Gå til innhold

AUGUST 2014 baby


Gjest Mon23

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bra det går bra her inne, håper at alle har greie svangerskap og frisk barn! :) Selv føler jeg at tiden går så sykt sakte! Såå utolmodig, jeg vil være flere uker på vei. :P Veldig spent på når en eventuell kvalme skal dukke opp også. På fredag er jeg 5 uker på vei. Men kommer sikkert til å synes at det har gått fort i ettertid da... veldig typisk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører visst hjemme her! :)

Fikk positiv test på lørdag, og har regnet meg frem til termin 6. august.

Jeg er 29 år og det er vårt første barn   :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det går bra her inne, håper at alle har greie svangerskap og frisk barn! :) Selv føler jeg at tiden går så sykt sakte! Såå utolmodig, jeg vil være flere uker på vei. :P Veldig spent på når en eventuell kvalme skal dukke opp også. På fredag er jeg 5 uker på vei. Men kommer sikkert til å synes at det har gått fort i ettertid da... veldig typisk. :)

 

Hehe, tiden går utrolig sakte, men samtidig går den fort.. Satt her i stad og "irriterte" meg over at jeg bare var 5 uker på vei.. også sa samboeren "kjære, du er nå faktisk 6 uker på vei i morgen". ;p Da følte jeg meg dum ^^ og når jeg tenker på at det er 14 dager til første svangerskapskontroll, så går det egentlig ganske fort og hjerte til det i magen har begynt å slå hos meg nå.:) Rart å tenke på <3

 

Men blir vel å gå skikkelig fort når man begynner å kjenne liv i magen <3

 

Trur du skal være glad hvis du slipper kvalme :) Har hadd noen dager med kvalme om morgenen og kvelden.. På mandagen "markerte" jeg parkeringsplassen på jobb ;p Glad ingen så meg! hehe

 

Jeg hører visst hjemme her! :)

Fikk positiv test på lørdag, og har regnet meg frem til termin 6. august.

Jeg er 29 år og det er vårt første barn   :wub:

Hei og velkommen :D

Artig at det kommer flere til gruppen her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg har vært i uke 5 en hel evighet, går nå ut i fra den " strengeste" terminkalkulatoren og er eeeendelig over i uke 6,....pff...

Har uregelmessig syklus, men nå har jeg tatt utgangspunkt i senest mulig befrukningsdato, så får jeg heller bli positivt overrasket på UL...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også dette går sakte! Men nå er desember måned en vanligvis travel måned så hååper den går fort:) Føler meg så bekymret siden jeg ikke har noen symptomer!! Men vet jeg ikke er den eneste her:)     

 

Endte opp med å bestille tidlig ul i uke 12/13!!! Det blir så spennende:) Vil ikke risikere å gå til uke 17-20 dersom noe er galt.

 

Snart halvveis i 1.trimester!!!:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes også dette går sakte! Men nå er desember måned en vanligvis travel måned så hååper den går fort:) Føler meg så bekymret siden jeg ikke har noen symptomer!! Men vet jeg ikke er den eneste her:)     

 

Endte opp med å bestille tidlig ul i uke 12/13!!! Det blir så spennende:) Vil ikke risikere å gå til uke 17-20 dersom noe er galt.

 

Snart halvveis i 1.trimester!!! :o

Skal på ul 8 jan da jeg er 11 uker på vei.. gleder meg sånn!!!

Men alle mine symptomer forsvant også.. Bare trøtt og ømme pupper igjen ;o kvalmen er borte... men håper det ikke er negativt!

 

Jeg er halvveis i morgen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg synes også dette går sakte! Men nå er desember måned en vanligvis travel måned så hååper den går fort:) Føler meg så bekymret siden jeg ikke har noen symptomer!! Men vet jeg ikke er den eneste her:)     

 

Endte opp med å bestille tidlig ul i uke 12/13!!! Det blir så spennende:) Vil ikke risikere å gå til uke 17-20 dersom noe er galt.

 

Snart halvveis i 1.trimester!!! :o

Skal på ul 8 jan da jeg er 11 uker på vei.. gleder meg sånn!!!

Men alle mine symptomer forsvant også.. Bare trøtt og ømme pupper igjen ;o kvalmen er borte... men håper det ikke er negativt!

 

Jeg er halvveis i morgen :D

 

 

Det blir nok en utrolig opplevelse (spesielt siden det er aller første) og den kan ikke komme fort nok!!

 

Trøtt og ømme pupper her også, men minimalt. Sover ettermiddagslur hver dag nå da, det er jo nytt!

 

Har ikke helt gått opp for oss enda, spesielt ikke for mannen, han forstår lite nå og gleder seg veeeldig til ul:)

 

Håper virkelig vi får følge hverandre helt i mål:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er halvveis i uke fem, og føler at tida går sakte! Og enda har vi ikke visst det ei uke en gang:D
Det har egentlig ikke gått opp for oss heller. Jeg har ikke bestilt time hos lege enda, det holder vel å bestille sånn at jeg får i begynnelsen av januar.

 

Jeg har ikke så mange symptomer, kjenner stadig litt murring bare. Og så er jeg litt sliten og ekstra godtesjuk, men det er ikke godt å si om det er virkelige symptomer eller bare desember med lite lys og mange søte fristelser ;)

 

Vi har forresten tenkt å fortelle den nærmeste familien det i jula. Da er jeg rundt åtte uker på vei. Synes egentlig det er litt tidlig, men jeg tror det blir vanskelig å skjule i jula siden jeg reiser hjem til foreldrene mine. Vanligvis er jeg over gjennomsnittet glad i både spekemat og vin, så de hadde nok fått mistanke. Siden vi ikke bor i samme by som familien, er det også kjekt å fortelle det når vi treffer dem, og ikke over telefon. Familien har veeldig lyst på barnebarn/tantebarn, så vi gleder oss veldig til å fortelle det :)  Om noe skulle gå galt, ville vi nok uansett delt det med nærmeste familie. Men det skal det jo ikke (bank i bordet)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Fru86 :) godt å høre at hun mente det ! Har du brun spotting enda? Hos meg blir det mer og mer utvannet med vanlig utflod lissom, ( sorry detaljer) Tror ikke det haster med jordmor å sånn:)

Friste å fortelle det, men vi får prøve å holde ut litt til :) tror svigers skjønte det i går, kom en tur hit når jeg sitter å spiser en stor sjokoladekake alene lissom + at de måtte lufte hunden siden jeg var i dårlig form ;) hehe...

Jeg hadde litt i går ja, og samme som deg så er det utvannet på en måte. Helt i orden med detaljer! Hehe ;) Mannen orker jo ikke høre alle sånne detaljer så, og ikke skjønner han så mye. Så godt å snakke om det her! ;)

Ja jeg skal klare å holde meg med å fortelle det ennå. Men fredag kveld skal vi være med mamma å pappa, og de kommer helt sikkert til å by på øl/vin. Og om jeg sier nei kommer de til å skjønne det med en gang! (sier aldri nei nemlig) ;) Håper vi klarer oss uten å si noe.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen orker ikke høre alle detaljer her heller :)

Du kan kanskje si at du går på penicillin eller noe? Men tenker også hvis det skulle gå galt så ville du jo kanskje fortalt det til dem da, så da er det jo ikke så farlig at de veit det heller :)

 

Skal på jentekveld med spekemat og vin i helga jeg da, vanskelig å forklare bort både maten og vinen ;)

 

Hadde tenkt til å fortelle det til svigermor, (min egen mor er død), men fant ut at det bare blir stri for da flytter hun ratt inn her for å passe på meg :)

 

I dag meldte faktisk morgenkvalmen sin ankomst, kastet ikke oppe, men ekstremt kvalm i 5 minutter, og jeg ble bare glad :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, mistenker at denne graviditeten går mest utover psyken min! :P Har unormalt syke drømmer... i natt så drømte jeg at mannen fortaltet det helt uten videre mens vi var en tur hos foreldra hans.. og det var jo ille nok hehe,.. men så blir ikke svigermor glad og sier at de ikke kan være helt sikker på at mannen min er pappan liksom!! åå, snakk om å våkne med messt-up føleleser.. de andre ble ikke glade heller. :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter :D Fikk i dag positv digitaltest 1-2 uker, så hopper inn her med dere ;)

 

Litt usikker på hvordan jeg skal regne hvor langt jeg er på vei, for har 32 dagers syklus med el på dag 21. Noen tips? Når jeg "jukser" og legger inn mensdato 14 dager før el får jeg at termin er 17 august, og at jeg er 3+6 idag. Tipper jeg følger den, så blir jeg ikke så skuffet på ul fordi jeg får senere termin. (Med ordentlig mensdato er termin 10 august..)

 

Rart at vi er like langt, men forskjellig termin? Eller?

Endret av Fillibobba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje! Jeg brukte denne, og når jeg la inn sykluslengden min denne måneden som jeg fant ut nå faktisk endte på 35 dager, får jeg faktisk termindato 17 august :) Så da regnet jeg riktig i hodet ;)

http://m.klikk.no/foreldre/bligravid/article553179.ece

 

Har du noen symptomer L-8? Eneste jeg har hatt var at jeg fikk sopp 4 dpo, aldri hatt før!! Men er bra nå da ;) og litt mer uren hud, som jeg heller aldri har vært plaget av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å lage en oversikt over alle herlige damer her inne? Med termindato, alder, og om man har barn? Evt. Hvor man bor også :D

 

Augustdamene:

Snartbabylykke -

Smula80

Fru86 -

Pariserdama -

Veslaa_87 -

Skatten_ -

Rosarose8 -

Fillibobba - termin 17 august. 23 år og fra Oslo. Ingen barn fra før.

L-8 -

Fru frøken -

Mon 23 -

Hernadez05 -

Endret av Fillibobba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Fillibobba, sååå kjekt å ha deg med :) Tror vi har vært på IKM forum sammen tidligere. Uke 44 kanskje? Ja er med på en oversikt, vi kommer jo til å bli mange etterhvert

 

Augustdamene:
Snartbabylykke - termin 8/8. 23 år fra Bergen. Ingen barn fra før
Smula80
Fru86 -
Pariserdama -
Veslaa_87 -
Skatten_ -
Rosarose8 -
Fillibobba - termin 17 august. 23 år og fra Oslo. Ingen barn fra før.
L-8 -
Fru frøken -
Mon 23 -
Hernadez05 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa snartbabylykke!! Håper så inderlig dette går bra for oss :D

 

Augustdamene:

Snartbabylykke - termin 8/8. 23 år fra Bergen. Ingen barn fra før

Smula80

Fru86 -

Pariserdama -

Veslaa_87 -

Skatten_ -

Rosarose8 - 02/08

Fillibobba - termin 17 august. 23 år og fra Oslo. Ingen barn fra før.

L-8 -

Fru frøken -

Mon 23 -

Hernadez05 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Augustdamene:
Snartbabylykke - termin 8/8. 23 år fra Bergen. Ingen barn fra før
Smula80
Fru86 -
Pariserdama -
Veslaa_87 -
Skatten_ -
Rosarose8 - 02/08
Fillibobba - termin 17 august. 23 år og fra Oslo. Ingen barn fra før.
L-8 -
Fru frøken -
Mon 23 -
Hernadez05 - 

Craecrae- termin ca 8 august. 22 år, 1 barn fra før

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg blir visst gamla her jeg da, slikt er jeg ikke vant med. Krysser fingre for at det går veien for oss alle :)

 

Augustdamene:

Snartbabylykke - termin 8/8. 23 år fra Bergen. Ingen barn fra før

Smula80

Fru86 -

Pariserdama -

Veslaa_87 -

Skatten_ -

Rosarose8 - 02/08

Fillibobba - termin 17 august. 23 år og fra Oslo. Ingen barn fra før.

L-8 - Termin 15. Aug. 30 år fra Oslo. En gutt fra før som snart runder tre.

Fru frøken -

Mon 23 -

Hernadez05 -

Craecrae- termin ca 8 august. 22 år, 1 barn fra før

Endret av L-8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...