Gå til innhold

AUGUST 2014 baby


Valiana

Anbefalte innlegg

Her var det 1 frisk og fin babybolle! Lav risiko for alle trisomier. Puh :)

 

Hurra så bra :)

Jeg venter spent på innkallelse til det samme, nervepirrende alså![/quo

 

Jeg var helt kvalm da jeg kjørte innover. Og turte ikke å se på skjermen før legen kommenterte så jeg skjønte det var liv inni der. Er du langt på vei? Jeg er 12+3 i dag, tok blodprøver for 14 dager siden og fikk svar på alt i dag.

 

Var hos legen på mandag, da skrev hun 10 på helsekortet mitt, så da er jeg vel 10+3 i dag da.

 

Legen sendte henvisning til ullevål. Tok blodprøver, men antar jeg må ta flere på ullevål. Venter i spenning på innkallelse....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her var det 1 frisk og fin babybolle! Lav risiko for alle trisomier. Puh :)

 

Hurra så bra :)

Jeg venter spent på innkallelse til det samme, nervepirrende alså![/quo

 

Jeg var helt kvalm da jeg kjørte innover. Og turte ikke å se på skjermen før legen kommenterte så jeg skjønte det var liv inni der. Er du langt på vei? Jeg er 12+3 i dag, tok blodprøver for 14 dager siden og fikk svar på alt i dag.

 

Var hos legen på mandag, da skrev hun 10 på helsekortet mitt, så da er jeg vel 10+3 i dag da.

 

Legen sendte henvisning til ullevål. Tok blodprøver, men antar jeg må ta flere på ullevål. Venter i spenning på innkallelse....

 

Da ville jeg ringt inn og hørt om de hadde mottatt henvisningen. Jeg hadde genetisk veiledning og tok blodprøver på Riksen, så hvis du tok blodprøver hos legen din må du sikkert ta nye. Vet ikke om de utfører duotest både på Riksen og Ullevål, men det spiller jo liten rolle hvor henvisningen er sendt siden de begge heter Oslo universitetssykehus.

 

Er du også 38, eller over 38 ved termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja mener ikke du skal ringe fordi henvisningen er sendt feil (min ble ikke sendt til rett avdeling, men kom fesm), men siden du er 10+3 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det 1 frisk og fin babybolle! Lav risiko for alle trisomier. Puh :)

Gratulerer med gode prøvesvar!! Er det lov å spørre hvilke tall du fikk? Er midt i dette selv og har litt nerver...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke helt tallene (har lagt meg, og papirene er ikke akkurat her), men for trisomi 21 var det 1: nesten 3000. På trisomi 13 og 18 var det 1:veldig høyt. Hadde risiko tilsvarende en 15 åring på trisomier. Ettersom jeg forsto kom ikke 38 år gamle damer lenger ned på "risikostigen."

 

Når skal du til ul? Det er veldig godt å være ferdig med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke helt tallene (har lagt meg, og papirene er ikke akkurat her), men for trisomi 21 var det 1: nesten 3000. På trisomi 13 og 18 var det 1:veldig høyt. Hadde risiko tilsvarende en 15 åring på trisomier. Ettersom jeg forsto kom ikke 38 år gamle damer lenger ned på "risikostigen."

Når skal du til ul? Det er veldig godt å være ferdig med det :)

Takk for svar:) tok blodprøven tirsdag, så regner med om to og en halv uke, da er jeg 12+ noe. Gleder meg til det er overstått!!! Sov godt da!!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Husker ikke helt tallene (har lagt meg, og papirene er ikke akkurat her), men for trisomi 21 var det 1: nesten 3000. På trisomi 13 og 18 var det 1:veldig høyt. Hadde risiko tilsvarende en 15 åring på trisomier. Ettersom jeg forsto kom ikke 38 år gamle damer lenger ned på "risikostigen."

Når skal du til ul? Det er veldig godt å være ferdig med det :)

Takk for svar:) tok blodprøven tirsdag, så regner med om to og en halv uke, da er jeg 12+ noe. Gleder meg til det er overstått!!! Sov godt da!!;)

Takk, takk- blir nok liggende å surfe litt kjenner jeg meg rett :)

 

Skal du også til Riksen? De var ganske kjappe med å ringe meg for time til ultralyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja mener ikke du skal ringe fordi henvisningen er sendt feil (min ble ikke sendt til rett avdeling, men kom fesm), men siden du er 10+3 :)

Hmmm, nå er jeg litt forvirret :huh: Jeg har jo fødeplass på Riksen, men vet legen sendte henvisning til Ullevål...?

 

Får kanskje ta en telf i morgen. Hva heter riktig avdeling på Riksen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Husker ikke helt tallene (har lagt meg, og papirene er ikke akkurat her), men for trisomi 21 var det 1: nesten 3000. På trisomi 13 og 18 var det 1:veldig høyt. Hadde risiko tilsvarende en 15 åring på trisomier. Ettersom jeg forsto kom ikke 38 år gamle damer lenger ned på "risikostigen."

Når skal du til ul? Det er veldig godt å være ferdig med det :)

Takk for svar:) tok blodprøven tirsdag, så regner med om to og en halv uke, da er jeg 12+ noe. Gleder meg til det er overstått!!! Sov godt da!!;)

 

Takk, takk- blir nok liggende å surfe litt kjenner jeg meg rett :)

Skal du også til Riksen? De var ganske kjappe med å ringe meg for time til ultralyd.

Jeg skal på Riksen! Håper å få vite timen snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja mener ikke du skal ringe fordi henvisningen er sendt feil (min ble ikke sendt til rett avdeling, men kom fesm), men siden du er 10+3 :)

 

Hmmm, nå er jeg litt forvirret :huh: Jeg har jo fødeplass på Riksen, men vet legen sendte henvisning til Ullevål...?

 

Får kanskje ta en telf i morgen. Hva heter riktig avdeling på Riksen?

Alt er flyttet fra Ullevål til Riksen forsto jeg. Ring Riksen imrg og forklar at du skal ha time til genetisk veiledning, så setter de deg riktig over. Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Ja mener ikke du skal ringe fordi henvisningen er sendt feil (min ble ikke sendt til rett avdeling, men kom fesm), men siden du er 10+3 :)

Hmmm, nå er jeg litt forvirret :huh: Jeg har jo fødeplass på Riksen, men vet legen sendte henvisning til Ullevål...?

 

Får kanskje ta en telf i morgen. Hva heter riktig avdeling på Riksen?

Alt er flyttet fra Ullevål til Riksen forsto jeg. Ring Riksen imrg og forklar at du skal ha time til genetisk veiledning, så setter de deg riktig over. Lykke til!!

 

Ringte nå, de har mottatt henvisningen så brev er på vei i posten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei på dere. nå er vel også jeg over i 2 trimester.12+0 i dag. har time for tidlig ultralyd på tirsdag.er så spent på om det virkelig er noe der inne,føler meg ikke så gravid.om alt er som normalt å det faktisk er en liten baby der inne tenkte jeg å fortelle nyheten til min mor på morsdagen. det må da være verdens fineste nyhet å gave å kunne gi til en etterlengtet bestemor.måtte denne helgen og dagene etter gå fort.lenkter etter svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gikk ultralyden i dag veldig fint, det var en riktig flott liten bebis inni der :-) alt så ut til å være normalt, ut fra det de har mulighet til å sjekke.

 

Fikk også vite at det hadde vært tvillinger, men den ene klarte seg ikke forbi uke 8. Litt rart å tenke på, men plager meg ikke. Legen fortalte at dette er noe som skjer i opptil 50% av tvillingsvangerskap. Kroppen kommer til å absorbere opp på egen hånd, så var visst ikke sannsynlig med blødninger eller den slags, og det kom ikke til å påvirke den andre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg vært på tidlig ultralyd (var 12+3 i dag). Alt så bra ut, og ble faktisk satt fram en uke. Så nå har jeg termin 1.august :) Det kan jo fort endres igjen, men stas likevell:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere! Er 12+0 i dag, veldig morro å ha kommet såppas på vei. :D men ser at det ikke har gått tre mnd. før neste fredag(om man regner i antall mnd.)

Fortsatt rart at det er en liten som vokser i magen, føler meg bare feit og oppblåst så langt. hehe :)

Har ikke hatt noen tidlig uL eller hørt hjertelyd enda, så ikke så rart at det føles litt uvirkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor klarer jeg ikke å sovne igjen når jeg våkner på natta, i natt ble det 4 timer søvn, pga. en hund som måtte tisse hehe, ja. :P 

Noen som vet hvorfor det er sån?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor klarer jeg ikke å sovne igjen når jeg våkner på natta, i natt ble det 4 timer søvn, pga. en hund som måtte tisse hehe, ja. :P 

Noen som vet hvorfor det er sån?

Veldig vanlig med søvnforstyrrelser, er hormonene som tuller det til for oss. Men tror 2 trimester pleier å være bedre, jeg sover i allefall mye bedre nå enn for et par uker siden. Så blir det ofte dårlig med søvn og mye oppvåkning igjen i 3trimester, men da er det kroppen som forbreder seg på våkenetter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor klarer jeg ikke å sovne igjen når jeg våkner på natta, i natt ble det 4 timer søvn, pga. en hund som måtte tisse hehe, ja. :P

Noen som vet hvorfor det er sån?

jeg var også slik.. leste at det pga av hormonene.. men hvordan og hvorfor leste jeg ikke :) 

det har blitt bedre nå.. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på tidlig ultralyd (var 12+3 i dag). Alt så bra ut, og ble faktisk satt fram en uke. Så nå har jeg termin 1.august :) Det kan jo fort endres igjen, men stas

så fint at alt var vell å så fint ut.jeg skal også på tidlig ultralyd i morgen,da er jeg 12+4.lurer på om du tok innvendig ultralyd eller utvendig.er så spent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da har jeg vært på tidlig ultralyd (var 12+3 i dag). Alt så bra ut, og ble faktisk satt fram en uke. Så nå har jeg termin 1.august :) Det kan jo fort endres igjen, men stas

 

så fint at alt var vell å så fint ut.jeg skal også på tidlig ultralyd i morgen,da er jeg 12+4.lurer på om du tok innvendig ultralyd eller utvendig.er så spent :)

Masse lykke til i morgen! Jeg hadde ul ipå dag 13+0, og da var det iallefall utvendig. Men han spurte før vi begynte omjeg visste om jeg kunne ha bakovervendt livmor, for da kunne det være vanskeligere å finne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må le litt, går fortsatt inn på 1 trimester tråden...men i morgen er jeg 14+0 så da er jeg vel i 2 trimester uansett hvordan man regner:p synes det går sååå fort den gangen her! Forrige gang hadde jeg stålkontroll på uker og dager, mens nå må jeg ta meg sammen og regne meg frem. Veldig deilig, men mister litt av "gravidfølelsen"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, synes ukene går vesentlig fortere unna denne gangen, men ikke så mye at mister "tidsfølelsen". Nå virker det som forkjølelser er på tilbakemarsj også, da håper jeg formen viser seg å være bra, slik at det kan bli mange gode uker i 2.trimester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da har jeg vært på tidlig ultralyd (var 12+3 i dag). Alt så bra ut, og ble faktisk satt fram en uke. Så nå har jeg termin 1.august :) Det kan jo fort endres igjen, men stas

så fint at alt var vell å så fint ut.jeg skal også på tidlig ultralyd i morgen,da er jeg 12+4.lurer på om du tok innvendig ultralyd eller utvendig.er så spent :)

 

hadde utvendig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...