Gå til innhold

AUGUST 2014 baby


Gjest Mon23

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sendte du selv med søknaden på nett? Trenger vi ikke å ha fått det bekreftet av legen? Eller helsekort? Tenkte høre med legen i morgen om han kan fikse. Jeg vil ha Ullevål på første fordi jeg vil på barselhotell med mannen, hater å sove alene.. Og så vil jeg ha riks på andre. Tredjevalget blir vel ahus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte du selv med søknaden på nett? Trenger vi ikke å ha fått det bekreftet av legen? Eller helsekort? Tenkte høre med legen i morgen om han kan fikse. Jeg vil ha Ullevål på første fordi jeg vil på barselhotell med mannen, hater å sove alene.. Og så vil jeg ha riks på andre. Tredjevalget blir vel ahus?

Jeg søkte ABC, så sendte bare en Mail. Til Ullevål kan du laste ned søknadsskjema på nett og ettersende bekreftelse/kopi av helsekort når den tid kommer. Ullevål er kjempefint, barselhotellet er det samme som ABC bruker :) Der jeg var på UL og overtidskontroller sist :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har søkt og fått plass på Rikshospitalet, hadde Ullevål på andre og Bærum på tredje... Fødte på Riksen sist og var veldig fornøyd, lille krøllen vår lå en uke på intensiv etter fødsel og da var det godt å vite at landets beste barneleger jobbet med han. Du trenger ingenting fra legen din, bare å søke med skjema som ligger på nett, fikk svar etter fem dager!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jenter :D
så moro og se mange med August spirer i magen. her er imidlertidig termin 14. August. og dette er nr to til tross for mine bare 21 år. :) ikke planlagt denne gangen heller, men så velkommen er det. :) har en datter på bare 14 mnd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da va siste hcg - prøve tatt, og nå er det bare å vente til fredag.. føler at denne ventetiden er værre enn ventetiden før TR ;p
Håper på det beste, med tanke på at jeg ikke har blødd noe siden igår kveld/ettermiddag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veldig trua på at det går bra jeg, siden du ikke har blødd noe mer! turte legen å si noe? Men vil hcg to dager på rad vise stigning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veldig trua på at det går bra jeg, siden du ikke har blødd noe mer! turte legen å si noe? Men vil hcg to dager på rad vise stigning?

Jeg vet ikke... Jeg syns det var rart, men legen sier at hvis jeg holder på å miste så vil hcg gå nedover hver dag.. så er vel det han er ute etter å se..

Legen var dansk, og hadde dette vært i danmark så hadde jeg blitt sendt inn te gyn undersøkelse.. Men han måtte følge reglene som var her i Norge, så han snakket med vakthaver ved gyn sentre, og fikk beskjed om å måle hcg igår og idag ;p 

Så får vente å se på fredagen :) Men krysser alt jeg har for at dette går fint.. har knekk sammen en gang idag allerede så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke så mye man kan gjøre uansett, så forsøk å tenke positivt. Er jo mange som har blødninger tidlig i svangerskapet!

Nei det vet jeg veldig godt. Men er uansett trist hvis det skulle gå feile veien, er faktisk noe man har ønsket seg høyt og lenge. Og er derfor litt vanskelig å tenke positivt når man sitter i det..

Og når man er førstegangs gravid så er man kanskje litt mer følsom og usikker, det er i allefall jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente ikke å si at det ikke er trist og vondt å oppleve noe sånt, prøvde bare å si at det er mange mammaer der ute som har opplevd dette, hvor det har gått bra. Var ikke meningen å bagatellisere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mon23 håper det går bra med deg. Jeg har aldri opplevd noe sånt, så jeg vet ikke hvordan du har det, men kan tenke meg du sitter å tenker på dette hele tiden. Jeg tenker på deg og håper det går bra med spiren og deg <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper det går bra med spiren i magen Mon23! Off, tror nok jeg hadde vært fryktelig lei meg i en sån situasjon selv, men om det er en trøst så har jeg en følelse på at alt er bra med den lille. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som svimler helt av når de reiser seg eller går litt fort?

Må virkelig anstrenge meg på jobben om å ikke gjøre noe brått...blir svimmel fort! Kvalmen har i tillegg gjort sin ankomst idag og om det blir mer intens så blir det vanskelig å konsentrere seg om jobben. Er i fullt jobb for tiden og syns egentlig det er bedre å være på jobb enn å være hjemme og bli konstant påminnet om kvalmen. Snart er det juleferie og jeg håper jeg ikke blir altfor dårlig før det :-) Satser på trening og å gå hjem etter jobb vil gjøre at kvalmen ikke blir så intens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde endel murringer de første ukene, har gitt seg nå! Men kvalmen, den har virkelig meldt sin ankomst! Synes også dagen går fortere på jobb, men kjipt hvis jeg spyr på pasientene...når det kommer til trening blir det dårlig med det, svømmer litt innimellom, deilig!!

Er det murringene som er grunnen til sykemelding craecrae?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi, nå sendte jeg visst søknad om fødeplass, så nå får jeg bare håpe at dette går veien Hvor søker dere andre Oslojenter dere inn?

Jeg fikk fødeplass på Riksen igår, søkte for en uke siden. Vet det er tidlig men august mnd pleier å være populær mnd å føde :-). Fødte på Ullevål sist gang og har bare super erfaring derfra men denne gangen har valget falt på Riksen da jeg har oppfølging der etter habituell abort.

ABC er å anbefale, rakk ikke badekar sist, da han hadde det travelt og jeg hadde ikke noe imot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ah, fødeplass. Dere stresser meg jenter:) 

Tok en ny digitaltest i stad som viste 2-3uker (altså hcg stiger) så da må jeg vel bare innse at jeg må begynne å leve som gravid og begynne å planlegge fremover litt. 

 

Murringer i bøtter og spann her. Oppblåst. Super-woman luktesans, og kjenner det i bekkenet på slutten av dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da va siste hcg - prøve tatt, og nå er det bare å vente til fredag.. føler at denne ventetiden er værre enn ventetiden før TR ;p

Håper på det beste, med tanke på at jeg ikke har blødd noe siden igår kveld/ettermiddag :)

Ønsker deg lykke til! Hvis det er din første graviditet så kan det hende at kroppen, som er vant til å menstruerere en viss tid hver mnd, bare har ikke helt skjønt at den er gravid. Et hormonelt kræsj kan man si :-)

Kan ikke lege henvise deg til UL, du får svaret med en gang, ventetiden er enorm påkjenning psykisk. Det er nesten som om man holder pust.

Masse lykke til, det går helt sikkert bra skal du se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde endel murringer de første ukene, har gitt seg nå! Men kvalmen, den har virkelig meldt sin ankomst! Synes også dagen går fortere på jobb, men kjipt hvis jeg spyr på pasientene...når det kommer til trening blir det dårlig med det, svømmer litt innimellom, deilig!!

Er det murringene som er grunnen til sykemelding craecrae?

Her er det sykemelding pga for mye stress på jobb!. jobber i barnehage, på en avdeling med 19 5åringer!! Å vært mye fravær på andre ansatte i det siste, å har dessverre blitt litt for mye.. kommer hjem med kramper fra leggen og opp i lårene.. trenger ikke det akkuratt nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Murringene her har tatt seg opp både i går og idag. Er der egentlig konstant, mest vondt i korsryggen.. Selv er jeg treningsnarkoman og liker å trene hver dag. Så håper å kunne fortsette med det lenge :P Også spiller jeg håndball.. Merker jeg prøver å holde meg på bena litt mer enn vanlig, hehe.. Tror ikke det blir noe særlig mer etter jul av det dessverre! Får holde meg til møllen og styrke :D Gruer meg litt til å dra til legen i morgen, lagd meg den listen med spørsmål.. Haha! Han kommer til å le av meg!

 

En liten klem sendes til deg igjen mon23! Synes det er dårlig gjort at du må vente helt til fredag på svar! *dummelege*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hadde endel murringer de første ukene, har gitt seg nå! Men kvalmen, den har virkelig meldt sin ankomst! Synes også dagen går fortere på jobb, men kjipt hvis jeg spyr på pasientene...når det kommer til trening blir det dårlig med det, svømmer litt innimellom, deilig!!

Er det murringene som er grunnen til sykemelding craecrae?

 

Her er det sykemelding pga for mye stress på jobb!. jobber i barnehage, på en avdeling med 19 5åringer!! Å vært mye fravær på andre ansatte i det siste, å har dessverre blitt litt for mye.. kommer hjem med kramper fra leggen og opp i lårene.. trenger ikke det akkuratt nå!

 

Det skjønner jeg godt! Bare lurte på om legen trodde murringene var no farli:) ekstremt mye å gjøre hos oss også, alle skal tydeligvis opereres før jul!! Blir nok litt sykemelding her også, håper det holder med 40%, men hvis kvalmen fortsetter som i dag kan det bli tøft det også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bra Mon123! Krysser fingrene.

I dag er jeg 7 uker på vei! Fortsatt ikke gått opp for meg. Føler meg liksom ikke veldig gravid heller. Annet enn små svake stikkinger innimellom, og av og til en brennemde følelse på venstre side.

Og det høres sikkert veldig dumt ut.. men skulle så gjerne hatt noen av symptomene deres! :( Tenker at alt ikke er som det skal være, når jeg nesten ikke har sympromer og samtidig spotter litt fra tid til annen :(

Spesielt det å være følsom for lukt, for det er jeg i utgangspunktet. Så tenkte liksom at det sikkert er noe av det første jeg kommer til å merke.. men neida. :(

 

Er det helt dust å etterlyse symptomer?! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bra Mon123! Krysser fingrene.

I dag er jeg 7 uker på vei! Fortsatt ikke gått opp for meg. Føler meg liksom ikke veldig gravid heller. Annet enn små svake stikkinger innimellom, og av og til en brennemde følelse på venstre side.

Og det høres sikkert veldig dumt ut.. men skulle så gjerne hatt noen av symptomene deres! :( Tenker at alt ikke er som det skal være, når jeg nesten ikke har sympromer og samtidig spotter litt fra tid til annen :(

Spesielt det å være følsom for lukt, for det er jeg i utgangspunktet. Så tenkte liksom at det sikkert er noe av det første jeg kommer til å merke.. men neida. :(

 

Er det helt dust å etterlyse symptomer?! ;)

Det kommer tidsnok ;) Kvalme er ikke noe å trakte etter nei :P Har ingenting annet enn at jeg kjenner en kontant murring i livmor, litt ømme pupper og dårligere prestasjon på trening. Vi får bare være glade for det og håpe vi holder toppformen ut svangerskapet! Er jo ikke akkurat festlig å gå rundt hjemme og tråkke heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...