Gå til innhold

OKTOBER 2014 Babyene!


lillelura *GRAVID*

Anbefalte innlegg

Frustrert!!! Var hos legen min igjen i dag.. Fikk henvisning til GU i håp om at jeg skal få det litt billigere enn 1200-1600 kr, mars er en hard mnd så har ikke råd til å betale masse pengen for en GU nå.. Har nå ringt rundt til samtlige gynekologer i området og enten så har de ikke time før om et par mnd eller så koster det "skjorta"! Er egentlig ikke en person som blir veldig fort bekymret for om ting ikke er som de skal, men siden jeg har blødd en del i det siste bekymrer jeg meg veldig for om det er en MA på gang.. Blææ… Vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå :( 

 

Vet at dere ikke får hjulpet meg med dette, men måtte bare får det ut…  :sad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frustrert!!! Var hos legen min igjen i dag.. Fikk henvisning til GU i håp om at jeg skal få det litt billigere enn 1200-1600 kr, mars er en hard mnd så har ikke råd til å betale masse pengen for en GU nå.. Har nå ringt rundt til samtlige gynekologer i området og enten så har de ikke time før om et par mnd eller så koster det "skjorta"! Er egentlig ikke en person som blir veldig fort bekymret for om ting ikke er som de skal, men siden jeg har blødd en del i det siste bekymrer jeg meg veldig for om det er en MA på gang.. Blææ… Vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå :(

 

Vet at dere ikke får hjulpet meg med dette, men måtte bare får det ut…  :sad:

Fikk det til etter noen timer med X antall telefoner!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Frustrert!!! Var hos legen min igjen i dag.. Fikk henvisning til GU i håp om at jeg skal få det litt billigere enn 1200-1600 kr, mars er en hard mnd så har ikke råd til å betale masse pengen for en GU nå.. Har nå ringt rundt til samtlige gynekologer i området og enten så har de ikke time før om et par mnd eller så koster det "skjorta"! Er egentlig ikke en person som blir veldig fort bekymret for om ting ikke er som de skal, men siden jeg har blødd en del i det siste bekymrer jeg meg veldig for om det er en MA på gang.. Blææ… Vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå :(

 

Vet at dere ikke får hjulpet meg med dette, men måtte bare får det ut… :sad:

Fikk det til etter noen timer med X antall telefoner!!! :D

Bra 👏👏 lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er i dag 12+5 :) hurra går å venter på at flere tipper over i 2 tri og at det åpnes en tråd i 2 trimester :) yohooo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er i dag 12+5 :) hurra går å venter på at flere tipper over i 2 tri og at det åpnes en tråd i 2 trimester :) yohooo

Jeg kommer om 2 dager 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men 2.tri her inne starter jo fra og med uke 14? Er i allefall det det står inne på 2.tri-forumet. Jeg er 12+6 idag. 13 fullgåtte uker i morgen. Jeg tror nok jeg blir her inne til jeg er 14+0 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisan  :)  Fant ut at nå tar jeg sjansen på å hoppe inn her hos dere. Hadde en MA i fjor så har ikke heilt turt å senke skuldrene. Har foreløpig termin 16.10.14 og er 11+0. Har hatt noen småblødninger og i begynnelsen et vekstavvik, men de siste UL viser fin utvikling. Idag fikk vi se et aktivt foster som vokser heilt i takt med "skjema" så da håper jeg at det går vår vei denne gangen  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den evige diskusjonen om når 1 tri er ferdig. De aller fleste hopper over etter 12 fullgåtte uker. Dette er legenes beregning. Her på BIM er det to versjoner enten 12 eller 14, de fleste følger den første. Velg selv:-)

 

Anonymous poster hash: 5d215...3e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på min første svangerskapskontroll idag 9+6.

Det gikk strålende og alle prøver var normale. Han tok også en gynekologisk undersøkelse for å finne ut hvorfor jeg har blødd litt, han konkluderte med at det kom fra utsiden og ikke fra livmoren :) weee

Så nå senker jeg skuldrene litt og prøver å slappe av.

Magen min har også begynt å vises nå, ikke masse altså, men jeg kjenner godt at bukser strammer på steder de ikke strammet på før hehe. Har kun lagt på meg 1kilo hittil, 1 kilo med pupp, livmor og en bitteliten bebis :)

Ble ikke henvit til tidlig ul denne gangen heller, så får bare smøre meg med tolmodighet.

 

Hvordan går det med dere som hadde så voldsom kvalme? Blitt noe bedre nå som dere hvert øyeblikk er i 2 trimester?

Noen andre som har begynt å få en liten mage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er ikke kvalmen blitt noe særlig bedre nei... Og har blitt enda mer trøtt.

Og jeg er 12 uker i morgen. Begynner å bli redd den ikke går over jeg. Men får vel gi det et par uker til. Jeg er så lei!! Og så sliten!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den evige diskusjonen om når 1 tri er ferdig. De aller fleste hopper over etter 12 fullgåtte uker. Dette er legenes beregning. Her på BIM er det to versjoner enten 12 eller 14, de fleste følger den første. Velg selv:-)

 

Anonymous poster hash: 5d215...3e9

 ja synes det er mange av disse diskusjonene... om det ene og det andre.. et samfunn er jo ikke helt firkantet/svart hvitt så vi kan være forskjellige og gjøre som vi selv vil :) jeg smugtitter litt allerede på 2 trimester.. mye å bli motivert over/se frem til av å også høre deres historier .. gleder meg til oktober bayene også får en tråd.. :)

 

12+6 i dag .. er ikke fullt så kval. ikke fullt så sliten... men tungt på jobben fremdeles..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det bedrer seg for deg snart sokkedyret :)

 

Jeg blir bare kvalmere og kvalmere ettersom dagene går, spesielt når jeg er sliten.

Kjenner og at jeg har mistet helt matlyst :( Deilig mat som jeg elsket før har bare blitt kjedelige og ekle nå, spiser minimalt men veldig ofte så har heldigvis ikke gått ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kanskje jeg har blitt både kvalmere og trøttere de siste ukene, er 10+5 i dag. Er også blant dem som er drittlei. Da hjelper det som regel å lytte litt på hjertelyden så jeg blir påminnet hvorfor jeg går igjennom det her enda en gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

uff har virkelig vondt av dere som er ordentlig kvalme.. det er helt forferdelig.. i forrige svangerskap var jeg kvalm i 9 mnd. gikk ned 10 kg  og var innlagt 8 ganger ;( er superhappy over at alt er bedre denne gangen..kvalme er det værste.. håper dere blir bedre snart ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp damer! :)

 

Da har jeg vært på UL i dag og alt var heldigvis bra! Lille mini sprella som bare det :D Jeg ble skøvet frem èn dag så er 11+2 i dag. Godt å kunne senke skuldrene :) Kvalmen har forsvunnet og formen er virkelig på vei oppover. Er superhappy!!!!

 

Håper alle får en strålende dag!  :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hiver meg inn her, med termin siste dag i oktober, 31.10.14! 9+1 dag gravid! Var på UL i går, og alt så bra ut!

Jeg er og 9+1 i dag, termin 30.oktober =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående diskusjonen dere hadde over her om beregning av ukene... Jeg sliter litt med å å ordentlig tak på dette jeg. Jeg ønsker å ta ultralyd i uke 12 for bla.a å kikke på nakkefold osv (og da er det anbefalt å ta ul i uke 12, så det er viktig for meg at jeg faktisk gjør det i den rette uken...) Jeg har tenkt at det skal gjøres i den uken som er fra 12-12+6... Blir det riktig?? Eller blir det i uken som er fra 11-11+6, som jo da tydeligvis er min "tolvte uke" som flere av dere skriver? Håper noen kan gi meg en tilbakemelding på dette :-)

 

Anonymous poster hash: f99c9...3d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig at du da skal ta den når du er 12 fullgåtte uker. Ikke 11+6 f.eks.

Når du er 11+1 11+2 osv så er du 1 og 2 dager på vei inn i din tolvte uke, men ikke 12 fullgåtte uker.

Som sagt så er dette veldig vanskelige greier å sette seg inn i he he, men du skjønner det etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående diskusjonen dere hadde over her om beregning av ukene... Jeg sliter litt med å å ordentlig tak på dette jeg. Jeg ønsker å ta ultralyd i uke 12 for bla.a å kikke på nakkefold osv (og da er det anbefalt å ta ul i uke 12, så det er viktig for meg at jeg faktisk gjør det i den rette uken...) Jeg har tenkt at det skal gjøres i den uken som er fra 12-12+6... Blir det riktig?? Eller blir det i uken som er fra 11-11+6, som jo da tydeligvis er min "tolvte uke" som flere av dere skriver? Håper noen kan gi meg en tilbakemelding på dette :-)

 

Anonymous poster hash: f99c9...3d9

Skal på UL på mandag i neste uke for å måle nakkefold etc. Ifølge utregning fra forrige UL hos samme gyn. er jeg da 11+6 (12+0 ihht. menstermin) Passet litt dårlig denne dagen og spurte om det var mulig å flytte timen til før helgen, men han ville ikke flytte timen. Iflg. legen var det på grunn av at han ville ha det nærmest mulig oppimot (sikkert da 12+0) og samtidig ikke for stort  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, mamsen vil ha nr2, ladybug78 og frøkenugla! Veldig greit å få en bekreftelse på at jeg har tenkt riktig. Jeg ringte og bestilte time til ul i morges, men dessverre var gynekologen jeg aller helst vil til opptatt hele min uke 12, men jeg fikk bestilt tidlig i uke 13 -altså 13+2. Hun jeg snakket med mente at så lenge ul ble tatt mellom uke 11-13, ville man kunne se de samme tingene. Ut fra hva jeg har klart å finne på nettet, ser det ut til at hun har rett i dette, så har slått meg til ro med det :) Gleder meg veldig til å kikke på det lille underet :wink: Massevis av lykke til til dere som snart skal på ul!! :gravid:



Anonymous poster hash: f99c9...3d9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så spent ang i morgen! Jeg håper så inderlig at vi en frisk og fin liten mini ! Har to venninner som vet om at jeg har mini i magen og tenkte å fortelle det til de andre etter denne ultralyden, men spørsmålet er hvordan si det... Jeg har ikke lyst å gjøre en kjempe stor greie ut av det (at når de kommer på besøk så har jeg handlet babyballonger, laget babycupcakes etc) - for ei ønsker ikke at de MÅ vise kjempe stor glede (selv om de sikkert blir det, men jeg vet ikke om det feks er andre som sliter med å få barn etc). Så jeg hadde egentlig tenkt å si det per sms (med feks stilling ledig som ekstratante etc) og sende med ultralydbilde. Men det er jo gøy å si det ansikt til ansikt... Hva tenker dere? De fleste av venninnene mine skal til meg på besøk om ikke så lenge.

 

Når vi var på hyttetur for ikke så lenge siden tok jeg på meg en tskjorte der det stod baby inside og latet som ingenting før noen oppdaget det - skal jeg gjøre det samme? Blæ - vanskelig dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et kort med ultralydbildet og skriften "stilling ledig som ekstratante" hadde jo vært kjempe gøyt :) Nå gav du meg en ide om hvordan jeg skal si det til mine venninner hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...