Gå til innhold

AUGUST 2014 baby


Valiana

Anbefalte innlegg

Jeg har morkaken forran, men har kjent spark på sidene av magen en stund nå. En gang eller to i døgnet tar også barnet rennfart inn i morkaken, så da kan jeg kjenne det godt på midten av magen.Jeg er førstegangs og helt overrasket over hvor mye futt det er i disse sparkene! Ser for meg at det kan bli litt ubehagelig utover hvis sparkene bare øker i styrke? :P

Eldstemann brister et ribbein på meg han, og denne karen jeg nå bører er like mye futt i som de andre tre til sammen så langt, så jeg er spent her på hva han her kan utrette etterhvert. Nå ligger han å stenger med hodet ned mot livmorhalsen og er derfor skyld i disse stikkende smertene jeg kjenner. Vi tok ham på fersken på UL i dag. Luringen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Jeg har morkaken forran, men har kjent spark på sidene av magen en stund nå. En gang eller to i døgnet tar også barnet rennfart inn i morkaken, så da kan jeg kjenne det godt på midten av magen.Jeg er førstegangs og helt overrasket over hvor mye futt det er i disse sparkene! Ser for meg at det kan bli litt ubehagelig utover hvis sparkene bare øker i styrke? :P

Eldstemann brister et ribbein på meg han, og denne karen jeg nå bører er like mye futt i som de andre tre til sammen så langt, så jeg er spent her på hva han her kan utrette etterhvert. Nå ligger han å stenger med hodet ned mot livmorhalsen og er derfor skyld i disse stikkende smertene jeg kjenner. Vi tok ham på fersken på UL i dag. Luringen....

 

 

Oi, såpass! Håper du slipper å briste ett til ribbein da, det kan jo ikke være så kjekkt.    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som blir bråmett for tiden?

Jeg spiser mindre porsjoner til middag enn jeg gjorde før, men etter middag blir jeg "plutselig" STUPMETT. Det kjennes ut som jeg har spist en tredobbel julemiddag, og magen står som en ballong! Det tar ikke så lang tid før det går over heldigvis, men det er ikke så behagelig. Tror jeg må lære meg å spise enda mindre porsjoner, og heller spise litt oftere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt normalt, det er rett og slett kombinasjon av plassmangel kombinert med tregere fordøyelse. Små hyppige måltider er løsningen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er oul overstått og inni magen er det en meget sjenert baby som i følge jordmor er en jente. Babyen er frisk og rask men morkaka lå litt langt ned igjen så blir ny sjekk i uke 32:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er så sykt godtesyk om dagen. Lyst på sjokolade hele tiden og må ha noe søtt selvom jeg akkurat har spist :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd en knekk mørk sjokolade rett etter middag? Det hjelper ikke hvis man er skikkelig godtesjuk, men jeg synes det funker mot søtsuget etter middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller hakke opp litt forskjellig nøtter sammen med litt kokesjokolade og ha oppi vaniljeyoghurt. Hjelper alltid meg mot skikkelig godtesug. Også er det ganske sunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har vert å tittet innom her et par ganger nå og fant ut at jeg ville være med her inne! Venter mitt første barn i August og det ser ut til å bli ei jente. Spennede tider dette her.... :)  Ser også det er en facebookgruppe og lurer på å melde meg inn der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har vert å tittet innom her et par ganger nå og fant ut at jeg ville være med her inne! Venter mitt første barn i August og det ser ut til å bli ei jente. Spennede tider dette her.... :)  Ser også det er en facebookgruppe og lurer på å melde meg inn der.

 

Send AHENG en privat melding, kan anbefale gruppa på facebook. Jeg er litt her inne også, men mest på et annet forum her inne på dib. Mye mer aktivitet på Facebookgruppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei. Har vert å tittet innom her et par ganger nå og fant ut at jeg ville være med her inne! Venter mitt første barn i August og det ser ut til å bli ei jente. Spennede tider dette her.... :)  Ser også det er en facebookgruppe og lurer på å melde meg inn der.

Send AHENG en privat melding, kan anbefale gruppa på facebook. Jeg er litt her inne også, men mest på et annet forum her inne på dib. Mye mer aktivitet på Facebookgruppen.

 

Takk! Har sendt melding :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, føles som om jeg er eneste som ikke har tatt skrittet over på Facebook.

 

Jeg er helt overasket over hvor mye melk/vann jeg lekker. Hvis jeg går uten BH blir det jo våt flekk på null komma niks. Tydelig at kroppen er helt klar for å ta i mot baby i alle fall... Lenge å vente helt til august, men på den andre siden så føles det jo som om de første 20 ukene har sust forbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God tegn, ingen melk foreløpig her, men det kommer vel. Synes det er uendelig lenge til august, trolug også pga at dette er et tøft svangerskap med mye ubehag og smerter. Men verdt det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, føles som om jeg er eneste som ikke har tatt skrittet over på Facebook.

Jeg er helt overasket over hvor mye melk/vann jeg lekker. Hvis jeg går uten BH blir det jo våt flekk på null komma niks. Tydelig at kroppen er helt klar for å ta i mot baby i alle fall... Lenge å vente helt til august, men på den andre siden så føles det jo som om de første 20 ukene har sust forbi.

Jeg er heller ikke i gruppa på fb. Er her inne hver dag, men ikke så aktiv med å skrive. Dagene går i ett, og jeg er mye sliten og trøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ikke med på faceb.

Noen som har begynt å handle klær? Jeg har startet, men foreløbig er det ikke noe system i handlingen. Hva kjøper dere til den første tiden? Str? Antall? Osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøpt stort enda, utover en søt pysj. Men jeg holder på å hekle og strikke til lillemann :-)

 

Nå har jeg endel nøytralt fra før av siden dette er barn nr 4, har lite etter storebror som fyllet 16 år straks, men endel etter jentene siden jeg handlet inn en del før de var født. Greit å ha noen bodyer, strømpebukser, sparkebukser, men jeg vil advare litt mot å kjøpe inn for mye i str 50, de vokser fort og får man en stor baby så er det de som opplever at klærne faktisk er knappe fra dag en av :-) Da er det bedre å kjøpe litt mer av str 56, det får man garantert bruk for uansett, så kan man heller kjøpe litt mer av 50 hvis man får en liten baby. Opplevde selv at nr 2 brukte str 50 i 5 uker, mens nr 1 og 2 brukte det kun i 2 uker før de hadde vokst utav dem.

Husk at man fort får endel l i gave av familie og kjente også. :-)

Endret av Ugl@ ruger...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ikke på fjesboka. Har faktisk handlet litt småtteri, kom over noe gøy på salg. Jeg har mye pent tøy som jeg kjøpte til sønnen min da han ble født, men jeg regner med at jeg supplerer "litt" :) Jeg likte veldig godt omslagsbodyer den første tiden sist, blir nok til at jeg må ha noen nye da de jeg hadde til storebror er små i str.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri telt tidligere...hehe... Men kjøp inn litt basistøy og særlig klær du slipper å tre over hodet på babyen den første tida. Omslagsbodyer ol er topp. Ullpysjer er også gull. 3stk, like mange i bomull. Siklesmeker, masse kluter.

Ellers spørs det litt hvor flink man er til å vaske klær rett og slett. Må regne med at det blir byttet fort 3-4 gang for dag pga gulp, bæsj og tiss...av og til mer. Så 10 skift er et greit tall, hvis man vasker klær daglig :-)

Str 56 er grei, litt i 50 hvus man venter gjenomsnittsbaby, mistenkes det veldig stort bsrn, hopp over str 50, bare bortkasta penger. Utover det er butikkene det, shoppe etter behov og etter som barnet vokser. Man vet nemlig ukke alltid hvor fort disse små vokser så jeg vil ikke anbefale å kjøpe " alt' til første leveår. Så da er det feil å feks ende opp med vinterdress som passer på midtsommeren feks ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri telt tidligere...hehe... Men kjøp inn litt basistøy og særlig klær du slipper å tre over hodet på babyen den første tida. Omslagsbodyer ol er topp. Ullpysjer er også gull. 3stk, like mange i bomull. Siklesmeker, masse kluter.

Ellers spørs det litt hvor flink man er til å vaske klær rett og slett. Må regne med at det blir byttet fort 3-4 gang for dag pga gulp, bæsj og tiss...av og til mer. Så 10 skift er et greit tall, hvis man vasker klær daglig :-)

Str 56 er grei, litt i 50 hvus man venter gjenomsnittsbaby, mistenkes det veldig stort bsrn, hopp over str 50, bare bortkasta penger. Utover det er butikkene det, shoppe etter behov og etter som barnet vokser. Man vet nemlig ukke alltid hvor fort disse små vokser så jeg vil ikke anbefale å kjøpe " alt' til første leveår. Så da er det feil å feks ende opp med vinterdress som passer på midtsommeren feks ;-)

Og når du tror du har kjøpt inn nok kluter, så kjøper du noen til! Det går unna når det bæsjes ved hvert måltid i begynnelsen.

Jeg kjøpte ett sett i str 50, og så hadde jeg lånt noe. Sparkebukse med fot i str 50 ble for lite etter 2 gangetabellen bruk, men bodyer fikk vi brukt noen uker. Kjøper noen plagg i str 50 denne gangen, og litt i 56, så får vi se om den nye babyen kan arve etter storesøster eller ikke før vi handler inn nytt.

Ull er gull hvis du får gulpebaby, og sånne trekant "sikletørkler" med trykknapp. Det kan spare noen skift :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke i FB-gruppa jeg heller.

 

Jeg kommer ikke til å kjøpe noe klær før fødselen, siden jeg har litt nøytrale klær fra forrige gang. Men jeg kommer nok til å ønske meg noen bodyer og strømpebukser i "riktig farge" fra familien når vi ser om det blir jente eller gutt. Håper og tror at de kommer til å spørre oss hva vi trenger før de handler noe til babyen, siden de vet at vi her en del. Så får jeg heller supplere selv til slutt.

Vi klarte oss med mindre enn 10 skift sist, selv om jeg ikke vasket klær hver dag. Men jeg hadde et uuttømmelig forråd av gaskluter/vaskekluter, så vi berget nok en del med det. Vi hadde ikke tørketrommel den gangen, men det er mulig at vi skal kjøpe det før nr. to kommer. Det vil nok også påvirke hvor mye klær vi får behov for.

 

Men hvem er den anonyme brukeren som har blitt flyttet fram til juli og venter tvillinger?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt noen småting bare for kosen :)

Måtte feire graviditet, og oul :)

Har holdt meg til str 62 & 68

De vokser så fort like vell, og jeg vil få sjang til å bruke favorittplagg flere ganger 😊👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...