Gå til innhold

AUGUST 2014 baby


Gjest Mon23

Anbefalte innlegg

Frykter samme elendighet som sist jeg nå, knapt befrukta og begynner å slite med kvalme alt. Ikke kasta opp, men generelt vært uggen i hele dag. Fort svimmel og veldig trøtt. Prøve alt for å unngå sykehusinnleggelse, vurderer å starte med aktupunktur behandlng forebyggende.

Er vist hypersensitiv for hormonforandringer, stakkars gubben... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei allesammen!

 

Testet positivt med CB digital i kveld, så nå kommer jeg over til dere :)

1.trimester... herlighet for en lykkefølelse :D

 

Dette er så spennende, surrealistisk og fantastisk på en gang.

Gleder meg til å bli bedre kjent med dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Marmama! Jeg visste det :D Rart disse 10 miu testene ikke slår hardere ut, når man kan få positv på digital på samme "urin" omtrent! Velkommen inn, og du får skrive deg på terminlisten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har også søkt på ABC og fikk mail på mandag om at jeg hat fått plass :)

 

Når har du termin? Jeg har ca 4/8. Føler meg ikke kvalm/uggen og det eneste tegnet på graviditet er stooor mage på kvelden, ømme pupper og mye dårligere kondis på trening :) Håper det fortsetter!

 

Sendte du selv med søknaden på nett? Trenger vi ikke å ha fått det bekreftet av legen? Eller helsekort? Tenkte høre med legen i morgen om han kan fikse. Jeg vil ha Ullevål på første fordi jeg vil på barselhotell med mannen, hater å sove alene.. Og så vil jeg ha riks på andre. Tredjevalget blir vel ahus?


Jeg søkte ABC, så sendte bare en Mail. Til Ullevål kan du laste ned søknadsskjema på nett og ettersende bekreftelse/kopi av helsekort når den tid kommer. Ullevål er kjempefint, barselhotellet er det samme som ABC bruker :) Der jeg var på UL og overtidskontroller sist :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hei!

 

Jeg har også søkt på ABC og fikk mail på mandag om at jeg hat fått plass :)

 

Når har du termin? Jeg har ca 4/8. Føler meg ikke kvalm/uggen og det eneste tegnet på graviditet er stooor mage på kvelden, ømme pupper og mye dårligere kondis på trening :) Håper det fortsetter![

 

Jeg har termin 14/15 august, foreløpig ihvertfall ;) Da høres det jo ut som om vi har det nogenlunde likt igrunn. Jeg har jo bare ett barn fra før av, men erfaringen fra den gang tilsier at jeg tåler veldig godt å gå gravid. Tror ikke jeg hadde en eneste dags fravær sist gang grunnet svangerskapet, og håper det går like fint nå, selv om jeg er tre år eldre ;) Du er også fra Oslo? Vært på ABC før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmmm, har fått litt forskjellige termina  ettersom, ifølge gravidguiden 14. aug.

Babyverden 18 aug. Merkelig..

jeg fikk også det, men med bare 1 dags mellomrom. :P Rart du fikk den med hele 4 dagers mellomrom :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm, har fått litt forskjellige termina  ettersom, ifølge gravidguiden 14. aug.

Babyverden 18 aug. Merkelig..

 

 

Jeg finner heller ikke ut når jeg har termin ut i fra de ulike kalkulatorene, en uke skiller dem på det meste, går bare ut i fra den " strengeste"...så slipper jeg å bli skuffet på UL:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hmmmm, har fått litt forskjellige termina ettersom, ifølge gravidguiden 14. aug.

Babyverden 18 aug. Merkelig..

 

Jeg finner heller ikke ut når jeg har termin ut i fra de ulike kalkulatorene, en uke skiller dem på det meste, går bare ut i fra den " strengeste"...så slipper jeg å bli skuffet på UL:)

Et "norsk" svangerskap varer i 40 uker og 2 dager, du kan regne ut ifra det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hmmmm, har fått litt forskjellige termina  ettersom, ifølge gravidguiden 14. aug.

Babyverden 18 aug. Merkelig..

 

 

Jeg finner heller ikke ut når jeg har termin ut i fra de ulike kalkulatorene, en uke skiller dem på det meste, går bare ut i fra den " strengeste"...så slipper jeg å bli skuffet på UL:)

 

det var ikke domt ;)

jeg ble tilbakesatt bare 1 dag på tidlig UL i uke 12 på ordinær UL ble jeg tilbakesatt bare 4 dager, så tilsammen 5 dager... men sukkerbiten min kom 1 dag tidligere enn antatt :)

 

når har du termin? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på første kontroll hos legen :D Så utrolig virkelig det blir! Helsekort og Blodprøver fikset og fødeplass bestilt! Så spennende å få med alle disse papirene hjem, guri :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på første kontroll hos legen :D Så utrolig virkelig det blir! Helsekort og Blodprøver fikset og fødeplass bestilt! Så spennende å få med alle disse papirene hjem, guri :D

hihi ;) så bra fillibobba :D hvor langt er du på vei? Er så godt når man er i gang, og har fått papirene med hjem og har et klart bevis på at man faktisk har baby i magen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ut fra menstermin 5+5, men ut fra eggløsning 4+5. Reiser til sør Amerika neste uke, derfor jeg dro på tidlig kontroll. Hadde litt spørsmål ang fly langt og sånt :-) Så fikset hun alt det andre like så godt. Så målte blodtrykk, urinprøve, blodprøve, søkte fødeplass og fylte ut kort! Nå skal jeg tilbake for nye blodprøver i uke 10 :-) Ja veldig uvirkelig. Håper bare alt går bra:) Hun sa forresten at det var veldig vanlig med mensensmerter nå, og at kvalmen vanligvis ikke dukket opp før om noen uker. Håper jeg slipper den uansett! Hehe..

Endret av Fillibobba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært litt småuggen de siste ukene, men den uken her har kvalmen tatt av. Sykemeldt frem til juleferien...håper det værste gir seg med litt ro!

Har termin 2 august ut i fra eggløsning, er da 7+1 i dag tror jeg...gikk fem dager over sist så han(så sikker på gutt!!!) kommer vel litt ut i august tenker jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlige hjerteslag i går!!! Baby frisk og fin. 6+5 uker. Hurra! Håper det fortsetter like fint! ❤

Så godt å vite!!

Blir nok en UL til uken her også...er sånn frem og tilbake, men ender nok med å ta en før jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Oslo ja :) Har aldri født før, men hørt så mye bra om ABC at valget var enkelt! Håper svangerskapet blir problemfritt slik at jeg faktisk får føde der, noe annet hadde vært nedtur. Fødte du på ABC sist gang? Jeg regner med det var bra ettersom du evt velger det igjen?

 

 




Hei!

Jeg har også søkt på ABC og fikk mail på mandag om at jeg hat fått plass :)

Når har du termin? Jeg har ca 4/8. Føler meg ikke kvalm/uggen og det eneste tegnet på graviditet er stooor mage på kvelden, ømme pupper og mye dårligere kondis på trening :) Håper det fortsetter![


Jeg har termin 14/15 august, foreløpig ihvertfall ;) Da høres det jo ut som om vi har det nogenlunde likt igrunn. Jeg har jo bare ett barn fra før av, men erfaringen fra den gang tilsier at jeg tåler veldig godt å gå gravid. Tror ikke jeg hadde en eneste dags fravær sist gang grunnet svangerskapet, og håper det går like fint nå, selv om jeg er tre år eldre ;) Du er også fra Oslo? Vært på ABC før?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hadde jeg også fått Mail med bekreftet fødeplass :) Var der sist ja, superfornøyd! Veldig god stemning og koselige og dyktige jordmødre (bortsett fra hun overjordmoren - hun er skummel! :P ) Oppfølgingen er trygg og god og for min del gikk fødselen som en lek, så jeg vurderte ikke noe annet overhodet denne gangen. ;)

 

 

 

 

Jeg bor i Oslo ja :) Har aldri født før, men hørt så mye bra om ABC at valget var enkelt! Håper svangerskapet blir problemfritt slik at jeg faktisk får føde der, noe annet hadde vært nedtur. Fødte du på ABC sist gang? Jeg regner med det var bra ettersom du evt velger det igjen?

 

 

Hei!

 

Jeg har også søkt på ABC og fikk mail på mandag om at jeg hat fått plass :)

 

Når har du termin? Jeg har ca 4/8. Føler meg ikke kvalm/uggen og det eneste tegnet på graviditet er stooor mage på kvelden, ømme pupper og mye dårligere kondis på trening :) Håper det fortsetter![

 

Jeg har termin 14/15 august, foreløpig ihvertfall ;) Da høres det jo ut som om vi har det nogenlunde likt igrunn. Jeg har jo bare ett barn fra før av, men erfaringen fra den gang tilsier at jeg tåler veldig godt å gå gravid. Tror ikke jeg hadde en eneste dags fravær sist gang grunnet svangerskapet, og håper det går like fint nå, selv om jeg er tre år eldre ;) Du er også fra Oslo? Vært på ABC før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på første kontroll hos legen :D Så utrolig virkelig det blir! Helsekort og Blodprøver fikset og fødeplass bestilt! Så spennende å få med alle disse papirene hjem, guri :D

Åh så bra.. og så koselig! Nå gleder jeg meg veldig selv til min sjekk om en uka. Da skal jeg fylle inn helsekort og diverse! Kanskje det går litt mer opp for meg da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa, og som jeg smiler nå. Klarer ikke helt å lese til eksamen, huff.. Fikk beskjed om å bestille time hos jordmoren fortest mulig og, fordi det var så lang ventetid? Men ringte dit, og fikk time i slutten av januar. Virket ikke som om det var så mye kø egentlig, hehe.. Bestilte også tidlig ultralyd i dag, i uke 12. Snakk om å være babyeffektiv, *slippeålesetileksamensyndrom* vil jeg heller kalle det.. Hehe ;) noen fler som skal på tidlig ultralyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlige hjerteslag i går!!! Baby frisk og fin. 6+5 uker. Hurra! Håper det fortsetter like fint! ❤

Oj, så gøy! Var det gjennom legen eller privat UL? Eller jordmor? Har veldig lyst til å sjekke dette selv, siden jeg spotter litt og ikke føler meg så gravid med tanke på symptomer. Men får kanskje sjekke med legen først neste uke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt det ikke er lett å lese til eksamen!! Hihi!

Hmm.. kanskje jeg skal bestille time til jordmor selv. Og har lyst på ul i uke 12-13. Noen som skal/har vært på dette i oslo? Noen anbefalinger på hvor man burde dra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt det ikke er lett å lese til eksamen!! Hihi!

Hmm.. kanskje jeg skal bestille time til jordmor selv. Og har lyst på ul i uke 12-13. Noen som skal/har vært på dette i oslo? Noen anbefalinger på hvor man burde dra?

Mange drar til volvat eller Colosseumklinikken mener jeg. Jeg har vært hos min faste gynekolog, synes det er greiest :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi ja! Er jo greit å vite om alt er som det skal. også hørt at det er lettere å fastslå riktig termin i uke 12 vs uke 18. Jeg bestilte time privat her i Oslo. Bestilte hos Carsten Trolle på majorstuaklinikken. Kostet 1300,- og han sjekket mål av baby, og så etter avik i nakkefold etc. Kunne henvise videre om det var noe usikkerhet rundt funnene. Nummeret dit var 22695510 om det er av interesse :D

Endret av Fillibobba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg skal til min faste gyn på Majorstua; Merethe Blakstad, neste uke, da er jeg 7+3. Hun er utrolig flink og dyktig, men mange liker ikke personligheten hennes. Jeg synes derimot dama er helt ok, rett frem og gir ingen falske forhåpninger. Hun er nøye og likevel effektiv :)

 

 

Skjønner godt det ikke er lett å lese til eksamen!! Hihi!
Hmm.. kanskje jeg skal bestille time til jordmor selv. Og har lyst på ul i uke 12-13. Noen som skal/har vært på dette i oslo? Noen anbefalinger på hvor man burde dra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...