Gå til innhold

OKTOBER 2014 Babyene!


lillelura *GRAVID*

Anbefalte innlegg

Samme her sokkedyret :) jeg var 8+4 og så lett armer og bena :) Nå har jeg vært hos jordmor en tur og fått meg arket mitt + 2 bøker :) Vi skal på en ultralyd 27 mars (da er vi 11+5) for å se at alt står bra til før vi drar innom jordmor for en lyttekontroll i uke 15/16 og ordinær UL i uke 17/18. Spennende greier dette her! :)

 

Jeg har fått beskjed om å spise mer proteiner og ikke så mye karbohydrater (for å bedre kvalmen) og ikke da nødvendigvis å legge på meg unødvendige kilo i svangerskapet siden jeg allerede er overvektig.. I går forsøkte jeg å spise knekkebrød med avocado - brukte ikke mer enn en time for å få det ned, så får se hvordan matlysten min er..

 

Hvordan går det med dere andre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag gikk jeg hjem fra jobb etter en time for jeg var så dårlig.

Jeg spiser det som går ned... Er ikke så nøye hva det er. Jeg prøver å legge på meg litt også da.

Er 10 uker nå og ryktene blomstrer på jobb skjønner jeg. Tror nok ingen blir sjokket når jeg forteller det om 2 uker. Har til og med fått spørsmål om det er lov å gratulere... Klarer jo ikke lyge heller. Men men. Satser på at alt går bra når jeg først er kommet så langt og er så kvalm og har sett hjertet slå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk endelig kommet meg til legen og bestilt time til første svangerskapskontroll :)

Forhørte meg om tidlig ul, men han anbefalte det ikke før ihvertfall etter uke 12.

Det betyr at jeg må ta det privat og betale masse penger :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er i uke 10 nå, og har enda ikke vært hos jordmor. Skal til legen denne uken for og ta noen blod prøver. Er litt irritert, vil vite om at er bra. vet at man ikke skal ha første time før uke 12, men det er så lenge til



Anonymous poster hash: 53310...189
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

jeg er i uke 10 nå, og har enda ikke vært hos jordmor. Skal til legen denne uken for og ta noen blod prøver. Er litt irritert, vil vite om at er bra. vet at man ikke skal ha første time før uke 12, men det er så lenge til

 

Anonymous poster hash: 53310...189

 

 

Kan du ikke bestille en time hos privat klinikk og ta en tidlig UL ? Hva er det du tenker jordmoren skal gi svar på nå som UL ikke kan gi?

og du, det er bare 2 uker til uke 2. Det klarer du =) 

 

Anonymous poster hash: 49a69...467

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

I dag fikk jeg endelig somlet meg til å bestille time hos jordmor ;) Fikk time 08.04.14 og da er jeg akkurat 13 uker på vei :) Gleder meg til vi skal si det til alle rundt oss(nå er det bare noen få som vet) for nå begynner jeg rett og slett å se lubben ut ;) Tjoho ;) Jeg gikk på GreteRoede kurs da jeg fant ut at jeg var gravid og hadde gått ned 7 kg, ser veldig ut som om de har kommet på igjen  :P Gleder meg til gravidmagen kommer! 

 

Formen min er heldigvis mye bedre! Jeg klarer nå å spise LITT uten at det kommer i retur :D Veldig fornøyd med det, og håper da på at jeg kan begynne å jobbe igjen til mandag, er nå sykemeldt på 3 uka :(

 

Håper alle dere fantastiske gravide får en strålende dag :briller:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er formen så smått begynt å bedre seg litt tror jeg. Får i meg litt mer mat. Har fortsatt ikke lagt på meg da. Det er jo litt frustrerende. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Føler egentlig jeg har lagt på meg men vekten sier noe annet... Får bare henge i og spise.

Vi har begynt litt å si det til folk nå ( i uke 10). Gleder meg til alle vet og jeg kan snakke om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StineTh

Jeg har lyst til å melde meg inn her jeg og! :) Er 10 + 5 i dag! Har vært på 3 kontroller allerede og ny ul i løpet av uken pga høyrisiko svangerskap. Håper dette går bra, mange utfordringer de neste månedene! Terminen min er forresten 11.10 :)

Endret av StineTh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg holder på å miste igjen :( Har begynt å komme litt blodslim og jeg har noe som ligner på luftsmerter midt i magen. FAEN!!!!! Er så trist nå at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Er ingen vits i å reise på legevakt eller noe, for det er ingen som kan gjøre noe nå så tidlig uansett. Klarte nesten å bikke 9 uker slik som sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg holder på å miste igjen :( Har begynt å komme litt blodslim og jeg har noe som ligner på luftsmerter midt i magen. FAEN!!!!! Er så trist nå at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Er ingen vits i å reise på legevakt eller noe, for det er ingen som kan gjøre noe nå så tidlig uansett. Klarte nesten å bikke 9 uker slik som sist.

Uff så trist!! Håper du tar feil og at det ikke er noe! Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tror jeg holder på å miste igjen :( Har begynt å komme litt blodslim og jeg har noe som ligner på luftsmerter midt i magen. FAEN!!!!! Er så trist nå at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Er ingen vits i å reise på legevakt eller noe, for det er ingen som kan gjøre noe nå så tidlig uansett. Klarte nesten å bikke 9 uker slik som sist.

Uff så trist!! Håper du tar feil og at det ikke er noe! Klem!

 

Det håper virkelig jeg og :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg holder på å miste igjen :( Har begynt å komme litt blodslim og jeg har noe som ligner på luftsmerter midt i magen. FAEN!!!!! Er så trist nå at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Er ingen vits i å reise på legevakt eller noe, for det er ingen som kan gjøre noe nå så tidlig uansett. Klarte nesten å bikke 9 uker slik som sist.

Krysser fingrene for at det er helt ufarlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på UL i dag ;) alt sto bra til ;) alt var som det skulle og hjerte banket og slo sterkt. bena sparket og babyen vinket og klødde seg i øyet .. er helt fantastisk å tenke på at det er et liv inni magen .. ble så stolt :) spesielt ovenfor mannen .. :) se hva jeg bærer frem :) yohohohooooo helt i lykke rus... 11.5 på vei.. så termin i beg av oktober tror dt blir 5 el noe ;) henvises ullevål av legen i dag .. skal følges opp grunnet risiko (diabetes)....veldig spent på om de er flinke.. var på riksen sist...

 

må snart si det på jobb og har ikke lyst .. vil ikke bli sett end på og behandlet dårligere .. og om jeg blir sykemeldt .. ufff .. men nå skal jeg bare glede meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flere enn meg som allerede har vokst ut av bhene sine...? Jeg er 10+6 og må ut å kjøpe ny bh allerede. Den passer jo sikkert bare en stund før den er for liten også så er litt sure penger. Men kan jo ikke gå med for liten bh.

Å nå nærmer det seg 12 uker her!! Det blir så deilig! Nå må alt bare gå fint!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere enn meg som allerede har vokst ut av bhene sine...? Jeg er 10+6 og må ut å kjøpe ny bh allerede. Den passer jo sikkert bare en stund før den er for liten også så er litt sure penger. Men kan jo ikke gå med for liten bh.

Å nå nærmer det seg 12 uker her!! Det blir så deilig! Nå må alt bare gå fint!!

Mine har vært for små i to ukers tid. Er  8+0 i dag. Jeg har ikke giddet å kjøpt enda. Tenkte etterhvert kjøpe ammebher som da skal passe hele veien, men la det fort fra meg, for aner jo ikke hvordan de blir på slutten v svangerskapet og melkeproduserende...

Så jeg bruker mye sportsbher =) Er for tiden sykemeldt, så går stort sett uten bh her hjemme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei =)

 

Har egentlig en skikkelig dårlig morgen.. Da jeg gikk på do i dag tidlig kom det masse friskt blod :( Ringte legevakten og fikk beskjed om å gå å legge meg igjen til jeg fikk ringt fastlegen min… Det var lettere sagt enn gjort for jeg har en 2 åring i hus ;) Fikk kjørt han i b.hagen og snakket med legen min, fikk time 1115 så nå ligger jeg her da å bare venter.. Krysser fingrene for at alt er bra med den lille (10 uker i dag) i magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei =)

 

Har egentlig en skikkelig dårlig morgen.. Da jeg gikk på do i dag tidlig kom det masse friskt blod :( Ringte legevakten og fikk beskjed om å gå å legge meg igjen til jeg fikk ringt fastlegen min… Det var lettere sagt enn gjort for jeg har en 2 åring i hus ;) Fikk kjørt han i b.hagen og snakket med legen min, fikk time 1115 så nå ligger jeg her da å bare venter.. Krysser fingrene for at alt er bra med den lille (10 uker i dag) i magen!

 

 

Uff, nei! Så trist :-( hvordan gikk det hos legen? 

 

Anonymous poster hash: 8fda0...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei =)

 

Har egentlig en skikkelig dårlig morgen.. Da jeg gikk på do i dag tidlig kom det masse friskt blod :( Ringte legevakten og fikk beskjed om å gå å legge meg igjen til jeg fikk ringt fastlegen min… Det var lettere sagt enn gjort for jeg har en 2 åring i hus ;) Fikk kjørt han i b.hagen og snakket med legen min, fikk time 1115 så nå ligger jeg her da å bare venter.. Krysser fingrene for at alt er bra med den lille (10 uker i dag) i magen!

 

 

Uff, nei! Så trist :-( hvordan gikk det hos legen? 

 

Anonymous poster hash: 8fda0...07b

 

Ja, syns ikke det var så ålreit… Men legen var positiv :) Han fant ut at jeg blødde fra livmorstappen og da mente han at dette ville nok gå fint! Tok blodprøve for å sjekke hcg så skal tilbake igjen om 2 dager for å ta en ny en. 

 

Krysser fingrene for at hcg`en da har økt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp alle. Da har jeg vært å ul og alt står bra til med mini :) Er ca 12.5 uker på vei og gynekologen syns han så en guttetiss. Hadde en følelse av jente, men han sa at det fortsatt er så tidlig at han kunne jo ta feil. Blir spennende. Har gutt fra før og har jo ingen guttenavn på lager. Syns det er fryktelig vanskelig med guttenavn :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt meg en UL på lørdag. Da er jeg akkurat 11+0. Er så bekymret for om den lever eller ikke! Hadde masse kvalme og var skikkelig sliten frem til uke 8. Så forsvant det plutselig. Magen er veldig stor, synes jeg, iforhold til å være så tidlig, også har jeg endel murringer. Godt eller dårlig tegn? Halsbrannen er her enda... Hvor sannsynlig er det at jeg får se en død baby på lørdag? Har ikke blødd noe (enda) :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt meg en UL på lørdag. Da er jeg akkurat 11+0. Er så bekymret for om den lever eller ikke! Hadde masse kvalme og var skikkelig sliten frem til uke 8. Så forsvant det plutselig. Magen er veldig stor, synes jeg, iforhold til å være så tidlig, også har jeg endel murringer. Godt eller dårlig tegn? Halsbrannen er her enda... Hvor sannsynlig er det at jeg får se en død baby på lørdag? Har ikke blødd noe (enda) :huh:

Hvis noe skulle gått galt i uke 8 hadde du vel blødd?! Jeg har ikke noe erfaring så jeg vet ikke. Men satser på at alt er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt meg en UL på lørdag. Da er jeg akkurat 11+0. Er så bekymret for om den lever eller ikke! Hadde masse kvalme og var skikkelig sliten frem til uke 8. Så forsvant det plutselig. Magen er veldig stor, synes jeg, iforhold til å være så tidlig, også har jeg endel murringer. Godt eller dårlig tegn? Halsbrannen er her enda... Hvor sannsynlig er det at jeg får se en død baby på lørdag? Har ikke blødd noe (enda) :huh:

Det er noe skikkelig ditt når symptomene blir borte, men det er helt vanlig. Jeg var superstressa for en ukes tid siden da jeg plutselig ikke kjente noen tegn på graviditet. Jeg tok noen tester, de var positive, og jeg ble beroliget av det :-) Mensmurringer er et symptom, det samme er halsbrann :-)

 

Du har nok ingenting å bekymre deg over! Man har som regel ikke det, selv om det, her inne, virker som at spontanabort rammer de fleste(!).

Endret av bambusdrops
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt meg en UL på lørdag. Da er jeg akkurat 11+0. Er så bekymret for om den lever eller ikke! Hadde masse kvalme og var skikkelig sliten frem til uke 8. Så forsvant det plutselig. Magen er veldig stor, synes jeg, iforhold til å være så tidlig, også har jeg endel murringer. Godt eller dårlig tegn? Halsbrannen er her enda... Hvor sannsynlig er det at jeg får se en død baby på lørdag? Har ikke blødd noe (enda) :huh:

Jeg fikk flyttet min ul pga bekymringer en uke før jeg skulle gått. Jeg var 11+0 da jeg var. Jeg har ikke hatt noen symptomer bortsett fra litt ømme pupper, så skjønner du er bekymret! Men alt va perfekt på ul og vi fikk se og høre en perfekt liten bebi:) du kommer nok til å få de det samme selv, bare vent! Vær glad du ikke har noen symptomer, vi er heldige :D

 

Anonymous poster hash: 8fda0...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, nå er jeg 10 uker i morgen og jeg sliter big time med å skjule magen. Er brennsikker på at flere på jobben har skjønt det, i dag var det en som skulle bære noe tungt og trengte hjelp, og spurte meg så fint: "du da, har du noen særskilt grunn for å ikke bære tungt...?" Ble veldig tatt på senga, "ehm....nei...ikke som jeg vet.." Hehe... Men det er jo litt dritt for jeg vil holde det hemmelig noen uker til...men magen er så sykt stor (ift normalt nesten flat mage) merker at kollegers øyne søker mot magen min midt i samtaler.. Noen flere som har det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...