Gå til innhold

OKTOBER 2014 Babyene!


lillelura *GRAVID*

Anbefalte innlegg

I dag gikk alt galt på morgenen så jeg gikk og la meg igjen. Ingen jobb i dag.

Blæ! Nå vil jeg bli bedre!

Usj,, du får forsøke å tenke at for hver dag du er dårlig er du en dag nærmere at kvalmen slipper taket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

I dag gikk alt galt på morgenen så jeg gikk og la meg igjen. Ingen jobb i dag.

Blæ! Nå vil jeg bli bedre!

Usj,, du får forsøke å tenke at for hver dag du er dårlig er du en dag nærmere at kvalmen slipper taket :)

Ja prøver å tenke positivt. Er i uke 9 i dag så håper det blir bedre snart. Trodde egentlig jeg var bedre for har ikke spydd på fem dager. Før i dag... Spydde i hagen i dag. Æsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

I dag gikk alt galt på morgenen så jeg gikk og la meg igjen. Ingen jobb i dag.

Blæ! Nå vil jeg bli bedre!

Usj,, du får forsøke å tenke at for hver dag du er dårlig er du en dag nærmere at kvalmen slipper taket :)
Ja prøver å tenke positivt. Er i uke 9 i dag så håper det blir bedre snart. Trodde egentlig jeg var bedre for har ikke spydd på fem dager. Før i dag... Spydde i hagen i dag. Æsj.

Haha - sånn har jeg det også i dag!! Har ikke spydd på ganske lenge, så trodde at jeg hadde unnslippet det, men neida.. I dag spiste jeg yougert med blåbær til frokost og det var ikke så lurt, for plutselig spydde jeg alt opp igjen... Så drar jeg på jobb, blir kjempe sulten i 11 tiden, drar ned til kantina, kjøper meg middag (jegergryte med poteter og salat) og spiste kanskje 1/4 før jeg spydde alt det opp igjen :( Fikk i meg et rundstykke med ost på og et grønt eple, men det var alt til nå... Og er sinnsykt trøtt i dag :S

 

Begynner å bli lei av det å ikke kunne spise hva jeg vil uten å bli dårlig :( og ikke minst er jo luktesansen insaine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja! Denne luktesansen og kvalmen passer virkelig ikke sammen!!

Jeg har blitt så svimmel nå! Vurderer om jeg må ha full sykemelding hvis jeg fortsetter å være så svimmel. Kommer meg jo ingen steder når jeg er så svimmel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Vet ikke om det er meg, men tror legen min er helt på bærtur. Hadde time i forrige uke, og da påsto han at jeg hadde regnet feil termindato. Jeg har både telt uker og brukt terminkalkulator, og ifølge mine beregninger var første dag i siste mens 4.jan, befruktning ca 18, og termin 14.okt... Men legen står på sitt og sier terminen er 29.okt! Hvem har feil her? Hva bør jeg i såfall gjøre? De ser vel riktig termin på ordinær UL, men da får jo jeg den 2 uker senere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Vet ikke om det er meg, men tror legen min er helt på bærtur. Hadde time i forrige uke, og da påsto han at jeg hadde regnet feil termindato. Jeg har både telt uker og brukt terminkalkulator, og ifølge mine beregninger var første dag i siste mens 4.jan, befruktning ca 18, og termin 14.okt... Men legen står på sitt og sier terminen er 29.okt! Hvem har feil her? Hva bør jeg i såfall gjøre? De ser vel riktig termin på ordinær UL, men da får jo jeg den 2 uker senere...

Jeg hadde siste mens 8.januar og termin 17.-19 oktober, så det er nok din beregning som er nærmest. Legen min og gjorde noe rart, endte på samje termin som jeg hadde beregnet, men en uke mindre i ukenr. altså uke 6, når jeg beregner uke7.. Aner ikke hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Er det noen her som ikke har sett hjerteaktivitet i uke 7?

 

Jeg var på innvendig ul igjen idag, og gynekologen mente fosteret er 5 uker på vei idag(svangerskapsuke 7) og at det da var vanlig å ikke se hjertelyd så tidlig.

Jeg har lest litt rundt, og da står dernest man skal kunne se hjerte fra mors uke 5+5 ca.

Fosteret hadde vokst som det skulle på disse to ukene siden sist ul.

Hun sa jeg kunne komme tilbake om 3-4 uker for å se hvordan ting sto til.

 

Jeg blir så sliten av å ikke ha noe å forholde meg til!

 

Sukk fra meg

 

Hun mente forresten at hun så noe- svakt flimmer.

Det er vel årsaken til at man ikke kalles inn til UL før rundt uke 18, fostene vokser svært ulikt i ukene før, men rundt uke 18 er de fleste på samme plass i utviklingsprosessen. Du får dra tilbake om ett par uker slik som gynekologen foreslår.

 

Kjedelig at du ikke fikk høre hjertelyd, det skjønner jeg virkelig, men det kommer! :)

Trodde faktisk det var motsatt; at de vokser svært likt frem til uke 18.

 

Anonymous poster hash: 4edaa...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen din tar feil. jeg hadde siste mens den 4 jan, og fikk opplyst fra legen min om at min termin er 13 oktober 2014 :) så det må du si

 

Heisann!

 

Vet ikke om det er meg, men tror legen min er helt på bærtur. Hadde time i forrige uke, og da påsto han at jeg hadde regnet feil termindato. Jeg har både telt uker og brukt terminkalkulator, og ifølge mine beregninger var første dag i siste mens 4.jan, befruktning ca 18, og termin 14.okt... Men legen står på sitt og sier terminen er 29.okt! Hvem har feil her? Hva bør jeg i såfall gjøre? De ser vel riktig termin på ordinær UL, men da får jo jeg den 2 uker senere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt fulltidssykemeldt i en uke. Er så kvalm og svimmel. Har også gått litt for mye ned i vekt så jeg fikk kvalmstillende tabletter og beskjed om å spiss og drikke mest mulig. Måtte ikke gå mer ned i vekt. Håper jeg klarer å gå opp og bli bedre nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, håper du er snart bedre sokkedyret!

 

I dag har vi vært hos Volvat og tatt tidlig ultralyd!! Jammen fikk vi se en sprell levende mini som visste seg frem! Hode, armer og bena var på plass, og vi fikk både se og høre hjerte slå! Det var veldig rørende også fikk vi med oss noen bilder :) Hun rettet meg en dag, så er i dag 8+4 og ny termindato er 13 oktober. :) det var innvendig ul og skal tilbake i uke 12 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå jeg har også lyst til å se min lille mini !!

Er så rart å regne med at han er inni det og alt er bra når jeg ikke har sett han. Bare kjenner meg dårlig og regner med alt er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå jeg har også lyst til å se min lille mini !!

Er så rart å regne med at han er inni det og alt er bra når jeg ikke har sett han. Bare kjenner meg dårlig og regner med alt er greit.

Kom deg på ultralyd ! :) Det var veldig gøy å se, spesielt siden man ikke føler seg noe bra, så får man de at det kommer noe bra ut av det:) Jeg hadde kjøpt meg en sandwich på butikken og den måtte jeg gi bort da jeg spydde bare av lukten... Fikk vite at det bare er 1 prosent sjanse for at det skal gå galt, så nå krysser jeg fingrene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg også sett den lille i magen =D

Hjertet dunket og alt så fint ut! En ordentlig liten baby var det inni der!! Helt utrolig. Ble satt tilbake 3 dager så da er jeg på uke 9 i dag. Det var utrolig gøy!! Har fått bilder av nurket og allting :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg også sett den lille i magen =D

Hjertet dunket og alt så fint ut! En ordentlig liten baby var det inni der!! Helt utrolig. Ble satt tilbake 3 dager så da er jeg på uke 9 i dag. Det var utrolig gøy!! Har fått bilder av nurket og allting :-)

Så gøy Sokkedyret! Det er helt fantastisk å se miniene våre og ikke minst hvor velutviklet de er - selv om de er rundt 2 cm :) Gleder meg allerede til neste gang jeg 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg også sett den lille i magen =D

Hjertet dunket og alt så fint ut! En ordentlig liten baby var det inni der!! Helt utrolig. Ble satt tilbake 3 dager så da er jeg på uke 9 i dag. Det var utrolig gøy!! Har fått bilder av nurket og allting :-)

Å så gøyt! :) Jeg og vil. Men akkurat nå har jeg ikke råd til å ta det privat :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor det er så dyrt.. Min gynekolog jobber på et kontor med flere andre gynekologer (privat) og han tar 100,- kr for gravide uansett hva de skal. Han er også spesialist på fosterdiagnostikk og var med og tok imot en kamerat av meg da han ble født for 33 år siden. Jeg betalte kun 100,- kr gangen både for ul og alt annet i forrige svangerskap og jeg betalte kun 100,- kr nå sist da jeg var til ul i uke 9.

 

Jeg har jo kun gått til han så jeg vet jo ikke om andre, men synes det er galskap når jeg hører at folk betaler 1200,- kr for en ul som jeg betaler 100,- kr for. Skjønner ikke hvorfor det er så dyrt når min gynekolog kan ta så lite som 100,- kr bare.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Om det hadde kostet 100kr så hadde jeg løpt og gjort det med en gang! Men har sjekket prisene her i Bergen, og det billigste var vel 900 kr tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor det er så dyrt.. Min gynekolog jobber på et kontor med flere andre gynekologer (privat) og han tar 100,- kr for gravide uansett hva de skal. Han er også spesialist på fosterdiagnostikk og var med og tok imot en kamerat av meg da han ble født for 33 år siden. Jeg betalte kun 100,- kr gangen både for ul og alt annet i forrige svangerskap og jeg betalte kun 100,- kr nå sist da jeg var til ul i uke 9.

 

Jeg har jo kun gått til han så jeg vet jo ikke om andre, men synes det er galskap når jeg hører at folk betaler 1200,- kr for en ul som jeg betaler 100,- kr for. Skjønner ikke hvorfor det er så dyrt når min gynekolog kan ta så lite som 100,- kr bare.. :)

Hvor i landet er dette da ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg skjønner ikke hvorfor det er så dyrt.. Min gynekolog jobber på et kontor med flere andre gynekologer (privat) og han tar 100,- kr for gravide uansett hva de skal. Han er også spesialist på fosterdiagnostikk og var med og tok imot en kamerat av meg da han ble født for 33 år siden. Jeg betalte kun 100,- kr gangen både for ul og alt annet i forrige svangerskap og jeg betalte kun 100,- kr nå sist da jeg var til ul i uke 9.

Jeg har jo kun gått til han så jeg vet jo ikke om andre, men synes det er galskap når jeg hører at folk betaler 1200,- kr for en ul som jeg betaler 100,- kr for. Skjønner ikke hvorfor det er så dyrt når min gynekolog kan ta så lite som 100,- kr bare.. :)

 

Hvor i landet er dette da ? :)

 

 

 

Lillestrømgynekologene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir man henvist til gyn fra fastlegen betaler man kun egenandel. Det offentlige tar regningen. Ringer man gyn uten henvisning betaler man selv. Enkelt og greit.

 

Anonymous poster hash: cfd9f...f71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det der tør jeg ikke si noe på for jeg husker ikke om jeg ble henvist fra fastlege eller ikke. Jeg betaler "normaltakst" på 400-500 kr når jeg ikke er gravid. Gravide betaler bare 100kr. Vet ikke hvorfor det er sånn, men er en veldig hyggelig pris. Spesielt når man er innom noen ganger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker inn fra september for å si at jeg betalte 300 kr for ultralyd hos jordmor i uke 10. Det bestilte jeg bare pga jeg ville se, ingen fastlege henvisning. Dette er i Sandefjord. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir man henvist til gyn fra fastlegen betaler man kun egenandel. Det offentlige tar regningen. Ringer man gyn uten henvisning betaler man selv. Enkelt og greit.

 

Anonymous poster hash: cfd9f...f71

Det stemte ikke for meg. Jeg ble henvist fra min fastlege, og måtte der betale for henvisningen. Men, jeg måtte ikke betale en krone hos gynekologen i og med at jeg er gravid :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Blir man henvist til gyn fra fastlegen betaler man kun egenandel. Det offentlige tar regningen. Ringer man gyn uten henvisning betaler man selv. Enkelt og greit.

 

Anonymous poster hash: cfd9f...f71

Det stemte ikke for meg. Jeg ble henvist fra min fastlege, og måtte der betale for henvisningen. Men, jeg måtte ikke betale en krone hos gynekologen i og med at jeg er gravid :-)

Du betalte egenandel for henvisningen. Jeg betaler egenandel hos min gyn. Var ikke det som var poenget. Bare at man får refusjon dersom fastlegen henviser til gyn. Uten henvisning er det full pris.

 

Anonymous poster hash: cfd9f...f71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...