Gå til innhold

AUGUST 2014 baby


Gjest Mon23

Anbefalte innlegg

Jeg skal kontakte helsestasjonen imorgen :)
Jeg vil gjerne ha plass på riksen!
Der jeg fødte førstemann, å der min søster jobber som jordmor hehe :) VELDIG fornøyd med riksen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm, er kanskje lurt å søke tidlig ja..august er vel en veldig travel måned. Jeg søker meg inn på ABC, der var jeg sist, og kunne ikke vært mer fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da melder jeg meg også inn her... ;)
Fikk positiv test på lørdag, og er fortsatt godt plantet på den rosa skyen.. :D
Har regnet oss frem til termin ca 2.august.

Hadde vel en feeling på at det kunne være noe siden ikke mensen dukket opp, og at jeg begynte å få stikninger i magen innimellom. Bortsett fra det har jeg merket fint lite enn så lenge, men det kommer vel etterhvert.

Ønsker uansett alle sammen masse lykke til med tiden som kommer :-)
(Kjenner jeg skal fokusere på å lese de gode fine historiene som ligger her inne, og lukke ørene for alle skrekk-historiene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal føde på Oslo sykehusene så anbefaler de å søke fødeplass før uke 8!!! Søkte selv, har ikke vært hos legen;) fødte på Rikshospitalet sist og ville gjerne dit igjen.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare går inn på Rikshospitalets nettsider og skriver ut søknadsskjema, fyll ut og send inn. Fikk svar etter en uke!

 

Noen andre som har smerter rett over symfysen? Kun i aktivitet ikke i hvile...kan ikke huske smerten fra sist gang:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hsr ikke peiling på hva symfysen er.. men har til tider stikkinger, og i natt veldig mensmurringer!

Er det flere av dere som har dette? Er litt dmåbekymret :(

Sksl ha første legetime i morgen da, 6+1, så er veldig spent på det! Må jeg ta med urinprøve? Sa ikke at jeg skal ta graviditetstest når jeg ringte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

jeg melder meg inn her, tester positivt i går og er i dag 5+1 :)

 

Det er litt tidlig å slippe jubelen løs, men er forsiktig optimist. Har ikke hatt noen blødninger eller spotting og tar ekstra progesteron for å støtte opp om graviditeten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet i natt med sterke menssmerter og brunlig blødning, så har nok mistet i natt :(

Off, nei! :( Håper du ikke har mistet likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper ikke det... Men fortsatt brunlig utflod og litt mensmurringer... Gynekologen ville se Ann noen dager, om jeg blør mer skal jeg komma dit og mindre skal vi ta ny ul fredag... Sykemeldt da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare går inn på Rikshospitalets nettsider og skriver ut søknadsskjema, fyll ut og send inn. Fikk svar etter en uke!

 

Noen andre som har smerter rett over symfysen? Kun i aktivitet ikke i hvile...kan ikke huske smerten fra sist gang:(

 Du er sikker på at det ikke ER symfysen da? Jeg trodde jeg hadde vondt over/bak symfysen i forrige svangerskap, og var bekymret for at noe kunne være galt. Men det ble etterhvert tydelig at faktisk var begynnende bekkenløsning.

 

Krysser fingrene for deg Veslaa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke det... Men fortsatt brunlig utflod og litt mensmurringer... Gynekologen ville se Ann noen dager, om jeg blør mer skal jeg komma dit og mindre skal vi ta ny ul fredag... Sykemeldt da...

Huff a meg! Krysser fingrene for at det går bra! Har hatt mensmurringer delv i natt, og så vidt litt brunt spor i trusa. Men tror kanskje det er at livmoren har strekt seg, og kanskje blødd litt grunnet det? Var veldig lite.. men litt bekymret selv. Får høre med legen i morgen, for skal dit uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig ikke det er bekkenløsning...hadde låsning sist! Har en jobb som ikke er forrenelig med bekkenløsning!

Skummelt med smerter Veslaa, men er fortsatt mulig alt er fint?! Eller har blødningen økt på?? Krysser fingrene for deg!!

Endret av Rosarose8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blør ikke nå og bare vanlig mensmurring, så er fortsatt håp !!! Gynekologen virket ikke bekymret :) var jo ikke blødning i natt heller, men skikkelig mensvondt... Og brun utflod / Spotting.. Men er sykemeldt og skal ligge rolig noen dager :) håper så mye at detta skal gå bra !!! Kom kanskje 4 dråper i bindet i natt, brunt... Så leser alle gode historier på nettet om folk det har gått bra med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Håper ikke det... Men fortsatt brunlig utflod og litt mensmurringer... Gynekologen ville se Ann noen dager, om jeg blør mer skal jeg komma dit og mindre skal vi ta ny ul fredag... Sykemeldt da...

Huff a meg! Krysser fingrene for at det går bra! Har hatt mensmurringer delv i natt, og så vidt litt brunt spor i trusa. Men tror kanskje det er at livmoren har strekt seg, og kanskje blødd litt grunnet det? Var veldig lite.. men litt bekymret selv. Får høre med legen i morgen, for skal dit uansett..

Hvor mye da? Bare på papiret ? Her kom det litt på papiret og noen dråper i bindet lissom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

jeg melder meg inn her, tester positivt i går og er i dag 5+1 :)

 

Det er litt tidlig å slippe jubelen løs, men er forsiktig optimist. Har ikke hatt noen blødninger eller spotting og tar ekstra progesteron for å støtte opp om graviditeten.

Gratulerer :)

Hjelper det å ta progesteron? For å ikke miste eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Håper ikke det... Men fortsatt brunlig utflod og litt mensmurringer... Gynekologen ville se Ann noen dager, om jeg blør mer skal jeg komma dit og mindre skal vi ta ny ul fredag... Sykemeldt da...

Huff a meg! Krysser fingrene for at det går bra! Har hatt mensmurringer delv i natt, og så vidt litt brunt spor i trusa. Men tror kanskje det er at livmoren har strekt seg, og kanskje blødd litt grunnet det? Var veldig lite.. men litt bekymret selv. Får høre med legen i morgen, for skal dit uansett..

Hvor mye da? Bare på papiret ? Her kom det litt på papiret og noen dråper i bindet lissom...

Ganske likt som deg høres det ut som. Litt på papiret og noen dråper på trusa. Ser kanskje ut som litt tynt slim på en måte? Som er litt brunlig.. håper det går bra her også. Får høre hva legen sier i morgen. Kanskje jeg sksl spørre lm en gyn time? Hva tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Håper ikke det... Men fortsatt brunlig utflod og litt mensmurringer... Gynekologen ville se Ann noen dager, om jeg blør mer skal jeg komma dit og mindre skal vi ta ny ul fredag... Sykemeldt da...

Huff a meg! Krysser fingrene for at det går bra! Har hatt mensmurringer delv i natt, og så vidt litt brunt spor i trusa. Men tror kanskje det er at livmoren har strekt seg, og kanskje blødd litt grunnet det? Var veldig lite.. men litt bekymret selv. Får høre med legen i morgen, for skal dit uansett..
Hvor mye da? Bare på papiret ? Her kom det litt på papiret og noen dråper i bindet lissom...
Ganske likt som deg høres det ut som. Litt på papiret og noen dråper på trusa. Ser kanskje ut som litt tynt slim på en måte? Som er litt brunlig.. håper det går bra her også. Får høre hva legen sier i morgen. Kanskje jeg sksl spørre lm en gyn time? Hva tror du?

Får håpe det ikke er noe galt med noen av oss :) litt slimete, brunlig utflod lignende lissom ;) hadde jeg vært deg hadde jeg ville spurt om en time på gyn, det har du krav på når du har opplevd at det er litt blodig/brunlig... Lykke lykke til i morra :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei,

 

jeg melder meg inn her, tester positivt i går og er i dag 5+1 :)

 

Det er litt tidlig å slippe jubelen løs, men er forsiktig optimist. Har ikke hatt noen blødninger eller spotting og tar ekstra progesteron for å støtte opp om graviditeten.

Gratulerer :)

Hjelper det å ta progesteron? For å ikke miste eller?

 

Takk :) 

Ja det er for at jeg ikke skal miste. Har progesteronsvikt, så derfor tar jeg progesteron ut 1. trimester. Etter det overtar morkaken "jobben". Tegn på progesteronsvikt er for eksempel mange dager med spotting før mensen kommer. Lykke til med graviditeten du også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Håper ikke det... Men fortsatt brunlig utflod og litt mensmurringer... Gynekologen ville se Ann noen dager, om jeg blør mer skal jeg komma dit og mindre skal vi ta ny ul fredag... Sykemeldt da...

Huff a meg! Krysser fingrene for at det går bra! Har hatt mensmurringer delv i natt, og så vidt litt brunt spor i trusa. Men tror kanskje det er at livmoren har strekt seg, og kanskje blødd litt grunnet det? Var veldig lite.. men litt bekymret selv. Får høre med legen i morgen, for skal dit uansett..
Hvor mye da? Bare på papiret ? Her kom det litt på papiret og noen dråper i bindet lissom...
Ganske likt som deg høres det ut som. Litt på papiret og noen dråper på trusa. Ser kanskje ut som litt tynt slim på en måte? Som er litt brunlig.. håper det går bra her også. Får høre hva legen sier i morgen. Kanskje jeg sksl spørre lm en gyn time? Hva tror du?

 

 

Får håpe det ikke er noe galt med noen av oss :) litt slimete, brunlig utflod lignende lissom ;) hadde jeg vært deg hadde jeg ville spurt om en time på gyn, det har du krav på når du har opplevd at det er litt blodig/brunlig... Lykke lykke til i morra :) :)

Da har jeg vært hos legen. Graviditeten er bekreftet og alt er i orden! Hun sa det var vanlig med litt spotting innimellom, og at det ikke var noe å bekymre seg for. Men skulle det eskalere så skulle jrg bare ringe. Fikk ny time om to uker for å fylle ut helsekort og søke om sykehusplass. Ææh! Går litt mer opp for meg nå! Glemte helt å spørre om dette med jordmor. Burde jeg ta kontakt med helsestasjonen allerede nå? Eller vente til etter neste legetime kanskje.

 

Åh nå har jeg lyst til å fortelle det til noen! Men tror jeg skal vente til etter jul. Men kanskje jeg må gi beskjed på jobben snart... iii! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Fru86 :) godt å høre at hun mente det ! Har du brun spotting enda? Hos meg blir det mer og mer utvannet med vanlig utflod lissom, ( sorry detaljer) Tror ikke det haster med jordmor å sånn:)

Friste å fortelle det, men vi får prøve å holde ut litt til :) tror svigers skjønte det i går, kom en tur hit når jeg sitter å spiser en stor sjokoladekake alene lissom + at de måtte lufte hunden siden jeg var i dårlig form ;) hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...