Gå til innhold

AUGUST 2014 baby


Gjest Mon23

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. Da viste CB digital Gravid i sta, så da flytter jeg inn her. Brukte terminkalkulatoren og kom frem til 10. august. Oi, oi... dette er spennende! :D

Føles litt uvirkelig, veldig glad men veldig rart hehe ^^

Så herlig med en liten en som er mannen min og meg.. det blir litt av en bladning hehe :hjerter_rundt:

Er så glad, for da får jeg kanskje gitt nyheten til familien på julaften..

har lyst til å pakke inn noe til foreldene våre, så dem får vite det når dem pakker opp.. da får dem vite det omtrent samtidig. Skal feire hos svigers i år. Får se om jeg klarer å vente ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forje torsdag tok jeg digital med ukeindikator som viste gravid 1-2, tok en ny en idag som viste 3+.. Så kan vel neppe være kjemisk eller noe slikt da?
Men burde det ikke stå 2-3 idag, og ikke 3+. ;p 

Men kjente jeg klarte å senke skuldrene mine litt da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke dere skal stresse med disse testene. Dere er gravide 😊😊😊, og dere vil ikke få noe ut av testene enn å bli bekymret og stresset. De vil ikke kunne vise om det plutselig skulle gå galt likevel, det går lengre tid før dere skal kunne tolke en strek. Gratulerer - nyt dagene med gode tanker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble faktisk min sterkere enn kontrollstreken...tror det er på tide å inne at det ikke er en kjemisk i alle fall: p men som noen sier over her så tror jeg dette er mer aktuelt hvis streken er veldig svak! Ta en digital med ukeindikator?

Tok uke CB 2 dager før ikm, og der stod det jo Gravid 1-2 uker :) Så vi får se, må ikke stresse så mye i alle fall, som Corneliuss påpeker:))) dette er bare så uvirkelig, så vil jo gjerne vite at alt er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positiv test i dag :D Er så glad! Om alt går bra (krysser fingrer og tær) er termin 07 august :D

Har ikke så mange symptomer enda, men har begynt å kjenne at jeg blir fort trøtt og sulten, og de to siste nettene har jeg våknet midt på natta og vært tissetrengt. Dette blir så spennende! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det er meg du spør kadulo, så bor jeg i Midtnorge og er i min beste alder ;)

 

Fleregangsgravid, men har bare ett barn. Har mistet både tidlig og sent i svangerskapet.

Men hun som lykkes er verdens herligste, og er 1.5 år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner det å bli litt folk her. Koselig! Å godt å dele erfaringer :)

 

Tar folsyre, bor i Oslo, første gang gravid som 27-åring! ;)

Merker ikke så mye symtomer ennå egentlig. Men i går hadde jeg mensmurringer fra h***!! Måtte dra hjem fra jobb å lå i fosterstilling hele dagen. Kjentes ut som noen stakk kniver inni magen!! Aldri hatt så vondt i hele mitt liv. Er 5+2, så tror kanskje det var "voksesmerter". Noen fler som har opplevd dette?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

første gang gravid som 23-åring :) Bor i Bodø :) 
 

Har hadd mensmurring de to siste dagen men har heldigvis ikke vært så ille :D Men ellers lite symptomer :P regner med de kommer etterhvert ja ;p

Fikk i dag brev fra sjukhuse ang ordinær ultralyd. og skal ta en tur på tidlig ultralyd den 8 januar :D Begynner å gå opp før meg nå ja :D Spennende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 år fra Kongsvinger, håper på mitt 1 barn, vært gravid før men mistet uke 7+2 pga exu.. Tatt folat siden jeg sluttet med prevensjon i mai :)

 

I går hadde jeg også grusomme mensmerter:( hjalp med varmeflaske!! Var nesten redd det var noe galt :( men helt fin i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også endel murringer som er ganske vonde, men ikke noe blod så da antar jeg at det er ok. Kan ikke huske smertene fra forrige gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre at det er flere som kjenner murringer, og som ikke har symptomer ;)

Varmeflaske sksl jeg prøve neste gang ;)

 

Har dere vært hos legen ennå, og fått bekreftelse? Evt. når skal dere dit første gang? Jeg sksl dit neste uke, og da er jeg ca. 6+2. Må jeg ta med urinprøve, eller tar de blodprøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var gis gynekolog i går, for morro skyld siden jeg var på jobb, tok en ultralyd og kunne bare se tykke slimhinner... Så skal på ny om 2 uker, da jeg er 6+4 :) er jo bare 5+0 idag... Tok en hcg som var 794:) men veit ikke hvordan de gjør det på legekontoret... Men legen mente kanskje jeg var enda mindre, men får se om 2 uker :) men er da gravid :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun vært til gyn for å få bekreftelse :) Skal ha første svangerskapskontroll den 18 des :) da vil jeg være 7+6.
Nei, du trenger ikke ta med slik jeg har skjønt det, men du må ta en urinprøve der :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid for første gang og 23 år gammel, har brukt folat siden 1. oktober. Hun på apoteket spurte meg om jeg kjente til bruk av folat i forbindelse med den testen jeg kjøpte... i følge henne var det visst mange som ikke gjorde det. Har visst om det siden jeg var 17 og storesøster skulle ha første hehe :P Må jo ta "gravidvitaminer" :P

Bor utafor Oslo. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at så mange av dere svarte! Ser nå i ettertid at jeg kanskje skulle skrevet "dere" istedet for "du". Men, men!

 

Jeg er 28 år gammel og bor i Oslo, venter nr 2 i august. Med termin nøyaktig samme dag som jeg hadde med førstemann, bare 3 år etter. Helt sprøtt! Vi prøvde ikke engang forrige mnd. Men vi er overlykkelige!

 

Skal til legen på tirsdag, hadde time fra før. Tenker å få tatt blodprøve og sjekket hcg siden jeg hadde en SA i fjor etter lav hcg lenge. Håper på å få kommet meg på tidlig ultralyd på nyåret!

Begynte å ta folat dagen etter positiv test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar også folat:) startet en liten stund før jeg ble gravid. Er også 23 år! Bor i Bergen, og dette blir vår aller første baby, så gøy dette er :)) Er ikke mer enn 4+2, testet tidlig!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 29 år, bor i Ålesund. Er fjerdegangsgravid, men har bare et barn (hatt 2 MA, da jeg var 10 og 12 uker). Foreløpig termin er 5.aug. Tar folat :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker alle kommende mammaer en strålende helg!

 

Selv møter jeg en av de "første utfordringene" som gravid. Vi skal på bursdagsfest i morgen! Så da blir det innkjøp av alkohol fri rødvin som vi heller oppi en vanlig rødvinsflaske! ;) Kanskje flere som får denne utfordringen nå i jula? ;) Andre tips og tåd taes imot med takk!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carlsberg alkoholfri øl er fin, bare å skrape bort en liten del av etiketten... Alternativet er å gå rundt med den samme halvliteren hele kvelden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...