Gå til innhold

AUGUST 2014 baby


Valiana

Anbefalte innlegg

Jeg må passåe godt på å både spise og drikke ofte, blir fort svimmel og uvel hvis det går litt for lenge mellom. Vannflaske og banan i veska til enhver tid for påfyll....

Endret av Ugl@ ruger...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jippi....time il fysioterapaut som har spesialisert seg på bekkentrøbbel på fredag. Å bade i velvære basseng gjorde også godt i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Trenger litt trøst jeg. Ryggen er vond, og har i kveld hatt mye stram mage. Tipper det er kynnere. Har ikke lyst til å ha dette allerede nå. Ble gradert sykemeldt fra uke 24 sist, og har ikke lyst til å starte med sykemelding på lenge ennå. Trenger å jobbe, og har vare jobbet straks 2 mnd etter forrige permisjon. Sukk! Si det blir bedre!

Kan de gjøre noe på jobben da for å tilrettelegge for deg, bytte i noen arbeidsoppgaver, litt lengre pauser, kortere vakter, slik at du kan jobbe lenger??
Nei :) Jeg har kontorjobb, pult og stol er allerede tilrettelagt. Har også flexitid, og for tiden inntil 1 time ammepermisjon pr dag. Det er ingen arbeidsoppgaver å bytte bort, ingen er fysisk krevende. Skal jeg jobbe kortere dager, innebærer det sykemelding, noe jeg foreløpig er svært lite interessert i.

Ussj, jeg har ikke så mange trøstendes ord annet enn at det helt sikkert blir bedre en gang i august :P

 

Men fra spøk til alvor: jeg skjønner bekymringen din! Ble selv sm store deler av forrige svskap, og har veldig lite lyst til deg igjen, selv om jeg er helt kake etter jobb hver dag :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Hvordan er blodtrykket deres??

Jeg har ganske lavt, men legen sa det ikke gjør noe, det er egentli bare bra siden det stiger ettervært i svangerskape.. Men jeg blir jo så fort svimmel!!! Hvis jeg står/går mye og selvfølgelig når jeg reiser meg fort opp.. :(((

Hvor lavt? Jeg har normalt og stabilt så langt 110/70, men opplever BT fall hvis jeg reiser meg fort eller står lenge i ro, viktig å forsøke å unngå. Feks når man står opp om morgenen er det lurt å sitte på sengekanten litt, strekke seg og bevege føtene. Står man feks i kø så er det lurt å bevege litt på seg. Jeg har slitt med dette i alle mine svangerskap og under menstruasjon.

Har 100/60.. Er jo ikke så inne på slike ting, hva som er normalt osv..

 

Vil ikke si at det ganske lavt blodtrykk så ikke bekymre deg. 

Jeg hadde det (100/60) og lavere hele forrige svangerskap. . De siste gangene denne graviditeten nå har jeg hatt 90/60 og 70/50. 

 

Er du mye svimmel heletiden så kanskje det kan være blodprosenten som gjør det og ikke selve blodtrykket. Hvis det er blodtrykksfall så må en bare forebygge så godt som mulig. Jeg sliter mye med blodtrykksfall, da går jeg nesten i bakken, kaldsvetter, suser i ørene og brekker meg og må bare legge meg ned å bli liggende i minimum 30min. 

På morningen hjelper det ofte med et lite glass solbærsaft eller juice også sitte på sengekanten i 10min før jeg jeg reiser meg. Og ikke stresse noe første 30min. 

 

blodprosenten er helt fin.. men vet ikke hva det kan være egentlig… var svimmel hele forige svangerskap også :( selv etter blodtrykket var blitt normalt.

heg kann feks. pluttselig når jeg er på butikken bare kjenne det presser rundt hodet, og jeg begynner å kaldsvette og synet blir helt forstyrra, og kjennes ut som jeg skal dette i bakken når som helst… det skjer bare helt pluttselig.. tørr nesten ikke dra å handle eller noe.. 

 

Men er det stikk i fingeren du har tatt da bare eller full blodprøve? Fordi jeg vet at den en tar stikk i fingeren kan faktisk være bra ogs kan blodprøve likevel vise lavt jernlager. 

 

Jeg synes også det høres ut som en blanding av blodsukker og blodtrykksfall. Disse henger ofte sammen. Jeg får akuratt det samme. Ofte når jeg da er som type å handler osv og da har jeg ofte ikke spist eller drukket noe på en liten stund. Jeg har som rutine nå og ta tak i en sånn liten ferdig smoothie med en gang jeg kommer i matbutikken (da særlig hvis jeg har vært i andre butikker først eller lignende) også drikke den mens jeg handler. Aldri blitt dårlig når jeg har gjort det forebyggende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Hvordan er formen? Jeg er 17+2 i dag, kjempespent før ultralyd neste uke... Liker det andre trimestret myeeeee bedre enn det første. Hare bare kastet opp et par ganger i de siste ukene hehe. Noen dager er formen kjempebra, jeg er bare glad og koser meg med svangerskapet. Føler veldig at barnet og livmoren vokser. Det kan gjøre litt vondt også, men jeg er likevel fornøyd med denne følelsen :)

 

Er bare bitte litte gran bekymret at magen ikke er så stor. Forstår at det kan variere veldig, men liker ikke når folk sier at de ikke kan se magen og er overrasket når jeg sier hvor lenge jeg er på vei... Jeg er slank og høy, ser selv at magen blir større, selv om den er ikke like synlig med klærne på.

Endret av Miss J.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke bekymre deg. Jeg er lav (1.64) og har 0 mage. Får ikke en kul når jeg ligger helt flatt heller, og kan ikke kjenne livmoren selv. Er 16+5 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått time hos jordmor! Gleder meg til å prate ordentlig med noen om alt som kommer. Er førstegangsfødende så trenger virkelig å få hjelp til å forberede meg mentalt til fødsel etc.

 

Er det bare jeg som blir litt smårar av å måtte veie seg ved hver kontroll? Tallet bare stiger... Hadde jeg ikke veid meg hadde jeg ikke brydd meg. Nå lurer jeg på om jeg har gått opp for masse. Urk. Har til vanlig veldig stabil vekt og er normalvektig så vet ikke hvorfor jeg reagerer sånn på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått time hos jordmor! Gleder meg til å prate ordentlig med noen om alt som kommer. Er førstegangsfødende så trenger virkelig å få hjelp til å forberede meg mentalt til fødsel etc.

 

Er det bare jeg som blir litt smårar av å måtte veie seg ved hver kontroll? Tallet bare stiger... Hadde jeg ikke veid meg hadde jeg ikke brydd meg. Nå lurer jeg på om jeg har gått opp for masse. Urk. Har til vanlig veldig stabil vekt og er normalvektig så vet ikke hvorfor jeg reagerer sånn på det.

Vei deg hjemme! Det gjør jeg, da er jeg forberedt! Jeg har aldri lagt på meg mer enn 12kg i svangerskapene mine, men jeg blir ikke kvitt de siste kiloene etter fødselen i permisjonstiden, så det har blitt noen ekstra kilo etter hvert barn. Jeg er derfor også veldig opptatt av hva den vekta viser, og kjenner veldig godt igjen den følelsen man får når vekta viser enda 1 kilo opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier meg hjemme, da har jeg samme utgangspunkt hver gang. Nettopp stått opp og gått på do, veier meg i trusa. Har gått opp 2 kg til nå, kommer jo til å gå opp mer, men kan ikke si jeg trenger så mye mer ekstra, så prøver å spise som normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos fysioterapauten, " hell i uhell" så kom jeg i rett tid, så hun kan forhåpentligvis hjelpe meg. Helt smertefri blir jeg neppe, men hun skal hjelpe meg å holde meg mobil. Fikk beskjed om å delegere bort alt tungt husarbeide til mannen, unngå å gå på harde underlag mer enn nødvendig. Forbud mot høye heler ( helt ok, ikke brukt på månedsvis) fortsette med å svømme et par gang i uka som trening og behandling, pluss ukentlig timer hos henne nå første omgang, mulig vi må øke på etterhvert til to i uka.

 

Så mitt tips til andre som måtte begynne å kjenne smerter i korsryggen, hofter eller annet i bekken området, si fra til lege og få henvisning med en gang. Fysioterapauten sa at problemet er at alt for mange venter alt for lenge før de kommer dit. Helt gratis for oss gravide når vi har henvisning og går til fysioterapaut med driftsavtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos fysioterapauten, " hell i uhell" så kom jeg i rett tid, så hun kan forhåpentligvis hjelpe meg. Helt smertefri blir jeg neppe, men hun skal hjelpe meg å holde meg mobil. Fikk beskjed om å delegere bort alt tungt husarbeide til mannen, unngå å gå på harde underlag mer enn nødvendig. Forbud mot høye heler ( helt ok, ikke brukt på månedsvis) fortsette med å svømme et par gang i uka som trening og behandling, pluss ukentlig timer hos henne nå første omgang, mulig vi må øke på etterhvert til to i uka.

Så mitt tips til andre som måtte begynne å kjenne smerter i korsryggen, hofter eller annet i bekken området, si fra til lege og få henvisning med en gang. Fysioterapauten sa at problemet er at alt for mange venter alt for lenge før de kommer dit. Helt gratis for oss gravide når vi har henvisning og går til fysioterapaut med driftsavtale.

Problemet her med fysioterapeuter med driftsavtale er ventelister. Fryktelig lang ventetid. Det var det da jeg hadde behov fir fysio pga en skulder, og tror ikke situasjonen har endret seg.

 

Godt du kom i grevens tid og kan få hjelp :) Ryggen har begynt å bli vond her også. Eller ikke vond egentlig, men stram. Går som ei ku. Bedre om morgenen, men på slutten av arbeidsdagen går det smått.

 

Svangerskapskontroll i dag- veldig klar for å høre hjertelyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj ja fnun! Jeg får veie meg hjemme, så da er jeg forberedt på tallet. Hehe.. Hvor mye har du gått opp?

 

Har gått opp 2 kg jeg også (14+1). Jeg tror ikke det er helt ille men så leste jeg en annen plass at man ikke skulle gå opp noe 1. trimester så da ble jeg i stuss, legen kommenterte at jeg hadde gått godt opp også men vet ikke om det var positivt eller negativt ment. Det er ikke noe jeg hadde brydd meg om i utgangspunktet, men når det noteres på svangerskapskortet føles det som det er viktig. Jeg har vel ikke levd helt asketisk i matveien heller, så kjenner litt på den. Men så skal man heller ikke drive å slanke seg når man er gravid så hele balansegangen er så stram. Jeg spiser jo bare det samme som før pluss litt ekstra småspising av frukt. Kanskje jeg får ta tipset deres og kjøpe meg en badevekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at "formen" er litt forskjellig hos dere. Selv har jeg hatt så godt som null symtomer i første trimester, og merker ikke så alt for mye nå heller. Det vil si jeg blir fort sulten, og er litt mer "fysen" enn vanlig men.. og jeg har problemer med ryggen, med det er fordi jeg har medfødt scoliose (mild form, men dog).

 

Når det gjelder magen, så er ikke den blitt så veldig synlig, og den er fortsatt "slapp" liksom. Så er i en litt mellomperiode føler jeg, hvor det bare ser ut som jeg har lagt litt på meg, og ikke at jeg er 18+3!  :huh:

Gleder meg til magen blir mer "fast" og en ordentlig gravid-mage! :laugh:

Jeg kjenner ikke så mye ennå, annet enn små "støt" innimellom, med noen dagers mellomrom. Håper dette kanskje er antydning til spark fra den lille, men det kan jo være noe annet også  :fnise:

Kjenner ikke disse "boblene" eller "fiskehale" som slår, som så mange beskriver, men altså små støt/stikk. Kjenner dere noe til dette ennå?

 

Andre dager derimot, kjenner jeg som sagt ingen ting. Og da føler jeg meg ikke gravid heller! Og da tenker seg selvfølgelig så mangt, er det noe som har skjedd?! Er det ikke liv der lenger?! Har magen blitt mindre igjen??! Alle disse bekymringene!  :sad: Noan andre som hår det sånn også?!

 

Kan nesten ikke vente på UL neste uke!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da har jeg vært hos fysioterapauten, " hell i uhell" så kom jeg i rett tid, så hun kan forhåpentligvis hjelpe meg. Helt smertefri blir jeg neppe, men hun skal hjelpe meg å holde meg mobil. Fikk beskjed om å delegere bort alt tungt husarbeide til mannen, unngå å gå på harde underlag mer enn nødvendig. Forbud mot høye heler ( helt ok, ikke brukt på månedsvis) fortsette med å svømme et par gang i uka som trening og behandling, pluss ukentlig timer hos henne nå første omgang, mulig vi må øke på etterhvert til to i uka.

Så mitt tips til andre som måtte begynne å kjenne smerter i korsryggen, hofter eller annet i bekken området, si fra til lege og få henvisning med en gang. Fysioterapauten sa at problemet er at alt for mange venter alt for lenge før de kommer dit. Helt gratis for oss gravide når vi har henvisning og går til fysioterapaut med driftsavtale.

Problemet her med fysioterapeuter med driftsavtale er ventelister. Fryktelig lang ventetid. Det var det da jeg hadde behov fir fysio pga en skulder, og tror ikke situasjonen har endret seg.

Godt du kom i grevens tid og kan få hjelp :) Ryggen har begynt å bli vond her også. Eller ikke vond egentlig, men stram. Går som ei ku. Bedre om morgenen, men på slutten av arbeidsdagen går det smått.

Svangerskapskontroll i dag- veldig klar for å høre hjertelyd!

Ventelister her også, men gravide med bekkensmerter prioriteres av enkelte, lurt å ringe rundt til alle, brukte noen timer jeg, vips traff jeg ei som hadde fått en avbestilling og nå er jeg inn i systemet og får time ukentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

I dag har jeg tatt fostervannsprøve på Rikshospitalet. Er det flere som har tatt, eller skal ta fvp?

På UL i uke 12 lovte de å søke fødeplass for meg på Ullevål, men det var selvfølgelig blitt glemt.... Håper det ordner seg likevel...

Jeg tok i forrige svangerskap pga de hadde sterk mistanke av trisomi. Det ble en lang uke for å vente på svar, men det viste seg å ikke være noen ting. Hjertefeilen som de også så, ordnet seg selv gjennom svangerskapet, og det var en frisk og fin liten jente som ble født :-)

Så flott at du fikk en frisk fin jente Valiana! Det må ha vært en vanskelig ventetid fra fvp til svaret kom.

Jeg hadde en senabort/dødfødsel i 2008, og jenta som kom da, viste det seg at hadde en hjertefeil. Derfor har vi fått fvp i alle svangerskap etter det. Ventetiden fra prøve til svar er uendelig lang syns jeg, men trøsten er at alt i hvert fall så bra ut på UL i uke 12:)

 

Huff, så leit å høre om opplevelsen din. Men høres ut som du får god oppfølging nå iallefall. Ja den uken var helt forjævlig, fullstendig i ingenmannsland. Iallefall når vi fikk beskjed om at det skulle ta tre dager, og så tok det syv dager..

Hadde OUL i dag, og denne gangen ble det heldigvis en finfin opplevelse :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger litt trøst jeg. Ryggen er vond, og har i kveld hatt mye stram mage. Tipper det er kynnere. Har ikke lyst til å ha dette allerede nå. Ble gradert sykemeldt fra uke 24 sist, og har ikke lyst til å starte med sykemelding på lenge ennå. Trenger å jobbe, og har vare jobbet straks 2 mnd etter forrige permisjon. Sukk! Si det blir bedre!

 

Nei :) Jeg har kontorjobb, pult og stol er allerede tilrettelagt. Har også flexitid, og for tiden inntil 1 time ammepermisjon pr dag. Det er ingen arbeidsoppgaver å bytte bort, ingen er fysisk krevende. Skal jeg jobbe kortere dager, innebærer det sykemelding, noe jeg foreløpig er svært lite interessert i.

 

Har du sittepute? Det hjelper godt for meg, som også har kontorjobb. Veksler mellom å ha i ryggen, og sitte på. Er en sånn gummipute med luft inni.

Endret av Valiana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei sittepute har jeg ikke. Har støtte i korsryggen i stolen, og føler ikke jeg har behov for avlastning for baken. Men kanskje det hjelper?

Ryggen har vært bedre i dag, så satser på det er muskulært og på retur :)

 

Svangerskapskontroll i dag. Alt bra, trengte å høre hjertelyden nå. Symfyse-fundus målet lå helt oppe på øverste grønne streken. Sannsynligvis så høyt siden det ikke er så lenge siden forrige fødsel. Slapp mage :P

Har denne uken begynt å få kynnere- flere som har det omkring uke 17?

Skal til oul om 3 uker, men ringer inn på sykehuset mandag, da legen min syntes jeg hadde fått time litt sent. Er halvveis til uke 21 ved oul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei sittepute har jeg ikke. Har støtte i korsryggen i stolen, og føler ikke jeg har behov for avlastning for baken. Men kanskje det hjelper?

Ryggen har vært bedre i dag, så satser på det er muskulært og på retur :)

Svangerskapskontroll i dag. Alt bra, trengte å høre hjertelyden nå. Symfyse-fundus målet lå helt oppe på øverste grønne streken. Sannsynligvis så høyt siden det ikke er så lenge siden forrige fødsel. Slapp mage :P

Har denne uken begynt å få kynnere- flere som har det omkring uke 17?

Skal til oul om 3 uker, men ringer inn på sykehuset mandag, da legen min syntes jeg hadde fått time litt sent. Er halvveis til uke 21 ved oul.

Nei, da er det ikke sikkert det er det du trenger. Jeg har den fra forrige svangerskap da jeg trengte den for korsryggen. Denne gangen er den gull, pga jeg utrolig fort blir gåen i baken hvis jeg sittet en stund. Fordelen med puten er at man må bruke stabiliseringsmuskler når man sitter på den, så blir en liten "treningsøkt" for ryggen. Skal bare sitte på den 15 min om gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nei sittepute har jeg ikke. Har støtte i korsryggen i stolen, og føler ikke jeg har behov for avlastning for baken. Men kanskje det hjelper?

Ryggen har vært bedre i dag, så satser på det er muskulært og på retur :)

Svangerskapskontroll i dag. Alt bra, trengte å høre hjertelyden nå. Symfyse-fundus målet lå helt oppe på øverste grønne streken. Sannsynligvis så høyt siden det ikke er så lenge siden forrige fødsel. Slapp mage :P

Har denne uken begynt å få kynnere- flere som har det omkring uke 17?

Skal til oul om 3 uker, men ringer inn på sykehuset mandag, da legen min syntes jeg hadde fått time litt sent. Er halvveis til uke 21 ved oul.

Nei, da er det ikke sikkert det er det du trenger. Jeg har den fra forrige svangerskap da jeg trengte den for korsryggen. Denne gangen er den gull, pga jeg utrolig fort blir gåen i baken hvis jeg sittet en stund. Fordelen med puten er at man må bruke stabiliseringsmuskler når man sitter på den, så blir en liten "treningsøkt" for ryggen. Skal bare sitte på den 15 min om gangen.

Her tåler rompa godt å sitte :D Men stabiliseringseffekten av den kunne jeg hatt bruk for. Hørte tips om at å sitte og gynge på medisinball også var bra for "stabiliseringsmusklene", så kanskje jeg kan stikke innom fysioavd på jobben og sitte litt på en der. Takk for tipset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei sittepute har jeg ikke. Har støtte i korsryggen i stolen, og føler ikke jeg har behov for avlastning for baken. Men kanskje det hjelper?

Ryggen har vært bedre i dag, så satser på det er muskulært og på retur :)

Svangerskapskontroll i dag. Alt bra, trengte å høre hjertelyden nå. Symfyse-fundus målet lå helt oppe på øverste grønne streken. Sannsynligvis så høyt siden det ikke er så lenge siden forrige fødsel. Slapp mage :P

Har denne uken begynt å få kynnere- flere som har det omkring uke 17?

Skal til oul om 3 uker, men ringer inn på sykehuset mandag, da legen min syntes jeg hadde fått time litt sent. Er halvveis til uke 21 ved oul.

Jeg har kynnere, had mye i tidligere svangerskap også, bekymrer meg ikke for dem når de er på dette nivået, født alle til termin og fikk nylig like før graviditeten svar på hvorfor fødselene mine har tatt tid, viser seg at livmorhalsen er dobbelt så lang som normalt...kjekt å vite...at det trolig vil ta så inn i helsikkes lang tid å føde denne gang også... Jeg kommer m.a.o til å vente med å reise på føden før jeg har så vondt at jeg enten vil rive "kronjuvelene" av "bestøveren" eller bite huet av ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

I dag har jeg tatt fostervannsprøve på Rikshospitalet. Er det flere som har tatt, eller skal ta fvp?

På UL i uke 12 lovte de å søke fødeplass for meg på Ullevål, men det var selvfølgelig blitt glemt.... Håper det ordner seg likevel...

Jeg tok i forrige svangerskap pga de hadde sterk mistanke av trisomi. Det ble en lang uke for å vente på svar, men det viste seg å ikke være noen ting. Hjertefeilen som de også så, ordnet seg selv gjennom svangerskapet, og det var en frisk og fin liten jente som ble født :-)
Så flott at du fikk en frisk fin jente Valiana! Det må ha vært en vanskelig ventetid fra fvp til svaret kom.

Jeg hadde en senabort/dødfødsel i 2008, og jenta som kom da, viste det seg at hadde en hjertefeil. Derfor har vi fått fvp i alle svangerskap etter det. Ventetiden fra prøve til svar er uendelig lang syns jeg, men trøsten er at alt i hvert fall så bra ut på UL i uke 12:)

Huff, så leit å høre om opplevelsen din. Men høres ut som du får god oppfølging nå iallefall. Ja den uken var helt forjævlig, fullstendig i ingenmannsland. Iallefall når vi fikk beskjed om at det skulle ta tre dager, og så tok det syv dager..

Hadde OUL i dag, og denne gangen ble det heldigvis en finfin opplevelse :-)

Så flott at du fikk en fin opplevelse denne gang:) Jeg håper på svar neste uke, og at jeg kan nyte svangerskapet etter det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nei sittepute har jeg ikke. Har støtte i korsryggen i stolen, og føler ikke jeg har behov for avlastning for baken. Men kanskje det hjelper?

Ryggen har vært bedre i dag, så satser på det er muskulært og på retur :)

Svangerskapskontroll i dag. Alt bra, trengte å høre hjertelyden nå. Symfyse-fundus målet lå helt oppe på øverste grønne streken. Sannsynligvis så høyt siden det ikke er så lenge siden forrige fødsel. Slapp mage :P

Har denne uken begynt å få kynnere- flere som har det omkring uke 17?

Skal til oul om 3 uker, men ringer inn på sykehuset mandag, da legen min syntes jeg hadde fått time litt sent. Er halvveis til uke 21 ved oul.

Jeg har kynnere, had mye i tidligere svangerskap også, bekymrer meg ikke for dem når de er på dette nivået, født alle til termin og fikk nylig like før graviditeten svar på hvorfor fødselene mine har tatt tid, viser seg at livmorhalsen er dobbelt så lang som normalt...kjekt å vite...at det trolig vil ta så inn i helsikkes lang tid å føde denne gang også... Jeg kommer m.a.o til å vente med å reise på føden før jeg har så vondt at jeg enten vil rive "kronjuvelene" av "bestøveren" eller bite huet av ham.

Jeg er ikke redd for at kynnerene påvirker kroppen slik at det er fare for fortidlig fødsel. Jeg hadde mye kynnere fra uke 24 med førstemann og gikk 1 uke over termin. Bekymringen min er egentlig om det kommer til å bli så mye av dem at jeg ikke orker å jobbe. Ble gradert sykemeldt fra uke 24 sist pga mye kynnere. Klarte bare å gå korte strekninger.

Det høres vel ut som om jeg er besatt av å jobbe, og at sykemelding er verdens undergang. Det er ikke det altså, men etter å ha vært hjemme i over ett år, er det så deilig å jobbe igjen. Ha noen timer hvor jeg er bare meg og jeg kjenner at hodet fungerer brukbart igjen :) Om jeg klarer å jobbe til permisjonsstart så blir det likevel bare 6 mnd i jobb før et nytt år hjemme. Misforstå meg rett- jeg trivdes hjemme med baby, men det er godt å jobbe også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he! Ringte fødepol i dag. Legen min syntes jeg hadde fått sen time til oul- er 18 uker i dag og hadde egentlig time 20. mars. Hun jeg snakket med var enig i at timen var veldig sen, så nå har jeg fått time på torsdag! Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...