Gå til innhold

OKTOBER 2014 Babyene!


lillelura *GRAVID*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det tar meg over 2 timer å stå opp og gjøre meg klar om morgenen nå!! Pleier å

ta ca en halvtime. Alt må gå så sakte for at jeg ikke skal bli dårlig.

Formen har forandret seg litt da. I forrige uke var jeg kjempekvalm og svimmel i det jeg våknet om morgenen. Nå er jeg i grei form så lenge jeg ligger helt rolig i sengen. Når jeg reiser meg blir jeg dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har lest at må snakke med legen før en tar det og at det er ikke helt anbefalt. Vil ikke ta noe hvis jeg ikke må. Satser på at det går over om et par uker, så får jeg bare holde ut til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har termin 28 oktober. Er dødstrøtt og veldig øm i brystene. Krysser alt jeg har for at dette skal gå bra. Vi har en datter på 2 år fra før, så dette er "prosjekt" lillebror/søster :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med mye svimmelhet, uklart syn og hodepine. Må anstrenge meg når jeg skal lese noe eller endre hva jeg ser på, feks se på noe langt unna.. Er dette noe som kan linkes opp mot graviditeten?

Har også mye vondt i magen, men mest rett etter jeg er ferdig med å spise.. Da er det så mye luft og romsteringer som skjer at jeg blir gal.. Vondt er det :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 28 oktober. Er dødstrøtt og veldig øm i brystene. Krysser alt jeg har for at dette skal gå bra. Vi har en datter på 2 år fra før, så dette er "prosjekt" lillebror/søster :klem1:

 Har også termin 28 ifølge kalkulator her =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som ikke har sett hjerteaktivitet i uke 7?

 

Jeg var på innvendig ul igjen idag, og gynekologen mente fosteret er 5 uker på vei idag(svangerskapsuke 7) og at det da var vanlig å ikke se hjertelyd så tidlig.

Jeg har lest litt rundt, og da står dernest man skal kunne se hjerte fra mors uke 5+5 ca.

Fosteret hadde vokst som det skulle på disse to ukene siden sist ul.

Hun sa jeg kunne komme tilbake om 3-4 uker for å se hvordan ting sto til.

 

Jeg blir så sliten av å ikke ha noe å forholde meg til!

 

Sukk fra meg 😔

 

Hun mente forresten at hun så noe- svakt flimmer.

Endret av Twinkel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin den 21 oktober! Veldig sliten og veldig veldig trøtt, hele tiden. Håper det går over om ikke alt for lenge, selv om symptomene kunne vært langt værre :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare klage litt for i dag har jeg vært så styggdårlig!! Har ikke kastet opp, skjønt jeg har kjempet hardt imot, men jeg har vært så kvalm, brekker meg, diaré og svimmelhet. Har spist nesten ett knekkebrød ila hele dagen. Så til dere andre som sliter med kvalme: hva gjør man? Jeg er hjemme med sykt barn i dag (heldigvis) men om dette vedvarer?? Jeg synes jeg ser meg på jobb (er førskolelærer) i denne tilstanden😳 grøss😫😫 alle råd tas imot med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som ikke har sett hjerteaktivitet i uke 7?

 

Jeg var på innvendig ul igjen idag, og gynekologen mente fosteret er 5 uker på vei idag(svangerskapsuke 7) og at det da var vanlig å ikke se hjertelyd så tidlig.

Jeg har lest litt rundt, og da står dernest man skal kunne se hjerte fra mors uke 5+5 ca.

Fosteret hadde vokst som det skulle på disse to ukene siden sist ul.

Hun sa jeg kunne komme tilbake om 3-4 uker for å se hvordan ting sto til.

 

Jeg blir så sliten av å ikke ha noe å forholde meg til!

 

Sukk fra meg 😔

 

Hun mente forresten at hun så noe- svakt flimmer.

Hei!

Jeg var på UL/GU når jeg var 7+3, og fikk da se ett hjerte som banket.

Men dette er sikkert veldig individuelt! Fikk du noen ny time?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Er det noen her som ikke har sett hjerteaktivitet i uke 7?

 

Jeg var på innvendig ul igjen idag, og gynekologen mente fosteret er 5 uker på vei idag(svangerskapsuke 7) og at det da var vanlig å ikke se hjertelyd så tidlig.

Jeg har lest litt rundt, og da står dernest man skal kunne se hjerte fra mors uke 5+5 ca.

Fosteret hadde vokst som det skulle på disse to ukene siden sist ul.

Hun sa jeg kunne komme tilbake om 3-4 uker for å se hvordan ting sto til.

 

Jeg blir så sliten av å ikke ha noe å forholde meg til!

 

Sukk fra meg 😔

 

Hun mente forresten at hun så noe- svakt flimmer.

Hei!

Jeg var på UL/GU når jeg var 7+3, og fikk da se ett hjerte som banket.

Men dette er sikkert veldig individuelt! Fikk du noen ny time?

Ja, jeg mener jeg skulle fått sett det skikkelig på denne tiden.

Fikk ikke noe ny time nei, hun sa jeg kunne komme tilbake om 3-4 uker.

Snakk om å bli tatt seriøst 😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen alle nye og gratulera:-) vi har en facebook gruppe som veldig mange er blitt med på nå så mye aktivitet der :-D ligger info om hvordan bli med litt tilbake i gruppen,info fra meg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vært en sikkeleg dritt dag, har vært så sliten og på tuppa i hele dag... Det er virkelig noe ork alså :( Men teller ned til onsdag - jeg er i uke 9 imorgen (8+0), så tiden går litt fremover, selv om ukene går sakte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vært en sikkeleg dritt dag, har vært så sliten og på tuppa i hele dag... Det er virkelig noe ork alså :( Men teller ned til onsdag - jeg er i uke 9 imorgen (8+0), så tiden går litt fremover, selv om ukene går sakte!

Holdt på å si jeg er glad her er flere som har hatt drittdag i dag, men helst så vil jeg jo at alle bare har gode graviddager frem til babyen kommer. Men det er i det minste godt å vite at man ikke er alene om å lide i stillhet. Er kjipt med rævva dager når man i tillegg ikke vil si til folk at man er gravid synes jeg :/ trøst deg m at du er en uke lenger enn meg ihvertfall 😊 jeg trodde ikke jeg ville ha tid til å telle dager og stresse denne gangen, med to små hjemme, men der tok jeg feil gitt. Synes tiden går gruelig sakte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som ikke har sett hjerteaktivitet i uke 7?

 

Jeg var på innvendig ul igjen idag, og gynekologen mente fosteret er 5 uker på vei idag(svangerskapsuke 7) og at det da var vanlig å ikke se hjertelyd så tidlig.

Jeg har lest litt rundt, og da står dernest man skal kunne se hjerte fra mors uke 5+5 ca.

Fosteret hadde vokst som det skulle på disse to ukene siden sist ul.

Hun sa jeg kunne komme tilbake om 3-4 uker for å se hvordan ting sto til.

 

Jeg blir så sliten av å ikke ha noe å forholde meg til!

 

Sukk fra meg

 

Hun mente forresten at hun så noe- svakt flimmer.

 

Det er vel årsaken til at man ikke kalles inn til UL før rundt uke 18, fostene vokser svært ulikt i ukene før, men rundt uke 18 er de fleste på samme plass i utviklingsprosessen. Du får dra tilbake om ett par uker slik som gynekologen foreslår.

 

Kjedelig at du ikke fikk høre hjertelyd, det skjønner jeg virkelig, men det kommer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Er det noen her som ikke har sett hjerteaktivitet i uke 7?

 

Jeg var på innvendig ul igjen idag, og gynekologen mente fosteret er 5 uker på vei idag(svangerskapsuke 7) og at det da var vanlig å ikke se hjertelyd så tidlig.

Jeg har lest litt rundt, og da står dernest man skal kunne se hjerte fra mors uke 5+5 ca.

Fosteret hadde vokst som det skulle på disse to ukene siden sist ul.

Hun sa jeg kunne komme tilbake om 3-4 uker for å se hvordan ting sto til.

 

Jeg blir så sliten av å ikke ha noe å forholde meg til!

 

Sukk fra meg

 

Hun mente forresten at hun så noe- svakt flimmer.

Det er vel årsaken til at man ikke kalles inn til UL før rundt uke 18, fostene vokser svært ulikt i ukene før, men rundt uke 18 er de fleste på samme plass i utviklingsprosessen. Du får dra tilbake om ett par uker slik som gynekologen foreslår.

 

Kjedelig at du ikke fikk høre hjertelyd, det skjønner jeg virkelig, men det kommer! :)

Ja, det er vel et poeng :)

Jeg har vært plaget med brunlig utflod i 3 uker ca så har vært redd for at det er Ma. Nå igår etter ulyralyden begynte jeg å blø en del, men ikke så mye som en vanlig mens. Veldig rart dette, men jeg får bare smøre meg med tålmodighet å se hva som skjer :) har ikke vært slik i de to andre svangerskapene mine, så er forberedt på at det går gale denne gangen.

 

Ha en fin helg alle! Med og uten kvalme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da melder jeg meg ut herfra. Blødningen fra igår har tatt seg en del opp, og jeg kjenner at jeg er veldig lettet over at kroppen ordner dette opp selv.

 

Lykke til videre til dere andre! Nyt graviditeten, det går så fort ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da melder jeg meg ut herfra. Blødningen fra igår har tatt seg en del opp, og jeg kjenner at jeg er veldig lettet over at kroppen ordner dette opp selv.

 

Lykke til videre til dere andre! Nyt graviditeten, det går så fort ☺️

Nei uff så kjedelig Twinkel :( Sender deg en klem :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da melder jeg meg ut herfra. Blødningen fra igår har tatt seg en del opp, og jeg kjenner at jeg er veldig lettet over at kroppen ordner dette opp selv.

 

Lykke til videre til dere andre! Nyt graviditeten, det går så fort ☺️

Det var veldig trist å høre :-( Håper du har det bra! Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da melder jeg meg ut herfra. Blødningen fra igår har tatt seg en del opp, og jeg kjenner at jeg er veldig lettet over at kroppen ordner dette opp selv.

 

Lykke til videre til dere andre! Nyt graviditeten, det går så fort ☺️

Trist å høre, men godt at kroppen fikser det selv... Håper vi sees snart Twinkel!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LiMo88

Hei. Da melder jeg meg inn her. Skal ha første, termin ca 27 oktober :) Foreløpig pigg og fin utenom i går morges da jeg kom ut av dusjen. Ble veldig svimmel og kvalm og besvimte. Samboeren min våknet av at jeg klasket i gulvet. Var til legen i går som sa det var fordi jeg hadde lavt blodtrykk og lavt blodsukker. Skal få tidlig UL om 3-4 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mange med i facebookgruppen så tidlig? Har veldig lyst å være med, men venter nok til jobbsituasjon er ordnet og at vi har sagt det til dem vi ønsker :) Man vet jo aldri...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...