Gå til innhold

AUGUST 2014 baby


Valiana

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dere med barn i seteleie. Hvor kjenner dere mest bevegelse? Og hvordan kjennes plasseringen ut? Tenker da på om dere kjenner hvor hodet og rompa er? Min kar har vært i tverrleie, og i går romsterte han noe forferdelig. Tror han ligger i sete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg aldri i tvil om leie særlig lenge om gangen. Kjenner tydelige spark oppover mellom navlen og ribbeina når h*n ligger i hodeleie. Det er det heldigvis mest av. Men av og til snur den seg og legger seg i seteleie et døgn eller to. Og det er så sinnsykt vondt!!! Jeg har endometriose, og mistenker at jeg har sammenvoksninger nedi der eller noe, siden det gjør så forferdelig vondt å bli sparket den veien. Etter et døgn i seteleie er jeg så mørbanket nedi der at jeg knapt klarer å gå! Håper derfor at den lille holder seg i hodeleie fra nå av, selv om det kanskje er mye å håpe på. I tillegg kjenner jeg sporadisk hodet (eller rettere sagt en kroppsdel som er større enn føtter) som "stikker ut" på magen når den ligger i seteleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2 setebarn og venter nå setebarn nr 3 :-o

 

Med alle har jeg hatt veldig nedpress og mye bevegelse på siden av magen og et lite hode som har presset mot ribbeina mot slutten av svangerskapet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Moro at vi har kommet så langt nå, jenter! Men også ganske skummelt  :blink:

Snart har vi babyene våre her  :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! På søndag reiser vi 2 uker til Mallorca. Både gruver og gleder meg! Med 3 barn og gravid, så blir det mye jobb på meg og mannen (mest mannen!!). Men jeg gleder meg sinnsykt til gleden det gir ungene å få være i basseng hele dagen, og leke på stranden. Så får det bare være at jeg konstant har mareritt om at minstemann blir borte for oss... De hersens hormonene....

Noen som har erfaring med syden og barn og gravid? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! På søndag reiser vi 2 uker til Mallorca. Både gruver og gleder meg! Med 3 barn og gravid, så blir det mye jobb på meg og mannen (mest mannen!!). Men jeg gleder meg sinnsykt til gleden det gir ungene å få være i basseng hele dagen, og leke på stranden. Så får det bare være at jeg konstant har mareritt om at minstemann blir borte for oss... De hersens hormonene....

Noen som har erfaring med syden og barn og gravid? :)

Ingen erfarng, men god tur og kos dere. Går nok fint. Vi varbpå Mallorca i fjor, herlig øy i hvertfall. Bør være ok temp også nå, ikke for varmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm jeg har da aldri tenkt videre over hvordan babyen ligger. Men hittil bare kjent spark ned mot urinblæra, i går var første gang jeg kjente noe i nærheten av og over navelen. :) det er vel vanlig at babyen snur seg rundt hele tiden, eller ligger de stort sett "likt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS, rimelg trygt der, og enkelt. Mitt beste tips, ta taxi!!

:) Takk for tips! Jeg krysser fingrene for at alt går bra! Stresser noe forferdelig med pakking nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte jeg bare skulle komme med et tips til ammebh'er som faktisk var fine! Fant denne nettbutikken igår, og har allerede bestilt meg 2 stk, de var jo kjempesøte og fantes i ALLE str ;) Jeg kjøpte uten bøyle, for har hørt at bøyler kan gjøre at man får brystbetennelse, og det vil man jo ikke ha... 

 

http://glammom.no/no/amme-bher/bher-uten-boyle/

 

Hvordan går det med alle sammen? Tråden er så stille for tiden... Idag er jeg akkurat 26 fullgåtte uker, og bare 2 uker igjen til neste trimester! Tiden går så fort! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 uker her også 😊 De bh'ene fra glammom er kjempefine, men jeg tenkte vente til litt nærmere termin med å bestille så jeg ikke bommer på strls 😋 Har blitt ganske stor allerede, mye større enn sist 😳

 

Er mye sliten, så har ikke vært aktiv her i det siste, men titter innom og leser innimellom. Dagene går med til jobbing, litt lek og kos med storesøster, og så krasjer jeg på sofaen samtidig som hun legger seg. Litt kjedelig, men sånn er det bare.

 

Ellers så nyyyyter jeg det deilige sommerværet ☀️Deilig å tenke på at sommeren er foran oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 uker her også De bh'ene fra glammom er kjempefine, men jeg tenkte vente til litt nærmere termin med å bestille så jeg ikke bommer på strls Har blitt ganske stor allerede, mye større enn sist

 

Er mye sliten, så har ikke vært aktiv her i det siste, men titter innom og leser innimellom. Dagene går med til jobbing, litt lek og kos med storesøster, og så krasjer jeg på sofaen samtidig som hun legger seg. Litt kjedelig, men sånn er det bare.

 

Ellers så nyyyyter jeg det deilige sommerværet ☀Deilig å tenke på at sommeren er foran oss!

 

Ja jeg tenkte på det, at man ikke helt vet hvordan str man kommer til å ende opp med når man ammer. Men bestilte 1 str større enn jeg har nå, så håååper de passer. Hvis de blir for små så kan jeg nok bruke dem før fødselen og etter amming ;) De var bare så fine, klarte ikke dy meg, hehe. 

 

Sommeren ja<3 Håper virkelig at det blir en super sommer, at den ikke blir for tung som høygravid. Hvis den blir veldig varm så kommer jeg ihvertfall til å bo i sånne luftige, flagrende sommerkjoler :) Vedder på at de siste 3 mnd kommer til å fly avgårde! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer et lite sukk fra Mallorca til de som leste at vi skulle dit...

Jeg var jo litt engstelig for å reise på ferie med 3 barn og gravid. Bortsett fra penicillinkur for halsbetennelse, ekstrem soleksem og oppkast på minstemann så syntes jeg egentlig at ferien hadde gått greit.... Frem til i kveld; da begynte storesøster på 5 å spy som en gris.... Det hadde også vært greit, hadde det ikke vært for at vi har hjemreise i morgen.... Nå er jeg superpessimistisk, og tenker at vi kommer til å spy hele gjengen i løpet av natta, og at vi får en hel....s tur hjem (om vi kommer oss hjem i det hele tatt!!). Dette fikk begeret til å flyte over.....! (Gravide har tross alt et mindre glass enn andre...!). Det er bare å krysse fingrene for at dette går bra, men en liten tanke til dere som skal på ferie gravide og med barn:

Vær forberedt på ALT mulig! Handle inn alt av remedier som dere vanligvis ikke prioriterer! Har du utstyret du trenger, så bryter du ikke så lett ut i hormonell håpløshet!!! Deretter: Ikke bruk krefter du ikke MÅ bruke! La mannen slite litt ekstra før du trår til; det kan komme en tid da KUN mamma duger!

Ellers: kos dere og vær sammen! Det merker jeg hvor mye jeg har savnet i hverdagen, der all energi har gått med til å klare jobb og de daglige husgjøremål. Før jeg dro på ferie ville jeg ha sykemelding fra ungene, men nå skjønner jeg jo at det var feil. Jobb suger mye mer energi ut enn man får inn når man er gravid. Familien derimot; stooooor glede!!!😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...