Gå til innhold

AUGUST 2014 baby


Valiana

Anbefalte innlegg

Jeg er altfor nysgjerrig til å vente til fødsel jeg. Men jeg har alltid i mente at det kan være feil det de har sett på ultralyd selv om de som oftest har rett.

Jeg har en av hver så det spiller overhode ingen rolle hva det er. Vi har både gutte og jenteklær liggende på loftet :-) Likevel litt stas å vite på forhånd. Er spennende nok med fødsel og selve ungen uansett når den er født uansett. Ikke nøye om jeg visste kjønnet på forhånd da. Litt kjipt om det er motsatt kjønn enn det man trodde, men det får en tåle ;-) Det er babyen man blir glad i og ikke kjønnet ;-)

 

Anonymous poster hash: 35561...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er altfor nysgjerrig til å vente til fødsel jeg. Men jeg har alltid i mente at det kan være feil det de har sett på ultralyd selv om de som oftest har rett.

Jeg har en av hver så det spiller overhode ingen rolle hva det er. Vi har både gutte og jenteklær liggende på loftet :-) Likevel litt stas å vite på forhånd. Er spennende nok med fødsel og selve ungen uansett når den er født uansett. Ikke nøye om jeg visste kjønnet på forhånd da. Litt kjipt om det er motsatt kjønn enn det man trodde, men det får en tåle ;-) Det er babyen man blir glad i og ikke kjønnet ;-)

 

Anonymous poster hash: 35561...aab

og det var meg ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke å vente. Klarer jo nesten ikke å vente de tre ukene til OUL engang :P  Noen som har begynt å vise frem magen enda? Min har poppet ut den siste uken, er like stor som en halv basketball. Begynner å få minder og mindre klær som kan brukes til å skjule. Får bare lyst til å ta på meg en trang genser og vise den frem, men synes liksom det er så tidlig enda (14+3) Var vanskelig første gang også, akkurat som om man blotlegger seg veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke å vente. Klarer jo nesten ikke å vente de tre ukene til OUL engang :P  Noen som har begynt å vise frem magen enda? Min har poppet ut den siste uken, er like stor som en halv basketball. Begynner å få minder og mindre klær som kan brukes til å skjule. Får bare lyst til å ta på meg en trang genser og vise den frem, men synes liksom det er så tidlig enda (14+3) Var vanskelig første gang også, akkurat som om man blotlegger seg veldig.

Min er umulig å skjule uansett og poppet fram for 3 uker sia, så her er det offesielt. Mannen la ut bilde av magen ( pertentlig bekledd) for over ei uke sia på facebook.

Den er så synlig at damene på barnas hus ikke så rart på meg da jeg kjøpte barnevogn engang. Jeg er ganske slank, nesten 1,70, men har en naturlig svai i ryggen så derfor kommer magen ekstra godt fram, prøver jeg å rette ut svaien og hold inn magen får jeg bare vondt, så folk kommer til å begynne å spørre om termin etterhvert her...sukk... Jeg får ENORM mage, tross gjenomsnittsbabyer på rundt 3,5 kg og grei vektoppgang, trolig pga den forbaska svaien, men får veldig utovermage, og det synes lite bakfra på sidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Klarer ikke å vente. Klarer jo nesten ikke å vente de tre ukene til OUL engang :P  Noen som har begynt å vise frem magen enda? Min har poppet ut den siste uken, er like stor som en halv basketball. Begynner å få minder og mindre klær som kan brukes til å skjule. Får bare lyst til å ta på meg en trang genser og vise den frem, men synes liksom det er så tidlig enda (14+3) Var vanskelig første gang også, akkurat som om man blotlegger seg veldig.

Min er umulig å skjule uansett og poppet fram for 3 uker sia, så her er det offesielt. Mannen la ut bilde av magen ( pertentlig bekledd) for over ei uke sia på facebook.

Den er så synlig at damene på barnas hus ikke så rart på meg da jeg kjøpte barnevogn engang. Jeg er ganske slank, nesten 1,70, men har en naturlig svai i ryggen så derfor kommer magen ekstra godt fram, prøver jeg å rette ut svaien og hold inn magen får jeg bare vondt, så folk kommer til å begynne å spørre om termin etterhvert her...sukk... Jeg får ENORM mage, tross gjenomsnittsbabyer på rundt 3,5 kg og grei vektoppgang, trolig pga den forbaska svaien, men får veldig utovermage, og det synes lite bakfra på sidene.

Ps 15 + 0 i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16+0 her og magen lar seg vente på! Utålmodig her, men den kommer vel snart! Har en liten kul kanskje under navlen, men den synes kun ved at jeg drar opp genseren. Så ingen andre som ser den, og alle maser hele tiden på når kulen kommer.. Det er litt kjedelig! Var på ultralyd i går og fikk se lille nurket, større og større for hver gang:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gravidmagen har ikke kommet, selv om jordmor kommenterte at livmoren min var stor (vet ikke hun mente det som skryt for at alt virket normalt, eller om den faktisk er veldig stor??). Men jeg har vært sen med å få mage de to gangene jeg har vært gravid før. Andre gang hadde jeg bare kvapset etter første graviditet som gjorde at det kunne se ut som magen kom tidligere. 

 

Jeg er en slank person, men jeg kan se gravid ut når jeg ikke er gravid hvis jeg slipper magen ut fordi jeg er plaget med oppblåst mage. Skal ingenting til :wink:    Så  på en måte kan jeg se gravid ut, men det er ikke på den måten. Og nå som jeg ikke trener magemusklene lengre så merker jeg også at den vil bule mer når jeg sitter. 

Gleder meg til å få en ordentlig kul som faktisk gjør at jeg ser gravid ut og ikke bare oppblåst  :fnise:

 

Er 15+1 idag 

Endret av fjellgeita♀09 ♂10baby14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

her synes det også veldig godt nå. 15+0 i dag, så alle som jeg omgås til dagelig vet det. Magen min kom egentlig mye fortere enn jeg hadde trodd. Alle som kjenner meg ser at det er en gravid mage siden jeg normalt sett ikke har noe mage i det hele tatt, mens jeg mistenker at andre kanskje tar meg for å bare være litt tykk.

 

jeg har også ganske svai rygg, så det har vel litt med saken å gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16+0 her og magen lar seg vente på! Utålmodig her, men den kommer vel snart! Har en liten kul kanskje under navlen, men den synes kun ved at jeg drar opp genseren. Så ingen andre som ser den, og alle maser hele tiden på når kulen kommer.. Det er litt kjedelig! Var på ultralyd i går og fikk se lille nurket, større og større for hver gang:))

Da er vi like langt, 16+0 i dag selv. :) men ingen babymage enda på meg heller, regner med at den begynner å synes om en mnd. tid. ellers så blir jeg skuffa hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 13+4 og umulig å skjule magen. Den er "kjempestor" og kul rund. Hvis jeg har gravidbukse og trang overdel på ser jeg sikkert 6 mnd på veg ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 13+3 i dag og ser egentlig ikke gravid ut i det hele tatt! Haha. Gleder meg veldig til å se gravid ut og ikke bare se ut som om jeg spiser for mye! Særlig siden jeg sliter med å spise nok!! Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff...jeg er plagsomt sensitiv. I kveld kom mannen hjem med takeaway pizza, med bare kjøttgreier. Eneste kjøttgreiene jeg greier for tida er kylling. Ellers går det i fisk, salater og grønnsaker.

Men i kveld begynte jeg å sippe av alle ting!!! Tre unger og mannen så sjokkert på meg mens jeg sippa over en jævla pizza!!

Jeg gremmes og skjems, 35 år gammal kjerring og sipper over bagateller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda! Kjenner følelsen! Jeg var så sinna på mannen en kveld at jeg drømte om det! Og det ble jo enda værre!!! Selvom det værste var vel at jeg ikke husker hva jeg var sur for når jeg våkna!! Haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forige svangerskap fikk jeg ikke antydning til mage før jeg var 6-7 mnd på vei... Helt sykt! Er 167, og veide 58 før jeg ble gravid.. Så er normal slank.. Trodde derfor magen skulle komme fort! Men babyen lå nok inn mot ryggen på en måte.. For selvom jeg hadde bitteliten mage ved termin var babyen 3,5 kg :-D er veldig spent denne gang om jeg får mage fortere :D er nå 13+4 og ser selv litt mage, men mamma mente hun ikke så noe forskjell :P kjedelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det gravidbukser for fullt. Sammenlignet bilder ifra forrige gang og er nå 15uker +. Tilsvarer ca uke 25 forrige gang!! Og forrige gang hadde jeg skikkelig tutmage. Lurer på hvordan dette ender:) 

Bare å droppe å vente til etter ultralyd med å holde det hemmelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud, jeg har hatt omgangssyke i helga. Det anbefales IKKE!

Det gikk heldigvis fort over, men det var ikke mye gøy. Det var også en ny opplevelse å være mer bekymret for lille frø i magen enn meg selv.

 

Jeg er 17+0 i dag, men det er ikke mye mage å se. Ser at det er en liten kul nederst, men det er nok ikke synlig for andre. Teller ned dagene til OUL, litt over en uke bare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er også her etter å ha sett den lille i magen på ultralyd før helgen ❤️❤️❤️❤️

Så fin og perfekt der h*n lå og viftet på armer og bein ☺️👏😍 er i dag 13+5 og kvalmen har sluppet taket.. ☺️☺️☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tar dere, eller har der planer om å ta bilder av magen gjennom svangerskapet? sist svangerskap tok jeg ingen magebilder.. og jeg angrer sånn! ..at jeg ikke tenkte på det!? hadde vært så artig å se på i ettertid og sammenlignet med denne gang.. så derfor bestemte jeg meg for å ta bilder dette sv.skapet, men gjør det liksom aldri, og ukene går… haha! er 14+0 i morgen, kanskje jeg husker å ta et da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tar dere, eller har der planer om å ta bilder av magen gjennom svangerskapet? sist svangerskap tok jeg ingen magebilder.. og jeg angrer sånn! ..at jeg ikke tenkte på det!? hadde vært så artig å se på i ettertid og sammenlignet med denne gang.. så derfor bestemte jeg meg for å ta bilder dette sv.skapet, men gjør det liksom aldri, og ukene går… haha! er 14+0 i morgen, kanskje jeg husker å ta et da :-)

Mannen knipser støtt bilder av magen min, både med og uten klær. Kommer til å ta noen hos fotograf også muligens, koste på meg skikkelig styling på salong i den anledning så jeg føler meg lekker, dette er mitt siste svangerskap, så ikke umulig jeg tar avstøpning også når det begynner å nærme seg termin.

Har få bilder fra jeg var gravid med de foregående tre, noe jeg angret på i ettertid.

 

Så ta bilder, kommer aldri til å angre på det i hvertfall.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde store planer om å ta uke-for uke bilder av magen. Tenkte da å ha på meg ca det samme og prøve å ha samme poseringt. Har sett sånne bilder på noen blogger, og jeg synes det er morsomt å se utviklingen av magen. Jeg fikk somlet meg til å tatt noen bilder når jeg var 14 uker på vei. Da var magen fortsatt helt flat. Jeg er nå 17 uker på vei, og begynner å få litt antydning til mage, så nå må jeg få somlet meg til å ta noen nye bilder! Fremover ser jeg for meg å kanskje ta bilder annen hver uke eller noe sånt?

 

Som Ugla sier, det er jo bedre å ta bilder enn å angre på at man ikke gjorde det. Det er jo ikke nødvendig å bruke dem som profilbilde på facebook  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha nei blir ikke noe facebook bilder  :fnise:  men kunne vært artig å ha hjemme selv å se på  :P

 

Er det foresten noen av dere som har lite energi for tida? Jeg er student, men har bare samlinger en uke i mnd og hjemmestudie 3 uker… blir så lat når jeg har hjemmestudie.. får liksom ikke gjort noe spessielt.. har lyst å trene litt å komme meg i bedre form, men det er sååå tiltak!! :cry:  er morgenkvalm fortsatt, og får fort vondt i hode.. bor i nord norge, så her er det full vinter ute enda.. for øyeblikket super glatt og ekkelt føre, så ikke noe fint å gå tur heller….utrolig kjedelig også siden jeg er alene om dagene, når alle andre er på jobb..

Tar gjerne i mot tips til mer energi! :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig med energi og nå har jeg fått influensa i tilegg...æsj...vondt i hele kroppen, vil helst ikke ta medisiner i svangerskapet men i dag måtte jeg ta en paracet. 15 uker i morgen da og da er det bare tre uker til OUL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tar dere, eller har der planer om å ta bilder av magen gjennom svangerskapet? sist svangerskap tok jeg ingen magebilder.. og jeg angrer sånn! ..at jeg ikke tenkte på det!? hadde vært så artig å se på i ettertid og sammenlignet med denne gang.. så derfor bestemte jeg meg for å ta bilder dette sv.skapet, men gjør det liksom aldri, og ukene går… haha! er 14+0 i morgen, kanskje jeg husker å ta et da :-)

Jeg har tatt bilder av magen med alle mine. Har tatt hver 4.uke fra uke 20, og bildene har jeg tatt med i album til hvert enkelt barn. Har laget egne album til hvert barn fra mage og hele første leveår. Albumene blir veldig ofte lest av barna. De syns det er stor stas når jeg forteller om da de lå i magen, når de skulle ut derfra, og når de fikk sitt første bad, bleie, måltid osv. Det er veldig kos å se på albumet med de. Det eneste jeg savner er nyfødtbilde der jeg og mannen er sammen med den nyfødte. Det har vi glemt hver gang...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...