Gå til innhold

AUGUST 2014 baby


Valiana

Anbefalte innlegg

 

Hei jenter:) var i dag på min første kontroll og fikk høre et bankende hjerte:D Legen regnet ut terminen min til å være 23.08.14. Det jeg ikke får til å stemme er at han samtidig sa at jeg i dag er 12+1. Jeg trodde at den terminen skulle tilsi at jeg i dag er 13+1.

Noen som har god greie på dette her inne?

Jeg og hadde termin 23.08 var idag 13 uker

Huff, det var trist å lese at det ikke gikk bra:( Sender deg en klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lenge skal man ta folat?

Første trimester, etter det trenger man ikke ta ekstra folat, da er set meste " på plass", men man kan fordel ta tilskudd som multivitaminer, mineraler og omega3 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det en fredags tur på sykehuset igjen for mere IV, +4 i ketoner. Fikk se den lille som har blitt stor:) å så aktiv, ble satt frem igjen 12+5 kjempe glad:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultralyd 26. Mars:)

Noen som har erfaring med søskenvogn her?

Brukte søskenvogn til nr 2 og 3, 1 1/2 år mellom dem. Hadde en vogn fra Teutonia og babyen i mykbag. Diger og tung, så gå for lettest mulig vogn. Vognen var ellers god og praktisk, men finnes nok lettere vogner på msrkedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg kjenner antydning til liv :D    Men ikke sikker da. Er 14+2 idag og det er mitt 3. svangerskap (eller mitt fjerde hvis jeg teller med spontanaborten i fjor. Da innbilte jeg meg at jeg kjente liv allerede i uke 12)

 

Med nr. 2 kjente jeg liv i uke 16.     Masse små boblinger nederst i magen.. men hvem vet.. kan jo være andre ting som bobler der nede ;)  Gøy å tenke på likevel... jeg er egentlig livredd for at det ikke skal være noe liv der. Ultralyd på mandag, så håper alt ser ok ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg kjenner antydning til liv :D    Men ikke sikker da. Er 14+2 idag og det er mitt 3. svangerskap (eller mitt fjerde hvis jeg teller med spontanaborten i fjor. Da innbilte jeg meg at jeg kjente liv allerede i uke 12)

 

Med nr. 2 kjente jeg liv i uke 16.     Masse små boblinger nederst i magen.. men hvem vet.. kan jo være andre ting som bobler der nede ;)  Gøy å tenke på likevel... jeg er egentlig livredd for at det ikke skal være noe liv der. Ultralyd på mandag, så håper alt ser ok ut.

Kjent ørsmå bevegelser selv innimellom nå. Ul på mandag på oss også....mannen storgleder seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tror jeg kjenner antydning til liv :D    Men ikke sikker da. Er 14+2 idag og det er mitt 3. svangerskap (eller mitt fjerde hvis jeg teller med spontanaborten i fjor. Da innbilte jeg meg at jeg kjente liv allerede i uke 12)

 

Med nr. 2 kjente jeg liv i uke 16.     Masse små boblinger nederst i magen.. men hvem vet.. kan jo være andre ting som bobler der nede ;)  Gøy å tenke på likevel... jeg er egentlig livredd for at det ikke skal være noe liv der. Ultralyd på mandag, så håper alt ser ok ut.

Kjent ørsmå bevegelser selv innimellom nå. Ul på mandag på oss også....mannen storgleder seg.

 

men ikke du?? :P   hehe.       Ja, vi gleder oss vi også, men er litt nervøse også da det gikk galt sist. Fikk se en livløs unge på ultralydskjermen..men det var ikke så sjokkerende da jeg hadde blødd masse først.   Derfor jeg blir litt glad når jeg kjenner noe som kan minne om liv... men hvem vet.  Det braket løs i systemet nettopp.   Etter noen uker med meget treg og hard avføring tok jeg igår to teskjeer linfrø og gjorde ikke annet å drikke vann (og tisse..tisse. tisse og tisse), så eksploderte det nå. hahaha! SOrry detaljene, så det kunne være det.   Men etter at jeg nå satt meg kjente jeg igjen sånne små dulter/bobler.    

 

Blir spennende for oss på mandag da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Tror jeg kjenner antydning til liv :D    Men ikke sikker da. Er 14+2 idag og det er mitt 3. svangerskap (eller mitt fjerde hvis jeg teller med spontanaborten i fjor. Da innbilte jeg meg at jeg kjente liv allerede i uke 12)

 

Med nr. 2 kjente jeg liv i uke 16.     Masse små boblinger nederst i magen.. men hvem vet.. kan jo være andre ting som bobler der nede ;)  Gøy å tenke på likevel... jeg er egentlig livredd for at det ikke skal være noe liv der. Ultralyd på mandag, så håper alt ser ok ut.

 

Kjent ørsmå bevegelser selv innimellom nå. Ul på mandag på oss også....mannen storgleder seg.

men ikke du?? :P   hehe.       Ja, vi gleder oss vi også, men er litt nervøse også da det gikk galt sist. Fikk se en livløs unge på ultralydskjermen..men det var ikke så sjokkerende da jeg hadde blødd masse først.   Derfor jeg blir litt glad når jeg kjenner noe som kan minne om liv... men hvem vet.  Det braket løs i systemet nettopp.   Etter noen uker med meget treg og hard avføring tok jeg igår to teskjeer linfrø og gjorde ikke annet å drikke vann (og tisse..tisse. tisse og tisse), så eksploderte det nå. hahaha! SOrry detaljene, så det kunne være det.   Men etter at jeg nå satt meg kjente jeg igjen sånne små dulter/bobler.    

 

Blir spennende for oss på mandag da :)

Jeg er litt smånervøs. Rimelug trygg på st det er liv, for magen vokser, ingen blødninger og det er sommerfugl bevegelser titt og ofte. Det jeg bekymrer meg litt for er om det kan være to der, for i forhold til mine tidligere svangerskap så synes jeg magen poppet ut noen uker " for tidlig", kjente bevegelse mye tidligere. Pluss på alder ( fyller 35) ble gravid på første eggløsning etter uttak av hormonspiral, tidlig positiv test, tidlige symptomer, kraftige symptomer, ja risikoen er der....

 

Men jeg håper og krysser fingre for EN frisk baby. Tvillinger blir travelt....og setter familien noe på hodet her selv om det må gå ....men baby og småbarnstiden blir å så fall ikke det vi har tenkt oss. Har to tette og husker det var knalltøft i perioder.

 

Vi får håpe alt er vel, lykke til på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Ps. Forstoppelse vet jeg alt om...haha... Gubben holdt på å daue da jeg " eksploderte" på skåla etter jeg i ren desperasjon hadde inntstt en pose svisker. Trodde jeg skulle lette fra skåla...kremt...not ladylike at all....Ble sittende på do hele natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps. Forstoppelse vet jeg alt om...haha... Gubben holdt på å daue da jeg " eksploderte" på skåla etter jeg i ren desperasjon hadde inntstt en pose svisker. Trodde jeg skulle lette fra skåla...kremt...not ladylike at all....Ble sittende på do hele natta.

Hahaha!!  Jeg kan ikke fordra svisker, men jeg vurderte å kjøpe for å ha på lur, for bedre å spise noe jeg ikke liker enn å være forstoppet ihvertfall. Men tenkte at jeg måtte prøve andre metoder først.  Linfrø var kjekt det, bortsett fra at jeg følte meg som en småfugl. Også følte jeg meg så sunn :)     

 

Tvillinger ja.. nei da hadde jeg faktisk ikke gleda meg tror jeg... men nå har jeg vært på en tidlig ultralyd i uke 9, og der kunne de bare se en baby. Ellers er jo magen slik som den har pleid å være..så regner med å se en baby på mandag også.   Bare den er frisk.  Er så ekstra nervøs for dette denne gangen. Blir mer og mer nervøs for hver gang for dette. Livredd for å ikke få en frisk unge.

 

Jaja, lykke til da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ps. Forstoppelse vet jeg alt om...haha... Gubben holdt på å daue da jeg " eksploderte" på skåla etter jeg i ren desperasjon hadde inntstt en pose svisker. Trodde jeg skulle lette fra skåla...kremt...not ladylike at all....Ble sittende på do hele natta.

 

Hahaha!!  Jeg kan ikke fordra svisker, men jeg vurderte å kjøpe for å ha på lur, for bedre å spise noe jeg ikke liker enn å være forstoppet ihvertfall. Men tenkte at jeg måtte prøve andre metoder først.  Linfrø var kjekt det, bortsett fra at jeg følte meg som en småfugl. Også følte jeg meg så sunn :)     

 

Tvillinger ja.. nei da hadde jeg faktisk ikke gleda meg tror jeg... men nå har jeg vært på en tidlig ultralyd i uke 9, og der kunne de bare se en baby. Ellers er jo magen slik som den har pleid å være..så regner med å se en baby på mandag også.   Bare den er frisk.  Er så ekstra nervøs for dette denne gangen. Blir mer og mer nervøs for hver gang for dette. Livredd for å ikke få en frisk unge.

 

Jaja, lykke til da :)

For all del, vær forsiktig med mengden svisker i så fall!! ;) Hvis man laget sviskegrøt og har på litt sukker og fløtemelk så smaker det ikke så værst. Sviske kompott med vaniljesaus er også ganske godt.

 

Er det to i magen så kommer jeg til å gråte en skvett, før jeg vurderer å kvele mannen som overtalte meg til dette her....jeg var egentig ferdig for snart 7 år sida da vi fikk nr 3...heh....

Nå hadde kroppen kommet seg på rett kjøl, ungene smører brødskivene selv...rydder rommene, kan være alene på rommene, jaja...

På'n igjen med nattevåk, bleieskift, lukte gulp, pupper som lekker melk og hele sulamitten etterhvert med å fjerne slt sv nips, duker, feste sikkerhetslåser på skap, skuffer, trappegrinder....sukk... Jaja...begynner å gå opp for meg. Please bare være EN!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner hva mener. Jeg har ikke så store barn da, og ikke så mange..ennå. Men jeg føler liksom at vi akkurat begynner å komme til et stadie som er helt overkommelig. Barna kan se barne-tv litt alene på morgenen, mens jeg snorker litt til i senga. Bare en bleieunge (vi fikk to tette), og nr. 2 har begynt å gå litt på potta nå. Så selv om det ikke SÅ lenge siden, så kvier jeg meg litt til å begynne på nytt. Var usikker på om vi skulle ha en nr. 3 i det hele tatt, så hvis det blir noen nr. 4 her, da legger jeg inn årene : p

 

Blir spennende å høre om det en eller to da Ugla!! :)



Anonymous poster hash: 35561...aab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultralyd 26. Mars:)

Noen som har erfaring med søskenvogn her?

Jeg har en easy walker, og den har jeg hatt siden 2010. Er superfornøyd med den på alle slags måter. Bag'ene blir litt små til vinterbabyene på slutten, men det gjelder nok alle tvillingvogner. Hvis det er viktig med en smal, liten vogn, så ville jeg gått for phil&teds. Lykke til med å velge!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt søskenvognen til Beemo L.A, har ikke fått prøvd den enda, men den ser veldig bra ut. Ville ha en vogn som det var plass til vognposer i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Skjønner hva mener. Jeg har ikke så store barn da, og ikke så mange..ennå. Men jeg føler liksom at vi akkurat begynner å komme til et stadie som er helt overkommelig. Barna kan se barne-tv litt alene på morgenen, mens jeg snorker litt til i senga. Bare en bleieunge (vi fikk to tette), og nr. 2 har begynt å gå litt på potta nå. Så selv om det ikke SÅ lenge siden, så kvier jeg meg litt til å begynne på nytt. Var usikker på om vi skulle ha en nr. 3 i det hele tatt, så hvis det blir noen nr. 4 her, da legger jeg inn årene : p

 

Blir spennende å høre om det en eller to da Ugla!! :)

 

Anonymous poster hash: 35561...aab

 

Vet ikke hvorfor dette ble anonym, jeg surrer visst fælt med dette :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er rasende!!!

 

Her hadde vi gleda oss, vært spente og jeg litt nervøs, mannen tatt seg fri og alt, så viser det seg at amatørene har greid å rote det til å sette opp time på en dato gynekologen har VINTERFERIE på!!!!!!

Og i tillegg har de ingen ny time å tilby før nesten på OUL timen min, glem det!!! Betaler ikke 1000kr nesten for en time jeg få dager senere får gratis på sjukehuset, nei takk!!!!

 

Skuffa og lei meg mildt sagt...trodde det private skulle være så jævlig bra, kjøss meg ein stads...grrrrrrr!!!

 

Ikke finnes det andre private i denne byen heller med ul tilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er rasende!!!

Her hadde vi gleda oss, vært spente og jeg litt nervøs, mannen tatt seg fri og alt, så viser det seg at amatørene har greid å rote det til å sette opp time på en dato gynekologen har VINTERFERIE på!!!!!!

Og i tillegg har de ingen ny time å tilby før nesten på OUL timen min, glem det!!! Betaler ikke 1000kr nesten for en time jeg få dager senere får gratis på sjukehuset, nei takk!!!!

Skuffa og lei meg mildt sagt...trodde det private skulle være så jævlig bra, kjøss meg ein stads...grrrrrrr!!!

Ikke finnes det andre private i denne byen heller med ul tilbud.

Å fy- skjønner godt du er sinna! Det var dårlig gjort av legesenteret, de burde da klare å holde såpass oversikt. Og det kan være risikosport å tulle med gravide damer...

 

Hvor lenge må du vente til oul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er rasende!!!

Her hadde vi gleda oss, vært spente og jeg litt nervøs, mannen tatt seg fri og alt, så viser det seg at amatørene har greid å rote det til å sette opp time på en dato gynekologen har VINTERFERIE på!!!!!!

Og i tillegg har de ingen ny time å tilby før nesten på OUL timen min, glem det!!! Betaler ikke 1000kr nesten for en time jeg få dager senere får gratis på sjukehuset, nei takk!!!!

Skuffa og lei meg mildt sagt...trodde det private skulle være så jævlig bra, kjøss meg ein stads...grrrrrrr!!!

Ikke finnes det andre private i denne byen heller med ul tilbud.

Å fy- skjønner godt du er sinna! Det var dårlig gjort av legesenteret, de burde da klare å holde såpass oversikt. Og det kan være risikosport å tulle med gravide damer...

Hvor lenge må du vente til oul?

23/3- men skal til fastlegen min i morra. Ingen UL det, men får vel lytta om ikke annet. Fikk hwldigvis time raskt, jeg har had noe kramper/ smerter/ kynnerøignende greier flere ganger i helga, så var litt små redd og derfor var denne timen i dag ekstra viktig for meg nå.

Jeg er ingen sippe, men da vi kom ut i bilen begynte jeg faktisk å gråte, mannen har knapt noen gang sett meg så sint og skuffa. Gledet meg i ukesvis til denne dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg er rasende!!!

Her hadde vi gleda oss, vært spente og jeg litt nervøs, mannen tatt seg fri og alt, så viser det seg at amatørene har greid å rote det til å sette opp time på en dato gynekologen har VINTERFERIE på!!!!!!

Og i tillegg har de ingen ny time å tilby før nesten på OUL timen min, glem det!!! Betaler ikke 1000kr nesten for en time jeg få dager senere får gratis på sjukehuset, nei takk!!!!

Skuffa og lei meg mildt sagt...trodde det private skulle være så jævlig bra, kjøss meg ein stads...grrrrrrr!!!

Ikke finnes det andre private i denne byen heller med ul tilbud.

Å fy- skjønner godt du er sinna! Det var dårlig gjort av legesenteret, de burde da klare å holde såpass oversikt. Og det kan være risikosport å tulle med gravide damer...

Hvor lenge må du vente til oul?

23/3- men skal til fastlegen min i morra. Ingen UL det, men får vel lytta om ikke annet. Fikk hwldigvis time raskt, jeg har had noe kramper/ smerter/ kynnerøignende greier flere ganger i helga, så var litt små redd og derfor var denne timen i dag ekstra viktig for meg nå.

Jeg er ingen sippe, men da vi kom ut i bilen begynte jeg faktisk å gråte, mannen har knapt noen gang sett meg så sint og skuffa. Gledet meg i ukesvis til denne dagen.

Ussj, skjønner godt du er skuffet! Så utrolig uprofft av legesenteret! Får håpe legetimen i morgen kan berolige litt ihvertfall da.

 

Trøsteklem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg er rasende!!!

Her hadde vi gleda oss, vært spente og jeg litt nervøs, mannen tatt seg fri og alt, så viser det seg at amatørene har greid å rote det til å sette opp time på en dato gynekologen har VINTERFERIE på!!!!!!

Og i tillegg har de ingen ny time å tilby før nesten på OUL timen min, glem det!!! Betaler ikke 1000kr nesten for en time jeg få dager senere får gratis på sjukehuset, nei takk!!!!

Skuffa og lei meg mildt sagt...trodde det private skulle være så jævlig bra, kjøss meg ein stads...grrrrrrr!!!

Ikke finnes det andre private i denne byen heller med ul tilbud.

Å fy- skjønner godt du er sinna! Det var dårlig gjort av legesenteret, de burde da klare å holde såpass oversikt. Og det kan være risikosport å tulle med gravide damer...

Hvor lenge må du vente til oul?

23/3- men skal til fastlegen min i morra. Ingen UL det, men får vel lytta om ikke annet. Fikk hwldigvis time raskt, jeg har had noe kramper/ smerter/ kynnerøignende greier flere ganger i helga, så var litt små redd og derfor var denne timen i dag ekstra viktig for meg nå.

Jeg er ingen sippe, men da vi kom ut i bilen begynte jeg faktisk å gråte, mannen har knapt noen gang sett meg så sint og skuffa. Gledet meg i ukesvis til denne dagen.

Nei fy fader så irriterende! Jeg syns de skulle klart å pressa det inn kjapt som kvikt uansett. Hadde gleda meg til å høre hvordan det gikk med deg idag. ...

 

Anonymous poster hash: 35561...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har forslag om "ikke halsbrannfremkallende pålegg?" Kjenner jeg blir kvalm ved tanken på å spise gulost de neste 24 ukene :( Halsbrannen er på full fart fremover. Mye tidligeredenne gangen, men ikke spille at jeg må bygge opp under hodet enda. Har også kastet opp 2 dager på rad, og DET synes jeg er både bortkastet og unødvendig i uke 16.

 

Og- er det sånn at de fleste her er med i Facebook gruppa? Er det flere enn meg som ikke er med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har forslag om "ikke halsbrannfremkallende pålegg?" Kjenner jeg blir kvalm ved tanken på å spise gulost de neste 24 ukene :( Halsbrannen er på full fart fremover. Mye tidligeredenne gangen, men ikke spille at jeg må bygge opp under hodet enda. Har også kastet opp 2 dager på rad, og DET synes jeg er både bortkastet og unødvendig i uke 16.

Og- er det sånn at de fleste her er med i Facebook gruppa? Er det flere enn meg som ikke er med?

Har dessverre ingen råd når det gjelder halsbrannen, men ja, veldig mange er med i facebook-gruppa. 46 medlemmer nå:) Bli med du og!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har forslag om "ikke halsbrannfremkallende pålegg?" Kjenner jeg blir kvalm ved tanken på å spise gulost de neste 24 ukene :( Halsbrannen er på full fart fremover. Mye tidligeredenne gangen, men ikke spille at jeg må bygge opp under hodet enda. Har også kastet opp 2 dager på rad, og DET synes jeg er både bortkastet og unødvendig i uke 16.

 

Og- er det sånn at de fleste her er med i Facebook gruppa? Er det flere enn meg som ikke er med?

Jeg er heller ikke med. Får meg ikke helt til å melde meg inn der når mange av våre nærmeste fortsatt ikke vet noe om graviditeten. Men det er bare jeg som er teit altså, ellers kunne jeg godt tenkt meg å vært med :)

 

Sist jeg var gravid var jeg veldig plaget med halsbrann mot slutten, og brød og pålegg utgikk rett og slett helt etterhvert, ble verre av gjærprodukter, hvetemel og alt som hadde sukker i seg. Husker jeg spiste en skive med nugatti, det tror jeg var det verste av alt jeg fikk i meg :P Bananer, epler, klementiner etc funket fint.

Endret av L-8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...