Gå til innhold

IKM uke 3


Krumelur

Anbefalte innlegg

EL testene fra billigtester, di tisset jeg bare på, selv om det sto at jeg skulle tisse i glass først, men orket ikke d. Fikk positivt utslag lell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

EL testene fra billigtester, di tisset jeg bare på, selv om det sto at jeg skulle tisse i glass først, men orket ikke d. Fikk positivt utslag lell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en deilig drøm inatt :) Drømte at vi skulle ut og fly, og da måtte vi ta diverse helsesjekker først.. Blodprøve, tisseprøve osv. Jeg var så utrolig trøtt hele tiden når vi var der og da sa den kvinnelige sikkerhetsvakten at "det er ikke rart, du er jo gravid!" Så viste hun meg en positiv graviditetstest :)

Våknet med et stort smil rundt munnen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med her jeg også.. Er på 2 pp og venter IKM 14 Jan. Hadde EL i romjula, så sitter nå og håper den satt denne gangen!

 

Kjenner meg hvertfall igjen i alt dere andre skriver, lei av pliktsex og den uendelige søken etter symptomer! Det skal bli godt å bli ferdig med denne prøvingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel litt tidlig enda ja Mrs meg!! Men skjønner godt at du har lyst!!

Godt å lese om at dere andre også synes at d er litt kipt med alle de rundt som blir gravid! Godt å høre at jeg ikke er alene! Vi har og mange rundt oss, både som har blitt gravid tilfeldig og som har slitt lenge med å få d til. Blir jo så utrolig glad på deres vegne, og skulle så gjerne ønske at en var i samme situasjon selv.. Så da bli d så sårt.. Nå prøver jeg bare å tenke positivt og slappe litt av, ikke lett men tror kroppen har godt av å slappe av litt :)

Håper virkelig at d ordner seg for oss alle sammen fort!! Dere er en herlig gjeng!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg kan 100% slå fast at jeg hadde EL 2 januar, 11 dager etter 1 dag i siste mens. Ifølge babyverden sin el kalkulator(som jeg alltid har fulgt og som alltid har stemt) så skulle jeg hatt EL idag, men tok en test nå nettopp og den er kjempe svak.

Fikk min første mens nøyaktig 28 dager etter SA, altså vanlig syklus, men er det vanlig at syklusen kan bli forlenget/forkortet etter dette?

Og er det slik at du ALLTID får mens 14 dager etter EL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det stemmer med at man får mens 14 dager etter EL så skal jeg ha den rundt 11-14 januar. Ikke lenge til da. Har prøvd forskjellige kalkulatorer å di sier samtlige at jeg hadde EL mellom 27-29 desember. Men tok en EL test (strimmel fra billigtester) forrige helg, husker ikke eksakt dag, men da fikk jeg positivt utslag, så nå er jeg ikke helt sikker, så venter bare og ser om TR kommer. Men går det ant å ha EL to ganger i samme syklus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det stemmer med at man får mens 14 dager etter EL så skal jeg ha den rundt 11-14 januar. Ikke lenge til da. Har prøvd forskjellige kalkulatorer å di sier samtlige at jeg hadde EL mellom 27-29 desember. Men tok en EL test (strimmel fra billigtester) forrige helg, husker ikke eksakt dag, men da fikk jeg positivt utslag, så nå er jeg ikke helt sikker, så venter bare og ser om TR kommer. Men går det ant å ha EL to ganger i samme syklus?

Hmmm er ikke til å bli klok på dette nei. Jeg og lurer på det med 2 eggløsninger, men husker det var noen som skrev at kanskje egget ikke slapp første gangen, og så prøvde det igjen noen dager etterpå. Så derfor fikk de positivt utslag på el testen 2 ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble jo noen dager da om det stemmer, nesten en uke etter da. Får ikke det til å stemme helt. Har vert litt småkvalm noen morgener nå, men tør ikke håpe. Har vert omgangssyke her jeg bor, så kan være det jeg har kjent på også:/ hvem vet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det stemmer med at man får mens 14 dager etter EL så skal jeg ha den rundt 11-14 januar. Ikke lenge til da. Har prøvd forskjellige kalkulatorer å di sier samtlige at jeg hadde EL mellom 27-29 desember. Men tok en EL test (strimmel fra billigtester) forrige helg, husker ikke eksakt dag, men da fikk jeg positivt utslag, så nå er jeg ikke helt sikker, så venter bare og ser om TR kommer. Men går det ant å ha EL to ganger i samme syklus?

Bare snoker litt fra uke 4. :P Lutealfasen er absolutt ikke 14 dager hos alle, min er for eksempel ca 12 dager. Men hvis du først finner ut hvor lang din lutealfase er, kan du regne med at den vil være ganske konstant, i hvert fall.

Anbefaler temping i tillegg til EL-tester hvis du er usikker, temping er den sikreste måten å se at EL faktisk har funnet sted! Tester vil, som nevnt over her, også kunne bli positive selv om egget faktisk ikke slipper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tester ikke temperatur, men har lest litt om det. Det bør gjøres med et termometer med 2 desimaler (har sett de selger det på billigetester.no), og skal måles om morgenen før man står opp. Kan gjøres i munnen, i skjeden eller bak. På fertility-friend.com finnes skjemaer man kan skrive det inn i. Temperaturen er lavest fram til EL, og når EL har vært så stiger den litt. Hvis man ikke er gravid går den ned igjen når TR kommer. Hvis man er gravid forblir den høy eller stiger enda høyere. Så det er ikke en metode for å vite når EL kommer til å skje, men for å se at den faktisk har skjedd. Syns det hørtes litt stress ut, men du finner mye på google :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har alltid mensen 14 dager etter el. Men forrige periode var el to dager senere, og da fikk jeg mensen etter 12 dager, men fortsatt 28 dager etter forrige mens. Denne gangen kom el på dag 13. Kanskje det har krølla seg litt etter exu, vet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, tror ikke jeg orker å drive med all denne testingen av temperatur osv. Det får skje når det skjer tenker jeg, men ønske jo at det blir ganske snart selvsagt. Men det hjelper i hvertfall ikke å stresse med å bli gravid, for da går det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke se at vi har laget noen IKM-liste i denne gruppa, så jeg begynner med de jeg fant mens jeg skumma gjennom alle kommentarene.  

 

(11/1: Prøvestadiet)

 

Mandag 13/1

Kosti

Girasol

 

Tirsdag 14/1

Mrs Meg

Metzie

 

Onsdag 15/1

EM86

 

Torsdag 16/1

Lohne

2 gull og et gull til?

 

Fredag 17/1

Sokkedyret

 

Lørdag 18/1

Mia & Gullgutten

Mrs Impatient

Peachpie

 

Søndag 19/1

Mamsen vil ha nr2

 

Gravide

 

 

TR har kommet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så nettop at det står på bruksanvisningen på EL-testene at urinen skal være romtemperert. Jeg har bare testet rett etter jeg har tatt urinprøven. Venter dere litt så den blir romtemperert? Fortsatt bare negative tester men lurte på om det kan være grunnen...?

Tror nok det bare betyr at den ikke skal være kjøleskapskald!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

(11/1: Prøvestadiet)

 

Mandag 13/1

Kosti

Girasol

 

Tirsdag 14/1

Mrs Meg

Metzie

 

Onsdag 15/1

EM86

 

Torsdag 16/1

Lohne

2 gull og et gull til?

 

Fredag 17/1

Sokkedyret

Krumelur

 

Lørdag 18/1

Mia & Gullgutten

Mrs Impatient

Peachpie

 

Søndag 19/1

Mamsen vil ha nr2

 

Gravide

 

 

TR har kommet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke når jeg er og gidder ikke forholde meg til noen dato. Jeg bare fortsetter og har sex og ser hva som skjer. Har ikke fått mensen til mannens bursdag i slutten av uke 4 så tester jeg da. Håper på å kunne gi han verdens beste bursdagsgave. Men mensen kommer vel etterhvert denne måneden også... :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så frustrert nå! Vært ute med venninner i går, og en av de er gravid. Vi begynte å prøve samtidig. Hun nærmer seg fødsel og vi prøver enda. Blir jo så mye gravid og babysnakk når vi møtes. Jeg blir så lei meg for jeg skulle jo også være med og være gravid. Åå! Blir helt utslitt av å være med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...