Gå til innhold

AUGUST 2014 baby


Valiana

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått litt hetta her, var på Plantasjen i går og kjøpte jord og blomster til og plante i blomsterkassa. Jeg vaska meg selvfølgelig godt etterpå på hendene men er redd det var igjen jord rester under negler osv da jeg spiste grillmat (les pølse) bør jeg være beskymra? er i uke 22 idag :)

Går nok bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg fått litt hetta her, var på Plantasjen i går og kjøpte jord og blomster til og plante i blomsterkassa. Jeg vaska meg selvfølgelig godt etterpå på hendene men er redd det var igjen jord rester under negler osv da jeg spiste grillmat (les pølse) bør jeg være beskymra? er i uke 22 idag :)

 

Det er først og fremst jord som katter har bæsja i du skal bekymre deg for. Og det er neppe kattebæsj i kjøpejord :) Har du dessuten vaska hendene etterpå er det ihvertfall ikke noen fare med det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da har jeg fått litt hetta her, var på Plantasjen i går og kjøpte jord og blomster til og plante i blomsterkassa. Jeg vaska meg selvfølgelig godt etterpå på hendene men er redd det var igjen jord rester under negler osv da jeg spiste grillmat (les pølse) bør jeg være beskymra? er i uke 22 idag :)

 

Det er først og fremst jord som katter har bæsja i du skal bekymre deg for. Og det er neppe kattebæsj i kjøpejord :) Har du dessuten vaska hendene etterpå er det ihvertfall ikke noen fare med det. :)

 

De fleste som driver med hagearbeid har allerede dette i kroppen før de blir gravide og da blir barnet immunt. Ta en enkel test hos legen så får du vite det. Toksoplasmose kan man også bli smittet av ved kontakt med kjøtt.

 

Anonymous poster hash: 5f7e2...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kan en si at en er 7 mnd på vei? Jeg ser at en er 6 fullgåtte mnd når en er 26+5. En sier jo at en er i uke 26 når en er 26+1, så sier en da jeg er 7 mnd på vei når en er over 6 fullgåtte mnd?



Anonymous poster hash: d5f0a...b77
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kan en si at en er 7 mnd på vei? Jeg ser at en er 6 fullgåtte mnd når en er 26+5. En sier jo at en er i uke 26 når en er 26+1, så sier en da jeg er 7 mnd på vei når en er over 6 fullgåtte mnd? Anonymous poster hash: d5f0a...b77

Du er vel 7 måneder på vei når det er 2 måneder igjen til termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et svangerskap er jo ca 9,5 måned. Jeg har 3 måneder igjen til termin, anser meg derfor som 6,5 måneder på vei. Er 27 uker i morgen.



Anonymous poster hash: 0434d...d5d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååå...er bare 24 uker på vei og er sååå utålmodig!!!! Hele sommeren igjen før knerten kommer ut...hadde vært så digg å bli ferdig med graviditeten nå. Syns ikke det er så inmari koselig å være gravid. Noen her som syns det og kan gi meg noen muntre koselige ord om at det er koooos å være gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå...er bare 24 uker på vei og er sååå utålmodig!!!! Hele sommeren igjen før knerten kommer ut...hadde vært så digg å bli ferdig med graviditeten nå. Syns ikke det er så inmari koselig å være gravid. Noen her som syns det og kan gi meg noen muntre koselige ord om at det er koooos å være gravid?[/quote

 

Nei dessverre :P 100 dager igjen til termin. Ble fullt sykemeldt i dag, så det blir lange 100 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Gleder meg til å bli ferdig, men er glad jeg har 16 uker igjen til temin da jeg har mye å rekke over før han kommer. Synes ukene flyr akkurat nå. Men ser for meg at de siste 3-4 ukene trolig blir litt drygere....

Endret av Ugl@ ruger...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, idag kjøpte jeg og samboer vogn! Var egentlig helt spontant, skulle bare inn i butikken og kikke litt, plutselig sier samboer: Vi skal ikke like godt kjøpe den idag, siden de hadde den på lager? Jeg ble jo bare helt satt ut, fikk nesten tårer i øynene, hehe. Var jo sikker på at det var mange uker bestillingstid. Men nei.

Så da trilla vi ut med en knallfin Emmaljunga Edge Duo "Limited Edition" i fargen svart :) Er storfornøyd ! Eneste som er dumt er at jeg kun er 23 uker på vei idag, så det blir jo en liten stund til mini kan bruke den. Men men... Da er ihvertfall det unnagjort ! :D

 

Noen andre som har kjøpt vogn allerede? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte vogn i februar alt, kom over et godt tilbud på en vogn vi likte. Brio Happy duo i Harmony black. :-) 3999 kosta den.

Endret av Ugl@ ruger...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte vogn i februar alt, kom over et godt tilbud på en vogn vi likte. Brio Happy duo i Harmony black. :-) 3999 kosta den.

Den har jeg sett, kjempe fin vogn det også :) Og fin pris! Jeg tenkte kanskje det var aaaaalt for tidlig å kjøpe vogn nå, men det bestemmer man vel helt selv egentlig... Også er det deilig med alt som er ferdig innkjøpt, med kommende bekkenløsning så er det ikke helt sikkert jeg er så mobil de siste månedene...  Men nå er jeg jo superhappy ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å få mannen til å hente ned senga i helgen, jeg skal male den hvit og det bør gjøres snart. Må kjøpe ny madrass og nytt sengetøy. Litt klær og diverse. Begynt å lete etter elastisk bæresjal. Mannen blir å bruke ergobæreselen vi har tatt vare på etter forrige. Blir å kjøpe inn etterhvert som jeg kommer på det. Vil være klar med det som er nødvendig i starten 4 uker før termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte ei brukt briovogn for et par uker siden,hvit inni og svart utenpå, veldig fin!

Hadde simo kombi forrige gang og den er så stooor og tung. Brio er lett og hendig ;) 50% sykmeldt i dag, og jeg klør noe sinnssykt over hele kroppen! Noen andre som klør? Begynner å blø etter kløinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte vogn i februar alt, kom over et godt tilbud på en vogn vi likte. Brio Happy duo i Harmony black. :-) 3999 kosta den.

Tror jaggu det er brio happy duo jeg også har:)

Digg altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå...er bare 24 uker på vei og er sååå utålmodig!!!! Hele sommeren igjen før knerten kommer ut...hadde vært så digg å bli ferdig med graviditeten nå. Syns ikke det er så inmari koselig å være gravid. Noen her som syns det og kan gi meg noen muntre koselige ord om at det er koooos å være gravid?[/quote

 

Nei dessverre :P 100 dager igjen til termin. Ble fullt sykemeldt i dag, så det blir lange 100 dager.

 

100 dager ?

Når har du termin?

20.aug her.

Heeele sommeren igjen med denne deilige bolleiovnenmagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte ei brukt briovogn for et par uker siden,hvit inni og svart utenpå, veldig fin!

Hadde simo kombi forrige gang og den er så stooor og tung. Brio er lett og hendig ;) 50% sykmeldt i dag, og jeg klør noe sinnssykt over hele kroppen! Noen andre som klør? Begynner å blø etter kløinga.

Har du fått sjekket opp denne kløen hos lege eller jordmor? Hvis ikke bør du gjøre det, snarest.

 

Veldig fin og lett vogn ja. Jeg løfter lett hele vognen inn og ut av bilen uten å hverken demontere eller slå den sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste nettop noe om kløe og lever? Vet du noe spes om det? Klarer ikke helt å tro at det er så gæli med meg da,men det er ganske plagsom kløe...

 

Har du stor bil da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste nettop noe om kløe og lever? Vet du noe spes om det? Klarer ikke helt å tro at det er så gæli med meg da,men det er ganske plagsom kløe...

Har du stor bil da?

Har en Citroën Berlingo, veldig god plass, jeg må ha plass til to store beltestoler pluss babysete i baksetet. Stort bagasjerom er greit.

 

Hvis du klør voldsomt uten at du vet årsak 100% sikkert så er du nesten nødt til å høre med lege, er det svangerskapskløe så trenger du behandling. Bedre å sjekke en gang for mye. Nå ikke være redd for å " bry" lege, jordmor. De vil trolig ta noen prøver, sjekke BT, urin osv. Ring i hvertfall i morgen tidlg hvis du ikke vil ringe på legevakta. Lurt om du tar en prøve av morgenurinen når du står opp, så har du den klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke blitt med på en åpen fb gruppe...greit å holde noe " hemmelig" ;-) Vi diskuterer jo litt forskjellig der..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå...er bare 24 uker på vei og er sååå utålmodig!!!! Hele sommeren igjen før knerten kommer ut...hadde vært så digg å bli ferdig med graviditeten nå. Syns ikke det er så inmari koselig å være gravid. Noen her som syns det og kan gi meg noen muntre koselige ord om at det er koooos å være gravid?[/quote

 

Nei dessverre :P 100 dager igjen til termin. Ble fullt sykemeldt i dag, så det blir lange 100 dager.

 

100 dager ?

Når har du termin?

20.aug her.

Heeele sommeren igjen med denne deilige bolleiovnenmagen..[/quote

 

8 august :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...