Gå til innhold

AUGUST 2014 baby


Gjest Mon23

Anbefalte innlegg

 

 

Noen som svimler helt av når de reiser seg eller går litt fort?

Ikke veldig, men blir lett litt omtåket. I dag har jeg vært utslitt, og sittet i pysjen hele dag.. føler meg uggen også.. ikke kvalm, men nesten litt på en måte. Dårlig matlyst, samtidig med at jeg føler jeg må spise noe hele tiden nesten. Vet ikke helt hvordan jeg forklarer den følelesen. :P

Skjønner hva du føler. Selv om det er vanskelig å sette ord på! Er så trøtt at jeg nesten ikke klarer å holde meg oppe. Gleder meg til formen blir bedre igjen!! ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for tips Cornelius 😊! Gleder meg fært, og tror nok jeg ikke holder lenger enn til julaften før vi avslører det. Skal på tur med min familie :-) Vi skal heldigvis bo i " fine" områder og leid oss villa. Så ikke noe Amazonas tur:P

 

I helgen var vi på juleshopping i Göteborg, og tro det ble lurt med en babybamsedress.*smelt* så virkelig det blir! Håper så inderlig det går bra med oss alle :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Augustdamene:
Rosarose8 - 02/08
Mon23 - termin 3. august. 23 år fra Bodø. Ingen barn fra før.
Veslaa_87 - Termin 3. august. 26 år fra Kongsvinger, ingen barn fra før.
Kadulo - Termin 4. august. 28 år fra Oslo. Har ei jente på to år fra før.
Januarspire---2012 - Termin 5 august, 29 år fra Ålesund. 1 barn fra før.
Skatten_ - Termin 6. august. 29 år og bor i Trondheim. Ingen barn fra før.
TanteTroll: termin 6. august. 38 år, Østfold. 1 barn fra før.
Pariserdama - termin 7 august, 36 år, bor i Oslo, ingen barn fra før
Snartbabylykke - termin 8/8. 23 år fra Bergen. Ingen barn fra før
Craecrae- termin ca 8 august. 22 år, 1 barn fra før.
Fru frøken - Termin 10. august, 23 år fra Akershus. Ingen barn fra før.
Lilly1976 - Termin 13.august, 37 år fra Oslo. Et barn fra før.
Nikoline E Buskerud .Termin etter siste mens 14.aug. 35 år . Jente 13 og 3,5 fra før .
L-8 - Termin 15. Aug. 30 år fra Oslo. En gutt fra før som snart runder tre.
Lunagold - Termin 16. August. 28 år fra Kongsberg. Ingen barn fra før.
Fillibobba - termin 17 august. 23 år og fra Oslo. Ingen barn fra før.
Frøken Velferdsrett - termin 18 august. 29 år fra våler. Gutt på 7 år fra før.
Hernadez05 -
Smula80 -
Fru86 -
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere med barn fra før: merker dere mer murring/ligamentstrekk nå enn første gang? Synes jeg merker det mye mer nå, men tenker at det kanskje er helt normalt, da livmoren er mer forberedt nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg rolig inn her. Hvis alt går bra er termin ca 17.august.

 

Har bak meg en MA (uke14) og en SA (uke 6) så klarer ikke helt å tenke positivt. Særlig når jeg har så mensenlignende smerter at jeg føler jeg begynner på den hvert øyeblikk.  Men imellom Maèn og Saèn fikk jeg en nyderlig og frisk gutt så jeg vet jo at det er mulig.

 

I tillegg gikk jeg rett på tryne på isen ute i stad så det smallt i bekkenet. Herlig! Ble bare liggende å le fordi det er så tragi-komisk da jeg slet en del med bekkenet hele svangerskapet med lillegutt og flere måneder etterpå. 

 

Flere med Ma, Sa og lignende bak seg? Tar dere hcg prøver hos lege eller lar dere det gå sin gang og tenker at "sitter den så sitter den" ?

Ultralyd i uke10-11 blir det uansett hvis jeg kommer så langt da jeg må roe nervene om det er MA eller ikke så jeg slipper alle smertene og styret rundt det en gang til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lilla-turkis da har vi termin likt :D Har aldri vært gravid før, så ikke hatt noe SA her før. Men livredd for å ha det :P Men begynner mer og mer å prøve roe meg.. Er ikke oddsen for å få det bare 12% eller noe? (88-89% for at det går bra)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilla-turkis da har vi termin likt :D Har aldri vært gravid før, så ikke hatt noe SA her før. Men livredd for å ha det :P Men begynner mer og mer å prøve roe meg.. Er ikke oddsen for å få det bare 12% eller noe? (88-89% for at det går bra)

 Er større sjans for at det skal gå bra ja:) Selv om jeg forløpig leder med 2/3 lost case;) Første graviditet som endte med MA hadde jeg av uforklarlig grunn dårlig magefølelse i flere uker. Med den graviditeten som gikk bra noen måneder etter bare kjente jeg at det var helt annerledes så roet meg faktisk rask. Men husker jeg skalv litt når jeg lå på ultralyd i uke 12.

Samtidig tenker jeg sånn at jeg er glad for at kroppen har den mekanismen i å somregel fikse opp når noe mest sannsynlig er veldig galt. Alternativet hadde kanskje vært å få vite på ultralyd i uke19 at barnet er veldig sykt og en vet ikke om det overlever en fødtsel, må rett på operasjonsbordet eller lignende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, alle sammen! :)

Jeg er helt ny på forumet og helt ny som gravid. Jeg tror ialllefall jeg er gravid! Sluttet på p-piller tidligere i høst (sent september, kanskje), og tenkte ikke så mye mer over saken før jeg bestemte meg å ta en cb-test i forgårs. Og jammen var det ikke to veldig tydelige streker! Jeg har heldigvis skrevet ned datoene som kan være aktuelle for unnfangelse, samt datoer for mensperioder. Jeg vet ikke nøyaktig når det kan ha skjedd, men jeg tipper at det kan ha vært enten omkring 1.nov eller 6.nov, ettersom dette var ca midt oppe i en antatt EL-periode. Litt avhengig av hvilken kalkulator jeg har brukt ender jeg på en termin heelt i slutten av juli eller helt i starten av august, og er ca i 7.uke nå. Tror jeg! Jeg er litt overrasket og satt ut, fordi jeg trodde det skulle ta mye lenger tid. Også litt overrasket over at jeg "plutselig" er 7 uker på vei. Det gikk da fort?! Heldigvis har jeg ikke drukket noe alkohol siden vi startet "å prøve", og har tatt det Gravid-tilskuddet man kjøper på apoteket nesten hver dag frem til nå.

 

Har i tillegg hatt en mindre blødning i mellomtiden (to uker siden, faktisk), men den var mye kortere og mindre mengdemessig enn normalt. Den ble etterfulgt av en del brun utflod i de påfølgende dagene, men det ble svakere og svakere og forsvant helt i går. Er dette et dårlig eller bra tegn? Kan ikke huske at det gjorde noe vondt.

 

Symptomene jeg har kjent på hittil er egentlig ganske få. Jeg har vært ganske sliten siste måneden. Rett og slett følt meg utmattet. Hatt lite matlyst. De siste dagene har jeg kjent en økende fornemmelse av stikking helt nede ved der jeg tenker at livmoren er, og fra i går har jeg følt at jeg må tisse oftere enn tidligere. Litt øm på brystvortene. Siste par ukene har også kjent på følelsen av akutt sult, eller mer enn plutselig svimmelhet hvis jeg ikke har spist på en stund. Jeg er også uvanlig sosete og mister plutselig ord eller prater meg bort og glemmer hva jeg egentlig skulle si. Jeg har også vært uvanlig oppfarende i forhold til hva jeg pleier å være, sovet dårlig og hatt mye hodepine. Jeg har egentlig gått og trodd at jeg er i ferd med å bli deprimert, men så er kanskje alt dette symptomer på noe mye hyggeligere!

 

Denne tanken er helt ny for meg, og jeg merker at jeg nesten er skeptisk og tvilende til det hele. Litt sånn "virkelig? neei, det tror jeg ikke på. Seriøst?". Jeg har jo nesten ikke merket det! Og tenk om den lille blødningsperioden var en slags spontanabort? Hvordan vet jeg at jeg fortsatt er gravid? Når ringer man legen første gang? Bør jeg gjøre det allerede i morgen? Tusen spørsmål!

 

Og jeg er så ny her at jeg nesten ikke skjønner noe av alle disse begrepene og forkortelsene dere bruker; dpo, exu, ma, sa, pp, alt mulig slags! :huh:



Anonymous poster hash: 701fa...f53
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pp er prøveperiode, dpo dager etter eggløsning, IKM når man forventer å få mensen. Det kan være at du opplevde sa, men da hadde vel ikke testen slått ut så sterk to uker etterpå? Hørt at ikke alle blødninger er så farlig. Jeg ville dratt til legen og sjekket hcg nivået. Å sjekke hvor langt du er på vei :) Gratulerer!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere med barn fra før: merker dere mer murring/ligamentstrekk nå enn første gang? Synes jeg merker det mye mer nå, men tenker at det kanskje er helt normalt, da livmoren er mer forberedt nå?

ja, jeg hadde ikke noe særlig med murringer første gang. nå har jeg hatt murringer fra eggløsning ca!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her inne som har noen ideer om hvilket kjønn som vokser i magen? :) Kan ikke si jeg har noen følelse på det enda, kanskje jeg får en ide etter hvert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen tar ofte to målinger med 2-3 dager i mellom og ser om hcgnivået stiger. Skal dobles annenhver dag :) Men lover godt med vedvarende symptomer og så positiv test! Sikkert ingenting å bekymre seg for :D

 

Har ingen følelse på kjønn her! Spennende :-)

Endret av Fillibobba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

tenkte jeg skulle prøve å hive meg inn med dere :)

Venter nå nr 4. Har prøvd en stund, men nå håper vi den "sitter".!

 

Augustdamene:
Rosarose8 - 02/08
Mon23 - termin 3. august. 23 år fra Bodø. Ingen barn fra før.
Veslaa_87 - Termin 3. august. 26 år fra Kongsvinger, ingen barn fra før.
Kadulo - Termin 4. august. 28 år fra Oslo. Har ei jente på to år fra før.
Januarspire---2012 - Termin 5 august, 29 år fra Ålesund. 1 barn fra før.
Skatten_ - Termin 6. august. 29 år og bor i Trondheim. Ingen barn fra før.
TanteTroll: termin 6. august. 38 år, Østfold. 1 barn fra før.
Pariserdama - termin 7 august, 36 år, bor i Oslo, ingen barn fra før
Snartbabylykke - termin 8/8. 23 år fra Bergen. Ingen barn fra før
Craecrae- termin ca 8 august. 22 år, 1 barn fra før.
Fru frøken - Termin 10. august, 23 år fra Akershus. Ingen barn fra før.
Lilly1976 - Termin 13.august, 37 år fra Oslo. Et barn fra før.
Nikoline E Buskerud .Termin etter siste mens 14.aug. 35 år . Jente 13 og 3,5 fra før .
L-8 - Termin 15. Aug. 30 år fra Oslo. En gutt fra før som snart runder tre.

Sjokoladebær- Termin 16. August, 30 år som nå venter nr 4.
Lunagold - Termin 16. August. 28 år fra Kongsberg. Ingen barn fra før.
Fillibobba - termin 17 august. 23 år og fra Oslo. Ingen barn fra før.
Frøken Velferdsrett - termin 18 august. 29 år fra våler. Gutt på 7 år fra før.
Hernadez05 -
Smula80 -
Fru86 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet positivt idag. Blir barn nr 3 om det går bra denne gang. Hadde en spontanabort i vår i uke 13. Usikker på termin, men blir i midten av august engang :-)

Lykke til alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Minielli! Og velkommen! :)

Det høres ut som vi er ganske likt på vei. Jeg er (hvis jeg har regnet riktig) 6+6 i dag (6fullgåtte uker og 6 dager inn i 7.ende uke) med termin 1aug. Jeg har også til tider små blødninger, spottinger, men legen sa dette var helt normalt. Jeg var der og fikk bekreftet graviditeten (var der egentlig for noe annet) , og skal tilbake i uke 8 for første svangerskapskontroll.

Men jeg har nesten ingen symptomer og dette bekymrer meg litt. Selv om jeg har lest at ikke alle merker noe før magen vokser. Men i kombinasjon med spotting er jeg litt nervøs. Så skal ta dette opp med legen igjen neste uke. Jeg er kun litt mer sliten og trøtt om kvelden enn vanlig, og har litt ømme brystvorter. Ellers ingen ting!  Av og til kjenner jeg en liten brennende følelse nede i magen.

Er det flere her som har lite/ingen symptomer?! Og er ca 6-7 uker på vei?! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo bare 4+4 men jeg merker lite symptomer bortsett fra korsrygg og mage. Er litt sånn konstante svake menssmerter.. Men ellers ingenting ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her Fillibobba. Kjenner noen ganger at det stikker litt ekstra. I dag har jeg kjent at puppene plutselig var litt ømme å, men ikke noe plagsomt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en jungel av barnevogner jenter.. Hvordan skal man noensinne finne it av det! Haha! Har en vennine som solgte en emmaljunga nitro barnevogn nå, så tenkte bare dra i butikken å sjekke hvordan den var.. Så bare på kombivognen, men den synes jeg var for lav.. Lurer på om nitroduoen er høyere. Noen som vet? De hadde den ikke inne.. Av dere som har barn fra før :P Uansett, ender nok opp med å vente.. Eneste jeg vet er at jeg vil ha svingbare hjul og lett bag. Og Emma ljunga :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en jungel av barnevogner jenter.. Hvordan skal man noensinne finne it av det! Haha! Har en vennine som solgte en emmaljunga nitro barnevogn nå, så tenkte bare dra i butikken å sjekke hvordan den var.. Så bare på kombivognen, men den synes jeg var for lav.. Lurer på om nitroduoen er høyere. Noen som vet? De hadde den ikke inne.. Av dere som har barn fra før :P Uansett, ender nok opp med å vente.. Eneste jeg vet er at jeg vil ha svingbare hjul og lett bag. Og Emma ljunga :P hehe

Det er virkelig en jungel! Vi endte etter nøye vurderinger opp med emmaljunga city cross da jr kom til verden for tre år siden, den blir brukt til nestemann også! Vi bor midt i byen, men er veldig aktive og glad i å være utendørs, og den vogna har vært overalt! ;) Bodde også i 3. Etage uten heis, så det var viktig at bag'en var lett å bære og lett og klikke av/på. I tillegg ville vi ha fire hjul, da tre blir veldig ustabilt opp/ned av fortauskanter og inn/ut av trikk, samt at de velter lett. Fire er mer stabilt. Det med svingbare hjul er lurt hvis du bare skal trille innendørs eller på tørr asfalt, men jeg skal love deg at det går trått i snø og terreng :-/

 

I barselgruppa mi var de som hadde city cross mest all-over fornøyd, men den er jo "kjedelig" og "vanlig" men også best i test. For meg er brukervennlighet og sikkerhet det viktigste, trendy får jeg være på andre måter ;)

 

Hadde jeg bodd på landet og sluppet å ta vogna inn/ut og opp/ned ville jeg kanskje valgt en større modell. Classic for eksempel.. Også er vi ganske gjennomsnittlig høye, for veldig høye mennesker blir nok city crossen lav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du tenker veldig likt som meg. Er bare mannen som er opphengt i disse vendbare hjulene. Han mener hvorfor velge bort et gode, når man bare kan låse de. Men jeg vet ikke? Må ha en lett vogn her og, da vi bor i 5 etasje uten heis!! Er på utkikk etter ny leilighet, men med markedet som er nå er det få til salgs + litt skummelt å selge nå.. Men vi er godt trente mennesker, så vi får bare ta den utfordringen på strak arm en liten periode :-) Ellers er vi vel ikke akkurat de høyeste, 1.64 er jeg og han 1.77! Så at det blir en duovogn og emmaljunga er jeg ganske sikker på! Hvor lenge kunne din bruke bagen i city cross? Tror kanskje at citycrossen var litt høyere enn nitro? Og det kan jeg like ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer Emmaljunga Mondial Duo i fargen Espresso....den er lekker. Nå bor vi i enebolig og de få trinnene opp trappa skal jeg fint klare å bære baggen, må uansett kjøpe større bil, så det kan vi også tilpasses. Dette er jo aller siste gang med baby for meg, så nå driter jeg i fornuften og kjøper det jeg har lyst på. Så tenker jeg å skaffe en billig brukt vogn til røffere bruk utenom, ser ikke for meg at jeg kommer til å fly rund å gå turer på grusveiene her med Mondialen når jeg skal gå trimturer og lufte bikkja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere med barn fra før: merker dere mer murring/ligamentstrekk nå enn første gang? Synes jeg merker det mye mer nå, men tenker at det kanskje er helt normalt, da livmoren er mer forberedt nå?

Jeg er egentlig motsatt. Hadde ekstremt mye første gang. Nå er det bare litt innimellom (og mye mindre smertefullt). 😊 Alle kropper er vel litt forskjellige. Håper det går over snart da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligamentsmertene var verst første gang hos meg. Andre gang kjente jeg ingenting, men trolig fordi jeg ble gravid bare 6 mnd etter fødsel. Tredje gang (da jeg mista) hadde jeg kraftige magesmerter, men det var nok luft og ikke ligamentsmerter. Nå er det vel for tidlig å kjenne noe. Bare 4-5 uker på vei ;-)

 

Vi har hatt emmaljunga duo kombi edge siden 2009, men da med et annet understell (tror det er til cityvogna egentlig..chrome understell). Det var lettere og smalere og det originale. God og romslig bag. Og super på vinterføre. Men vi bor i enebolig på bygda så trenger ikke så liten vogn. Eneste er at det tar litt plass i bagasjerommet. På sommeren kunne jeg gjerne hatt en lettere og slankere vogn....men blir ikke mye sommer denne gang heller. Blir ny sportsvogn når vi er ferdig med bag-perioden _:-)

 

Gøy å prate om dette igjen. Siden jeg fikk to tette først føles det som en evighet siden sist. 3 år siden jeg fødte sist :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...