Gå til innhold

♥Mars snuppene♥


FruRikstadPfefferkorn

Anbefalte innlegg

"Skumletelefonen" er ferdig. I alt 5 egg ble befruktet. Da er det innsett først på mandag for min del. Krysser fingrene for at minst to blastoer overlever helgen!

 

Spennende i morgen, frurikstadpfefferkorn! Krysser fingrene for to :) :)

 

Gratulerer Krepsen79!! Ser lovende ut! Å tenk om det er to små! Håper på å følge etter :) :)

Litt flere å gå på du da :D Krysser fingre for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Så bra optimist78 og frurikstadpfefferkorn :) da blir det nok insett på begge to :) :) .

Frurikstadpfefferkorn - vet du hvorfor det bare ble 2 som ble befruktet? Jeg hadde også lav befruktningsrate, 3 av 7 men fikk ikke no svar på hvorfor.

Har ikke fått noe svar på det nei. Skal spørre masse imorgen. Merker jeg blir litt demotivert når så få egg av så mange blir befruktet. Men uansett så er det dobbelt så mange egg som i en normal syklus. Men det verste nå er at jeg er livredd for å få samme beskjed imorgen som forrige innsett dag. At egget ikke kan settes inn.
Ja det skjønner jeg, jeg blir også det, men så har det heldigvis vært et veldig bra egg som kan settes inn alle gangene. Krysser fingrene for deg for at begge deler fint og det blir innsett! Må være fært m å få avbrutt. 19 høres jo ut som litt overstimulering, kanskje du fikk litt for sor dose denne gang?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Så bra optimist78 og frurikstadpfefferkorn :) da blir det nok insett på begge to :) :) .

Frurikstadpfefferkorn - vet du hvorfor det bare ble 2 som ble befruktet? Jeg hadde også lav befruktningsrate, 3 av 7 men fikk ikke no svar på hvorfor.

Har ikke fått noe svar på det nei. Skal spørre masse imorgen. Merker jeg blir litt demotivert når så få egg av så mange blir befruktet. Men uansett så er det dobbelt så mange egg som i en normal syklus. Men det verste nå er at jeg er livredd for å få samme beskjed imorgen som forrige innsett dag. At egget ikke kan settes inn.
Ja det skjønner jeg, jeg blir også det, men så har det heldigvis vært et veldig bra egg som kan settes inn alle gangene. Krysser fingrene for deg for at begge deler fint og det blir innsett! Må være fært m å få avbrutt. 19 høres jo ut som litt overstimulering, kanskje du fikk litt for sor dose denne gang?

Ja tror nok jeg var litt overstimulert. Legene har hele veien sagt at de trenger kun 1 godt egg, så håper at disse 2 er de perfekte.

 

Vet ikke om jeg klarer å gå igjennom enda et avbrutt forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble frykten min en realitet. De 2 befruktede eggene var ikke optimale for innsett. Jeg er fullstendig knust og sitter nå å vurderer sterkt å avslutte det hele, selv om jeg har 2 forsøk igjen siden 2 har blitt avbrutt. 2 av 3 forsøk har blitt avbrutt. Jeg har ikke ord....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så forferdelig frurikstad :( føler med deg. Gi deg selv noen dager så skal du se at du finner mot igjen.

 

Jeg for min del testa tidlig idag, rugedag 11, negativ test og tror dere ikke det har kommet litt lyserosa greier også nå da? Fader altså, hvor mange ganger skal man være nødt til å gå gjennom dette helvete :(

 

Åh :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, så trist frurikstad. Vet hvor vondt det er å ikke ha noen egg å sette inn. :-( tar du forsøkene dine offentlig eller privat?

 

jeg er på rugedag 7 i dag. Har slitt med utrolig treg mage siden 2 rugedag. Har føltes som tarmene mine er fulle av sement.. Har hjulpet litt å drikke masse biola i går og i morges heldigvis. Ble litt engstelig en periode for at jeg skulle få skikkelig forstoppelse. Håper treg mage er et godt tegn ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, så trist frurikstad. Vet hvor vondt det er å ikke ha noen egg å sette inn. :-( tar du forsøkene dine offentlig eller privat?

 

jeg er på rugedag 7 i dag. Har slitt med utrolig treg mage siden 2 rugedag. Har føltes som tarmene mine er fulle av sement.. Har hjulpet litt å drikke masse biola i går og i morges heldigvis. Ble litt engstelig en periode for at jeg skulle få skikkelig forstoppelse. Håper treg mage er et godt tegn ;-)

treg mage er et godt tegn :D

Heier s\ inderlig på dere alle sammen!!

 

også så gode nyheter fra krepsen!!! Hurra :D

 

frurikstad: er det icsi eller vanlig ivf som blir utført hos dere? utrolig skuffende med avbrutte forsøøk... så har man liksom gått gjennom alt helt uten å i det hele tatt få en sjangse :(

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nei, så trist frurikstad. Vet hvor vondt det er å ikke ha noen egg å sette inn. :-( tar du forsøkene dine offentlig eller privat?

jeg er på rugedag 7 i dag. Har slitt med utrolig treg mage siden 2 rugedag. Har føltes som tarmene mine er fulle av sement.. Har hjulpet litt å drikke masse biola i går og i morges heldigvis. Ble litt engstelig en periode for at jeg skulle få skikkelig forstoppelse. Håper treg mage er et godt tegn ;-)

 

treg mage er et godt tegn :D

 

Heier s\ inderlig på dere alle sammen!!

 

også så gode nyheter fra krepsen!!! Hurra :D

 

frurikstad: er det icsi eller vanlig ivf som blir utført hos dere? utrolig skuffende med avbrutte forsøøk... så har man liksom gått gjennom alt helt uten å i det hele tatt få en sjangse :(

 

Hvordan går det med graviditeten Tante Esel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så trist frurikstadpfefferkorn :( :( føler med deg og skjønner du føler deg helt motløs nå, men så lenge legene tror det er mulig så er det dét! Vet de om det er dine egg eller spermen som kan være årsak ellers så har jeg hørt at veldig mange egg som modnes kan gå ut over kvaliteten. Så kanskje det bare trengs litt justering i doseringen! Håper du greier å se fremover snart og at det blir full klaff neste forsøk!

 

Mam&mam - i know, føler på det samme, hvor mange ganger må man gjennom det helvete her , lei av å være ulykkelig og være i denne gropa her. Men jeg regner med at vi skal være ute av den iløpet av 2014, forsøker å se på året som en helhet og at iløpet av året så skal det magiske skje :D <3 . Men jeg vet, vanskelig å greie å se positivt å få nytt håp når man står der m negativ test i hånden og tante rød på vei.. Men det blir bedre ihvrf . :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære frurikstadpfefferkorn, det finnes faktisk ikke ord.. Min dypeste medfølelse.. Ta helgen til hjelp og vær gode mot hverandre. Kanskje en impulstur på hotell?! Et glass sjampis eller tre?

 

Mam&mam: satser på at det er for tidlig for test. Når er blodprøve? Krysser fingrene.

 

Opp, lykke til i rugeinnspurten. Terror...!

 

Og god fredag til dere andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble frykten min en realitet. De 2 befruktede eggene var ikke optimale for innsett. Jeg er fullstendig knust og sitter nå å vurderer sterkt å avslutte det hele, selv om jeg har 2 forsøk igjen siden 2 har blitt avbrutt. 2 av 3 forsøk har blitt avbrutt. Jeg har ikke ord....

 

Så trist FruRikstad. Forstår deg så godt og håper dere har mulighet til å koble ut litt i helgen.

<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så trist frurikstadpfefferkorn :( :( føler med deg og skjønner du føler deg helt motløs nå, men så lenge legene tror det er mulig så er det dét! Vet de om det er dine egg eller spermen som kan være årsak ellers så har jeg hørt at veldig mange egg som modnes kan gå ut over kvaliteten. Så kanskje det bare trengs litt justering i doseringen! Håper du greier å se fremover snart og at det blir full klaff neste forsøk!

 

Mam&mam - i know, føler på det samme, hvor mange ganger må man gjennom det helvete her , lei av å være ulykkelig og være i denne gropa her. Men jeg regner med at vi skal være ute av den iløpet av 2014, forsøker å se på året som en helhet og at iløpet av året så skal det magiske skje :D <3 . Men jeg vet, vanskelig å greie å se positivt å få nytt håp når man står der m negativ test i hånden og tante rød på vei.. Men det blir bedre ihvrf . :)

Hei OPP!

Vi har samme testdato! Har du tisset på pinne??

KLarer ikke vente. skal tisse imorgen, på rugedag 7. jeg vet det er dumt, men  jeg klarer ikke styre med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halois :) niks, lever i håpet enda, men har tenkt å test epå rg 12 - på tirsdag, da tror jeg den bør vise riktig! Orker ikke flere negative tester enn nødvendig ;) ! Rg 7 er jo veeeeeldig tidlig å teste da, så da må du ikke bli lei deg om det ikke kommer to streker :) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

 

Hvordan går det med graviditeten Tante Esel?

 

  

Sitter her med stor mage :D er kommet helt til uke 26!! bare 2 uker til jeg er i tredjetrimester!! Helt uvirkelig! <3 inne i magehuset ligger det ei lita jente... og hun sparker hele tiden :) Mamman har nesten ikke rukket å være engstelig :D :D Tida flyr! Og jeg kan absolutt ikke forstå hvordan jeg kunne få være så uendelig heldig! Tenk at vi klarte det selv etter 5år med prøving, og flere runder i IVF prosessen...

 

Har vært sykemeldt hele svangerskapet. For denne lille snuppa har ikke vært grei :P hehe har spydd meg gjennom både første og andre trimester, og har stadig migrene. Men det gjør ikke noe, så lenge leieboeren har det fint inni her!!! men litt urettferdig at ikke jeg kunne få et smerterfritt svangserskap etter så laaang venting :P

så sender dere masse babystøv :) Og lykkeønskninger!! håper dere alle får oppleve den magiske følelsen det er å være gravid, selv om det ikke bare er en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er utrolig støttende :) Tusen takk!

 

Denne runden var første runden med ICSI og nye medisiner.

 

1. Forsøk: Gikk på Synarela, Menopur, Ovitrelle og Lutinus. IVF, 16 egg ut, 8 kunne befruktes, 4 lot seg befrukte og 1 kunne settes inn.

2. Forsøk: Gikk på samme som 1.forsøk. IVF, 7 egg ut, 4 kunne befruktes, 1 lot seg befrukte, var 8 delt på dag 2, avbrutt forsøk.

3. Forsøk: Gikk på Synarela, Gonal-F, Ovitrelle og Lutinus. ICSI, 19 egg ut, 10 kunne befruktes, 2 lot seg befrukte, begge eggene viste "celle feil", avbrutt forsøk.

 

Forsøkene har vært offentlige. Ullevål Sykehus.

 

Champagnen er lagt til kjøling og ikveld skal jeg faktisk drukne frustrasjonen for en gangs skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer tante_Esel og takk skal du ha. Vi måtte ned til Tyskland, men da gikk det på første forsøk gitt :P Samme sted som svigerinnen min også fikk full klaff på første forsøk.

 

Ånei, frurikstadpfefferkorn, så urettferdig. Gjør akkurat det du sier og drukn frustrasjon og sorg slik at du er klar til neste forsøk snart. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optimist, har testdag på mandag egentlig... Men har starta på spottingen så regner egentlig med det går til h. Starta sånn sist også, verdens minste håp er jo at det ikke blir en skikkelig blødning. Men må nok vente til i morgen for den kommer skikkelig i gang. Klinikken var ikke fult så negativ og mente det kunne være embryoet som hadde gnagd over en blodåre, men vet ikke helt om jeg klarer å tro på det da...

Jeg går på skikkelig støttebehandling så skal ikke være noe svikt der i gården i følge dem.

 

Frurikstad, det må føles skikkelig håpløst når det skjer flere ganger at dere ikke får satt inn. Men jeg tror vi bare må holde motet oppe og prøve igjen gitt...

Vi har to på frys, så vi vil nok prøve å sette inn begge om de overlever når den tid kommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er utrolig støttende :) Tusen takk!

Denne runden var første runden med ICSI og nye medisiner.

1. Forsøk: Gikk på Synarela, Menopur, Ovitrelle og Lutinus. IVF, 16 egg ut, 8 kunne befruktes, 4 lot seg befrukte og 1 kunne settes inn.

2. Forsøk: Gikk på samme som 1.forsøk. IVF, 7 egg ut, 4 kunne befruktes, 1 lot seg befrukte, var 8 delt på dag 2, avbrutt forsøk.

3. Forsøk: Gikk på Synarela, Gonal-F, Ovitrelle og Lutinus. ICSI, 19 egg ut, 10 kunne befruktes, 2 lot seg befrukte, begge eggene viste "celle feil", avbrutt forsøk.

Forsøkene har vært offentlige. Ullevål Sykehus.

Champagnen er lagt til kjøling og ikveld skal jeg faktisk drukne frustrasjonen for en gangs skyld.

Plei deg selv godt. Det trenger du. Jeg vil anbefale å vurdere å gå privat hvis du ønsker å fortsette med forsøk. Jeg brukte mine 3 forsøk på Ullevål og har nå gått privat. Jeg har fått masse tilbakemeldinger fra klinikken hva som burde vært gjordt. Jeg har nå fått mye bedre kvalitet på eggene mine. Hadde mye fragmenteringer på mine egg på Ullevål. Du bør værtfall vurdere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer!

Slenger meg på denne tråden her i håp om å kunne bidra med litt støtte, og i håp om å få litt støtte...

Jeg er helt ny i denne sammenheng, og lurer på... ja, det meste...

Jeg er på mitt første forsøk på Riksen etter over to år som prøver.

Vi har funnet ut at samboeren min har elendig sædkvalitet, og skulle derfor få ICSI- behandling.

Vi var på Riksen og høstet 7 egg om tirsdagen, og da jeg tok den nervepirrende telefonen dagen etter var det bare ett egg som var befruktet. De fortalte da at de hadde benyttet IVF. Ble veldig sint og skuffet over at de valgte IVF og ikke ICSI som var planen.

Heldigvis klarte egget seg frem til innsetning, men jeg har ikke akkurat go'følelsen siden egget ikke hadde noen konkurranse.

Har flere her opplevd å bli fullstendig overkjørt på Riksen?

Og en ting til, når slutter det å stikke i eggstokkene? Tre dager siden egguthenting i dag....

Ønsker dere alle lykke til med spraying/stikking/ruging/testing!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fiona: lykke til med forsøket :)

Jeg var på riksen alle de 3 offentlige forsøkene. de hørte lite på meg, men tenker det er rart de gjør ivf når icsi er bestemt... da har dere vel også i utgangspunktet hatt lenger ventetid, enn om dere skulle gått rett på ivf?
men det er de som har holdt på med dette en stund, så de gjør nok vurderinger ut i fra sin egen erfaring, og det aller første forsøket blir ofte litt prøvende, fordi de prøver å bli kjent med kroppen din og hvordan den reagerer på medisiner og evt befrutningsrater.... du var jo i hvert fall heldig som fikk et egg inn i livmora da :D kan godt være at det er gullegget allerede :D hos meg har stikking i eggstokkene gått over etter 4-5 dager...

 

frurikstad: vil også anbefale deg å gå videre privat. De forstår kroppen på en annen måte føler jeg... og er ofte mer villig til å prøve ut nye saker og medisiner :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere, ikke fått skikkelig blødning enda, kun brunlig spotting og svaak skyggestrek på cb idag, kan det være at det ikke er tr som har kommet likevel?? Har null menssmerter og føler meg som vanlig (hormonell) i kroppen....

 

Hvilke tester er best??? Må jo ta ny på søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mam&mam:  :duskedame:  :duskedame:  :duskedame: Kan være følsomme slimhinner fra progesteronet som gjør det. Må jo opp der med medisin hver dag :wink: Hvilken test som er best vet jeg ikke. Har brukt både CB og billig strimler. Billig strimlene slo ut allerede på rg 7 for meg mens CB først slo ut tre dager senere. Hos andre har jeg sett motsatt resultat. Lykke til imorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått lest meg opp på trådene her inne etter en pause fra forumet:))

 

mam&mam: strek er strek :fnise: GRATTIS :bolledeig:  :nigo:  :strix:

 

gratulerer til Tante_Esel og  Krepsen79  :strix:

 

Ønsker alle dere andre lykke til med både ruging og testing :klem1:

 

Starter selv med medisiner når mensen kommer i April og da er vi i full gang igjen.

Har nå fått svar på alle prøvene mine som viser at alt er normalt og at jeg har en amh på 36. Så ganske fruktbar til og være strax 39år :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere, ikke fått skikkelig blødning enda, kun brunlig spotting og svaak skyggestrek på cb idag, kan det være at det ikke er tr som har kommet likevel?? Har null menssmerter og føler meg som vanlig (hormonell) i kroppen....

 

Hvilke tester er best??? Må jo ta ny på søndag!

whoooohooooo!!! Helt fantastisk!! Dette var gode nyheter mam&mam! Strek er strek :) krysser alt for at streke blir tydeligere de neste dagene :) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, man blir da gal av mindre!! Men tror ikke på noe før blodprøven er tatt. Skal kjøpe en cb digital idag og teste igjen i morgen... Men wæææ om det er positivt.

 

Hvordan går det med deg opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...