Gå til innhold

AUGUST 2014 baby


Valiana

Anbefalte innlegg

 

Uff, akkurat nå er det ikke så kjekt å være gravid :(

Har generelt lite energi, men det verste er at jeg mer eller mindre har hatt forstoppelse i snart to uker. Har nå prøvd det meste av kjerringråd. Jeg drikker masse, tar tran, spiser Biola, prøver å bevege meg mye, har prøvd svisker og nå har jeg begynt å spise linfrø som en annen småspurv ;) Selv ikke å få omgangssyka i helga hjalp! Har vondt i magen og føler meg forferdelig oppblåst. Hvis det ikke blir bedre i løpet av denne uka, går jeg på apoteket og prøver noe mer drastisk. Og nå er jeg ganske sikker på at jeg har fått urinveisinfeksjon også! SUKK! Må ringe legekontoret når det åpner. Føler at jeg har vært alt for mye borte fra jobb allerede, men det er det vel ikke noe å gjøre med!

Kjør på med lactulose fra apoteket, og det er ikke drastisk :) men det hjelper bare du er flink og tar store nok dose og gjerne holder det vedlike litt i etterkant :)

 

Jeg begynte å bruke Lactulose på torsdag i forrige uke, og det har blitt mye bedre nå :) Fordøyelsen er fortsatt ikke helt 100%, men det er i hvert fall mye bedre. Så jeg kan anbefale Lactulose :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

He he! Ringte fødepol i dag. Legen min syntes jeg hadde fått sen time til oul- er 18 uker i dag og hadde egentlig time 20. mars. Hun jeg snakket med var enig i at timen var veldig sen, så nå har jeg fått time på torsdag! Hurra!

Litt sen time her også, er i uke 17 nå og har OUL 23 mars, med de tre andre har jeg vært på OUL mellom uke 16/18, denne gang er jeg jo 20 fullgåtte uker i følge mensterminen...jaja...halvveis da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å høre med legen min om det samme. Er også 20 fullgåtte uker når jeg har fått ul!

 

He he! Ringte fødepol i dag. Legen min syntes jeg hadde fått sen time til oul- er 18 uker i dag og hadde egentlig time 20. mars. Hun jeg snakket med var enig i at timen var veldig sen, så nå har jeg fått time på torsdag! Hurra!

Litt sen time her også, er i uke 17 nå og har OUL 23 mars, med de tre andre har jeg vært på OUL mellom uke 16/18, denne gang er jeg jo 20 fullgåtte uker i følge mensterminen...jaja...halvveis da...

Jeg hadde vært 20+3 på den opprinnelige time. I seneste laget for terminbestemmelse syntes legen min. Og fødepol mente det samme og sa jeg skulle fått time tidligere. Kan dere ikke bare ringe fødepol og spørre? De kan jo ha regnet feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordinær ultralyd i morgen her! Veldig spent! Da er jeg 18+3, det var det tidligste jeg kunne få.

Er det sant at det er lurt å drikke noe kaldt med f.eks sukker i før UL slik at babyen er litt aktiv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he! Ringte fødepol i dag. Legen min syntes jeg hadde fått sen time til oul- er 18 uker i dag og hadde egentlig time 20. mars. Hun jeg snakket med var enig i at timen var veldig sen, så nå har jeg fått time på torsdag! Hurra!

Skulle ønske jeg hadde så fantastisk jordmor/lege som synes det... Ringte til ultralydgreiern jeg for noen uker siden og spurte om ikke det var i seneste laget og om de hadde hatt mulighet til å flytte timen min... en da fikk jeg time 2 dager senere som vil si at jeg er 20+5 den dagen jeg skal på UL som er 20.Mars.. er så UHYRIG lenge til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ordinær ultralyd i morgen her! Veldig spent! Da er jeg 18+3, det var det tidligste jeg kunne få.

Er det sant at det er lurt å drikke noe kaldt med f.eks sukker i før UL slik at babyen er litt aktiv?

Jeg skal også på OUL i morgen, så det blir en spennende dag ja! Er også i uke 18, omtrent like langt som deg tror jeg Skatten. Men er litt usikker på hvor langt jeg er, siden jeg har hatt så korte/uregelmessige sykluser. Hvis du vil se at babyen beveger seg mye, så kan du sikkert spise/drikke noe søtt. Men jeg tror det gjør det vanskeligere å sjekke kjønn, og å gjøre korrekte målinger forøvrig hvis babyen ligger å danser inni der. Ihvertfall var ikke gynekologen min så veldig begeistret for det da jeg spurte en gang.

 

Jeg har allerede hatt noen kynnere en stund, men i helga toppet det seg etter en veldig ubehagelig og stressende opplevelse (noen kjørte inn i bilen min. Fyren var i tillegg frekk, selv om jeg sto i ro da det skjedde!) Etter det hadde jeg konstante kynnere i over en halvtime, og det fortsatte ganske lenge utover med mer kynnere enn pause imellom. Må si jeg var ganske skremt av at det var så intenst, og vurderte ei stund å ringe føden. Men jeg fant etterhvert ut at det hjalp å ligge i ro i senga og lese, og nå har det heldigvis gitt seg og gått tilbake til sporadiske "normale" kynnere. Er klar over at jeg er et nærtagende hormontroll for tida, og at jeg ikke burde bli så stresset av sånt. Men det er lettere sagt enn gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Googlet dette med sukker før ultralyd litt, og det ser ut som det er best for undersøkelsen og målingene etc. at babyen er litt rolig. Og det er jo tross alt det som er hovedpoenget med UL! Det stod at for tidlig ultralyd kan det være en fordel å ha full blære, men ikke i uke 18. Så da satser jeg på å bare spise en vanlig frokost før jeg drar. Jeg er så spent! Håper jo først og fremst at alt er bra, og så håper jeg vi får vite om det er en liten gutt eller jente  :wub:

 

Skjønner godt at du ble stresset av det der, Jolinda! For en ufyselig fyr! Det er tydelig at det er viktig å ikke stresse seg for mye opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 uker i dag og synes veldig synd på meg selv. Har ligget hele uken med influensa, øyekatarr og ørebetennelse...Masse medisiner og er så redd for babyen inni magen. Off, får ganske dårlig samvittighet. Håper den tåler alt dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 uker i dag og synes veldig synd på meg selv. Har ligget hele uken med influensa, øyekatarr og ørebetennelse...Masse medisiner og er så redd for babyen inni magen. Off, får ganske dårlig samvittighet. Håper den tåler alt dette her.

Uff, føler med deg! Ikke kjekt å være gravid og syk!

Men det er jo ikke din feil at du har blitt syk, så du må ikke ha dårlig samvittighet. Husk at alle advarslene mot medisiner osv. er for å være på den sikre siden. Før i tiden var det vanlig at gravide både røyket, drakk og tok medisiner, men det gikk stort sett bra for det! Det er selvfølgelig best å unngå ting man vet kan være skadelig for babyen, og jeg ville ikke drømt om å røyke eller drikke, men er man syk, så er man syk! God bedring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 14+6 i dag, og skal på oul 7.april når jeg er 19+5 Er jo en evighet til enda.

1mnd, og 3 dager til :(

Ellers så er det lite jeg orker enda.

Føler meg som zombie, og må spise vær 2.t for å holde brekninger, og kvalme under kontroll. Håper det roer seg, og at formen kommer tilbake veldig snart nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere,

Har vært på OUL i dag i Drammen sykehus. Undersøkelsen tok circa en time fordi barnet ville ikke samarbeide, så det var litt vanskelig for jordmoren å måle alt hun skulle. Jeg var veldig nervøs og engstelig dagen før. Likevel visste det seg at alt er i skjønneste orden. Det er mest sannsynlig at vi skal få en datter. Termin er fremdeles 04.08. Vi er kjempeglade :)))

 

Har fått bilder og alt informasjon fra den hyggelige jordmoren. Det blir desverre ikke noen omvisning på sykehuset for meg, på grunn av sommer/ferie :S Kanskje jordmoren min som også jobber på sykehuset vil kunne vise meg litt rundt når hun skal ha vakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har vi også vært på OUL! Alt så heldigvis bra ut, og det var en skikkelig aktiv krabat i magen :) Nesten rart jeg ikke har kjent noe liv med all den sparkingen! Jordmora var veldig koselig, og tok seg god tid og forklarte underveis. Vi var vel inne i ca 45 minutter. Hun ville ikke si det helt sikkert, men vi får mest sannsynlig ei lita jente  :wub: Termin ble faktisk flyttet en dag frem, så nå er det 5. august. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig kan jeg melde meg inn i en slik gruppe :)

 

I midten av august kommer mitt lille vidunder <3<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt bra på oul! Termin ble flyttet 2 dager tilbake i fht menstermin. 8/8 ventes magetrollet. Skal tilbake for ny ul i uke 32 da morkaka lå litt langt ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ultralyd i forrige uke, og alt så heldigvis bra ut :)

Men nå hører jeg knapt nok til her i augustgruppa lenger, for jeg ble flyttet frem til 30. juli! Legen sa 5. august. Selv trodde jeg 1. eller 2. august. Jaja, alltid gøy å være kommet lenger enn man tror :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt stille her om dagen..
Noen som har begynt å tenke på utstyr og  barnevogn?
 

Jeg er førstegangsgravid, og det er en jungel av utstyr å sette seg inn i!  Har ikke tenkt å kjøpe med det første, men det er greit å orientere seg litt. Forrige uke var jeg en tur hjemme hos foreldrene mine som bor i en annen by, og da så jeg og mamma litt på barnevogner. Hun i butikken mente at hvis jeg ville ha Emmaljunga, burde jeg ikke vente mye over påske med å bestille, siden de stenger fabrikken om sommeren og noen modeller kan bli utsolgt.

Jeg forelsket meg helt i Emmaljunga Mondial Deluxe, men jeg er redd den er litt for stor og upraktisk. Vi har for så vidt ikke trapper opp til huset, og det er god plass i bagasjerommet i bilen vår. Ser jo for meg at vi kommer til å kjøpe en mindre trille etter hvert også. Har hørt litt med venninne mine, og de fleste har City Cross og er veldig fornøyd med den. Den er jo litt mindre og sikkert mer praktisk. Men jeg synes Mondialen er sååå mye finere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom deg inn på Facebook der diskuteres massevis hele dagen lang! Mange som har kjøpt barnevogner der:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt stille her om dagen..

Noen som har begynt å tenke på utstyr og  barnevogn?

 

Jeg er førstegangsgravid, og det er en jungel av utstyr å sette seg inn i!  Har ikke tenkt å kjøpe med det første, men det er greit å orientere seg litt. Forrige uke var jeg en tur hjemme hos foreldrene mine som bor i en annen by, og da så jeg og mamma litt på barnevogner. Hun i butikken mente at hvis jeg ville ha Emmaljunga, burde jeg ikke vente mye over påske med å bestille, siden de stenger fabrikken om sommeren og noen modeller kan bli utsolgt.

Jeg forelsket meg helt i Emmaljunga Mondial Deluxe, men jeg er redd den er litt for stor og upraktisk. Vi har for så vidt ikke trapper opp til huset, og det er god plass i bagasjerommet i bilen vår. Ser jo for meg at vi kommer til å kjøpe en mindre trille etter hvert også. Har hørt litt med venninne mine, og de fleste har City Cross og er veldig fornøyd med den. Den er jo litt mindre og sikkert mer praktisk. Men jeg synes Mondialen er sååå mye finere..

Jeg skulle egentlig ha den vognen selv, men fornuften seiret. Har råd til vognen det er ikke det, men det er så mye annet gøy man heller kan bruke pengene på, så jeg har kjøpt Brio Happy, som var på salg på Barnas Hus her jeg bor til knappe 4000kr i stedenfor. Vognen skal pakkes mye ut og inn av bilen, jeg trenger etterhvert en lettere vogn trolig, så kommer nok til å bruke bagen og så senere bruke sportsvognen som sovevogn etterhvert og gå for en superlett og snerten sportstrille som kan legges helt ned.

 

Jeg har selv had en stor tung Simo kombi, fordi den var lekker, men oi så tung å drasse på. I by ville jeg gått for City cross tror jeg. Vurderte den også, men her jeg bor er det ingen butikker som fører Emmaljunga lengre, den ble lagt ned i fjor.

 

Ellers er nysoverommet godt påbegynt, sett på ny dobbelseng, lekker ørelappstol med puff som ammestol, blir nok å ordne alt klart tidlig klok av skade, jeg har i 2 av 3 svangerskap blitt veldig dårlig i siste trimester, så like greit å ordne det meste klart nå mens jeg kan.

Vognteppe vokser på seg dag for dag, blir lekkert. Skal legge ut bilde når jeg er ferdig :-) sett på garn til vinterteppe i dag, Blir nydelig garn i Alpakka/ silke blanding, dyrt, men verdt hver krone :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo forresten si at jeg kjøpte emmaljunga city cross her om dagen. Synes den du snakker om er fantastisk pen! Med med leilighet og hund må vognen være litt nettere! Hadde jeg hatt plass og stor stor bil så kanskje. Tror city crossen passer meg bra her i byen! Ellers har vi kjøpt vognpose, vippestol, vugge, madrass og litt klær:-) På Facebook deler vi også alle mulige tilbud, det hjelper på lommeboken :) Tenker også at det er fint å fordele utgiftene på flere måneder, så alt ikke kommer i 3.trimester :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt stille her om dagen..

Noen som har begynt å tenke på utstyr og  barnevogn?

 

Jeg er førstegangsgravid, og det er en jungel av utstyr å sette seg inn i!  Har ikke tenkt å kjøpe med det første, men det er greit å orientere seg litt. Forrige uke var jeg en tur hjemme hos foreldrene mine som bor i en annen by, og da så jeg og mamma litt på barnevogner. Hun i butikken mente at hvis jeg ville ha Emmaljunga, burde jeg ikke vente mye over påske med å bestille, siden de stenger fabrikken om sommeren og noen modeller kan bli utsolgt.

Jeg forelsket meg helt i Emmaljunga Mondial Deluxe, men jeg er redd den er litt for stor og upraktisk. Vi har for så vidt ikke trapper opp til huset, og det er god plass i bagasjerommet i bilen vår. Ser jo for meg at vi kommer til å kjøpe en mindre trille etter hvert også. Har hørt litt med venninne mine, og de fleste har City Cross og er veldig fornøyd med den. Den er jo litt mindre og sikkert mer praktisk. Men jeg synes Mondialen er sååå mye finere..

Jeg arvet en Emmaljunga Mondial (bare bagen) til førstemann. Veldig fornøyd med den, og kommer til å bruke den nå også om jeg får tak i nytt/brukt understell. Kjøpte E. City cross da vi måtte ha sportsvogn. Fornøyd med den også :) Må nok gå til innkjøp av søskenvogn nå også da det bare blir 18 måneder mellom dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er alt av utstyr i boks, har kjøpt søskenvogn også. Har jo det meste fra førstemann, men blir det et annet kjønn så må jeg kjøpe inn litt nye farger i klær og sengetøy og sånn.

1 uke til OUL i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...