Gå til innhold

AUGUST 2014 baby


Valiana

Anbefalte innlegg

 

Fastlegen hadde ultralyd, fikk sett ET foster som turnet rund. Kjønn kunne han ikke si noe om, men det vil jeg heller ikke vite så tidlig da det er usikkert uansett.

Glad og letta... EN baby!!!! HURRA!!!!

Terminen ville han ikke gjøre noe med, 14 +3 :-)

Så gøy da

Jeg er heller ikke med i fb gruppen... Hvordan blir jeg medlem?

Se på august-gruppen BiM, der er det en FB-tråd med info om hvem du kontakter :-) ps, du må lese på en av de siste sidene, for administrator har endre seg. Husker i farten ikke hvem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser Fødeavdelingen på Fem nå, herlighet som jeg grugleder meg til fødsel. Føler meg kjempe heldig som skal få oppleve dette enda en gang. Lives største under.... Oppe ligger to fine skolejenter å skravler sammen i hver sin seng, hører tenåringen le inne på gutterommet, er så vanvittig heldig at jeg nesten må klype meg i armen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser Fødeavdelingen på Fem nå, herlighet som jeg grugleder meg til fødsel. Føler meg kjempe heldig som skal få oppleve dette enda en gang. Lives største under.... Oppe ligger to fine skolejenter å skravler sammen i hver sin seng, hører tenåringen le inne på gutterommet, er så vanvittig heldig at jeg nesten må klype meg i armen.

Jeg liker å se på fødselsserier :) Gruer meg ikke til fødsel, men om jeg må sy denne gangen også, skal jeg trygle etter narkose. Ja ikke hvis det bare blir et pent klipp eller liten rift da. Fikk en liten rift inne i skjeden forrige fødsel. Den var ikke dyp, men blødde en del så den måtte sys. Tror jeg hyla mer da enn under hele fødselen :D Var nok ikke så galt, men det er det jeg husker som ille fra fødselen.

 

Har innsett at jeg ikke liker å være gravid. Jeg er uendelig takknemlig for at vi får en baby til, og jeg liker forventningen som etterhvert dukker opp, men den fysiske tilstanden gravid er ikke noe å skryte av. Har begynt å kaste opp, og brekker meg så kraftig at jeg får blodutredelser i ansiktet. Skikkelig lekkert :P

Men sånn ellers er det bra altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ser Fødeavdelingen på Fem nå, herlighet som jeg grugleder meg til fødsel. Føler meg kjempe heldig som skal få oppleve dette enda en gang. Lives største under.... Oppe ligger to fine skolejenter å skravler sammen i hver sin seng, hører tenåringen le inne på gutterommet, er så vanvittig heldig at jeg nesten må klype meg i armen.

Jeg liker å se på fødselsserier :) Gruer meg ikke til fødsel, men om jeg må sy denne gangen også, skal jeg trygle etter narkose. Ja ikke hvis det bare blir et pent klipp eller liten rift da. Fikk en liten rift inne i skjeden forrige fødsel. Den var ikke dyp, men blødde en del så den måtte sys. Tror jeg hyla mer da enn under hele fødselen :D Var nok ikke så galt, men det er det jeg husker som ille fra fødselen.

 

Har innsett at jeg ikke liker å være gravid. Jeg er uendelig takknemlig for at vi får en baby til, og jeg liker forventningen som etterhvert dukker opp, men den fysiske tilstanden gravid er ikke noe å skryte av. Har begynt å kaste opp, og brekker meg så kraftig at jeg får blodutredelser i ansiktet. Skikkelig lekkert :P

Men sånn ellers er det bra altså :)

Uff da, innser at jeg har vært griseheldig med mine, tre fødsler, null sting. Å gå gravid er ikke noe særlig, men føde er helt ok.

Fått vanvittig med kviser nå, er hormon sensitiv...så føler meg ikke lekker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle får visst litt. Jeg syns det er greit å være gravid, selv om det ikke var så moro å være uvel i 1. trimester. Bekkensmerter på slutten er heller ikke noe særlig, men alt i alt syns jeg det er helt ok å være gravid. Men jeg gruer meg til fødselen. Ikke sånn at jeg er direkte redd altså, men jeg gleder meg heller ikke i det hele tatt. Sist fødsel var lang og vond, og masse sying etterpå. Syns ikke det var direkte fælt å bli sydd, men skulle gjerne ha sluppet. Så opplevelsen av svangerskap og fødsel er svært individuell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg ferdig med første kontroll, det føles veldig bra :) Venter bare på svar på Ahus om fødeplass. Jeg tok infuensavaksine i går da legen sa at dette var anbefalt, er det noen flere som har gjort det?  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke tatt den. Kanskje legen sier noe om det neste gang. Skal dit 11.03 igjen :-)

 

Det var jeg som først tok det opp, og da sa han at det er anbefalt.  Men det er vel egentlig liten sjangs for at det skjer noe selv om man har influensa. Det er bare jeg som vil være helt sikker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg ferdig med første kontroll, det føles veldig bra :) Venter bare på svar på Ahus om fødeplass. Jeg tok infuensavaksine i går da legen sa at dette var anbefalt, er det noen flere som har gjort det?  :)

Nei, ble frarådet av min lege å ta influensa vaksne finnes nesten ikke influensa i området denne sessongen heller heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Ser Fødeavdelingen på Fem nå, herlighet som jeg grugleder meg til fødsel. Føler meg kjempe heldig som skal få oppleve dette enda en gang. Lives største under.... Oppe ligger to fine skolejenter å skravler sammen i hver sin seng, hører tenåringen le inne på gutterommet, er så vanvittig heldig at jeg nesten må klype meg i armen.

Jeg liker å se på fødselsserier :) Gruer meg ikke til fødsel, men om jeg må sy denne gangen også, skal jeg trygle etter narkose. Ja ikke hvis det bare blir et pent klipp eller liten rift da. Fikk en liten rift inne i skjeden forrige fødsel. Den var ikke dyp, men blødde en del så den måtte sys. Tror jeg hyla mer da enn under hele fødselen :D Var nok ikke så galt, men det er det jeg husker som ille fra fødselen.

Har innsett at jeg ikke liker å være gravid. Jeg er uendelig takknemlig for at vi får en baby til, og jeg liker forventningen som etterhvert dukker opp, men den fysiske tilstanden gravid er ikke noe å skryte av. Har begynt å kaste opp, og brekker meg så kraftig at jeg får blodutredelser i ansiktet. Skikkelig lekkert :P

Men sånn ellers er det bra altså :)

Uff da, innser at jeg har vært griseheldig med mine, tre fødsler, null sting. Å gå gravid er ikke noe særlig, men føde er helt ok.

Fått vanvittig med kviser nå, er hormon sensitiv...så føler meg ikke lekker...

Jeg føler egentlig at jeg var heldig med fødselen min jeg også. Raskt til å være første gang i følge jordmor. Vondt var det jo, men absolutt til å holde ut. Klippet var ikke vondt å sy, det var når de måtte oppi skjeden og "rote." Men nå satser jeg på at VesleTrollet har kjørt opp løypa sånn at magetrollet bare sklir ut :P

Har lyst til å føde på fødestua denne gangen, ble flyttet derfra sist fordi VesleTrollet var for rolig under registreringen. Ikke noe galt, hun var bare så rolig at de ville overvåke mer enn de kunne på fødestua.

 

Jeg har ikke fått mere kviser foreløpig, men er jo småprikkete i ansiktet av blodutredelser etter oppkast. Det er såååååå pent :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja....da her jeg kjøpt vogn alt. Ikke planen, men kom over et kanontilbud som jeg ikke kunne gå fra :-) Så nå står vogna pent parkert i yttergangen i første omgang. Enda godt jeg har stor gang! Ble Brio Happy, Harmony i svart, kostet bare 3999, på barnas hus, dagens reklame!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja....da her jeg kjøpt vogn alt. Ikke planen, men kom over et kanontilbud som jeg ikke kunne gå fra :-) Så nå står vogna pent parkert i yttergangen i første omgang. Enda godt jeg har stor gang! Ble Brio Happy, Harmony i svart, kostet bare 3999, på barnas hus, dagens reklame!

Effektivt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jaja....da her jeg kjøpt vogn alt. Ikke planen, men kom over et kanontilbud som jeg ikke kunne gå fra :-) Så nå står vogna pent parkert i yttergangen i første omgang. Enda godt jeg har stor gang! Ble Brio Happy, Harmony i svart, kostet bare 3999, på barnas hus, dagens reklame!

Effektivt :)

Ja, veldig, men ca 3500 kr i rabatt på flunka ny ( ikke demo) vogn var nesten for godt til å være sant. Har ei venninne med samme mod, annen farge, så har testa doningen. Pleier å vente til tredje trimester med " redebygging" og innkjøp...men utifra bekken tendenser osv er det kansje like greit å blu ferdig ridlig. Kun nytt bilsete, ny madrass til sengen, dyne og vognpose som mangler, og ny badebalje så er vi i mål. Ellers har vi alt tenkelig pent pakket ned, bare å vaske opp, stryke og kjøpe resten når underet er ute og vi vet hvem som kommer, for vi vil ikke vite kjønn denne gangen heller. :-) har mye kjønnsnøytralt i hvitt, gult, grønt, beige, brunt osv i nyfødt. Erfaring tilsier at familie og venner drukner oss i risa eller lyseblått.

 

Lillesprell har vært svært livlig i kveld også....kjenner mye og tydelige bevegelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flere enn meg som har vært mye syke dette svangerskapet? Her går det slag i slag: forkjølelse, så bihulene, så diare, så forkjølet igjen.... Og gravidkvalmen har kommet tilbake denne uken da. Sover elendig gjør jeg også. Stønn :(

 

I tillegg er jeg så sliten når jeg kommer hjem etter jobb at jeg sovner på sofaen rett etter middag. Superdårlig samvittighet for lillesnupp som jeg nesten ikke ser på hverdagene i det hele tatt! Heldigvis ordner mannen alt forefallende i heimen.

 

Dagens klaging fra meg. Flere enn meg som sliter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere enn meg som har vært mye syke dette svangerskapet? Her går det slag i slag: forkjølelse, så bihulene, så diare, så forkjølet igjen.... Og gravidkvalmen har kommet tilbake denne uken da. Sover elendig gjør jeg også. Stønn :(

I tillegg er jeg så sliten når jeg kommer hjem etter jobb at jeg sovner på sofaen rett etter middag. Superdårlig samvittighet for lillesnupp som jeg nesten ikke ser på hverdagene i det hele tatt! Heldigvis ordner mannen alt forefallende i heimen.

Dagens klaging fra meg. Flere enn meg som sliter?

Bortsett fra kvalmen, som nå er borte så har jeg ikke vært syk overhode, og det er uvanlig på denne tida av året. Virker som graviditeten i mitt tilfelle booster immunforsvaret, for både mann og barn har vært forkjølet og had noe magesjuke. BANK I BORDET!!

 

Men med nr tre fikk jeg alt! Ørebetennelse, omgansjuke, bronkitt osv...også endel syk med nr 2, begge jenter, var frisk og fin med nr 1, gutt. Så jeg undrer litt på om jeg kansje bærer på en liten gutt, men, finner vel det ut når ungen kommer til verden. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde også lyst å vente til fødsel med å se kjønn.. Tror det hadde vært såå spennende! Jeg har masse utstyr etter gutt, og har ikke tenkt å kjøpe då mye nytt før etter fødsel uansett... MEN, samboer vil vite på OUL... Og jeg er jo selvfølgelig veldig nyskjerrig.. Så kanskje han får viljen sin :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Flere enn meg som har vært mye syke dette svangerskapet? Her går det slag i slag: forkjølelse, så bihulene, så diare, så forkjølet igjen.... Og gravidkvalmen har kommet tilbake denne uken da. Sover elendig gjør jeg også. Stønn :(

I tillegg er jeg så sliten når jeg kommer hjem etter jobb at jeg sovner på sofaen rett etter middag. Superdårlig samvittighet for lillesnupp som jeg nesten ikke ser på hverdagene i det hele tatt! Heldigvis ordner mannen alt forefallende i heimen.

Dagens klaging fra meg. Flere enn meg som sliter?

Bortsett fra kvalmen, som nå er borte så har jeg ikke vært syk overhode, og det er uvanlig på denne tida av året. Virker som graviditeten i mitt tilfelle booster immunforsvaret, for både mann og barn har vært forkjølet og had noe magesjuke. BANK I BORDET!!

 

Men med nr tre fikk jeg alt! Ørebetennelse, omgansjuke, bronkitt osv...også endel syk med nr 2, begge jenter, var frisk og fin med nr 1, gutt. Så jeg undrer litt på om jeg kansje bærer på en liten gutt, men, finner vel det ut når ungen kommer til verden. ;-)

 

Sist svangerskap var jeg ikke syk i det hele tatt jeg heller. Jente den gangen så kanskje det betyr gutt nå?? :) Jeg er alt for nysgjerrig og utålmodig til å vente helt til fødselen med å vite kjønn, så det blir nok på OUL om en knapp mnd. Cant wait!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Fastlegen hadde ultralyd, fikk sett ET foster som turnet rund. Kjønn kunne han ikke si noe om, men det vil jeg heller ikke vite så tidlig da det er usikkert uansett.

Glad og letta... EN baby!!!! HURRA!!!!

Terminen ville han ikke gjøre noe med, 14 +3 :-)

Så gøy da

Jeg er heller ikke med i fb gruppen... Hvordan blir jeg medlem?

Se på august-gruppen BiM, der er det en FB-tråd med info om hvem du kontakter :-) ps, du må lese på en av de siste sidene, for administrator har endre seg. Husker i farten ikke hvem..

 

Takk for svar. Må tenke litt på det jeg også merker jeg... Det betyr jo at jeg gir opp anonymiteten her inne... Vet ikke om jeg er helt klar for det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere enn meg som har vært mye syke dette svangerskapet? Her går det slag i slag: forkjølelse, så bihulene, så diare, så forkjølet igjen.... Og gravidkvalmen har kommet tilbake denne uken da. Sover elendig gjør jeg også. Stønn :(

I tillegg er jeg så sliten når jeg kommer hjem etter jobb at jeg sovner på sofaen rett etter middag. Superdårlig samvittighet for lillesnupp som jeg nesten ikke ser på hverdagene i det hele tatt! Heldigvis ordner mannen alt forefallende i heimen.

Dagens klaging fra meg. Flere enn meg som sliter?

Har vært mer syk enn vanlig jeg også, men VesleTrollet har nettopp begynt i barnehagen, så tipper forklaringen ligger der. Er mer sliten denne gangen, men holder greit til trollet legger seg. Da blir det ofte en dupp på meg også...

 

Vi skal ikke vite kjønn denne gangen heller. Det kunne jo vært praktisk å vite omvi fikk brukt de rosa klærne, men vi har bestemt oss for å vente til fødsel. Det spiller ingen rolle om det kommer gutt eller jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Flere enn meg som har vært mye syke dette svangerskapet? Her går det slag i slag: forkjølelse, så bihulene, så diare, så forkjølet igjen.... Og gravidkvalmen har kommet tilbake denne uken da. Sover elendig gjør jeg også. Stønn :(

I tillegg er jeg så sliten når jeg kommer hjem etter jobb at jeg sovner på sofaen rett etter middag. Superdårlig samvittighet for lillesnupp som jeg nesten ikke ser på hverdagene i det hele tatt! Heldigvis ordner mannen alt forefallende i heimen.

Dagens klaging fra meg. Flere enn meg som sliter?

Har vært mer syk enn vanlig jeg også, men VesleTrollet har nettopp begynt i barnehagen, så tipper forklaringen ligger der. Er mer sliten denne gangen, men holder greit til trollet legger seg. Da blir det ofte en dupp på meg også...

 

Vi skal ikke vite kjønn denne gangen heller. Det kunne jo vært praktisk å vite omvi fikk brukt de rosa klærne, men vi har bestemt oss for å vente til fødsel. Det spiller ingen rolle om det kommer gutt eller jente.

 

 

Min lille har gått i bhg i over ett år nå, så vet ikke om jeg kan skylde på det....

 

Spiller ingen rolle for oss heller hva det blir, men jeg er så nysgjerrig at jeg vil vite det så fort som overhode mulig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja....da her jeg kjøpt vogn alt. Ikke planen, men kom over et kanontilbud som jeg ikke kunne gå fra :-) Så nå står vogna pent parkert i yttergangen i første omgang. Enda godt jeg har stor gang! Ble Brio Happy, Harmony i svart, kostet bare 3999, på barnas hus, dagens reklame!

Den har vi også. veldig fornøyd :) Kjøpte den for to år siden og da var den mye dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte forsåvidt søskenvogn bare noen uker etter at jeg fant ut at jeg var gravid. Fant også et godt tilbud og bare klarte ikke å vente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jaja....da her jeg kjøpt vogn alt. Ikke planen, men kom over et kanontilbud som jeg ikke kunne gå fra :-) Så nå står vogna pent parkert i yttergangen i første omgang. Enda godt jeg har stor gang! Ble Brio Happy, Harmony i svart, kostet bare 3999, på barnas hus, dagens reklame!

 

Den har vi også. veldig fornøyd :) Kjøpte den for to år siden og da var den mye dyrere.
Vanvittig godt tilbud nå i hvertfsll, mulig pga at Harmony skal ut av sortimentet, men gjør ingenting, var den jeg likte best av dem uansett.

Skulle egentlg ha emmaljunga Edge eller Mondial, men da jeg kom over denne og til denne prisen var det ngen tvil. 5-6 000 spart jeg kan bruke på andre ting.

Endret av Ugl@ ruger...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jaja....da her jeg kjøpt vogn alt. Ikke planen, men kom over et kanontilbud som jeg ikke kunne gå fra :-) Så nå står vogna pent parkert i yttergangen i første omgang. Enda godt jeg har stor gang! Ble Brio Happy, Harmony i svart, kostet bare 3999, på barnas hus, dagens reklame!

Den har vi også. veldig fornøyd :) Kjøpte den for to år siden og da var den mye dyrere.
Vanvittig godt tilbud nå i hvertfsll, mulig pga at Harmony skal ut av sortimentet, men gjør ingenting, var den jeg likte best av dem uansett.

Skulle egentlg ha emmaljunga Edge eller Mondial, men da jeg kom over denne og til denne prisen var det ngen tvil. 5-6 000 spart jeg kan bruke på andre ting.

 

Jeg også tittet på andre modeller (de var jo like dyre) men det var den jeg syntes var finest :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...