Gå til innhold

AUGUST 2014 baby


Valiana

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg også har det som deg Alba! Hadde time uke 5 hos lege, jordmor uke 12, og skal til legen uke 16 igjen for å høre hjertelyd:-) og oul uke 18+0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja...knapt kvitt kvalmen og allerede første uka i 2 trimester begynner et nytt kjent svangerskaps problem å melde seg....nemlig bekkensmerter. Argh!!! Endelig greide jeg å gå tur, bevege meg uten å brekke meg.

Blir litt oppgitt, mildt sagt! Jaja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg også ble litt bekymret, skal på tidlig UL på fredag. Hadde egentlig slått fra meg å kjøpe angelsound, men nå må jeg revurdere....

 

Formen er sliten og fortsatt småkvalm, selv om kvalmen har lettet litt den siste uken. Ømme pupper, søvnløse netter, fet hud og hår, og et sukkersug uten like sliter jeg også med. Jammen mye rart en skal igjennom! Er så verdt det da, men uansett tøft når man står midt oppe i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Melder meg ut . Ul viste ett dødt foster. Døde i uke 12! Helt uvirkelig .

Så trist! Føler med deg. Hadde så og si samme opplevelse forrige gang jeg var gravid. Foster døde i uke 12-13. Håper du har gode mennesker rundt deg! Klem fra en ukjent :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har flere barn. Går derer til jordmor i tilegg nå? Fikk jo en gutt i 2012 og føler ikke at jeg trenger å gå til jordmor nå også. Var på 1 kontroll i går og skal da ikke på kontroll før i uke 24 (med OUL i mellom) Føles veldig lenge mellom hver gang men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Off, når man hører om noen som mister i uke 12 så setter frykten inn kjenner jeg :( Hele 6 uker til OUL, kjennes ut som en evighet, tror jeg må igang å lete etter hjerte med dopler.

Ja, synes det er så skummelt at babyen kan dø uten at man merker noe tegn til det :( .4-5 uker til UL her, faktisk ikke så lenge igjen, men får bare håpe på å får høre hjerte hos jordmor først, skal dit om 2 uker... må huske å ringe helsestasjonen, glemmer det hele tia. Hadde jeg hatt doppler så hadde jeg helt klart brukt den.

 

Brukte doplern i går, men kunne ikke finne noe lyd....ble jeg jo bare enda mere skremt, men kjenner litt småduring innimellom så jeg føler at der er den lille som sier her er jeg og alt er bra med meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen kontroller mellom uke 12 og OUL??? Jeg skal til lege i uke 12 og oul i uke 20(!) kommer jo til å være nervevrak i 8 uker hvis jeg ikke får høre hjertelyd ila de ukene:/

Dropper jordmor denne gangen så da var jeg på privat UL i uke 8, 1kontroll i uke 12. Skal på OUL i uke 18 og 2 kontroll i uke 24. Synes også det er lenge mellom hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har flere barn. Går derer til jordmor i tilegg nå? Fikk jo en gutt i 2012 og føler ikke at jeg trenger å gå til jordmor nå også. Var på 1 kontroll i går og skal da ikke på kontroll før i uke 24 (med OUL i mellom) Føles veldig lenge mellom hver gang men...

Nei, jeg føler meg mer komfortabel dm å gå til lege og privat gynekolog som supplement til den ordinære svangerskaps kontrollen. Jeg har tre barn fra før så en jordmor har ikke så mye å komme med føler jeg. Mye bedre at førstegangsfødene får den ressursen, føler det ville vært litt bortkastet på en " gammel traver" som meg ;-)

 

Går alt etter planen så håper jeg på å reise hjem et par timer etter ungen er ute, vil helst slippe å være å barsel et sekund mer enn høyst nødvendig. Umulig å slappe av der, vil hjem, få ro, ha familen rundt meg og komme i gang med ammingen uten disse barnepleierene, jordmødrene og andre nybakte mødre, babyer og hyling rundt oss. ;-b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lister jeg meg inn hit :-) er 12+0 i dag :-)

Satset på bedre uker fremover uten kvalme og ubehag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har flere barn. Går derer til jordmor i tilegg nå? Fikk jo en gutt i 2012 og føler ikke at jeg trenger å gå til jordmor nå også. Var på 1 kontroll i går og skal da ikke på kontroll før i uke 24 (med OUL i mellom) Føles veldig lenge mellom hver gang men...

Jeg skal ikke til jordmor denne gangen. Mest fordi jeg ikke liker henne, og det er ingen å velge imellom. Dessuten er fastlegen min en veldig grei person.

Skal også på neste (andre) svangerskapskontroll i ca uke 24, etter UL. Fikk forsåvidt bestemme det selv, men siden det er retningslinjene så syns jeg det virker greit. Men jeg kommer nok til å stikke innom legesenteret med en urinprøve hvis jeg får mistanke om UVI. Og jeg regner med at jeg får komme til legen i mellomtiden hvis det skulle være noe spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde første kontroll uke 11 og skal tilbake uken etter OUL. Blir vel uke 20 tror jeg. Har kontakt med legen via eKonsultasjon(sykemelding osv) og får selvfølgelig komme inn tidligere hvis det er noe spesielt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har flere barn. Går derer til jordmor i tilegg nå? Fikk jo en gutt i 2012 og føler ikke at jeg trenger å gå til jordmor nå også. Var på 1 kontroll i går og skal da ikke på kontroll før i uke 24 (med OUL i mellom) Føles veldig lenge mellom hver gang men...

 Blir som sist at jeg tar annenhver gang hos lege og jordmor.Blir ikke så mange gangene. Første gang hos jordmor blir vel i uke 25 eller noe. Fikk også en gutt i 2012. Og den gangen var det jordmortimer fordi det var nytt for meg. Mens nå blir det litt annen vinkling da jeg hadde en fødsel og barseltid som ser ut til å ha utviklet en fødselangst hos meg.  

Jeg er også av den mening at de som er best på svangerskap bør ha oppfølgingen. Altså jordmødre. Så kan noen andre få bruke min leges ressurser som ikke får hjelpen de kan gjennom en jordmor:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg ut . Ul viste ett dødt foster. Døde i uke 12! Helt uvirkelig .

Min dypeste medfølelse♡♡♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å gå til legen fram til etter OUL. Skal dit en gang til i mars, og kanskje en gang rett etter OUL. Det hele kommer jo litt an på hva de finner på ul på mandag. Om de finner en eller to der inne. Også blir det jordmor fra uke 20 og fram til fødsel :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dere som har flere barn. Går derer til jordmor i tilegg nå? Fikk jo en gutt i 2012 og føler ikke at jeg trenger å gå til jordmor nå også. Var på 1 kontroll i går og skal da ikke på kontroll før i uke 24 (med OUL i mellom) Føles veldig lenge mellom hver gang men...

Nei, jeg føler meg mer komfortabel dm å gå til lege og privat gynekolog som supplement til den ordinære svangerskaps kontrollen. Jeg har tre barn fra før så en jordmor har ikke så mye å komme med føler jeg. Mye bedre at førstegangsfødene får den ressursen, føler det ville vært litt bortkastet på en " gammel traver" som meg ;-)

 

Går alt etter planen så håper jeg på å reise hjem et par timer etter ungen er ute, vil helst slippe å være å barsel et sekund mer enn høyst nødvendig. Umulig å slappe av der, vil hjem, få ro, ha familen rundt meg og komme i gang med ammingen uten disse barnepleierene, jordmødrene og andre nybakte mødre, babyer og hyling rundt oss. ;-b

 

Jeg er lik som deg Ugla, vil hjem så raskt som mulig! Sist var jeg hjemme etter 24 timer, håper det går like bra denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en sønn fra før som er strax 5 år.. sist svangerskap gikk jeg ca annenvær gang til lege og jordmor, men kunn jordmor på slutten… denne gang har jeg bare fått kontroller hos lege hittil… men kanskje det blir jordmor fra uke 24… synes det er litt greit mot slutten, er jo en stund siden sist jeg fødte..

 

håper også på å få komme fort hjem etter fødsel!! sist lå jeg tre dager, og de ville egentli jeg skulle være lengere pga jeg ikke fikk helt til ammingen :( men dro hjem etter dag tre og kom tilbake noen dagen etter så de fikk veie han å se at han fikk mat, hehe ;) gikk mye bedre med ammingen når jeg kom hjem, og det ikke var så mye styr rundt meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Dere som har flere barn. Går derer til jordmor i tilegg nå? Fikk jo en gutt i 2012 og føler ikke at jeg trenger å gå til jordmor nå også. Var på 1 kontroll i går og skal da ikke på kontroll før i uke 24 (med OUL i mellom) Føles veldig lenge mellom hver gang men...

Nei, jeg føler meg mer komfortabel dm å gå til lege og privat gynekolog som supplement til den ordinære svangerskaps kontrollen. Jeg har tre barn fra før så en jordmor har ikke så mye å komme med føler jeg. Mye bedre at førstegangsfødene får den ressursen, føler det ville vært litt bortkastet på en " gammel traver" som meg ;-)

 

Går alt etter planen så håper jeg på å reise hjem et par timer etter ungen er ute, vil helst slippe å være å barsel et sekund mer enn høyst nødvendig. Umulig å slappe av der, vil hjem, få ro, ha familen rundt meg og komme i gang med ammingen uten disse barnepleierene, jordmødrene og andre nybakte mødre, babyer og hyling rundt oss. ;-b

 

Jeg er lik som deg Ugla, vil hjem så raskt som mulig! Sist var jeg hjemme etter 24 timer, håper det går like bra denne gangen.

 

Forrige fødsel måtte jeg krangle meg til å få dra dagen etter. Ville egentlig bare hjem samme kveld og syntes det var helt forferdelig å være der etter en fæl fødsel. Denne gangen skal jeg søke om keisersnitt så da må jeg jo bli noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner på kroppen at det skal bli deilig med en tur i velvære avdelingen i badeland i ettermiddag. Får håpe mine to frøkner på 6 og 8 år er enige ;-) Jeg ser ikke helt for meg å gå opp ørten trappetrinn for å ta vannsklie i dag med dem....da får jeg vente nede til de kommer rutsjende....

Surt å begynne å vralte som ei gås i uke 13!! Blæh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er en evighet mellom kontrollene!

Etter 12-ukerskontrollen er det ingenting før OUL, og så er det ikke noe før ca uke 24 igjen. Etter det er det vel hver fjerde uke, men det er jo nå i begynnelsen man er så usikker! Man kjenner ikke liv enda, og man lurer sånn på om alt er bra. Hadde jeg ikke fått sett et bankende hjerte på 12-ukerskontrollen, hadde jeg garantert bestilt meg privat ultralyd.

 

Jeg har en Angelsound, men har foreløpig bare brukt den to ganger. Den første gangen var jeg i uke 13, og da fant jeg ikke hjertelyden. Jeg hadde heldigvis sett hjertet slå uka før, men jeg ble litt bekymret. Ventet en uke og prøvde igjen, og da fant jeg den ganske fort. Et tips er at den kanskje er mye lengre nede og på sida enn man skulle tro. Jeg fant lyden nesten helt nede med skambenet, godt til venstre på magen. Brukte aloevera gelé i stedet for bodylotion, og presset litt hardere enn jeg gjorde første gangen. Vet ikke om det hadde noe å si da :) Jeg prøver å bruke den minst mulig, siden en del jordmødre anbefaler det, og for å ikke bli bekymret om jeg ikke finner lyden.

 

På mandag skal jeg på informasjonsmøte for førstegangsfødene hos jordmord. Det er visst en gruppetime med info, og så setter man opp time med jordmor, antar det blir ca i uke 24. Jeg er i uke 15 og har enda ikke fått innkalling til ultralyd, håper legen min husket å sende henvisningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner hjertelyden mot skambeinet på høyre side. Tror det har litt med hvor egget festet seg, men nå ligger babyen min tre fingerbredder nedenfor navelen! Syns livmora har vokst masse siste tiden! Er kjempespennende. Og jeg gleder meg masse til UL på mandag. Håper å se en eller to friske små da! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...