Gå til innhold

AUGUST 2014 baby


Valiana

Anbefalte innlegg

Er det flere her inne som fortsatt er sinnsykt slitne? Jeg eier ikke energi! Nå er heldigvis kvalmen på retrett, men jeg sovner fortsatt på sofaen rett etter ungene om kvelden. Kan ikke huske at jeg har vært såååå trett, såååå lenge med de andre....

Jepp :( Var sånn hele forrige svangerskap også. Alle sa at det skulle gå over i 2 tri, men det gjorde det aldri.

Slukner som oftest på sofaen før lille er i seng her, så dusjing og legging (og matlaging...) er det mannen som må ta.

 

Kvalmen kommer og går; på fredag lå jeg rett ut hele dagen. Dette kan fort bli problematisk ift jobben merker jeg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

 

Er det flere her inne som fortsatt er sinnsykt slitne? Jeg eier ikke energi! Nå er heldigvis kvalmen på retrett, men jeg sovner fortsatt på sofaen rett etter ungene om kvelden. Kan ikke huske at jeg har vært såååå trett, såååå lenge med de andre....

Jepp :( Var sånn hele forrige svangerskap også. Alle sa at det skulle gå over i 2 tri, men det gjorde det aldri.

Slukner som oftest på sofaen før lille er i seng her, så dusjing og legging (og matlaging...) er det mannen som må ta.

 

Kvalmen kommer og går; på fredag lå jeg rett ut hele dagen. Dette kan fort bli problematisk ift jobben merker jeg :(

Jeg blir så innmari lei av å ikke orke noe...:( 3 unger har mast på mamma om å gå ut og leke i hele dag, og jeg blir så lei meg når jeg ikke orker... Mannen er liggende i influensa, og da rakner liksom familien... Æsj for en dag... Heldigvis kunne vi kose oss med litt kake:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Hei!

Har termin i midten av august:) noen flere?

Skal føde på ahus og har en sønn på 13 mndr:)

Har termin 10 foreløpig og skal føde på ahus. :)

Foreløpig 16. Her:)

Født på ahus før?

Jeg har foreløpig termin 17., og skal på Ahus :) Da kan vi jo komme dit samtidig  :laugh:

Jeg fikk forrige på Ahus, og hadde en fantastisk god opplevelse. Herlig med svær fødestue og badekar. Det var litt dramatisk rett etter fødsel, men de var veldig dyktige og de tok aldri babyen ut av rommet og bort fra oss, så vi visste hele tiden hva som skjedde. Bodde på barselsavdelinga etterpå, og flotte folk der også. Så jeg gleder meg til å dra dit igjen :)

 

Jeg har ennå ikke skjønt om jeg er kommet til 2.trimester etter BIM sin utregning, men er 12+2 i dag, jublejuble! Herlig å være over 12 uker. Men er dessverre så fryktelig dårlig ennå, så jeg er ikke så aktiv her... Håper det kommer seg snart  :pls: Skjønt forrige gang ble det ikke bedre før jeg fikk Zofran i uke 26. Hyperemesis sucks!!! Håper sånn jeg snart kan nyte svangerskapet (Dagens utblåsning, sorry).

 

Og håper også jeg kan kjenne liv snart, det er såååå deilig! Tror jeg har kjent noe et par ganger, men regner det ikke før jeg er helt sikker ;) Forrige gang kjente jeg det ca. uke 15, så håper det kommer snart:)

Kanskje vi sees der da;) hadde en jævlig fødsel forrige gang, håper på bedre opplevelse med nestemann!

 

Har du fått time til ul enda?

 

Jepp, skal på OUL 20.mars. Enn du?

 

Er jo enda leeeenge til, men fikk sett lillingen på UL på Ahus fredag, så det kan jeg fint leve på frem til da :) Må smile hver gang jeg tenker på det, knøttet vrikket på rumpa og danset med armer og bein, og alt så tipptopp ut  :strix:

Uff, var det en lang fødsel, eller komplikasjoner? Håper uansett du får en mye bedre opplevelse denne gangen! Tror jeg skal ha en time med jordmor på Ahus før fødsel, ble nok litt traumatisert sist, så tror det er lurt å være litt forberedt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+6 i dag, så da hører jeg vel til her inne :) sniker meg inn en dag for tidlig, håper bim tilgir meg!

Her er også formen stigende, men har en forkjølelse som nekter å gi seg!!! Blir gal!!

Er du 12 fullgåtte uker, så kunne du kommet inn for 6 dager siden ;) men vet ikke hvordan du regner på det :)

Velkommen inn uansett, noen dager til eller fra spiller ikke så veldig stor rolle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på tidlig ul i dag! Kjempegøy å se at det faktisk vokser en baby inni meg! Ble satt 5 dager tilbake med ny termin 5.9. Er det noen som har erfart at terminen til tidlig ul stemmer bedre enn menstermin? Jeg vet jo nøyaktig når jeg hadde el og festeblødning ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på tidlig ul i dag! Kjempegøy å se at det faktisk vokser en baby inni meg! Ble satt 5 dager tilbake med ny termin 5.9. Er det noen som har erfart at terminen til tidlig ul stemmer bedre enn menstermin? Jeg vet jo nøyaktig når jeg hadde el og festeblødning ;-)

Da jeg var på tidlig ul fikk jeg beskjed om at termin i flg størrelsen til fosteret var 1.august. Menstermin er 6 august. Legen endret ikke terminen da den kunne endre seg til oul igjen, og det er oul terminen som gjelder. Så det er ikke sikkert du ender i september etter oul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg vært på tidlig ul i dag! Kjempegøy å se at det faktisk vokser en baby inni meg! Ble satt 5 dager tilbake med ny termin 5.9. Er det noen som har erfart at terminen til tidlig ul stemmer bedre enn menstermin? Jeg vet jo nøyaktig når jeg hadde el og festeblødning ;-)

Ul termin har stemt bra her, spent på mn, menstermin er 18 aug, men jeg har kontroll på EL og mener selv den er nærmere 22/23 august. På mandag får vi vel svar på privat ul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 16 nå, og ble litt bekymret siden jeg ikke hadde fått innkalling til OUL. Ringte til sykehuset i dag, og de var bare på etterskudd på grunn av stor pågang. Men nå har jeg fått time 5. mars :)

De sa forresten at de tok inn folk tidligst når de var 18+3.

 

Jeg var også på informasjonsmøte hos jordmor på helsestasjonen i dag. Det var en gruppetime, vi var seks stykker og vi fikk informasjon om kontroller fremover og så kunne vi spørre om alt vi lurte på. Det var for så vidt ikke så mye nytt, men det var jo greit å få sett helsestasjonen og hilst på jordmødrene der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på tidlig ul i dag! Kjempegøy å se at det faktisk vokser en baby inni meg! Ble satt 5 dager tilbake med ny termin 5.9. Er det noen som har erfart at terminen til tidlig ul stemmer bedre enn menstermin? Jeg vet jo nøyaktig når jeg hadde el og festeblødning ;-)

Jeg var sikker på at min menstermin stemte helt.. Hadde EL 3.des, og vi la inn aksjer både 1 og 2 des... Med EL 3 des ble termin 28.aug. På tidlig UL ble jeg satt tre dager tilbake og har nå termin 31.aug.. Synes det høres litt rart ut, men bryr meg ikke mer om det, er jo bare tre dager til eller fra ;) blir spennende å se på OUL hva de finner ut da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde el 4 desember og vet jeg blødde litt natt til 18 desember. Men noen dager avvik kan jeg godta, men jeg syns 5 dager ble litt mye. Og særlig siden vi hadde sex den 4, og ikke noe etter det! Hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaggu har halsbrann begynt å gjøre seg gjeldende alt og det et trimester før normalt her :(

Bekkensmertene kommer og går, denne forbaska kroppen tåler ikke disse svangerskapshormonene særlig godt. Brystvortene er så følsomme at det er vondt å bruke bh eller komme borti dem med noe som ikke er silkeglatt. Blir koko!!!

 

Jeg er så elendig på å gå gravid!!! Jaja...trøsten er hvis dette følger samme " oppskrift" som med de andre tre så blir svangerskaps elendigheten belønnet med en knallbra fødsel og uforskammet god form etterpå. Lov å håpe....er det ikke? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 + 0 i dag. Skal feires i morgen men kjærestetur til IKEA for å kjøpe det siste til vårt nye vaskerom :D og ja såklart UL :) bare en laaaaang dag på jobb først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Halsbrannen har meldt seg for fullt her å, men det var jeg i grunn forberedt på siden jeg har et lite brokk på mellomgulvet som til vanlig ofte gir halsbrann. Bare at nå er det så og si hele tiden.

Ugl@ ruger,kanskje du har noen supertriks som hjelper mot dette?

 

Ellers så var jeg på andre kontroll hos legen i går og nå lovet ho å sende inn papirene sånn at jeg blir kallt inn på OUL. :) 13+4 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halsbrannen har meldt seg for fullt her å, men det var jeg i grunn forberedt på siden jeg har et lite brokk på mellomgulvet som til vanlig ofte gir halsbrann. Bare at nå er det så og si hele tiden.

Ugl@ ruger,kanskje du har noen supertriks som hjelper mot dette?

 

Ellers så var jeg på andre kontroll hos legen i går og nå lovet ho å sende inn papirene sånn at jeg blir kallt inn på OUL. :) 13+4 i dag.

Mange år sia, men tidligere har jeg vekslet mellom Link, Loveharts, tørre kjeks, forsøkt å unngå å drikke. Spise mat med mye salt, krydder osv før sengetid. Man må eksperimentere litt.

Noe som fungerte best på natta var å bygge opp et rede så jeg nærmest satt og sov. Skal vite det var mange rare sovestillinger etterhvert som magen ble diger... Den raresye var haugen med puter og dynet jeg bygde opp slik at det var et " hull" til magen, jeg lå/ satt framoverbøyd på knær og hodet stakk akkurat over haugen. Gubben holdt på å daue av latter. Men den stillinga funka både for bekkenløsninga og halsbrannen. Må man så må man....desperasjon gjør at man må tvinge fram noen kreative løsninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har også kvalmen og den verste uggenheten gitt seg. Har hatt greit med energi den siste uka, men litt tilbakefall de siste dagene. Mye trøtt og sliten og så utrolig plaget med forstoppelse. Det blir jeg hver gang. 6 mnd til med dette og jeg kan like gjerne bo på dass :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har også kvalmen og den verste uggenheten gitt seg. Har hatt greit med energi den siste uka, men litt tilbakefall de siste dagene. Mye trøtt og sliten og så utrolig plaget med forstoppelse. Det blir jeg hver gang. 6 mnd til med dette og jeg kan like gjerne bo på dass :P

Svisker???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Her har også kvalmen og den verste uggenheten gitt seg. Har hatt greit med energi den siste uka, men litt tilbakefall de siste dagene. Mye trøtt og sliten og så utrolig plaget med forstoppelse. Det blir jeg hver gang. 6 mnd til med dette og jeg kan like gjerne bo på dass :P

Svisker???

Ja,,jeg vet...jeg blir kvalm av tanken på svisker..men blir jeg desperat nok så ;-)

 

Anonymous poster hash: 35561...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på første kontroll hos legen og legen fant heldigvis hjertelyden :-) 155 slag i minuttet <3 lykke<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig! Formiddagen i flere dager nå uten kvalme!  Nesten verre enn å være kvalm heletiden fordi når den da dukker opp i 16tiden så kjenner en ekstra på det. Men nå er håpet for at det roer seg litt ihvertfall. 

Ser frem til å kanskje trene og være litt sosial igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...