Gå til innhold

AUGUST 2014 baby


Valiana

Anbefalte innlegg

Hehe :D Da synes jeg du skal ta turen til vår koselige gruppe! Mye mer aktivitet der:-) Facebookgruppen er helt hemmelig, så ingen som ser at man er med, og man kan derfor heller ikke søke den opp. Man må bli invitert for å få den opp på face :) Si fra om du er interessert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig interessert - det høres jo veldig bra ut, slipper å tenke på hvem som kan se det osv :) Var nettopp inne på Face og en venninne hinter fælt til "tilstanden" min i et kommentarfelt... Er så sjelden inne, blir litt sliten av å være redd for at noen plutselig gratulerer på siden min uten at jeg ser det på lenge. Så hemmelig gruppe er genialt for meg :) Trenger navnet mitt da kanskje? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er nødt til å spørre om noe her inne... Jeg er gravid i uke 19. Jobber 40% pga bekkenet, men i det siste har jeg kjent en ubehagelig følelse i underlivet. Etter jeg har stått og gått i noen timer på jobb så føles det ut som livmora skal "dette" ut av meg :S Jeg føler meg plutselig så tung der nede.

Det er vanskelig å forklare, men når bekkenet begynner å krangle så får jeg denne merkelige følelsen i underlivet. Det er ikke direkte smertefullt, men jeg blir litt skremt. Har det ikke de dagene jeg ikke er på jobb. 

Er gravid for første gang, så aner ikke hva som er normalt :) Har ellers ikke hatt noen komplikasjoner i svangerskapet :)

 

Noen som har noen erfaringer ?

Ikke uvanlig å føle en tyngdefølelse, mye nytt som skjer i kroppen. Men jeg sverger selv til at det er bedre med en sjekk for mye enn en for lite.

 

Jeg er fjerdegangs selv usikker tross det, har også bekkentrøbbel og nå kynnere og stikkende smerter i livmorhalsen som jeg skal få sjekket nå over helgen.

 

Mitt beste råd er at du tar det litt piano til du har sjekket med legen/ jordmor.

 

Okei, da tror jeg at jeg skal ta det opp med legen min neste gang jeg er der :) Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Et lite klestips!

Jeg kjøpte meg ei veldig digg bukse på Vila. Fant ikke akkurat den modellen på nettet, men den ligner litt på denne, bare at mi har lommer med glidelåser i gull:http://no.vila.com/vila/pants/mask-pant-tb/14019104,no_NO,pd.html?dwvar_14019104_colorPattern=14019104_Black&forceScope=

 

Den sitter ganske løst og har strikk i livet, så det føles omtrent som å gå i joggebukse. Men den er litt shiny i stoffet, sitter fint og har glidelåser i gull, så jeg føler meg fin i den. Spesielt om jeg har sko med litt hæler eller noen søte ballerinas eller lignende. Synes det er greit med noen alternativer, for det er nok ikke lenge til jeg må gi opp jeansene mine nå!

Synes forresten Mamalicious.no har mange mammajeans som ser fine ut, men jeg er så usikker på hvilken størrelse jeg skal bestille dem i. Prøvde en ganske fin mammabukse i grå på H&M, men den var liksom så slapp i baken, så jeg tror den kommer til å sige etter hvert.

 

Kjøpte meg jeans fra Noppies denne uken, satt som et skudd. Ulempen er prisen, men unnet meg en skikkelig bukse sist og gjorde det denne gangen også. Har så utrolig mye å si for velvære. Erfaringsmessig blir den brukt et par mnd etter fødsel også ;)

Noppies hadde jeg ikke hørt om en gang!

Jeg unner meg gjerne ei skikkelig bukse, helt enig i at det har mye å si for velvære. Men det er litt skummelt når man ikke får prøvd dem først..

Hvis du kjøper via zalando er det gratis frakt og retur, så kan du prøve i ro og mak hjemme. Men jeg kjøpte mine på "Svangerskapet" i Oslo:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk fått et uventet problem ang klær. Jeg har gått ned en størrelse siden forrige svangerskap! Så de fleste buksene passer faktisk ikke lenger. De bare siger ned. Trodde først det bare var klærne fra forrige gang som hadde videt seg ut, men da jeg kjøpte ny bukse (på nett) var den faktisk for stor også. Har vært på H&M og kjøpt ei bukse i mindre størrelse, samt fått tak i ei brukt ei. Men det blir fort dyrt å skulle kjøpe nytt sett med bukser! Så det blir nok mye kjoler på meg framover. Tightsene fra forrige gang sitter heldigvis bra fortsatt. Og det kan jo hende at de gamle buksene sitter bedre senere i svangerskapet. Vanlige bukser kan jeg ihvertfall bare glemme, til det er magen altfor stor.

 

Ser bevegelse utenpå her også. Men denne babyen er så rolig at det faktisk skal godt gjøres å se på magen akkurat når den tilfeldigvis sparker. Mannen har ikke sett det, for han har ikke tålmodighet til å stirre ti minutter på magen min :P Men han har kjent det da. Og i går kveld kjente han det faktisk bare ved at jeg lå med magen inn mot ryggen hans :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, vært " slem pike" i dag, shopping og cafe` med venninner, og nå ligger jeg rett ut på sofan med kynnere.

Toppen sv alt ringte de fra sykehuset, innkalling til brystundersøkelse igjen, på ONSDAG!!! Ultralyd og mulug biopsi, mammografi slipper jeg pga graviditeten, hadde fortrengt hele greia egentlig. Er operert for tidlig stadige på brystkreft tidligere, pluss har cyster og kuler som er " harmløse" som jeg må inn å ta prøver av hver 6 mnd...

Etter denne ammerunden skal jeg mest sannsynlig fjerne begge puppene og håper jeg får rekonstruert dem i samme vendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uffda Ugla, håper alt er bra og at det ikke påvirker deg for mye dagene i forkant.

 

Jeg har vært på ordinær ultralyd i dag, alt var bra heldigvis. Mageboeren la seg ugunstig, beveget seg mye samt at jeg har morkake på fremre vegg så det var ikke så mye å se, det ble mest "en og en kroppsdel". Veldig glad for at jeg tok tidlig ultralyd der jeg fikk se en "hel kropp" :) Likevel var det kjekt med et lite gjennsyn, så mulig jeg vil ta en privat ultralyd om noen måneder bare for å hilse på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, vært " slem pike" i dag, shopping og cafe` med venninner, og nå ligger jeg rett ut på sofan med kynnere.

Toppen sv alt ringte de fra sykehuset, innkalling til brystundersøkelse igjen, på ONSDAG!!! Ultralyd og mulug biopsi, mammografi slipper jeg pga graviditeten, hadde fortrengt hele greia egentlig. Er operert for tidlig stadige på brystkreft tidligere, pluss har cyster og kuler som er " harmløse" som jeg må inn å ta prøver av hver 6 mnd...

Etter denne ammerunden skal jeg mest sannsynlig fjerne begge puppene og håper jeg får rekonstruert dem i samme vendig.

Uff såpass! Ikke måte på hva man skal stri med. Håper det går bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får et litt nyansert syn på kropp etter en slik runde. Greier ikke helt å engasjere meg særlig når andre klager over puppene sine i hvertfall. Realiteten blir litt anneledes den dagen man står ovenfor det å måtte belage seg på å fjerne dem.

Strekkmerker, cellulitter, litt løshud, bagateller så lenge man er frisk ellers. :-)

 

Lyspunktet er at vesle Alfred holder full fest i magen, merkes nå godt på utsiden, utrolig utvikling siste dagene. Er ferdig med et par nydelige heklede " baby converse" i lyseblått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny natt med kynnere, verking i halebein, innside og framsider av lår og strikking i underlivet, fått time kl 13 hos legen. Synes det er små skummelt med symptomer jeg tidligere kun har had helt i slutten av de tre andre svangerskapene nå alt i uke 21, hjelper fint lite å være " erfaren fjerdegangs", er nesten mer usikker og bekymret enn noen gang. Man blir jaggu ikke mindre hysterisk. Vet ikke om jeg skal le eller gråte.

 

Vurderer å melde meg på facebook gruppa... AHENG som styrer den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny natt med kynnere, verking i halebein, innside og framsider av lår og strikking i underlivet, fått time kl 13 hos legen. Synes det er små skummelt med symptomer jeg tidligere kun har had helt i slutten av de tre andre svangerskapene nå alt i uke 21, hjelper fint lite å være " erfaren fjerdegangs", er nesten mer usikker og bekymret enn noen gang. Man blir jaggu ikke mindre hysterisk. Vet ikke om jeg skal le eller gråte.

Vurderer å melde meg på facebook gruppa... AHENG som styrer den?

Håper at legen tar deg seriøst og at du blir undersøkt skikkelig. Ikke gøy å gå rundt å være engstelig. AHENG som styrer gruppa ja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ny natt med kynnere, verking i halebein, innside og framsider av lår og strikking i underlivet, fått time kl 13 hos legen. Synes det er små skummelt med symptomer jeg tidligere kun har had helt i slutten av de tre andre svangerskapene nå alt i uke 21, hjelper fint lite å være " erfaren fjerdegangs", er nesten mer usikker og bekymret enn noen gang. Man blir jaggu ikke mindre hysterisk. Vet ikke om jeg skal le eller gråte.

Vurderer å melde meg på facebook gruppa... AHENG som styrer den?

Håper at legen tar deg seriøst og at du blir undersøkt skikkelig. Ikke gøy å gå rundt å være engstelig. AHENG som styrer gruppa ja:)

Hun jeg skal til i dag er selv gravid, så hun har en viss forståelse heldigvis. Mest sannsynlig er det ingen fare, men vil ikke ta sjanser heller. Vil vite om jeg kan " leve som normalt", dvs handle, gå tur, trene litt, ha sex ikke minst! Er det " mørning" på gang i livmorhalsen så tidlig må jeg trolig holde meg mer i ro, avstå fra sex og på hyppigere sjekk.

Skal sende AHENG en PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg også meldt meg inn i augustgruppa på facebook :-) (ikke aprilspøk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker denne tiden... Fra uke 20 har jeg beggynt å kjenne liv i magen. Barnet sparker mye, spesielt når jeg sitter stille på jobben. Mest på høyre sida eller i midten. Mannen fikk kjenne sparken et par ganger også. Jeg absolutt ELSKER følelsen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke så mye bevegelse, og har ikke sett noe utvendig. Kjedelig, men er ikke stresset siden morkaken ligger foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, 

 

Melder meg inn her. Venter en jente i slutten av august. Ser at det kan være vel så greit å være med i facebook gruppen? Sender en privat meld til AHENG jeg da? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har morkaken forran, men har kjent spark på sidene av magen en stund nå. En gang eller to i døgnet tar også barnet rennfart inn i morkaken, så da kan jeg kjenne det godt på midten av magen.Jeg er førstegangs og helt overrasket over hvor mye futt det er i disse sparkene! Ser for meg at det kan bli litt ubehagelig utover hvis sparkene bare øker i styrke? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...