Gå til innhold

IKM uke 3


Krumelur

Anbefalte innlegg

Hun ble gravid enten den perioden eller den etterpå, husker ikke helt..

 

Jeg sykemeldte meg også en uke fra EL for et år siden.. Hadde ikke truffet nåværende samboer så prøvde meg alene på søskenforsøk i Danmark (guttungen ble unnfanget på første forsøk på CFC så hadde spart opp penger å gjennomførte to forsøk) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har visst glemt å sette meg inn på listen deres.


 


(11/1: Prøvestadiet)


 


Mandag 13/1


Kosti


Girasol


 


Tirsdag 14/1


Mrs Meg


Metzie


 


Onsdag 15/1


EM86


 


Torsdag 16/1


Lohne


2 gull og et gull til?


 


Fredag 17/1


Sokkedyret


Krumelur


Kjøttmeis


 


Lørdag 18/1


Mia & Gullgutten


Mrs Impatient


Peachpie


 


Søndag 19/1


Mamsen vil ha nr2


 


Gravide


 


 


TR har kommet


Lenke til kommentar
Del på andre sider

(11/1: Prøvestadiet)


 


Mandag 13/1


Kosti


Girasol


 


Tirsdag 14/1


Mrs Meg


Metzie


 


Onsdag 15/1


EM86


 


Torsdag 16/1


Lohne


2 gull og et gull til?


Mamsen vil ha nr2!


 


Fredag 17/1


Sokkedyret


Krumelur


Kjøttmeis


 


Lørdag 18/1


Mia & Gullgutten


Mrs Impatient


Peachpie


 


Søndag 19/1


 


 


Gravide


 


 


TR har kommet


 


 


 


Måtte oppdatere siden syklusen min ble kortere enn forventet :)


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke til å sykemeldt meg nei. Har akkurat begynt i jobben og har mye å gjøre så det kunne jeg aldri gjort.

 

Men nå har jeg pokker meg fått en UVI også!! Faen altså. Håper ikke det ødelegger noe for en eventuell spire...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke tenke meg at en vanlig, ukomplisert UVI har noe å si - men for all del, det er j****! Har heldigvis ikke hatt det på drøyt fem år nå. (Bank i bordet.) God bedring! Noen ganger kan det gå over av seg selv hvis du får drukket (og dermed tisset) nok, men min erfaring er at ett døgn er den magiske grensen. Har det ikke gått over da må det antibiotika til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pleid å gå til legen med en gang. Men så tisser jeg blod og får feber så da føler jeg ikke at jeg kan vente... Har litt lyst til å snakke med et familiemedlem som er lege for å kanskje få antibiotika nå i kveld. Men vil ikke si noe om at vi prøver og det tenker jeg en burde si. Ville sagt det til fastlegen liksom... Er vel best å vente til i morgen tidlig og så gå til fastlegen. Men det gjør så VONDT!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har pleid å gå til legen med en gang. Men så tisser jeg blod og får feber så da føler jeg ikke at jeg kan vente... Har litt lyst til å snakke med et familiemedlem som er lege for å kanskje få antibiotika nå i kveld. Men vil ikke si noe om at vi prøver og det tenker jeg en burde si. Ville sagt det til fastlegen liksom... Er vel best å vente til i morgen tidlig og så gå til fastlegen. Men det gjør så VONDT!!!!

Jeg hadde det tidlig i sist svangerskap, sa til legevakten da at jeg kanskje var gravid og da fikk jeg en antibiotika som gravide kan ta. Du burde informere om at dere prøver, heller det enn å eventuelt få en antibiotika som kunne ha skadet fosteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, herregud Sokkedyret, er det så ille går du selvsagt til legen med en gang. Og har du mulighet til å få antibiotika allerede nå, så kjør på, sier jeg. At du prøver å bli gravid er fullstendig irrelevant, at det er vondt er da vel grunn god nok!

 

Blæ, ser det ble et klønete svar. Mente at Selexid (som oftest er førstevalg ved UVI) skal være greit å bruke ved eventuell graviditet, så det bør ikke være nødvendig å opplyse om det. Og får du resept på noe annet får du bare bite det i deg og vente til du får gått til fastlegen i morgen, det skader i hvert fall ikke å prøve!

Endret av Kjøttmeis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke krise å fortelle at vi prøver og få en "gravidvennlig" antibiotika i kveld da... Må tenke litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo be spesifikt om Selexid uten å nevne grunnen, tror neppe legevennen vil stusse over det, det er som sagt et veldig vanlig UVI-middel. Her er link til pakningsvedlegget, hvis du vil se det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt UVI mange ganger og har fått selexid hver gang. Hadde også UVI når jeg var gravid nå i høst, fikk også selexid også. Så spør du etter medisin i kveld vil du mest sannsynlig få selexid!! Masse god bedring!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endte opp med å bare spørre om antibiotika og håpe at jeg får selexid. Hvis ikke går jeg bare til fastlegen i morgen tidlig og får det der. Håper virkelig jeg får selexid for jeg vil bli ferdig!! Dette er jo helt jævlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Au au au!!! UVI er ikke noe moro nei. Hvis jeg kjenner antydning til noe sånt styrter jeg en liter tranebærjus og  tror jeg har klart å stoppe det da. Har hatt det skikkelig 2 ganger. God bedring på den Sokkedyret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg på sykehuset å venter på å få tatt blodprøver til utredning.. Liker ikke å ta blodprøver, blir kvalm og svimmel, i tillegg er jeg fastende.. Så detta blir gøy... Men må til da. Er veldig spent på om d klaffet denne pp. Har litt følelsen av d, men tørr ikke håpe for mye. Fallhøyden blir så stor..

Lykke til med blodprøvene, godt å få sånt overstått hvertfall :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å få litt murringer nå.. Hvordan kjennes festesmerter ut da? Noen som har opplevd det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også på hvordan det føles, men så har jeg ikke så mye mens smerter fra før. Noen ganger føler jeg det sikkelig i korsryggen, ellers er det lite

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått antibiotika som er trygg for gravide. Alt ordnet seg :-) Da får jeg se hvordan formen er i morgen. Håper det går fort over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg ble gravid med sønnen min stakk det litt på ene siden noen dager etter el. Det synes jeg det har gjort må og. Men egentlig på begge sider nå da. Har besøk av søsteren min nå, med et lite nurk på en mnd. Sååå søt atte:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring Sokkedyret! Kan jo bli litt mye gnukking når man humper så intensivt, er kanskje derfor?;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må visst legge link til bildesiden for å få det opp her. 

Men jeg klikket inn på galleriet ditt på profilen, og kaaaanskje en antydning til skyggestrek på den nederste? spennende!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...