Gå til innhold

AUGUST 2014 baby


Valiana

Anbefalte innlegg

Jeg fikk først to jenter, og de har hatt utrolig mye morro sammen.

Det kommer guttene dine også til, og ha.

Har liksom alltid en å leke med når vi reiser på ferier osv... ;)

Gratulerer med prinsen i magen :) og vell overstått UL :)

Yngste min er en gutt, og han håper virkelig på en lillebror :)

Vi har også to jenter og en gutt. Venter en gutt til, og syns det blir stas for lillegutt å få en lillebror han kan leke med:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var på ul i går! Der så vi en frisk, sprellete gutt! Helt herlig! Ble flyttet termin fra 18.8 til 21.8:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ul i går! Der så vi en frisk, sprellete gutt! Helt herlig! Ble flyttet termin fra 18.8 til 21.8:)

 

Gratulerer såååå mye :)

 

For hans del håper jeg nok litt på det samme, men jeg sier til han at jeg tror det blir jente. Selv om jeg ikke vet det ;)

Jeg blir utrolig glad uansett bare alt står bra til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke til OUL, nå diskuterer mannen og jeg om vi vil vite kjønn eller ei, jeg vil helst ikke vite før baby blir lagt opp på magen min, mens han synes det hadde vært kjekt å vite med tanke på innkjøp, vel butikkene er der etter fødselen, han handla jo inn rosa så det holdt med nr. 2, da viste vi ikke hva vi fikk og gubben gikk bananas på handleturen mens jeg lå på barsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke til ordinær ul her også. Spent og gleder oss masse! ❤️ Kanskje vi får vite om vi venter en prins eller prinsesse ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke til OUL, nå diskuterer mannen og jeg om vi vil vite kjønn eller ei, jeg vil helst ikke vite før baby blir lagt opp på magen min, mens han synes det hadde vært kjekt å vite med tanke på innkjøp, vel butikkene er der etter fødselen, han handla jo inn rosa så det holdt med nr. 2, da viste vi ikke hva vi fikk og gubben gikk bananas på handleturen mens jeg lå på barsel.

Vi vet ikke kjønn, og er veldig fornøyde med avgjørelsen denne gangen også :)

 

Sånn ellers er det travle dager her. Ukedagene går fort samtidig som svangerskapsdagene går ufattelig tregt.. 20 uker i dag. Spiser masse for å holde kvalmen unna, og har også et ganske stort søtsug. Føles ofte som jeg har lavt blodsukker, og det gir seg ikke før jeg har fått i meg noen raske karbohydrater (les sjokolade eller annet godis). Halsbrannen er hjertelig tilstede, men heldigvis ikke værre enn at jeg fortsatt klarer å ligge flatt etter litt inntak av gaviscon. Sist satt jeg og sov fra uke 24, og kunne spise svært begrensede matvarer, så håper jeg slipper at det blir like ille denne gangen.

Har den siste uka kjent mer og mer spark. Har morkaka foran, så det tok litt tid denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sliter veldig med kombinasjon kvalme, småspising og søtsug selv, pluss bekkensmerter har derfor resultert i en noe høy vektoppgang. Blir å svømme to ganger i uken, slyngetrenig med fysioterapauten en gang i uken, pluss øvelser hun har satt opp jeg kan gjøre hjemme og vurderer å kjøpe meg elipsemaskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter så med ekstrem hodepine, og medfølgende kvalme og svimmelhet. Gått til og fra på jobb i 3 uker nå. K dag fikk heg beskjed om å holde meg hjemme ut neste uke. Håper hodet bedrer seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter så med ekstrem hodepine, og medfølgende kvalme og svimmelhet. Gått til og fra på jobb i 3 uker nå. K dag fikk heg beskjed om å holde meg hjemme ut neste uke. Håper hodet bedrer seg...

Har du målt blodtrykket? Ofte sammenheng med hodepine og høyt blodtrykk hos meg. men kan jo selvsagt bare være en kjip bivirkning av å være gravid. Lurt å gå hjem og slappe av. God bedring :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på OUL. Inni magen min lurer det seg en lillebror <3 <3 Vi gleder oss så masse til å hilse på han ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg sliter så med ekstrem hodepine, og medfølgende kvalme og svimmelhet. Gått til og fra på jobb i 3 uker nå. K dag fikk heg beskjed om å holde meg hjemme ut neste uke. Håper hodet bedrer seg...

Har du målt blodtrykket? Ofte sammenheng med hodepine og høyt blodtrykk hos meg. men kan jo selvsagt bare være en kjip bivirkning av å være gravid. Lurt å gå hjem og slappe av. God bedring :-)

Alltid slitt med hodepine, men forverres mange ganger i graviditeten, og Kan heller ikke ta særlig smertestillende :( blir godt med noen rolige dager og legebesøk over helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med babynest her?

Svigermor er ivrig på å sy og strikke til babyen, og jeg synes det ser ut som en god idé med et babynest. Veldig koselig å ha noe hjemmelaget også.  Men som førstegangsmamma har jeg egentlig ikke peiling :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen erfaring med babynest Skatten, men har tenkt å spørre mamma om hun kan sy en til den lille!

 

Har vært hos kiropraktor og fått konstatert bekkenlåsning, så nå blir det å gå til behandlinger fremover. Syntes ikke jeg gjør noe annet egentlig :sukk: flyr fra lege til kiropraktor til sykehus ++++

 

Er i god form bortsett fra rygg/bekken da. Har meldt meg på gravid-yoga kurs også, det blir bra  :jepp:

 

Ellers er det OUL tirsdag morgen! Gleder meg masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har erfaring med babynest her?

Svigermor er ivrig på å sy og strikke til babyen, og jeg synes det ser ut som en god idé med et babynest. Veldig koselig å ha noe hjemmelaget også.  Men som førstegangsmamma har jeg egentlig ikke peiling :D

Vi brukte ammemadrass til lillegutt for at han skulle få det litt lunt, visste ikke om babynest (over 3 år sida). Vi brukte den bl.a mellom oss i senga og i vuggen. Vurderer "ordentlig" babynest denne gangen, har sett mange lekre hjemmesydde (jeg kan dessverre ikke sy selv) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt ammmadrass føreløpig her...mulig jeg syr meg et babynest også, har symaskin.

 

Bekkenløsningen har blitt verre, kan ikke gå uten store smerter. Fysiotarapauten mener hun skal holde meg nogenlunde mobil, men smertefri blir jeg nok ikke. Hun mente at vi får ha som mål at jeg skal holde meg på fotene samt forebygge problemer etter fødselen. Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte. Er så oppgitt og fortvilt over hele opplegget. Jeg vralter som ei gås, magen er GIGANTISK, ei mente jeg ikke skulle stole blindt på ultralyden hos fastlegen. Skal se om jeg får tatt et bilde og lagt ut her så får sere se selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 dager siden jeg va på oul.og inne i magen bor det en liten gutte pjokk.

 

han var ikke spesielt samarbeidsvillig denne gangen heller,så ul bildene ble bare en liten rund ball(hode)

hadde håpet å få litt bede bilder denne gangen siden det er 3 ul,og 3 forsøk på et bra bilde men nei.så vi må nokk vente til herr umulius kommer ut for å se hele han.

men sånn utenom var alt helt perfekt,å det er jo det viktigste. :strix:

 

hadde veldig lyst å bestille time til 3d,men det var ikke bare bare.kunne få time når jeg var rundt uke 30+ men hun mente det var liten vits for det ble sikkert dårlige bilder siden babyen var blitt så stor.

 

søndag er en ny mileperle.20 uker og halveis :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med babynest her?

Svigermor er ivrig på å sy og strikke til babyen, og jeg synes det ser ut som en god idé med et babynest. Veldig koselig å ha noe hjemmelaget også. Men som førstegangsmamma har jeg egentlig ikke peiling :D

Jeg har brukt ammemadrass til de 3 første, men nå har jeg spurt mamma om å sy et babynest. Jeg vil tro de føles fantastisk gode å sove i!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heller ingen erfaring med babynest, men synes det virker som en genial ting.

Enig, tror vi også skal kjøpe en denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag bestilte vi vogn :smilorange:  Emmaljunga mondual duo deluxe paris.

 

Den har vi også bestemt oss for!

Synes det er den desidert fineste vogna av alle vi har sett på :)

Var litt usikker på om den ble litt for upraktisk siden den er såpass stor, men jåla i meg vant ;) Det blir sikkert ei lettere trille i tillegg etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at flere går for litt større duo-vogner :)

 

Lurer på om jeg skal spørre svigermor om hun vil sy en ammepute også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...