Gå til innhold

AUGUST 2014 baby


Valiana

Anbefalte innlegg

Eller vil vi kanskje ha city cross…? Vi er ikke helt bestemte enda, får se når vi skal prøvetrille :) Mondial Duo er jo litt større enn City Cross. Vanskelig det der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde tenkt å kjøpe Mondial Duo, men kom over et kanontilbud på en Brio Happy og da tok fornuften over her. Vognen er litt lettere, duo baggen bittelitt mindre, men mer enn stor nok. For innen babyen er vokst ut av den må vi uansett gå over til sportsdel pga at barnet trolig blånekter å ligge nedi en bag, i hvertfall hvis babyen blir som sine tre eldre søsken som alle både satt, reiste seg og begynte å gå tidlig.

Vi går mye tur på grusveier og stier, vogna skal inn og ut av bil nesten daglig.

En annen faktor er at den eneste forhandleren som førte Emmaljunga her i byen har lagt ned, så da må vi kjøre til nabobyen, upraktisk hvis det er noe med vognen.

Kjenner jeg meg selv rett kommer jeg også denne gangen til å kjøpe en enda lettere og mer praktisk trille etterhvert, alltid gjort det tidligere....og det er lettere å komme unna med etter å ha kjøpt en rimelig vogn enn en dyr en...for mannen hadde både forventet og forlangt at en vogn til 10 000kr hadde blitt brukt i tre år, minst! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bruker vi den gamle som vi har brukt til de to andre ungene.  Emmaljunga Duo kombi edge ett eller annet, men med kromunderstellet. Tror kanskje understellet tilhører Citycrossen egentlig(??)

 

Selve sportsdelen er godt brukt, og understellet selvsagt, men det er ingenting i veien med den. Kalesjen må nok ha en liten "service", men selve vognbagen er jo ikke akkurat mye brukt, så tenkte ihvertfall å bruke vogna til babyen er omtrent halvåret, også kjøper vi ny sportsvogn som forhåpentligvis er litt mindre klumpete. 

Jeg tar gjerne imot tips. Det må være en vogn som kan legge ryggen så og si helt tilbake slik at babyen kan sove i vogna, og den må være god å trille på vinterføre da vi har laaaange snøfulle vintre her hvor vi bor. Syns emmaljungavogna vår er genial på vinterføre, men den er jo som sagt litt tung og klumpete ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også bruke vogna som vi kjøpte til nr 1 for 2 år siden. Er en BrioHappy Duo og den ser nesten ikke brukt ut engang, selvom den er veldig godt brukt. Har kjøpt søskenvogn i tilegg så får vi se hvor mye vi får brukt for den. Har en liten tralle også som er grei å bruke til handling med førstemann. Vet ikke om søskenvogna får plass alle steder. Må måle porten på barnehagen så jeg vet jeg kommer inn med den :)

Endret av Oss&2 små skatter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært veldig i tvil mellom Mondial og City Cross. Jeg er ganske lita, og er litt redd at Mondial (eller Edge, de er vel like store) blir litt tung for meg. Vi kan trille vogna til døra på huset, så det er ikke noe problem. Det er min første baby, og jeg vet ikke hvor mye jeg kommer til å bakse vogna inn og ut av bil i permisjonstida. Vi har stasjonsvogn med stort bagasjerom. Siden jeg har termin i august, kommer jo babyen til å være ganske stor når det blir vinter, og vil fortsatt ha behov for bag. Så det kan være greit med ei stor og stødig vogn. Foreldrene mine har vært så snille å tilby seg å kjøpe barnevogn til oss, og moren min syntes City Crossen så ut som ei dukkevogn i forhold til Mondialen  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært veldig i tvil mellom Mondial og City Cross. Jeg er ganske lita, og er litt redd at Mondial (eller Edge, de er vel like store) blir litt tung for meg. Vi kan trille vogna til døra på huset, så det er ikke noe problem. Det er min første baby, og jeg vet ikke hvor mye jeg kommer til å bakse vogna inn og ut av bil i permisjonstida. Vi har stasjonsvogn med stort bagasjerom. Siden jeg har termin i august, kommer jo babyen til å være ganske stor når det blir vinter, og vil fortsatt ha behov for bag. Så det kan være greit med ei stor og stødig vogn. Foreldrene mine har vært så snille å tilby seg å kjøpe barnevogn til oss, og moren min syntes City Crossen så ut som ei dukkevogn i forhold til Mondialen  :fnise:

 

Det er det jeg også tenker litt på, at baby kanskje blir for stor for bagdelen ganske tidlig. Kanskje allerede i januar/februar/mars :/ Men da kan vi jo kjøpe fotpose til sportsdelen og fortsatt holde mini god og varm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også vært veldig i tvil mellom Mondial og City Cross. Jeg er ganske lita, og er litt redd at Mondial (eller Edge, de er vel like store) blir litt tung for meg. Vi kan trille vogna til døra på huset, så det er ikke noe problem. Det er min første baby, og jeg vet ikke hvor mye jeg kommer til å bakse vogna inn og ut av bil i permisjonstida. Vi har stasjonsvogn med stort bagasjerom. Siden jeg har termin i august, kommer jo babyen til å være ganske stor når det blir vinter, og vil fortsatt ha behov for bag. Så det kan være greit med ei stor og stødig vogn. Foreldrene mine har vært så snille å tilby seg å kjøpe barnevogn til oss, og moren min syntes City Crossen så ut som ei dukkevogn i forhold til Mondialen  :fnise:

Min erfarning med baby er at baggen ryker når de vil sitte å se, og disse ryggplatene som er i baggene er totalt ubrukelige til det, samt at man må bruke løs sele som er upraktisk. Så fort mind har begynt å sitte, snu seg osv så har jeg begynt med sportsvogndelen. Ikke noe problem uten bag selv midtvinters med en god pose med " hull til selene", mine har max kunne brukt baggen i 5 mnd, dvs at jeg regner med at jeg må begynne å bruke sportsvogndelen i januar/ februar alt. Sportsvogndelen kan jo legges helt ned den også. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag bestilte vi vogn :smilorange:  Emmaljunga mondual duo deluxe paris.

 

Vi har valgt oss ut Emaljunga Mondial Duo, og i fargen navy. Falt pladask for den beggeto :)

Har våre, og sett på Simo, og Brio men, mens Sambo likte Simo sin grunnet prisen nektet jeg som alltid har gått for Simo hehe. Vi har ikke bestilt enda, men valget av vogn er tatt :)

Nå er det, og finne ut hvilket understell vi skal velge. *vanskelig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det gjenbruk av vognen til 1ste-jenta. Emmaljunga Edge Duo med classic understell som ser nesten ubrukt ut. Veldig fornøyd med den, så ser ingen grunn til å kjøpe ny. Det jeg er mest fornøyd med er det solide understellet med plass til mange handleposer :) Tenker bare å kjøpe søskenbrett til storesøster og nytt regntrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk arve min søsters vogn med førstemann, var en Simo dypvogn. Forsåvidt grei den, men den var blytung og jeg slet veldig med smerter i ledd etter svangerskapet, var skikkelig vondt. Hadde lyst til å grine hver gang jeg skulle ha vogna inn i bagasjerommet på bilen vår som da var en sedan...omg, skjer aldri igjen. Vogna holdt helt til lillegutt ville opp og se, da ble det sportstrille. Denne gangen har vi en annen bil og skal ha en annen (lettere) vogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wiiiii, jeg har vært på OUL og har ei frisk og fin lita jente i magen  :hjertesmil:  Så gøy, jeg går bare rundt å smier :D Tenk at jeg skal bli mamma til 2 små jenter  :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ugla! Hvordan gikk det med deg på ul idag? :)

Helt topp på UL, samme jordmor som tok imot eldstegutten min for snart 16 år sia, som også tok UL på nr 2 og tok imot oss på føden da vi skulle ha nr 3, så ble klemming og et hjertelig gjensyn. Hun sa jo det at hun trodde hun kom til å møte oss igjen da vi reiste fra barsel.

 

Mannen fikk vljen sin, så vi fikk vite kjønnet, og knøttet er en liten gutt! Må innrømme at jeg ønska en lillebror til ungeflokken her, så nå blir det to gutter og to jenter <3

Terminen er satt til 19 august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin (foreløpig) 22 august, skal også på oul i morra. Både jeg og mannen gleder oss noe voldsomt, så bebi-frøet i uke 12 og i morra er jeg 19+1. Har ikke fortalt junior om hva som er i mammas mage, vil vente til etter oul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min termin ble i dag på OUL satt til 28 august, 10 dager etter menstermin.

 

Fant også ut at morkaka ligger foran/nede og sperrer for fødselskanalen. Må på ny ul i juni, og mulig ha KS dersom den ikke flytter på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min termin ble i dag på OUL satt til 28 august, 10 dager etter menstermin.

Fant også ut at morkaka ligger foran/nede og sperrer for fødselskanalen. Må på ny ul i juni, og mulig ha KS dersom den ikke flytter på seg.

Morkaka mi ligger også foran, nede. Skal på ny ul i juni. Jordmor trodde ikke det ville by på problemer, så jeg satser på at hun har rett og at den flytter seg tilstrekkelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 18+1 og 9 dager til UL som jeg gleder meg til og se den lille igjen:) ekstrem kvalmen er borte og det er super digg! Kasta litt opp i går men ingenting i forhold til før. Sliter med kramper i beina om morran, ellers er alt tipp topp:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin (foreløpig) 22 august, skal også på oul i morra. Både jeg og mannen gleder oss noe voldsomt, så bebi-frøet i uke 12 og i morra er jeg 19+1. Har ikke fortalt junior om hva som er i mammas mage, vil vente til etter oul.

 

Jeg har termin 23.august, og er 18+5 i dag :) Var på OUL da jeg var 16+5, men får en ny i morgen siden jeg var såppas kort på vei sist gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Min termin ble i dag på OUL satt til 28 august, 10 dager etter menstermin.

Fant også ut at morkaka ligger foran/nede og sperrer for fødselskanalen. Må på ny ul i juni, og mulig ha KS dersom den ikke flytter på seg.

Morkaka mi ligger også foran, nede. Skal på ny ul i juni. Jordmor trodde ikke det ville by på problemer, så jeg satser på at hun har rett og at den flytter seg tilstrekkelig :)

For å være ærlig er jeg ikke bekymret for evnt KS. Hadde så jævlig fødsel sist, så håper nesten på KS denne gangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Min termin ble i dag på OUL satt til 28 august, 10 dager etter menstermin.

Fant også ut at morkaka ligger foran/nede og sperrer for fødselskanalen. Må på ny ul i juni, og mulig ha KS dersom den ikke flytter på seg.

Morkaka mi ligger også foran, nede. Skal på ny ul i juni. Jordmor trodde ikke det ville by på problemer, så jeg satser på at hun har rett og at den flytter seg tilstrekkelig :)

Skulle ikke du også føde på riksen btw? Vi har visst mye felles :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Min termin ble i dag på OUL satt til 28 august, 10 dager etter menstermin.

Fant også ut at morkaka ligger foran/nede og sperrer for fødselskanalen. Må på ny ul i juni, og mulig ha KS dersom den ikke flytter på seg.

Morkaka mi ligger også foran, nede. Skal på ny ul i juni. Jordmor trodde ikke det ville by på problemer, så jeg satser på at hun har rett og at den flytter seg tilstrekkelig :)

Skulle ikke du også føde på riksen btw? Vi har visst mye felles :)

Ja vi har visst det :) Nei jeg skal føde i Fredrikstad. Jeg håper jeg slipper KS. Lite lysten på epidural, og så vil det jo være mer praktisk med vaginal fødsel med tanke på løft av storesøster etter fødsel. Hun er jo da bare 18 måneder og fortsatt liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Min termin ble i dag på OUL satt til 28 august, 10 dager etter menstermin.

Fant også ut at morkaka ligger foran/nede og sperrer for fødselskanalen. Må på ny ul i juni, og mulig ha KS dersom den ikke flytter på seg.

Morkaka mi ligger også foran, nede. Skal på ny ul i juni. Jordmor trodde ikke det ville by på problemer, så jeg satser på at hun har rett og at den flytter seg tilstrekkelig :)
Skulle ikke du også føde på riksen btw? Vi har visst mye felles :)
Ja vi har visst det :) Nei jeg skal føde i Fredrikstad. Jeg håper jeg slipper KS. Lite lysten på epidural, og så vil det jo være mer praktisk med vaginal fødsel med tanke på løft av storesøster etter fødsel. Hun er jo da bare 18 måneder og fortsatt liten.
Veldig praktisk å være i form med både nyfødt og en 1 1/2 åring å holde styr på ja, tro meg...hehe...

 

Tuppa mi måtte passes på så hun ikke koste lillesøster ihjæl. Lekegrinda ble flittig brukt til babyoppbevaring mens resten av stua/ huset var preppa og sikra for storesøster, grinder i åpninger, trapp både oppe og nede, banesikring på alt av skap, skuffer osv. Med baby og smårolling oppdaget jeg fort at her krevdes mer sikring enn med feks storebror, litt vanskelg å måtte avbryte midt i amming, kolikkbyssing eller en full-lasta bæsjebleie for å fjerne små fantunger fra ting som ikke er helt safe.

 

Så dere som venter " tette" for første gang, prepp kåken før fødsel, så berges barselstida. Sett far i huset på saken i god tid før temin!

Endret av Ugl@ ruger...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...