Gå til innhold

OKTOBER 2014 Babyene!


lillelura *GRAVID*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ingen mage enda :-( blir litt oppblåst på kvelden men ellers er den veldig flat. Jeg vil også ha mage. Føles enda så uvirkelig når jeg ikke har mage... Men kjenner det jo egentlig ganske godt i kroppen likevel da så får fokusere på det. Magen kommer når den kommer.

Men jeg vet at alle kollegaene mine mistenker noe da! Noen har til og med spurt. Bare en uke til jeg skal fortelle det nå!! Blir deilig å slippe å gå rundt og føle at alle vet det uten å si noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

 

Uff.. Nå er jeg egentlig litt rådløs her.. Som jeg skrev tidligere så blødde jeg en god del på tirsdagsmorningen, noe legen min konkluderte med at kom fra livmorstappen, resten av tirsdagen og onsdagen spottet jeg litt brunt. (vet det er ekle detaljer, men trenger råd) På torsdagen våkner jeg og tirsdagen blir en gjentakelse :( Jeg reiser til legen igjen, han tar da ingen GU for han mener det er heeelt likt som det på tirsdag. Får kun beskjed om å ta det med ro de neste dagene og ringe legevakta om jeg skulle blø mer i helga… Syns dette er veldig ubehagelig og klarer ikke helt å roe meg med at alt er bare bra med min lille.. Jeg er 10+4 i dag. Syns vel egentlig at legen min kunne henvist meg til UL, men det mente han at ikke var nødvendig...

 

Noen her inne som har opplevd det samme som meg? 

Endret av Sirkus85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige svangerskap blødde jeg flere ganger, men ikke så veldig mye, i uke 7, 8, ca 17 og 27. Det gikk helt fint.

 

Denne gangen har jeg foreløpig blødd bare en gang. Blødde litt lør og litt søn og en god del man-tirs. Fikk komme på ul på tirs på ivf-enheten (har vært mye der...). Alt var bra. Er i dag 9+2.

 

Jeg vet at jeg blør veldig lett "oppi der", så litt blod bekymrer meg ikke, men når det blir mer blir jeg redd.

Vet at det er ganske vanlig å blø en del når man er gravid. Når man først har sett at hjerte slår, er det jo store sjansen for at det skal gå bra :-)

 

Dersom du fortsatt blør eller det begynner igjen kan du jo ta kontakt med legevakta som legen din sa. Jeg forstår godt at du blir redd... Håper du slipper å blø mer!

 

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen mage enda :-( blir litt oppblåst på kvelden men ellers er den veldig flat. Jeg vil også ha mage. Føles enda så uvirkelig når jeg ikke har mage... Men kjenner det jo egentlig ganske godt i kroppen likevel da så får fokusere på det. Magen kommer når den kommer.

Men jeg vet at alle kollegaene mine mistenker noe da! Noen har til og med spurt. Bare en uke til jeg skal fortelle det nå!! Blir deilig å slippe å gå rundt og føle at alle vet det uten å si noe

Er jo bare oppblåst min og, men "litt" ville være en underdrivelse. Står som en tromme. Men den ekte babymagen kan jeg nok bare såvidt skimte enda. Men plutselig er vi der alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter :)

 

Uff.. Nå er jeg egentlig litt rådløs her.. Som jeg skrev tidligere så blødde jeg en god del på tirsdagsmorningen, noe legen min konkluderte med at kom fra livmorstappen, resten av tirsdagen og onsdagen spottet jeg litt brunt. (vet det er ekle detaljer, men trenger råd) På torsdagen våkner jeg og tirsdagen blir en gjentakelse :( Jeg reiser til legen igjen, han tar da ingen GU for han mener det er heeelt likt som det på tirsdag. Får kun beskjed om å ta det med ro de neste dagene og ringe legevakta om jeg skulle blø mer i helga… Syns dette er veldig ubehagelig og klarer ikke helt å roe meg med at alt er bare bra med min lille.. Jeg er 10+4 i dag. Syns vel egentlig at legen min kunne henvist meg til UL, men det mente han at ikke var nødvendig...

 

Noen her inne som har opplevd det samme som meg?

Jeg blødde flere ganger i begge de to første svangerskapene mine. Ikke mye, men nok til at jeg ble engstelig. Har ikke blødd en dråpe denne gang, og det er nesten så det har gjort meg bekymret.. Heh...

Men om du er bekymret synes jeg det er dårlig at du ikke fikk ul. Husker min lege sa til meg at det ikke gagnet noen om jeg var stresset så dermed fikk jeg flere ul pga blødningene. Så bare stå på ditt, evt gå til privat.. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirkus85, veldig rart at du ikke har fått ul! Hva med å ringe direkte til legevakta nå som det er helg og fastlegen ikke er tilgjengelig? Eller er det en "slu" omvei??:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helg enig med FrkGabbler - prøv å gå via legevakten eller gå på privat ul. At du går rundt og stresser og bekymrer er ikke bra for deg og minien...

 

Jeg er i uke 12 i dag (11+0) og gleder meg vanvittig til neste UL på torsdag! Skal bli så gøy å se minien igjen <3 jeg håper at alt er bra, jeg har nemlig hatt sinnsykt vondt i magen, i forigårs lå jeg på sofaen og vridde meg i smerter... Vi var på dobbeldate i går, der kjæresten til venninna mi er lege og han fortalte at det var normalt at livmoren strakk seg osv... Men at det skal være sååå vondt syns jeg nesten er litt sykt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for noen gode og beroligende svar! :) Skal tenke litt på hva jeg skal gjøre, jeg er liksom ikke en person som maser meg til ting.. Men har ei venninne som er enig med dere om at jeg kanskje skulle ringt legevakta. Det jeg definitivt har funnet ut av nå er at det er ingen svangerskap som er like! Mitt forrige svangerskap (2011) hadde jeg ikke en eneste plage før heeelt på slutten da babyen fikk trang plass ;) Sikkert derfor jeg blir litt bekymret nå når alle disse plagene har kommet.. 

 

Ønsker alle en goood helg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helg enig med FrkGabbler - prøv å gå via legevakten eller gå på privat ul. At du går rundt og stresser og bekymrer er ikke bra for deg og minien...

 

Jeg er i uke 12 i dag (11+0) og gleder meg vanvittig til neste UL på torsdag! Skal bli så gøy å se minien igjen <3 jeg håper at alt er bra, jeg har nemlig hatt sinnsykt vondt i magen, i forigårs lå jeg på sofaen og vridde meg i smerter... Vi var på dobbeldate i går, der kjæresten til venninna mi er lege og han fortalte at det var normalt at livmoren strakk seg osv... Men at det skal være sååå vondt syns jeg nesten er litt sykt...

Hvorfor skriver du at du er i uke 12 (11+0) ? Har jeg misforstått noe med uketellingen eller skrev du feil? Jeg er også 11+0 men da er jeg vel i uke 11? Uke 12 starter vel på 12+0?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Helg enig med FrkGabbler - prøv å gå via legevakten eller gå på privat ul. At du går rundt og stresser og bekymrer er ikke bra for deg og minien...

 

Jeg er i uke 12 i dag (11+0) og gleder meg vanvittig til neste UL på torsdag! Skal bli så gøy å se minien igjen <3 jeg håper at alt er bra, jeg har nemlig hatt sinnsykt vondt i magen, i forigårs lå jeg på sofaen og vridde meg i smerter... Vi var på dobbeldate i går, der kjæresten til venninna mi er lege og han fortalte at det var normalt at livmoren strakk seg osv... Men at det skal være sååå vondt syns jeg nesten er litt sykt...

Hvorfor skriver du at du er i uke 12 (11+0) ? Har jeg misforstått noe med uketellingen eller skrev du feil? Jeg er også 11+0 men da er jeg vel i uke 11? Uke 12 starter vel på 12+0?

I det man starter på ny uke, altså typ 11+1 så er man i sin tolvte uke... Er ikke det riktig? Litt som at jeg er i mitt 31. år (er 30)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ess, jeg tenker uke 10 dag 3, at man er i uke 10.. På appen min er "milepælen", og overgangen til 2 trimester i Uke 12 + 0. Da vi jeg ikke si jeg er i min 12 uke 11 + 0. Men vi tenker vel forskjellig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Helg enig med FrkGabbler - prøv å gå via legevakten eller gå på privat ul. At du går rundt og stresser og bekymrer er ikke bra for deg og minien...

 

Jeg er i uke 12 i dag (11+0) og gleder meg vanvittig til neste UL på torsdag! Skal bli så gøy å se minien igjen <3 jeg håper at alt er bra, jeg har nemlig hatt sinnsykt vondt i magen, i forigårs lå jeg på sofaen og vridde meg i smerter... Vi var på dobbeldate i går, der kjæresten til venninna mi er lege og han fortalte at det var normalt at livmoren strakk seg osv... Men at det skal være sååå vondt syns jeg nesten er litt sykt...

Hvorfor skriver du at du er i uke 12 (11+0) ? Har jeg misforstått noe med uketellingen eller skrev du feil? Jeg er også 11+0 men da er jeg vel i uke 11? Uke 12 starter vel på 12+0?

Uke 12 starter når du er 11 uker på vei, altså 11+0.

 

Anonymous poster hash: cfd9f...f71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt meg en UL på lørdag. Da er jeg akkurat 11+0. Er så bekymret for om den lever eller ikke! Hadde masse kvalme og var skikkelig sliten frem til uke 8. Så forsvant det plutselig. Magen er veldig stor, synes jeg, iforhold til å være så tidlig, også har jeg endel murringer. Godt eller dårlig tegn? Halsbrannen er her enda... Hvor sannsynlig er det at jeg får se en død baby på lørdag? Har ikke blødd noe (enda) :huh:

Nå har jeg vært på UL, og babyen er helt fin :laugh:  Kvalmen har forresten kommet tilbake, og nå er den altså såå ille :spy: Superhappy for frisk baby, og helt utmattet på sofaen. Frykter jeg ikke klarer å møte på jobb på mandag. Nå må jeg nok fortelle sjefen at jeg er gravid :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

er det bare jeg som ikke får ul før i uke 18? :(

 

Anonymous poster hash: 53310...189

Vi har bestilt i uke 12, privat, for å stille egen nysgjerrighet bare mtp om alt er ok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Helg enig med FrkGabbler - prøv å gå via legevakten eller gå på privat ul. At du går rundt og stresser og bekymrer er ikke bra for deg og minien...

 

Jeg er i uke 12 i dag (11+0) og gleder meg vanvittig til neste UL på torsdag! Skal bli så gøy å se minien igjen <3 jeg håper at alt er bra, jeg har nemlig hatt sinnsykt vondt i magen, i forigårs lå jeg på sofaen og vridde meg i smerter... Vi var på dobbeldate i går, der kjæresten til venninna mi er lege og han fortalte at det var normalt at livmoren strakk seg osv... Men at det skal være sååå vondt syns jeg nesten er litt sykt...

Hvorfor skriver du at du er i uke 12 (11+0) ? Har jeg misforstått noe med uketellingen eller skrev du feil? Jeg er også 11+0 men da er jeg vel i uke 11? Uke 12 starter vel på 12+0?
Uke 12 starter når du er 11 uker på vei, altså 11+0.

 

Anonymous poster hash: cfd9f...f71

Jeg tar det fra hvilken uke jeg er i jeg. Nå er jeg 11+4 og da sier jeg at jeg er i uke 11. Et par dager igjen til uke 12 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse ukene vi er i gjorde meg helt svimmel sist gang, men jeg forstod til slutt. Jeg er nå 9+4, det vil si at jeg er 9 fullgåtte uker pluss 4 dager inn i min 10ende uke. Jeg er ikke 10 fullgåtte uker før neste onsdag. Men jordmor og leger sier vi er inn i den neste uken når vi er +1 +2 osv. Du kan selv velge hva du vil si og hvilken ukes.oppdatering du vil følge, men de fleste vil da lese informasjonen for den uken som er etter den du faktisk er i nå.

 

Og så en liten oppdatering på blødnngen min. Jeg har hatt 2 små blødninger denne uken :( Det er veldig skummelt og jeg lurer veldig på om det er liv der eller ikke. Har murringer hele tiden, blir kvalmere, trøttere og vondere i brystene, så har heldigvis ikke mistet symptomer. Det gjorde jeg sist da jeg mistet.

Skal på min første svangeskapskontroll på tirsdag, da skal jeg spørre legen om det er mulig å få en tidligere ul. Jeg vet jo ikke om jeg får det for han var veldig reservert mot å gi tidlig ultralyd sist. Håper bare at det går denne gangen og krysser fingrene++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Helg enig med FrkGabbler - prøv å gå via legevakten eller gå på privat ul. At du går rundt og stresser og bekymrer er ikke bra for deg og minien...

 

Jeg er i uke 12 i dag (11+0) og gleder meg vanvittig til neste UL på torsdag! Skal bli så gøy å se minien igjen <3 jeg håper at alt er bra, jeg har nemlig hatt sinnsykt vondt i magen, i forigårs lå jeg på sofaen og vridde meg i smerter... Vi var på dobbeldate i går, der kjæresten til venninna mi er lege og han fortalte at det var normalt at livmoren strakk seg osv... Men at det skal være sååå vondt syns jeg nesten er litt sykt...

Hvorfor skriver du at du er i uke 12 (11+0) ? Har jeg misforstått noe med uketellingen eller skrev du feil? Jeg er også 11+0 men da er jeg vel i uke 11? Uke 12 starter vel på 12+0?
Uke 12 starter når du er 11 uker på vei, altså 11+0.

 

Anonymous poster hash: cfd9f...f71

Jeg tar det fra hvilken uke jeg er i jeg. Nå er jeg 11+4 og da sier jeg at jeg er i uke 11. Et par dager igjen til uke 12 :-)

Du gjør selvfølgelig hva du vil, men det du sier er altså feil. Du er uke uke 12, og den avsluttes med at du er 12 uker på vei.

 

Anonymous poster hash: cfd9f...f71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan man teller uker er forskjellig, mest vanlig praksis er å si som fler nevner her den uken du er på vei inn i. Er du 11+4 er du i den tolvte uken, og leser som regel på appene hva som vil skje med babyen din i løpet av denne uken. Altså ikke hva som har skjedd, men hva som

vil skje. Dette er også slik de fleste leger snakker. Derfor man sier man går over til 2 tri etter uke 12. Altså når du har gått ferdig uken og er 12+0(din 13 uke). Noen sier også at 1 tri ikke er ferdig før uke 14... Så mye forskjellig man får høre :D

 

Anonymous poster hash: 5d215...3e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen; folk må gjerne si hva de vil, men det eneste korrekte er å si at man er i uke 12 når man er 11+0. Spør legen din.

 

Anonymous poster hash: cfd9f...f71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg ihvertfall til 12+0!! Woop:) legen min sa uke + dager sist jeg var der. Så leser jeg alt etter hva appen vil jeg skal lese:p Lærte ihvertfall noe nytt da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to apper som sier det samme - "uke for uke" og "gravid app", at når jeg i dag er 11+1 er jeg i min 12 uke. Jeg velger derfor å si det sånn, men dere får velge selv hvordan dere vil si det.

 

Appen sier til meg hva som skjer i løpet av denne uken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo akkurat det samme som med år, og er ikke så vrient egentlig. Jeg og mannen har feks vært sammen i 8 år og 6 mnd. Vi er altså i vårt niende år, da vi jo har tatt fatt på nettopp det niende året. Akkurat som at jeg er i min ellevte uke siden jeg er 10+3 og dermed har tatt fatt på min ellevte uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...