Gå til innhold

AUGUST 2014 baby


Valiana

Anbefalte innlegg

Jeg synes også det er en evighet mellom kontrollene!

Etter 12-ukerskontrollen er det ingenting før OUL, og så er det ikke noe før ca uke 24 igjen. Etter det er det vel hver fjerde uke, men det er jo nå i begynnelsen man er så usikker! Man kjenner ikke liv enda, og man lurer sånn på om alt er bra. Hadde jeg ikke fått sett et bankende hjerte på 12-ukerskontrollen, hadde jeg garantert bestilt meg privat ultralyd.

 

Jeg har en Angelsound, men har foreløpig bare brukt den to ganger. Den første gangen var jeg i uke 13, og da fant jeg ikke hjertelyden. Jeg hadde heldigvis sett hjertet slå uka før, men jeg ble litt bekymret. Ventet en uke og prøvde igjen, og da fant jeg den ganske fort. Et tips er at den kanskje er mye lengre nede og på sida enn man skulle tro. Jeg fant lyden nesten helt nede med skambenet, godt til venstre på magen. Brukte aloevera gelé i stedet for bodylotion, og presset litt hardere enn jeg gjorde første gangen. Vet ikke om det hadde noe å si da :) Jeg prøver å bruke den minst mulig, siden en del jordmødre anbefaler det, og for å ikke bli bekymret om jeg ikke finner lyden.

 

På mandag skal jeg på informasjonsmøte for førstegangsfødene hos jordmord. Det er visst en gruppetime med info, og så setter man opp time med jordmor, antar det blir ca i uke 24. Jeg er i uke 15 og har enda ikke fått innkalling til ultralyd, håper legen min husket å sende henvisningen!

Har du prøvd med UL gele som man får kjøpt på apoteket? :) jeg bruker kun den og har hatt geleen i hele forrige svangerskap og har den hele dette svangerskapet også.

Hvis du er usikker og redd for at legen har glemt deg, så ring til ul klinikken for å høre med de med det samme. Jeg gjorde det sist og da fikk jeg beskjed om at jeg skulle på UL bare noen dager etterpå. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror jeg kjente små sommerfuglvinger eller en litt sånn "kile" følelse i sengen i går kveld. Var veldig langt nede og på høyre side, så var ikke helt sikker på om det var babyen, men ser dere skriver at de ligger langt nede og gjerne til en side her, så da var det vel det jeg kjente da :D Gøy :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd med UL gele som man får kjøpt på apoteket? :) jeg bruker kun den og har hatt geleen i hele forrige svangerskap og har den hele dette svangerskapet også.

Hvis du er usikker og redd for at legen har glemt deg, så ring til ul klinikken for å høre med de med det samme. Jeg gjorde det sist og da fikk jeg beskjed om at jeg skulle på UL bare noen dager etterpå.

 

Det funket fint med aloe vera gele, så da har jeg ikke hatt behov for å kjøpe egen ultralyd gele. Så får jeg samtidig smurt inn magen med aloe vera, det er jo naturens vidundermedisin og er sikkert bra mot strekkmerker ;)

 

Tenkte jeg skulle vente litt til før jeg ringer og sjekker om de har glemt meg på UL, skal vel uansett ikke inn før nærmere uke 18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble anbefalt vannbasert glidemiddel på apoteket. Kjøpte en som heter Dermica intim. Ser helt ut som UL gele

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morges lå jeg leenge å koste med magen som hadde kommet skikkelig frem over natten, overlykkelig over jeg både så den og kjente den veldig godt når jeg lå helt flatt på rygg. Gikk på do for å tisse, og ville kose litt mer med magen, men da innså jeg at det sannsynligvis var ei full blære jeg kosa med, og ikke babymage. Haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I morges lå jeg leenge å koste med magen som hadde kommet skikkelig frem over natten, overlykkelig over jeg både så den og kjente den veldig godt når jeg lå helt flatt på rygg. Gikk på do for å tisse, og ville kose litt mer med magen, men da innså jeg at det sannsynligvis var ei full blære jeg kosa med, og ikke babymage. Haha!

 

Hehehe :-) er nok den fulle blæra som dytter magen litt ut og opp, så det er garantert babymagen du kjente. Livmoren trekker seg lenger ned og inn når man reiser seg og går på do. Jeg fikk kun mage om morgenen i laaang tid før den ble synlig for andre :-)

 

Anonymous poster hash: 35561...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde jo et lite håp om at det var det, innerst inne. Gleder meg allerede til i morgen, skal se om det samme skjer da :-) Koselig å endelig kjenne noe til graviditeten! Prøvde faktisk å ta bilde av fenomenent i morges, fordi det var så tydelig, og jeg har litt ekstra polstring, så det var jo enda morsommere da  :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Endelig med her! 12+0 i dag. Ul på mandag i forbindelse med fostervannsprøve. Hvis alt er ok så langt, så begynner det å bli tid for å røpe hemmeligheten til venner, foreldre og jobben!

Beklager at jeg ikke var så aktiv på 1.tri, men jeg var ute av stand til å gjøre noe annet enn å jobbe, lese på 1.tri, spise appelsiner og gulrøtter, og sove.... Håper det blir bedre snart...

Har dilla på gule greier her også! Juice,solo,appelsin....hvor er du fra?

Jeg bor i oppegård kommune, utenfor Oslo, men kommer opprinnelig fra Gudbrandsdalen. Enn du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hei!

Har termin i midten av august:) noen flere?

Skal føde på ahus og har en sønn på 13 mndr:)

 

Har termin 10 foreløpig og skal føde på ahus. :)
Foreløpig 16. Her:)

Født på ahus før?

18.august her! Håper på fødeplass på Ullevål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere jeg sniktitter litt innom er kun 11+2 så fortsatt noen dager til jeg hopper inn.

 

Jeg har søkt fødeplass ved Ahus selv fordi jeg ikke skal på 1.kontroll før i uke 13 og følte det ble så lang tid og vente. Er det noen andre som har gjort det og som vet sånn ca hvor lang tid det tar før man får svar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg også ble litt bekymret, skal på tidlig UL på fredag. Hadde egentlig slått fra meg å kjøpe angelsound, men nå må jeg revurdere....

 

Formen er sliten og fortsatt småkvalm, selv om kvalmen har lettet litt den siste uken. Ømme pupper, søvnløse netter, fet hud og hår, og et sukkersug uten like sliter jeg også med. Jammen mye rart en skal igjennom! Er så verdt det da, men uansett tøft når man står midt oppe i det.

Lykke til i morgen! Satser på gode resultater for deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I forhold til lege/jordmor, så er jeg foreløpig ganske sikker på at jeg kun går til lege denne gangen. Er bare et år siden forrige fødsel, og akkurat nå orker jeg ikke så mye "dill" eller har så voldsomt behov for å prate. Men det kan jo endre seg, så jeg avskriver ikke jordmor helt.

 

Har fått time til oul 20 mars- DET er lenge til det! Er over 20 uker da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spm. Jeg var hos legen forrige uke. Skal jeg regne med at alt av vitaminer er i orden når jeg ikke hører noe? Eller skal jeg ringe å høre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spm. Jeg var hos legen forrige uke. Skal jeg regne med at alt av vitaminer er i orden når jeg ikke hører noe? Eller skal jeg ringe å høre?

Legen hadde nok ringt deg om alt ikke var i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par timer med bading i deilig varmt vann gjorde susen, salighet så deilig det var for rygg, hofter og hele organismen.

Halvannen uke knapt til UL.....gleder meg. Er i grunn veldig trygg og rolig med tanke på magen vokser og at jeg kjenner liv daglig nå, særdeles aktiv denne eller disse som romsterer nedi der....aldri opplevd maken i uke 13 tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt flaut å spørre, men hodet mitt er virkelig ikke med akkurat nå. Er helt omtåket av hormoner som raser og en massiv lettelse og glede! :)

 

Noen som er ca. likt på vei som kan fortelle meg sin termin? Glemte å spørre på UL, og på kalkulatorene på nettet får jeg så mange ulike svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt flaut å spørre, men hodet mitt er virkelig ikke med akkurat nå. Er helt omtåket av hormoner som raser og en massiv lettelse og glede! :)

 

Noen som er ca. likt på vei som kan fortelle meg sin termin? Glemte å spørre på UL, og på kalkulatorene på nettet får jeg så mange ulike svar:)

Jeg ante heller ikke termin, de sa bare på ul at jeg var 9 uker på vei. Orket ikke å regne ut selv. Spurte legen på sist kontroll og da ble termin satt til 16. august. Jeg er 13 fullgåtte idag. Da er din termin ca 22. august da?? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Litt flaut å spørre, men hodet mitt er virkelig ikke med akkurat nå. Er helt omtåket av hormoner som raser og en massiv lettelse og glede! :)

Noen som er ca. likt på vei som kan fortelle meg sin termin? Glemte å spørre på UL, og på kalkulatorene på nettet får jeg så mange ulike svar:)

Jeg ante heller ikke termin, de sa bare på ul at jeg var 9 uker på vei. Orket ikke å regne ut selv. Spurte legen på sist kontroll og da ble termin satt til 16. august. Jeg er 13 fullgåtte idag. Da er din termin ca 22. august da?? :-)

Takk:) En av kalkulatorne mente det, så da går jeg for den tenker jeg:) Dette er så gøy, nå begynner det sakte men sikkert å gå opp for meg at jeg skal bli mamma:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere enn meg som har tatt graviditetstest seint? Altså nå er jeg i uke 12 og tok en test i dag. Den er positiv, men mye svakere enn før. Er det vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...