Gå til innhold

♥Mars snuppene♥


FruRikstadPfefferkorn

Anbefalte innlegg

Så leit å høre frkkværner, det er vondt og trist m negativ test. Heldig som har noen på frys iallefall :) så må vi tro spiren sitter neste gang!

 

Mamma til Emma - det er vel ikke så store forskjellen m 8 delt kontra 4 annet enn at man da vet det har fortsatt og dele seg og dermed er et bra egg :) .

 

Jeg har fått svar fra lab'en nå, 3 av 7 befruktet. Glad det ble noen befruktninger, men igjen skuffet over befruktningsraten og håper de alle deler seg slik dem skal til imrg. Hadde et håp om bedre befruktningsrate da legen mente jeg ikke trengte å få ut så mange egg og at de gode eggene uansett ville poppe opp. Men har jo fått 5-6 befruktninger før så det stemte ikke helt, hvis ikke dette bare var tilfeldig da. Tvi tvi, håper jeg får satt inn to gode egg imrg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Hvilken klinikk bruker du forresten optimist78?

Jeg bor i Oslo og er nå hos IVF-klinikken. Ironisk nok er jeg kalt inn på oppstart hos Riksen førstkommende tirsdag. Ser for meg at den timen må flyttes ;)

 

Hvor hører du hjemme, Opp? Spennende tider altså!! Får holde motet oppe og oppmuntre hverandre her :)

Jeg bor også i Oslo, hører til på fertilitetssenteret. De er veldig greie der, og virker som de har god erfaring, men litt irritert fordi de ikke ville gi meg blodfortynnende og at jeg måtte vente en ekstra syklus før jeg kunne starte opp og at jeg måtte bruke spray :P . Er du fornøyd m opplegget og folka på ivf-klinikken?

 

Ja vi får støtte hverandre, bare vi som holder på med dette som skjønner hvor inni granskauen tøft dette er og hvor stort savnet og sorgen etter egne barn er. <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen, det varmer ♡. Har ikke fått mensen enda, men sluttet på lutinus nå så den kommer vel om noen dager. Dette var mitt første forsøk, beundrer dere som har holdt på en stund. Sitter med en skikkelig vondt følelse, blandet med skuffelse og tristhet. Har en stor klump i magen.

 

Vet jeg ikke Bør klage, men drømmen om barn ble plutselig så innmari langt unna igjen. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo så klart kan du klage i vei! Det er kjempevondt og den følelsen der kjenner jeg meg godt igjen i etter negativ test. Men så etter noen dager så greier man å se fremover og til neste forsøk og så blir man positiv igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen, det varmer ♡. Har ikke fått mensen enda, men sluttet på lutinus nå så den kommer vel om noen dager. Dette var mitt første forsøk, beundrer dere som har holdt på en stund. Sitter med en skikkelig vondt følelse, blandet med skuffelse og tristhet. Har en stor klump i magen.

Vet jeg ikke Bør klage, men drømmen om barn ble plutselig så innmari langt unna igjen. .

Det er absolutt lov å klage, hva har man ikke latt seg selv og kroppen gå gjennom? Det er penger inn i bildet og masse masse følelser.... Men som opp sier, om noen dager vil du sikkert klare å se fremover, vær lei deg og trist nå, så er dt bare å mote seg opp til neste forsøk, kanskje glede deg litt også. Håper du har noen som kan ta litt vare på deg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk Kværner: kjipt!! Kjenner følelsen.. :( Fordelen er at om en uke eller to er motet tilbake og ikke minst: du kan gjøre hva du "vil" ;)

 

Mam&mam: takk for betryggende ord! Setter første o-sprøyta i dag ;) Vet ikke når uttak blir..

 

Opp: tilfeldig at det ble IVF-klinikken. Det var gyn som utredet som anbefalte de da de hadde flere leger (og mer fleksibilitet?). Flere leger er ikke alltid en fordel.. Man får en favoritt eller to. Heldigvis har jeg vært veldig fornøyd med uttak/ innsett og ikke minst hvordan jeg ble ivaretatt etter SA i januar. Sånn sett har 3-pack vist seg å være gull verdt: jeg får komme når jeg vil uten å betale mer :) Albyl-e og progesteron i 12 uker er std støttebehandling har jeg inntrykk av.

 

Noe annet jeg bør be om? Alternativ behandling??

 

Heia oss!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper dere har rett jenter ♡♥. Håper jeg kan sutre ferdig nå, også se fremover raskt. Litt av en berg og dalbane dette her. Det føles ut som om det ikke er meningen at vi skal få barn. Først mister vi tvillinger ( naturlig laget) i 2 trimester, også lykkes vi ikke nå. Føler "noen" prøver å fortelle meg at jeg ikke skal bli mamma.

 

Æsj. *dagens klage innlegg fra meg* ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

❤️ Til deg frkværner.... Sutre idag og spis masse godt, drikk, røyk å snus om du vil... Men mamma skal du bli, forferdelig at dere mistet tvillinger :( det opplevde en nær venninne av meg også, ufattelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

❤️ Til deg frkværner.... Sutre idag og spis masse godt, drikk, røyk å snus om du vil... Men mamma skal du bli, forferdelig at dere mistet tvillinger :( det opplevde en nær venninne av meg også, ufattelig...

Ja skal absolutt kose meg i dag med noe godt å spise. Nå er det frem med sukkeret ;-) skal på butikken etterpå å kjøpe noe å trøstespise ;-) Forferdelig tungt og trist, så stor medfølelse med din venninne♡

 

Jada, der kom mensen også. Akkurat som forventet (hadde håpet den skulle bli ett par dager forsinket, Neida). Irriterende at den skal være så presis til tider:(

Endret av FrkKværner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig trist, men det er noen år siden nå og hun venter sitt andre barn nå :)

 

Huff, er liksom ekstra fælt når man ska blø

I tillegg... Føler det gjør det værre... :(

 

Jeg er forøvrig tidenes hormontroll og vil bare spise usunt og godis... Stikk i strid med hva jeg hadde planer om :P ush!! Kjefter som bare juling, helt plutselig... Haha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

❤️ Til deg frkværner.... Sutre idag og spis masse godt, drikk, røyk å snus om du vil... Men mamma skal du bli, forferdelig at dere mistet tvillinger :( det opplevde en nær venninne av meg også, ufattelig...

Ja skal absolutt kose meg i dag med noe godt å spise. Nå er det frem med sukkeret ;-) skal på butikken etterpå å kjøpe noe å trøstespise ;-) Forferdelig tungt og trist, så stor medfølelse med din venninne♡

 

Jada, der kom mensen også. Akkurat som forventet (hadde håpet den skulle bli ett par dager forsinket, Neida). Irriterende at den skal være så presis til tider:(

Huff så kjipt :( Tenke akkurat på deg og tenkte jeg måtte inn her og se om det var her du hang. Trist å lese at det ikke gikk :( Ville bare sende deg en god klem.. Men Jon og Arne har gjemt noen i frysen til deg, hadde de ikke? :)Krysser fingrene for deg fremover.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

❤️ Til deg frkværner.... Sutre idag og spis masse godt, drikk, røyk å snus om du vil... Men mamma skal du bli, forferdelig at dere mistet tvillinger :( det opplevde en nær venninne av meg også, ufattelig...

Ja skal absolutt kose meg i dag med noe godt å spise. Nå er det frem med sukkeret ;-) skal på butikken etterpå å kjøpe noe å trøstespise ;-) Forferdelig tungt og trist, så stor medfølelse med din venninne♡

 

Jada, der kom mensen også. Akkurat som forventet (hadde håpet den skulle bli ett par dager forsinket, Neida). Irriterende at den skal være så presis til tider:(

Huff så kjipt :( Tenke akkurat på deg og tenkte jeg måtte inn her og se om det var her du hang. Trist å lese at det ikke gikk :( Ville bare sende deg en god klem.. Men Jon og Arne har gjemt noen i frysen til deg, hadde de ikke? :)Krysser fingrene for deg fremover.. :)

Så hyggelig at du tenkte på meg:-). Ja dette var skikkelig nedtur. Men men, lite å få gjort dessverre. Ja de har 4 stk som venter på meg i fryseren. Heldigvis. Sendte mail til Elise i dag, lurte på muligheten om å få satt inn to egg neste gang, så venter på en tilbakemelding fra legen:-). Føler det øker sjansen litt å sette inn to neste gang:). Tusen takk for det, håper det0hjelper;) ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig trist, men det er noen år siden nå og hun venter sitt andre barn nå :)

 

Huff, er liksom ekstra fælt når man ska blø

I tillegg... Føler det gjør det værre... :(

 

Jeg er forøvrig tidenes hormontroll og vil bare spise usunt og godis... Stikk i strid med hva jeg hadde planer om :P ush!! Kjefter som bare juling, helt plutselig... Haha...

Godt å høre at din venninne har blitt gravid nå da:-)

 

Æsj ja. Hadde håpet på å få fri fra mensen litt til, men neida. På en annen side greit at den kom, må jo ha mensen uansett så greit å slippe å vente på den også. Vil fort i gang igjen:-)

 

Hehe sånn er det med hormoner. De tar nesten litt over styringen, man får en helt ny personlighet;-) Haha. Greit å prøve å unngå så altfor mye sukker i rugetiden, hvis mulig. Derfor jeg tar det igjen nå, unngikk sukker som ruger så nå spiser jeg dobbelt opp

 

Var på butikken i stad, ble potetgull med dipp, smågodt og sukkertøy. Samt rusbrus, så her var det høyt inntak av sukker som trøst;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var jeg på nest siste dag med menopur , på lørdag setter jeg eggløsningssprøyten :-D

Gruer meg så mye! Gleder meg til det er overstått! Og håper virkelig at noen av eggene bli befruktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg på nest siste dag med menopur , på lørdag setter jeg eggløsningssprøyten :-D

Gruer meg så mye! Gleder meg til det er overstått! Og håper virkelig at noen av eggene bli befruktet.

 

Lykke til :) det går som regel bra!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt hjelp mottas med takk :) Når man skal finne ut terminen på babyverden.Så setter man jo den på unnfangelsen,men blir det på uttak eller innsett da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi! Det gikk bra idag og jeg er nå ruger av to egg :nigo: !

Ene var et veldig bra 4 delt egg, og det andre et 2-delt egg. 3dje egget hadde for mye fragmenter til at de hadde no tro på det. Legen hadde troa på at dette skulle gå bra  så da er det bare å krysse fingre og håpe på det beste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Vizzy! Det var et flott antall befruktede egg, dobbelt så mange som meg! Blir spennende, da blir vi rugere sammen igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt hjelp mottas med takk :) Når man skal finne ut terminen på babyverden.Så setter man jo den på unnfangelsen,men blir det på uttak eller innsett da?

Uttak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Opp vi blir rugere sammen igjen:-) når har du testdato? Er veldig fornøyd med resultatet. Det er det beste jeg har hatt. Av de 9 eggene jeg fikk ut var 2 umodene så 6 av 7 ble befruktet. God rate vil jeg si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Opp vi blir rugere sammen igjen:-) når har du testdato? Er veldig fornøyd med resultatet. Det er det beste jeg har hatt. Av de 9 eggene jeg fikk ut var 2 umodene så 6 av 7 ble befruktet. God rate vil jeg si.

Er det lov å si at jeg er misunnelig uten at jeg er et troll? Ender som regel med ett egg som kan settes inn., men sist gang var alle foliklene tomme. Har uttak imorgen så det blir spennende å se hva de finner og får ut. Masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Opp vi blir rugere sammen igjen:-) når har du testdato? Er veldig fornøyd med resultatet. Det er det beste jeg har hatt. Av de 9 eggene jeg fikk ut var 2 umodene så 6 av 7 ble befruktet. God rate vil jeg si.

Wow, det et jo helt fantastisk! Håper du får noen på frys nå! Veldig bra rating altså! Mine pleier ikke være så bra, og heller aldri noen på frys, men er fornøyd så lenge det dukker opp et bra firedelt egg :) det har det heldigvis alltid gjort. Hvor mange forsøk har du vært gjennom nå? Jeg er på mitt 4. Har testdato 4 april, men mulig jeg tester noen dager før, er jo 15 dager siden innsett og på riksen hadde de bare 12 dager! Får se hvordan "spiriten" er når det nærmer seg og om jeg tester før ;) tror jeg kommer til å teste rundt rg 12, men får se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woooowwww!!!! Borte fra forumet i en uke så er det så mye lesing man må igjennom. Måtte rett og slett bare skumme fort igjennom.

 

Nå ultralyd undersøkelse her imorgen. Får da vite om og når det blir uttak. Spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...