Gå til innhold

OKTOBER 2014 Babyene!


lillelura *GRAVID*

Anbefalte innlegg

OIsann, merker at jeg ikke har vært aktiv her på en gooood stund ja! 10+5 idag, og kvalmen er borte, men influensaen har visst tatt over! Vært sengeliggende i 3 dager nå, og var til legen idag for å ta CRP og urinprøve da jeg har fått påvist streptokokker. :)

Ellers så går nå dagene, fikk høre hjerteslag på doppleren 10+2, og det var en helt herlig følelse av å vite at alt står bra til :) Skal til UL 31. mars for å se om fosteret har fått hareskår, eller andre feil, ettersom jeg gikk på medisiner da jeg ble gravid.. Krysser alt jeg har for at alt står bra til!

Håper ellers at alle her inne har det bra, og GOD HELG ALLE SAMMEN! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er nå i uke 7, og da skal livmoren være like stor som en appelsin visstnok.. Jeg kjenner det godt!

Føler meg så (vanskelig å forklare) mett.. men samtidig sulten hele tiden, eller kanskje full i magen hele tiden..

Buksene er begynt å bli trange over magen.

Jeg er litt liten av vekst, kun 157cm, vil "vi små" da merke økt volum på livmoren bedre enn de som er litt høyere?? (herregud for et teit formulert spørsmål hahahah)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå i uke 7, og da skal livmoren være like stor som en appelsin visstnok.. Jeg kjenner det godt!

Føler meg så (vanskelig å forklare) mett.. men samtidig sulten hele tiden, eller kanskje full i magen hele tiden..

Buksene er begynt å bli trange over magen.

Jeg er litt liten av vekst, kun 157cm, vil "vi små" da merke økt volum på livmoren bedre enn de som er litt høyere?? (herregud for et teit formulert spørsmål hahahah)

Jeg er uke 6+3 og har så trange bukser over magen! Jeg er oppblåst HELE tiden! Og blir så øm rundt magen/livmoren om jeg bruker trange bukser.. Er sulten hele tiden, men med en gang jeg spiser så er det fullt! Blææææ... Har lyst til å kjøpe gravidbukse allerede bare for å få plass :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er nå i uke 7, og da skal livmoren være like stor som en appelsin visstnok.. Jeg kjenner det godt!

Føler meg så (vanskelig å forklare) mett.. men samtidig sulten hele tiden, eller kanskje full i magen hele tiden..

Buksene er begynt å bli trange over magen.

Jeg er litt liten av vekst, kun 157cm, vil "vi små" da merke økt volum på livmoren bedre enn de som er litt høyere?? (herregud for et teit formulert spørsmål hahahah)

Jeg er uke 6+3 og har så trange bukser over magen! Jeg er oppblåst HELE tiden! Og blir så øm rundt magen/livmoren om jeg bruker trange bukser.. Er sulten hele tiden, men med en gang jeg spiser så er det fullt! Blææææ... Har lyst til å kjøpe gravidbukse allerede bare for å få plass :P

 

Vet du hva, jeg vurderer også sterkt å kjøpe elastiske gravidbukser :) Og akkurat nå sitter jeg i en tights jeg brukte i mitt første svangerskap, DIGG! Er så oppblåst på kveldene at det ser ut som jeg er 6 måneder på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å lese at kvalmen din har gått over i uke 10 Lillelura. Gir meg litt håp.

Mine bukser er ikke trange, jeg sliter med det motsatte om dagen. Gjør alt jeg kan for å legge på meg for å komme tilbake til normalvekten min. Det går sakte men sikkert oppover da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å lese at kvalmen din har gått over i uke 10 Lillelura. Gir meg litt håp.

Mine bukser er ikke trange, jeg sliter med det motsatte om dagen. Gjør alt jeg kan for å legge på meg for å komme tilbake til normalvekten min. Det går sakte men sikkert oppover da!

Ja, jeg var jo på nippet til å bli innlagt å for å få intravenøst, men ettersom afipranen hjalp på meg, og den sakte men sikkert begynte å dabbe av så slapp jeg det :) Krysser fingrene for at det roer seg snart for deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, håper dere som er syke blir bra snart! Vi har endelig bikket uke 10 og er 9+0 i dag :) Vi er hjemme hos mor og far og slapper av :) Dere er heldige som betaler kun 100,- kr for UL! Jeg betalte 1400,- på Volvat her i Bergen, men selv om det er mye så var det virkelig verdt det :) Hun som tok UL var så herlig og engasjert, så det får bare være. Jeg skal til jordmor på onsdag, så det blir spennende :)

 

Jeg har på shopping på mandag, fant to fine skjørt på Lindex som man kan dra over magen og de var veldig behagelige å gå med! Det var litt verre å finne en fin bluse som passet både over puppene, armene og ikke minst ikke var for trang over magen, men fant en på vera moda og kjøpte en mamma topp på hm (som ikke nødvendigvis der ut som en mamma topp) :) Også kjøpte jeg en mamma-strømpebukse :) Så nå blir det nok mer skjørt enn bukse fremover !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere her som ikke har fått mage? Da snakker jeg babymage altså. Jeg ser 5mnd på vei ut på kvelden, men om morgenen er magen flat. Har lagt meg ned på gulvet på rygg og prøvd å finne livmoren, men den er nok fortsatt nede i bekkenet. Jeg er 2.gangs og 11 uker på vei. Magen kom ikke opp av bekkenet før tidligst uke 13 sist, men er så mange som sier at magen kommer tidligere med nr 2. Ikke her ser det ut til :-/

Hoftebeina stikker fortsatt ut forbi magen når jeg ligger på ryggen og kan ikke kjenne noen livmorkant. Er slank og ca 170cm på strømpelesten. Nå skal lissom alt bekymre meg... Jeg er håpløs sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fosteret vokser ikke raskere selv om du har født før; dermed gjør ikke livmor det heller. Hvorfor mange sier at magen kommer før, er vel fordi bukmuskulaturen ofte er svakere etter fødsel, og derfor buler magen raskere.

 

Anonymous poster hash: cfd9f...f71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes magen min ser bekymringsverdig lik ut som det den gjorde for åtte uker siden... Ingen tegn til gravidmage mao. Fikk mage tidlig m både nr en og nr to, så litt urolig er jeg jo...men er mer trent nå, vet ikke om det har noe å si...? Uansett: gravid til det motsatte evt blir bevist - og det krysser jeg selvsagt fingrene for at ikke skjer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes magen min ser bekymringsverdig lik ut som det den gjorde for åtte uker siden... Ingen tegn til gravidmage mao. Fikk mage tidlig m både nr en og nr to, så litt urolig er jeg jo...men er mer trent nå, vet ikke om det har noe å si...? Uansett: gravid til det motsatte evt blir bevist - og det krysser jeg selvsagt fingrene for at ikke skjer! :)

Hvor langt er du på vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 8+4 så er jo tidlig enda. Den er veldig oppblåst på kveldene riktignok, ser ut som jeg er 5 mnd på vei.. Men det er jo bare luft og ingen riktig gravidmage..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke fått noe mage. Er bare veldig oppblåst og passer ikke buksene lenger! Er 164 høy og normalvektig. Den lille kulen lar vente på seg! Jeg er førstegangs og 10 uker på vei. Men er kanskje tidlig enda. Jeg tror jeg klarer å kjenne livmoren. Dytter litt hardt fra skambenet og opp mot navlen, hardt, hardt, hardt også plutselig mykt! Prøv ut dette;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mage ja..! På kveldstid er magen på størrelse med uke 25 sist. Jeg tuller ikke :) på dagtid kan jeg gjemme den i "high waist"-bukser og løse topper foreløpig. Sist svangerskap fikk jeg mage først rundt uke 20. Var kjempesvær til termin da, når magen først kom, vokste denne rekordfart. Er 157 høy, føler ikke høyden kommer meg til gode i kampen om å skjule magen minst 3 uker til ;) ser bare litt ekstra "Stutt-tjukk" ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en mage fra før (er overvektig), men føler selv at magen har vokst litt siden sist. Spesielt i ene skjørtet jeg kjøpte meg har jeg en babybump :) men har noen topper over sånn at jeg skjuler den fortsatt :) er 9+3 i dag og skal til jordmor for første gang imorgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe mage her heller... Venter i spenning. Kommer vel etterhvert. Min søster fikk mage veldig tidlig då jeg er litt spent på når min kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg og vært på ultralyd og alt står bra til med den lille inni der. Vært så bekymret for enda ikke fått symptomer utenom tisser litt mer enn vanlig og litt uggen på morgenen. Er 7+3 i dag :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg og vært på ultralyd og alt står bra til med den lille inni der. Vært så bekymret for enda ikke fått symptomer utenom tisser litt mer enn vanlig og litt uggen på morgenen. Er 7+3 i dag :-).

Fikk du høre hjertelyd? :)

Jeg skal på UL i morgen, da er jeg 7+2 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser det ut til at formen holder på å bli bedre og jeg har begynt å jobbe litt igjen. Deilig å komme tilbake til verden =P

Håper tiden skal gå litt fortere nå når jeg jobber. Det har gått så vanvittig sakte i det siste. Nå vil jeg komme meg til 12 uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg og vært på ultralyd og alt står bra til med den lille inni der. Vært så bekymret for enda ikke fått symptomer utenom tisser litt mer enn vanlig og litt uggen på morgenen. Er 7+3 i dag :-).

Som meg da. Lite symptomer nå, kvalmen er nesten umerkelig (bank i bordet) men puppene er ømme og tisser minimum to ganger pr natt. Kjekt alt så bra ut, sikkert godt å ha sett at der er liv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+2 Ultralyd

 Vår lille bønne (til venstre)7+2 <3

Det til høyre er visstnok plommesekken som den får næring fra...?!

Endret av Bearplace
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...