Gå til innhold

AUGUST 2014 baby


Valiana

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da er det bare tre uker til ordinær UL, som tiden flyr!! Har begynt å bli litt nervøs, håper alt er som det skal inni der:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 14+1 i dag, og kvalmen har virkelig fått en oppsving. Jeg håper egentlig det er noe "som går" og ikke svangerskapsrelatert. Har hodepine og svimmelhet i tillegg. Håper det er bedre i morgen, eller så må jeg bare være hjemme fra jobb. Dagens klage herfra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg lister meg forsiktig inn her etter å ha smuglest en stund. Har endelig blitt gravid etter to års prøving. Har pco og ble gravid rett etter laparoskopi i november. Holder nok pusten litt og tør ikke helt å juble av lykke enda, men det kommer vel med tiden. Siden jeg ikke har hatt mensen på mange mnder har det vært litt vanskelig å vite hvor langt jeg har vært på vei. Var på tidlig ul 14 jan og da fikk jeg beskjed om at jeg var i uke 9, termin 21 august. Og fikk se et bittelite hjerte som slo<3 var på første legekontroll i dag, og han sa da at jeg bare er i uke 11. Så nå er jeg litt forvirra, er det noen av dere som skjønner hvilken uke jeg er i nå med termin 21 aug? Babyverdenappen sier 12+1, og det stemmer med det jeg fikk vite på ivf på riksen.. Men han er altså en uke bak. Har jo ikke såå mye å si, men vil så gjerne være over "grensa" og det ville vært fint å ha noe litt mer konkret å forholde seg til.. Håper noen av dere vet, det virker som om dere stort sett har et godt svar på de fleste spørsmål her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, i går etter at jeg hadde lagt meg kjente jeg noe som kjentes ut som bobler som sprakk i magen! Har hørt at mange beskriver de første bevegelsene til babyen som akkurat det, men det kjentes liksom ikke ut sånn som jeg hadde sett for meg. Jeg ble veldig usikker på om det bare var magen som "rumlet" eller om det faktisk var mitt lille frø :) Jeg er 14+3 i dag, så det er kanskje litt tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er bare 13+1 og har siden 3 dager siden begynt å kjenne en kilefølelse innenfra. Ikke mange ganger om dagen, kanskje 2-3, og er når jeg ligger eller sitter helt rolig. Er jo førstegangs så er jo veldig tidlig, men kan ikke skjønne hva ellers det er! Uansett hva det er, så liker jeg tanken ;) Spennende:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei Nikoline E :( Ord kan vel ikke beskrive noe som helst av det du føler nå, men håper du har en god støtte hjemme. Sender deg masse varme og knuseklemmer <3 Var dette din første ul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg ut . Ul viste ett dødt foster. Døde i uke 12! Helt uvirkelig .

Det var veldig trist å høre. Klem til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begynner å bli lite aktivitet i augustgruppa på 1.trim... Er enda en uke til jeg egentli er i denne gruppa, men er bare å leser litt inn i mellom for å holde meg oppdatert, hehe;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg ut . Ul viste ett dødt foster. Døde i uke 12! Helt uvirkelig .

Åååå så trist :( Stor klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli lite aktivitet i augustgruppa på 1.trim... Er enda en uke til jeg egentli er i denne gruppa, men er bare å leser litt inn i mellom for å holde meg oppdatert, hehe;)

 

Jeg er også her inne og sniktitter, da vi nesten ikke er noen igjen på 1.trimester. Men det er ikke lenge til vi kan flytte hot for godt camilla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, når man hører om noen som mister i uke 12 så setter frykten inn kjenner jeg :( Hele 6 uker til OUL, kjennes ut som en evighet, tror jeg må igang å lete etter hjerte med dopler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, når man hører om noen som mister i uke 12 så setter frykten inn kjenner jeg :( Hele 6 uker til OUL, kjennes ut som en evighet, tror jeg må igang å lete etter hjerte med dopler.

Ja, synes det er så skummelt at babyen kan dø uten at man merker noe tegn til det :( .4-5 uker til UL her, faktisk ikke så lenge igjen, men får bare håpe på å får høre hjerte hos jordmor først, skal dit om 2 uker... må huske å ringe helsestasjonen, glemmer det hele tia. Hadde jeg hatt doppler så hadde jeg helt klart brukt den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen kontroller mellom uke 12 og OUL??? Jeg skal til lege i uke 12 og oul i uke 20(!) kommer jo til å være nervevrak i 8 uker hvis jeg ikke får høre hjertelyd ila de ukene:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også angelsound etter tidligere å ha mistet så sent som i uke 13/14. Var utrolig betryggende med forrige mann og denne gangen. Hører ca 1 gang i uken så holder jeg en uke til:)  

I dag var en uke siden sist og trengte ikke lete etter lyden. Rett på og rocketrollet har kommet seg mye høyere opp enn for en uke siden. Så det er jo også godt tegn på at ting vokser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen kontroller mellom uke 12 og OUL??? Jeg skal til lege i uke 12 og oul i uke 20(!) kommer jo til å være nervevrak i 8 uker hvis jeg ikke får høre hjertelyd ila de ukene:/

Det kommer vel litt an på hva du ønsker og hvordan din lege og jordmor praktiserer.... Her har jeg hatt time i uke 8, har i uke 12, satt opp time i uke 16 og oul sånn ca i uke 19:) er førstegangsgravid og har ikke noen spesielle plager eller tidligere hendelser det blir tatt hensyn til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...