Gå til innhold

AUGUST 2014 baby


Valiana

Anbefalte innlegg

12+0 :) Da hopper jeg inn i 2 trimester idag :) Skal på oppfølgings UL på mandag og ha første kontrollen. Venter fortsatt på svar fra Ahus, men det tar vel sin tid. Fortsatt sinsykt dårlig form og er sykemeldt 100% på 7 uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12+0 :) Da hopper jeg inn i 2 trimester idag :) Skal på oppfølgings UL på mandag og ha første kontrollen. Venter fortsatt på svar fra Ahus, men det tar vel sin tid. Fortsatt sinsykt dårlig form og er sykemeldt 100% på 7 uka.

Gratulerer!

Håper du blir bedre snart. Du har vært innlagt flere ganger, sant? 

9. uke med sykemelding her, og er sm frem til 10.03... Men fikk endelig Zofran i forrige uke, og det hjelper veldig! I noen timer, i alle fall, og prøver å begrense bruken. Men hey! Nå kaster jeg bare opp et par-tre ganger om dagen, og det kan jeg leve med!

Har du fått medisiner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

12+0 :) Da hopper jeg inn i 2 trimester idag :) Skal på oppfølgings UL på mandag og ha første kontrollen. Venter fortsatt på svar fra Ahus, men det tar vel sin tid. Fortsatt sinsykt dårlig form og er sykemeldt 100% på 7 uka.

Gratulerer!

Håper du blir bedre snart. Du har vært innlagt flere ganger, sant? 

9. uke med sykemelding her, og er sm frem til 10.03... Men fikk endelig Zofran i forrige uke, og det hjelper veldig! I noen timer, i alle fall, og prøver å begrense bruken. Men hey! Nå kaster jeg bare opp et par-tre ganger om dagen, og det kan jeg leve med!

Har du fått medisiner?

 

Takk for det :) Jeg har vært innlagt 4 ganger for IV behandling. Fikk bare Afipran mot kvalmen. Regner med og bli sykemeldt lenger egentlig, har blitt fulgt nøye opp av Sykehuset her (Ringerike) og de har vært kjempe flinke, men fra og med mandagen er det fastlegen som skal overta oppfølging. Synes det er drit kjipt og være sm med tanke på jobb, tenker alt for mye på det. For heller prøve og glede meg over 12 uker :)

Endret av Millamint
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

12+0 :) Da hopper jeg inn i 2 trimester idag :) Skal på oppfølgings UL på mandag og ha første kontrollen. Venter fortsatt på svar fra Ahus, men det tar vel sin tid. Fortsatt sinsykt dårlig form og er sykemeldt 100% på 7 uka.

Gratulerer!

Håper du blir bedre snart. Du har vært innlagt flere ganger, sant? 

9. uke med sykemelding her, og er sm frem til 10.03... Men fikk endelig Zofran i forrige uke, og det hjelper veldig! I noen timer, i alle fall, og prøver å begrense bruken. Men hey! Nå kaster jeg bare opp et par-tre ganger om dagen, og det kan jeg leve med!

Har du fått medisiner?

 

Takk for det :) Jeg har vært innlagt 4 ganger for IV behandling. Fikk bare Afipran mot kvalmen. Regner med og bli sykemeldt lenger egentlig, har blitt fulgt nøye opp av Sykehuset her (Ringerike) og de har vært kjempe flinke, men fra og med mandagen er det fastlegen som skal overta oppfølging. Synes det er drit kjipt og være sm med tanke på jobb, tenker alt for mye på det. For heller prøve og glede meg over 12 uker :)

 

Funker Afipran for deg da? Når du fortsatt er dårlig?

Jeg fikk Zofran i forrige svangerskap, da jeg fortsatt var så dårlig og var -10% av utgangsvekta i uke 27. Så denne gangen visste jeg jo at det funker for meg, og fikk endelig denne gangen på fredag da jeg var 13 uker. Kjennes som jeg har våknet fra en tre måneders dvale, at jeg ikke har vært til stede i livet før nå:) Så jeg anbefaler å spørre om Zofran om Afipran ikke virker for deg. 

 

Dårlig samvittighet for jobb er kjent, ja.... Men vi kan jo ikke noe for at vi er syke, og har jo ingen sjans til å jobbe. Håper du har en forståelsesfull sjef? Det hjelper på.

 

Gratulerer med 12 uker, Billamor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, had en festelig drøm i natt. Mannen hadde sin fulle hyre med bleieskift og sleit skikkelig pga at babyen tissa over alt, bla rett i fleisen på stakkars mannen min. Blir spennende om jeg drømte rett nå da, for i natt drømte jeg utvilsomt om en guttebaby i hvertfall. Ikke at det spiller noen rolle, men med en gutt og to jenter så kunne det vært gøy med en gutt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde egentlig at det var sånn at selv om man vet når egget løsnet, så vet man jo ikke når det festet seg. Kan det være forklaringen på hvorfor noen har blitt satt noen dager tilbake?

 

Jeg skal også på UL 5. mars, så det er jo faktisk ikke så lenge til. Kjenner bevegelse hver dag nå, men dette er nok en mye roligere krabat enn i mine forrige svangerskap. Er glad jeg vet at det kan være stor forskjell på barna allerede i magen, hvis ikke tror jeg jeg kunne ha blitt bekymret allerede nå :P

 

Deilig å kjenne at formen er så mye bedre! Men jeg merker at jeg må sove litt mer enn vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg tenkt på også jolinda! Jeg fikk nemlig positiv eltest en torsdag, og regnet da med at jeg hadde eggløsning fredagen. Så min termin har jeg regnet ut fra eggløsnigsdagen. Da fikk jeg termin 17.08. På ultralyd fikk jeg ny termin 3 dager tidligere. Så det vil jo da faktisk si at eggløsningen fant sted 2 dager før positiv eltest.. Det er jo litt rart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg skal den visst ha vært 6 dager etter positiv test. Noe som er rart. Da lever sperm lenge i alle fall!! ;-) for vi hadde egentlig pause i desember og hadde ikke sex mer enn en gang en dag før min beregning av el! Hehe ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg skal den visst ha vært 6 dager etter positiv test. Noe som er rart. Da lever sperm lenge i alle fall!! ;-) for vi hadde egentlig pause i desember og hadde ikke sex mer enn en gang en dag før min beregning av el! Hehe ;-)

Foster utvikler seg ikke 100% likt, så noen avvik på noen dager er normalt. Husk også at de fleste fødsler skjer mellom 3 uker før til 2 uker etter termin dato og er innenfor termin sånn sett, 5 ukers sprang her.

 

Så ikke hekt dere for mye opp i denne termin datoen, den er ikke så " nøye" sånn sett.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt hjertelyden nå. Fantastisk. Men nå er jeg i tillegg på vei til ultralyd 16.50 så da skal jeg nok få en ennå større glede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle aldri sagt at kvalmen er borte...jo det er den...men magen er ikke mottakelig for noe som helst. kommer i retur. Jeg har ikke kasta opp så mye tidligere, bare vært konstant kvalm. men idag...ja da går det unna :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hos meg skal den visst ha vært 6 dager etter positiv test. Noe som er rart. Da lever sperm lenge i alle fall!! ;-) for vi hadde egentlig pause i desember og hadde ikke sex mer enn en gang en dag før min beregning av el! Hehe ;-)

Foster utvikler seg ikke 100% likt, så noen avvik på noen dager er normalt. Husk også at de fleste fødsler skjer mellom 3 uker før til 2 uker etter termin dato og er innenfor termin sånn sett, 5 ukers sprang her.

 

Så ikke hekt dere for mye opp i denne termin datoen, den er ikke så " nøye" sånn sett.

:-)

Det er sant. Hadde ikke brydd meg så mye om det hadde det ikke vært for barnehagefristen:-) Vil ikke få termindato med mer en +to uker til september. Med tanke på å gå over :-) Endret av Fillibobba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Hos meg skal den visst ha vært 6 dager etter positiv test. Noe som er rart. Da lever sperm lenge i alle fall!! ;-) for vi hadde egentlig pause i desember og hadde ikke sex mer enn en gang en dag før min beregning av el! Hehe ;-)

Foster utvikler seg ikke 100% likt, så noen avvik på noen dager er normalt. Husk også at de fleste fødsler skjer mellom 3 uker før til 2 uker etter termin dato og er innenfor termin sånn sett, 5 ukers sprang her.

Så ikke hekt dere for mye opp i denne termin datoen, den er ikke så " nøye" sånn sett.

:-)

Det er sant. Hadde ikke brydd meg så mye om det hadde det ikke vært for barnehagefristen:-) Vil ikke få termindato med mer en +to uker til september. Med tanke på å gå over :-)

Den kan jeg se ja, for vår del er det ingen krise da vi skal vente et ekstra år med barnehagestart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så herlig! Håper på å ha muligheten til å kunne gå lenger jeg også, men må vente å se hvordan økonomien blir. Er student nå så ikke så mye vi får spart opp på foran!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hepp! Kommer tuslende inn her...tror jeg :-P Rømte forrige gang for ca 2 år siden p.g.a uendelig gnåling om vekt og styr.

12+5 og trodde kvalmen skulle gi seg, men den kom kastende på meg igjen akkurat når jeg trodde det var over! Hjalp ikke med et snev av omgangssyken heller, da, men blir visst ikke frisk fra den :-P

Er hjemme om dagene med gutten min på 18 mndr. og jobber noen kvelder for ekstra inntekt :-) Det går på hengende håret kjenner jeg, og bombesikker på det er ei jente, for sååå kvalm var jeg aldri med kommende storebror!!! *urk*

Har ikke kommet meg på sv.skapskontroll enda engang, her! Tenkte å få meg en time hos privat gyn med ul også ta resten av kontrollene med privat jordmor som kommer hjem til meg! Høres ikke det deilig ut, eller?

 

Sist spiste jeg på meg 10 kg første fire månedene. Denne gangen har jeg gått ned et par. Kan jo ikke være tilfeldig det, vel? Fnis. Tror på jente.. men heier bare på frisk baby...var ikke så heldig med første (som heldigvis er frisk nå), så.. whatever our blessing will be <3

Håper alle har det fint og magene vokser! Min er dessverre veldig kamuflert så den kommer nok ikke frem før seinere :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen skal du være:)) vi har blitt en stor og fin gjeng på Facebook også, om du våger deg over etterhvert! Vekt er så individuelt at huff!! Vanskelig å skulle sammenligne seg selv med andre:-) Så kjedelig at du har vært dårlig i dette svangerskapet:( Håper du er bedre i formen i 2.trimester :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg innkalling til OUL også. 20.03, føles evig lenge til. Mannen har så lyst til å ta ennå en privat ul. Hadde en i uke 10. Han syns det var så stort og gleder seg nok ennå mer enn meg til neste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen skal du være:)) vi har blitt en stor og fin gjeng på Facebook også, om du våger deg over etterhvert! Vekt er så individuelt at huff!! Vanskelig å skulle sammenligne seg selv med andre:-) Så kjedelig at du har vært dårlig i dette svangerskapet:( Håper du er bedre i formen i 2.trimester :D

Jeg har helt glemt bort Facebook gruppa jeg, men er det sånn at alle ser man er medlem der? Da tenker jeg av egne Facebook venner som ikke er med i gruppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Velkommen skal du være:)) vi har blitt en stor og fin gjeng på Facebook også, om du våger deg over etterhvert! Vekt er så individuelt at huff!! Vanskelig å skulle sammenligne seg selv med andre:-) Så kjedelig at du har vært dårlig i dette svangerskapet:( Håper du er bedre i formen i 2.trimester :D

Jeg har helt glemt bort Facebook gruppa jeg, men er det sånn at alle ser man er medlem der? Da tenker jeg av egne Facebook venner som ikke er med i gruppen.

 

Lurer på det samme :) Og hvordan man blir med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere sender pm til aheng her med navn tror jeg, så legger hun dere til:-) Ingen som ser at dere er med i gruppen av deres venner. Den er helt skjult og hemmelig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruppa er hemmelig så ingen som ser hva som skrives. Send meg en melding med navn eller dere kan gå inn på august 2014 under terminklubb, der finner dere navnet mitt og mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...