;) Alle undersøkelser er fine og det er godt å vite. Fikk gynekologen til å sjekke livmorhals, og modningen er fin. Jeg hadde ca 1 cm åpning, og hun tøyde og strakk litt. Etterpå har jeg hatt mye kynnere og lett mensmurring. Har fått dato for igangsetting, så 3. september er siste frist hvis lille ikke kommer før. Legen var imidlertid svært optimistisk til at fødselen starter av seg selv før den tid, men kunne selvsagt ikke love noe. Hun sa også at jeg er heldig som har hatt så lite smerter når jeg har rukket å bli så moden. Heldigvis sover jeg godt om natten, og jeg føler meg uthvilt og klar for å føde. Legen jeg hadde sist hadde visst ikke helt peiling på sykehusets rutiner, så det går an å sette i gang setefødsler også. De er bare ekstra opptatt av at modningen har kommet langt nok, og vil prioritere at fødselen starter naturlig så fremt det er mulig. Men uke 42 er uansett siste frist.

 

Nå er vi enda en dag nærmere å få møte de små. Tenk det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til hos legen Light of my life :) Det høres ut som du kan få en terminbaby ❤️ så gøy! Krysser fingrene for det :)

 

Anekdote så bra alt var fint på kontrollen! Det er jo tross alt det som er viktigst. Tok meg sammen i går og skifter fokus over på det jeg også ;) tålmodighetsprøve deluxe dette her! Det går fort til den 3. Om du ikke starter selv. Jeg fikk time den 4. ;) Håper han kommer selv ❤️

Natten har vært av og på med mye murringer så håper på modning 👍 Vet det kan gå fort. Det gjorde det sist. Fra null modning til fødsel samme kveld så har jeg lært at man vet aldri hva man kan forvente av disse små ❤️

Kanskje vi alle sitter her med babyer i løpet av helgen :)

 

Skal på svangerskapskontroll nå etterpå så vi får se hva legen sier 👍

Endret av På vei med nr.3❤️
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til hos legen Light of my life :) Det høres ut som du kan få en terminbaby ❤ så gøy! Krysser fingrene for det :)

Anekdote så bra alt var fint på kontrollen! Det er jo tross alt det som er viktigst. Tok meg sammen i går og skifter fokus over på det jeg også ;) tålmodighetsprøve deluxe dette her! Det går fort til den 3. Om du ikke starter selv. Jeg fikk time den 4. ;) Håper han kommer selv ❤

Natten har vært av og på med mye murringer så håper på modning Vet det kan gå fort. Det gjorde det sist. Fra null modning til fødsel samme kveld så har jeg lært at man vet aldri hva man kan forvente av disse små ❤

Kanskje vi alle sitter her med babyer i løpet av helgen :)

Skal på svangerskapskontroll nå etterpå så vi får se hva legen sier

Det hadde vært noe det - tre babyer ila helgen! :) lykke til på kontroll!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Lykke til hos legen Light of my life :) Det høres ut som du kan få en terminbaby ❤ så gøy! Krysser fingrene for det :)

Anekdote så bra alt var fint på kontrollen! Det er jo tross alt det som er viktigst. Tok meg sammen i går og skifter fokus over på det jeg også ;) tålmodighetsprøve deluxe dette her! Det går fort til den 3. Om du ikke starter selv. Jeg fikk time den 4. ;) Håper han kommer selv ❤

Natten har vært av og på med mye murringer så håper på modning Vet det kan gå fort. Det gjorde det sist. Fra null modning til fødsel samme kveld så har jeg lært at man vet aldri hva man kan forvente av disse små ❤

Kanskje vi alle sitter her med babyer i løpet av helgen :)

Skal på svangerskapskontroll nå etterpå så vi får se hva legen sier

Det hadde vært noe det - tre babyer ila helgen! :) lykke til på kontroll!

 

Det hadde det! ;)

 

Takk for det ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det høres jo ut som det er fødsel rett rundt hjørnet for dere alle! Heldige:)

 

Jeg var til siste jordmortime idag og fikk da vite at jeg har høyt blodtrykk igjen, 150/105. Var også utslag på ett eller annet i urinen, så ble henvist til sykehuset i morgen. Var vist ikke noe å bekymre seg så veldig over, men greit å få en ekstra sjekk! Ellers var alt bra, og babyen virker til å trives i magen, 40+1 dag :)

 

Det er litt dumt å si, men det er en liten del av meg som håper på at de setter meg igang litt før tiden... Selv om jeg tviler sterkt på det. Har så mye vondt for tiden! Bekkenet er helt j*velig, får nesten ikke sove i det hele tatt, sykt nedpress, kvalm og sliten. Det kjennes ut som skambeinet skal knekke i 2, det er det værste :( Uff, ble mye klaging her nå... 

Ellers er det mye kynnere og svake menssmerter, fikk da høre av jordmor at det er et positivt tegn! Så noe bra er det jo ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det høres jo ut som det er fødsel rett rundt hjørnet for dere alle! Heldige:)

 

Jeg var til siste jordmortime idag og fikk da vite at jeg har høyt blodtrykk igjen, 150/105. Var også utslag på ett eller annet i urinen, så ble henvist til sykehuset i morgen. Var vist ikke noe å bekymre seg så veldig over, men greit å få en ekstra sjekk! Ellers var alt bra, og babyen virker til å trives i magen, 40+1 dag :)

 

Det er litt dumt å si, men det er en liten del av meg som håper på at de setter meg igang litt før tiden... Selv om jeg tviler sterkt på det. Har så mye vondt for tiden! Bekkenet er helt j*velig, får nesten ikke sove i det hele tatt, sykt nedpress, kvalm og sliten. Det kjennes ut som skambeinet skal knekke i 2, det er det værste :( Uff, ble mye klaging her nå... 

Ellers er det mye kynnere og svake menssmerter, fikk da høre av jordmor at det er et positivt tegn! Så noe bra er det jo ;)

Huff da, føler med deg. Håper det ikke er svangerskapsforgiftning, men veldig bra at du fikk time så raskt! Du kan jo spørre på sykehuset om de kan gjøre en gynekologisk undersøkelse og evt strippe for å få litt fortgang i sakene? Jeg trodde det skulle være mye vondere enn det var, kjente nesten ikke noe. Føler at det har gjort noe her i alle fall, har hatt mye kraftigere kynnere etterpå. Hvis du selv er i skikkelig dårlig form så kan de ta det med i betraktningen om igangsettelse også tror jeg. Min form er imidlertid såpass god at det ikke var aktuelt å sette i gang før uke 42 hvis det ikke starter selv før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også høyt blodtrykk i dag (har hatt det til og fra hele svskapet). Fikk time på sykehuset i morgen dersom ikke noe skjer i kveld/natt, noe både legen og jeg er optimistisk til.😊 Riene har vært tiltagende etter modningsakupunkturen i allefall, så her er håpet høyt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Oi, det høres jo ut som det er fødsel rett rundt hjørnet for dere alle! Heldige:)

 

Jeg var til siste jordmortime idag og fikk da vite at jeg har høyt blodtrykk igjen, 150/105. Var også utslag på ett eller annet i urinen, så ble henvist til sykehuset i morgen. Var vist ikke noe å bekymre seg så veldig over, men greit å få en ekstra sjekk! Ellers var alt bra, og babyen virker til å trives i magen, 40+1 dag :)

 

Det er litt dumt å si, men det er en liten del av meg som håper på at de setter meg igang litt før tiden... Selv om jeg tviler sterkt på det. Har så mye vondt for tiden! Bekkenet er helt j*velig, får nesten ikke sove i det hele tatt, sykt nedpress, kvalm og sliten. Det kjennes ut som skambeinet skal knekke i 2, det er det værste :( Uff, ble mye klaging her nå... 

Ellers er det mye kynnere og svake menssmerter, fikk da høre av jordmor at det er et positivt tegn! Så noe bra er det jo ;)

Huff da, føler med deg. Håper det ikke er svangerskapsforgiftning, men veldig bra at du fikk time så raskt! Du kan jo spørre på sykehuset om de kan gjøre en gynekologisk undersøkelse og evt strippe for å få litt fortgang i sakene? Jeg trodde det skulle være mye vondere enn det var, kjente nesten ikke noe. Føler at det har gjort noe her i alle fall, har hatt mye kraftigere kynnere etterpå. Hvis du selv er i skikkelig dårlig form så kan de ta det med i betraktningen om igangsettelse også tror jeg. Min form er imidlertid såpass god at det ikke var aktuelt å sette i gang før uke 42 hvis det ikke starter selv før.

 

Jeg håper heller ikke det er svangerskapsforgiftning. Men heldigvis har jeg ikke hodepine eller smerter i magen, og ødem er ikke på mer enn 1. Jordmor trodde at det mest sannsynlig bare var forbigående høyt blodtrykk, men er glad hun tok det seriøst og sender meg til føden for sjekk. Da blir jeg ikke så bekymret :)

 

Ja tenkte jeg ville spørre om de kanskje kunne se om jeg begynner å bli moden, kommer nok til å takke ja til stripping o.l hvis de spør om det. Formen er ikke så veldig bra nei, så hadde ikke gjort noe med fødsel snart. Misunner dere som er i super form! ;)

 

Light og my life:  Trasig at du også fikk sånne nyheter idag mtp blodtrykk, men det høres ihvertfall ut som det snart blir baby på deg med de tegnene som du har! Lykke til i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Awaa høres ut som du har det tungt om dagen ❤️ Håper du blir bedre form og evnt satt i gang 👍 kanskje du setter i gang hvis de stripper deg på sykehuset :)

 

Light of my life så spennende! Hvordan er formen din nå i kveld da? Så herlig da ❤️ Uansett så skjer det noen senest i morgen men det høres ut som du går en spennende natt i vente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Awaa høres ut som du har det tungt om dagen ❤ Håper du blir bedre form og evnt satt i gang kanskje du setter i gang hvis de stripper deg på sykehuset :)

 

Light of my life så spennende! Hvordan er formen din nå i kveld da? Så herlig da ❤ Uansett så skjer det noen senest i morgen men det høres ut som du går en spennende natt i vente!

Takk skal du ha<3 Vi får se hvordan det går imorgen, blir sikkert sendt hjem for å hvile og vente :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Awaa høres ut som du har det tungt om dagen ❤️ Håper du blir bedre form og evnt satt i gang 👍 kanskje du setter i gang hvis de stripper deg på sykehuset :)

 

Light of my life så spennende! Hvordan er formen din nå i kveld da? Så herlig da ❤️ Uansett så skjer det noen senest i morgen men det høres ut som du går en spennende natt i vente!

Mer hyppige og smertefulle veer nå! 10-15 min mellom. Går å legger meg litt for å hvile og ser an par timer til før jeg ringer føden tenker jeg. Blr nok en spennende natt ja, wæææææ 😀😱😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Awaa høres ut som du har det tungt om dagen ❤ Håper du blir bedre form og evnt satt i gang kanskje du setter i gang hvis de stripper deg på sykehuset :)

 

Light of my life så spennende! Hvordan er formen din nå i kveld da? Så herlig da ❤ Uansett så skjer det noen senest i morgen men det høres ut som du går en spennende natt i vente!

Takk skal du ha<3 Vi får se hvordan det går imorgen, blir sikkert sendt hjem for å hvile og vente :P

Spørs nok det! Du får si meninga di og fortelle hvordan du har det ❤️ Kanskje de bare setter deg i gang ;) 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Awaa høres ut som du har det tungt om dagen ❤️ Håper du blir bedre form og evnt satt i gang 👍 kanskje du setter i gang hvis de stripper deg på sykehuset :)

 

Light of my life så spennende! Hvordan er formen din nå i kveld da? Så herlig da ❤️ Uansett så skjer det noen senest i morgen men det høres ut som du går en spennende natt i vente!

Mer hyppige og smertefulle veer nå! 10-15 min mellom. Går å legger meg litt for å hvile og ser an par timer til før jeg ringer føden tenker jeg. Blr nok en spennende natt ja, wæææææ 😀😱😬

 

Wæææ! Det blir nok fødsel på deg i natt! Så spennende :) :) snart er du i mål!

Masse lykke til!!! ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du fødte i natt, Light of my life! Jeg trodde virkelig jeg var i gang i går selv. Hadde regelmessige og vonde sammentrekninger hvert 10. minutt i over tre timer. De ble sterkere og sterkere. Jeg sa til mannen: Hvis det kommer tre sånne til så ringer vi føden og spør om vi skal komme. Men så dabbet de sannelig av og var ganske svake og mer sjelden gjennom natta. Det må vel være såkalte masrier dette kanskje? Det har i alle fall kommet mye av slimproppen tror jeg, så nå håper jeg bare på fødsel i helgen. Det hadde jo vært greit å rekke denne barnehagefristen... Men det viktigste av alt er jo selvsagt at vi skal få en baby og at hun er klar for å komme ut når hun kommer! ❤

 

Det er flere av dere andre som har termin i dag, ikke sant? Jeg er 7 dager over nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anekdote det høres ut som "gode" maserier iallefall! Kanskje det tar seg opp i løpet av dagen og vips så er du på føden ;)

 

Håper Lifht of my life fødte sitt lille gull i natt ❤️ Blir spennende å høre fra henne :)

 

I dag er termindagen her ❤️ Spennende :) virker ikke som lillegull har dårlig tid foreløpig iallefall ;)

Endret av På vei med nr.3❤️
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det innleggelse pga begynnende sv.forgiftning. Så blir nok satt igang med tabletter senere idag. Helt merkelig følelse, var ikke forberedt på dette. Det positive er at jeg blir mamma i løpet av få dager, og at de holder godt øye med meg ang blodtrykket :) så nå er det bare å slappe av og vente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, awaaa, trasig med sf! Flott at de fant det ut nå, så kanskje det ikke rekker å utvikle seg noe særlig. Lad godt opp nå mens du venter på igangsettingen. Nå blir du snart mamma! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende awaaa ❤️ Snart er du mamma! Kjedelig med sf men du er iallefall i trygge hender der både du og baby blir passet på :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg født. Dro ikke inn til sykehuset før 11 i formiddag (fredag) da riene over natten var uregelmessige og ikke veldig sterke. Kom inn med 5 cm åpning og 12:30 var hun født!! 😱😀 Så det kan vel kalles en styrtfødsel?😄

 

Lille frøken nydelig er 49 cm og veier 3480 g💕 Helt perfekt 💕 Vi koser oss på barsel, men gleder oss enda mer til å reise hjem igjen i morgen.

 

Masse lykke til, dere som er igjen! Vi snakkes vel på småtroll 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg født. Dro ikke inn til sykehuset før 11 i formiddag (fredag) da riene over natten var uregelmessige og ikke veldig sterke. Kom inn med 5 cm åpning og 12:30 var hun født!! 😱😀 Så det kan vel kalles en styrtfødsel?😄

 

Lille frøken nydelig er 49 cm og veier 3480 g💕 Helt perfekt 💕 Vi koser oss på barsel, men gleder oss enda mer til å reise hjem igjen i morgen.

 

Masse lykke til, dere som er igjen! Vi snakkes vel på småtroll 😊

Gratulerer så masse! Så fint å høre at dere koser dere! :) Det høres ut som riene du hadde på forhånd hadde en god funksjon selv om de ikke ble så regelmessige og intense.

 

Jeg er i dag på den 8. dagen over termin. Har ikke hatt noe særlig mer modningstegn siden torsdag. Prøve til og med å ha sex i går, og det var jo en akrobatisk øvelse... ;) Det var koselig, men ledet ikke til noe særlig rier etterpå. Hadde kanskje tre maserier om kvelden, men det var det. Jeg begynner å tro at denne frøkna ikke vil komme før jeg blir satt i gang. Ikke har jeg særlig nedpress lengre heller. Men nå er det bare fire dager til igangsetting. Det skal jeg klare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg født. Dro ikke inn til sykehuset før 11 i formiddag (fredag) da riene over natten var uregelmessige og ikke veldig sterke. Kom inn med 5 cm åpning og 12:30 var hun født!! 😱😀 Så det kan vel kalles en styrtfødsel?😄

 

Lille frøken nydelig er 49 cm og veier 3480 g💕 Helt perfekt 💕 Vi koser oss på barsel, men gleder oss enda mer til å reise hjem igjen i morgen.

 

Masse lykke til, dere som er igjen! Vi snakkes vel på småtroll 😊

Gratulerer så mye!!!! Det var kjapt og godt gjennomført!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...