Gå til innhold

AUGUST 2014 baby


Gjest Mon23

Anbefalte innlegg

Med nr 1 gikk jeg på p-piller og trodde vi skulle få planlegge nr 2. Men nei da. Legen snakket om noen få prosent som blir gravid med spiral så tror mannen må ha supersperm eller noe slikt. Jeg sitter nok med følelsen av at dette får gå som det går, noe økt risiko for å miste ved å fjerne spiralen og har tanken om svangerskap uten for livmoren fremst i panna..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:( :( Nå gikk jeg på do, og det kom en stor klump ut sammen med mer blod! Da var det ikke meningen denne gang :( Vet ikke helt hva jeg føler, men utrolig lei meg! Trøster meg med at kroppen passer på seg selv.. :(

 

Huff det var ikke godt å høre. God klem til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

 

Så trivelig å kunne være med her  :D

Uff, så utrolig trist, Fru86. Men få sjekket hcg, sånn at du blir sikker! Mange gode tanker til deg, håper du har gode mennesker rund deg som tar vare på deg  :cry3:

 

hCg tar lang tid å få svar på siden de må sendes til lab, når jeg har målt har ventetiden hos fastlege vært to dager. Selv å måle hCg på sykehus tar flere timer. Grusomt å vente, føler med deg!

 

Jeg er 30 år, har en nydelig gutt på 2 1/2, og jeg testet positivt torsdag for ei uke siden. Termin 17.08.13 :hjerter_rundt:

 

Men jeg er ganske tilbakeholden med å juble, for jeg hadde exu (graviditet utenfor livmor) og MA samtidig (!!) for to måneder siden.  Ganske traumatisk opplevelse og jeg mistet eggleder, men jammen gikk det på første forsøk likevel. Så jeg prøver å ikke bygge opp håpet for mye denne gangen, men alt kjennes annerledes enn sist, og jeg har allerede rukket å bli sykemeldt for hyperemesis  :fnise: Så symptomene er definitivt til stede. Eneste jeg mangler er trøtthet  :tommelopp:

 

Jeg får tett oppfølging denne gangen pga exu-en, så var på UL 4+2 (gyn så ingenting siden det var sååå tidlig, rar kontordame som satt opp time), og skal til henne på nytt 19.12, bare ei lita uke til. Bare for å se om alt har havnet på riktig plass, neppe hjertebank allerede. Og var i dag hos lege og fylte ut helseskjema, ble sykemeldt og søkt fødeplass. Skal måle hCg i neste uke, så jeg blir fulgt skikkelig tett! Deilig.

 

Jøss, gravid med spiral, Nimas?! Dere er fruktbare!! Tror sjansen for exu er noe forhøyet, men sjansen er fortsatt pittepitteliten for at det skal skje deg. Om du tenker mye på det, så dra på tidlig UL eller få legen til å måle hCg - det siste er det sikreste tegnet.

 

Alle dere andre - hurra for alle små voksende mager!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var leit Fru86. Føler med deg. Har selv vært i samme situasjon. Kjipt der og da, men nå er jeg er gravid på nytt igjen. Satser på at det går bra denne gang:)   Det kommer til å gå bra for deg også:) Klem til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle trøstende ord jenter! Det varmer godt.. mannen trøster godt også, men det er jo ikke like lett for han å forstå. Som ikke kjenner det på kroppen selv.

Så i kveld er det bare tårer.. men samtidig så må jeg tenke at dette kanskje var kroppen sin måte å si at ikke alt var helt i orden. Så vi må bare prøve på nytt. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja vi må være det. Får bare senke skuldra så får vi se. Vi hadde begynt å snakke om nr 2, men ønsket ikke prøve før neste høst, men nå får vi bare se hvordan dette går. Legen idag ville først at vi bare skulle la være å ta ut spiralen, men jeg hadde lest litt om risikoen med graviditet og spiral før timen. Siden jeg har født prematurt så ville jeg ha den spiralen ut, selv om det øker risiko for å miste. Har ikke hatt noen blødning etter at den ble fjernet. Skal prøve å legge bekymringene bort, jeg får nok ikke gjort så mye fra eller til tenker jeg.

 

Godt å høre at du blir godt fulgt opp ini :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

 

Så trivelig å kunne være med her  :D

Uff, så utrolig trist, Fru86. Men få sjekket hcg, sånn at du blir sikker! Mange gode tanker til deg, håper du har gode mennesker rund deg som tar vare på deg  :cry3:

 

hCg tar lang tid å få svar på siden de må sendes til lab, når jeg har målt har ventetiden hos fastlege vært to dager. Selv å måle hCg på sykehus tar flere timer. Grusomt å vente, føler med deg!

 

Jeg er 30 år, har en nydelig gutt på 2 1/2, og jeg testet positivt torsdag for ei uke siden. Termin 17.08.13 :hjerter_rundt:

 

Men jeg er ganske tilbakeholden med å juble, for jeg hadde exu (graviditet utenfor livmor) og MA samtidig (!!) for to måneder siden.  Ganske traumatisk opplevelse og jeg mistet eggleder, men jammen gikk det på første forsøk likevel. Så jeg prøver å ikke bygge opp håpet for mye denne gangen, men alt kjennes annerledes enn sist, og jeg har allerede rukket å bli sykemeldt for hyperemesis  :fnise: Så symptomene er definitivt til stede. Eneste jeg mangler er trøtthet  :tommelopp:

 

Jeg får tett oppfølging denne gangen pga exu-en, så var på UL 4+2 (gyn så ingenting siden det var sååå tidlig, rar kontordame som satt opp time), og skal til henne på nytt 19.12, bare ei lita uke til. Bare for å se om alt har havnet på riktig plass, neppe hjertebank allerede. Og var i dag hos lege og fylte ut helseskjema, ble sykemeldt og søkt fødeplass. Skal måle hCg i neste uke, så jeg blir fulgt skikkelig tett! Deilig.

 

Jøss, gravid med spiral, Nimas?! Dere er fruktbare!! Tror sjansen for exu er noe forhøyet, men sjansen er fortsatt pittepitteliten for at det skal skje deg. Om du tenker mye på det, så dra på tidlig UL eller få legen til å måle hCg - det siste er det sikreste tegnet.

 

Alle dere andre - hurra for alle små voksende mager!!

usj hypermesis er ikke godt!!! det hadde jeg fra uke 3-38 forrige svangerskap. å ahr begynt å få tegn på det igjen nå!!. så vært å kjøpt meg sea band på apoteket idag for å teste ut det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg testet igjen, og heldigvis har strekene blitt sterkere! Nå begynner det virkelig å gå opp for meg :D Er fortsatt en eller to dager til IKM, så slapper nok ikke av før tanta IKKE kommer. Ser ut til at den kommende far har begynt å ta det innover seg også, han er skikkelig beskyttende og stolt <3

 

Men jeg lurer på en ting. Når fikk dere veldig tydelige symptomer? Jeg forstod det mandag kveld, da hadde jeg så ømme bryst og sterke murringer i livmorområdet at det måtte bare være. Siden har dette pågått, og jeg må innrømme at jeg er tatt på senga over hvor tidlig alt dette kom. Jeg er tappet for energi og har mensensmerter hele tiden. De ser det på jobb også. Håper de ikke avslører meg ennå :P

 

Flere som har/hadde overraskende sterke symptomer så tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg testet igjen, og heldigvis har strekene blitt sterkere! Nå begynner det virkelig å gå opp for meg :D Er fortsatt en eller to dager til IKM, så slapper nok ikke av før tanta IKKE kommer. Ser ut til at den kommende far har begynt å ta det innover seg også, han er skikkelig beskyttende og stolt <3

Men jeg lurer på en ting. Når fikk dere veldig tydelige symptomer? Jeg forstod det mandag kveld, da hadde jeg så ømme bryst og sterke murringer i livmorområdet at det måtte bare være. Siden har dette pågått, og jeg må innrømme at jeg er tatt på senga over hvor tidlig alt dette kom. Jeg er tappet for energi og har mensensmerter hele tiden. De ser det på jobb også. Håper de ikke avslører meg ennå :P

Flere som har/hadde overraskende sterke symptomer så tidlig?

Har i grunn kjent det på kroppen ei uke, testa svakt positiv søndag, og onsdag tok jeg clearblue med ukesindikator (1-2) så det er voldsomt til dymptomer så tidlig.

 

Har veldig treg mage, pleier ikke slite med det ellers, så nå er det sviskeyoghurt med en liten skje lunfrø ved siden av frokosten hver morgen, pluss at jeg går å drikker vann hele tiden. Er uvel store deler av dagen, men (BANK I BORDET!) har fortsatt ikke kasta opp...

Puppene mine har vokst litt og er veldig ømme. Jeg blir lett rørt fra før, men nå er jeg latterlig, sipper for alt og ingenting. Jeg har også fått plagsomt god luktesans, mann og sønn har fått "god lukt restriksjoner" de må ut på trappa å spraye seg med godlukt :D

Alt matavfall må rett ut i søppeldunken ute, særlig lukten av pølser plager meg, så da mannen kom hjem med pølser til middag i går så var jeg ikke veldig imponert akkurat ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru86: Varme tanker til deg, håper det går deres vei igjen raskt :)

 

Ellers synes jeg dere er voldsomt plaget da jenter! Dere som er førstegangs må huske på å ikke la dere stresse selv om dere ikke er slått ut og henger over doskåla - det er veldig store variasjoner i hvordan graviditeten påvirker en. Mange er i helt fin form svangerskapet igjennom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru86: Varme tanker til deg, håper det går deres vei igjen raskt :)

Ellers synes jeg dere er voldsomt plaget da jenter! Dere som er førstegangs må huske på å ikke la dere stresse selv om dere ikke er slått ut og henger over doskåla - det er veldig store variasjoner i hvordan graviditeten påvirker en. Mange er i helt fin form svangerskapet igjennom :)

Helt normalt å ha lite symptomer og jeg misunner de som er i knallform gjennom svangerskapet.

 

Jeg er trolig ekstremt sensitiv for hormonforandringer, plaget med "PMS" tålte ikke p-piller, ble helt "ko-ko" av dem, mistet mensen og eggløsningen totalt av hormonspiralen. Å gå gravid har for meg vært synonymt med å være mer eller mindre dårlig i 9 mnd. Skylle gjerne vært foruten plagene, men det er jo verdt det.

Jeg er i utganspunktet i god form, slank, trener, er fysisk sterk, og spiser sunt, tar vitaminer og gjør alt etter boks...men hjelper lite her...

 

Trøsten min er at tydeligvis er superfertil, eller dvs mannen og jeg er det sammen i hvertfall, har tre flotte friske barn fa før, har had kjempe fine fødsler og kommer meg raskt i både form og tilbake til figuren min igjen etterpå;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe bra med betryggende ord L-8. For her er det fortsatt kun mensmurringer, verst i korsryggen.. Også dette håret da, aldri vært plaget av å røyte noe spesielt.. Men nå! Ja nå står jeg med den klasen i hånden etter dusj eller etter å ha gredd håret.. Håper kvalmen kan holde seg langt borte, for her er planen å trene lengst mulig. Avhengig av trening, og morgenøkten allerede unnagjort *deilig*!

 

Mon23, tenker på deg i dag! Håper spira har deg bra!

Endret av Fillibobba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er som deg [email protected] forrige svangerskap var jeg i god form i 2trimester så satser på det denne gangen også! Synes det er et forferdelig nedelag å bli så dårlig og føler meg som den pysa, utrolig kjipt når man føler at kroppen svikter, hjelper ikke når du hører hvor utrolig bra form andre er...men skjønner jo at vi er forskjellige. Dere som ikke har noen symptomer får nyte det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er som deg [email protected] forrige svangerskap var jeg i god form i 2trimester så satser på det denne gangen også! Synes det er et forferdelig nedelag å bli så dårlig og føler meg som den pysa, utrolig kjipt når man føler at kroppen svikter, hjelper ikke når du hører hvor utrolig bra form andre er...men skjønner jo at vi er forskjellige. Dere som ikke har noen symptomer får nyte det!!

Jeg var i desidert mye bedre form første gang, var da 19år, de to andre fikk jeg 26 og 28 år gammel, fortsatt ung, nå blir jeg 35, så er veldig spent på hvordan denne runden blir. Men, mannen har lovet ( han som har mast om ny baby her) å gjøre alt i hans makt for at ting skal gå bedre denne gangen. Han skal få slite litt tror jeg ;)

 

Jeg skal melde meg på vanngymnastikk for gravide tterhvert for å forebygge bekkenløsning, kommer også til å gå til fysioterapaut. Aktupunkturtime mot kvalme er alt bestillt, skal inn en runde før Jul for å forebygge. Kan anbefales!

Jeg kommer også til å unna meg spatimer med massasje for gravide, fotpleie osv når magen blir diger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere merket forskjell på svangerskap med gutt i forhold til jente? Første barnet mitt er en gutt og jeg hadde nesten ingen plager gjennom hele svangerskapet. Var aldri kvalm, men hadde litt halsbrann mot slutten. Merket det også litt i bekkenest de siste ukene og hadde restless legs, ellers hadde jeg ingen plager.

Har hørt at man ofte kan være mere kvalm hvis man venter jente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare 15 mnd siden forrige mann her så satser på at utgangspunktet er det samme, men er litt bekymret for bekkenet. Har en jobb med mye gåing, svømmer nå et par ganger i uka og håper det kan forebygge. Hadde låsning sist, ikke løsning. Hvis kvalmen blir verre skal jeg absolutt vurdere aku, enn så lenge funker det med ro, søvn og hyppige måltider... De sier jo at uke 7-10 er verst for de aller fleste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere merket forskjell på svangerskap med gutt i forhold til jente? Første barnet mitt er en gutt og jeg hadde nesten ingen plager gjennom hele svangerskapet. Var aldri kvalm, men hadde litt halsbrann mot slutten. Merket det også litt i bekkenest de siste ukene og hadde restless legs, ellers hadde jeg ingen plager.

Har hørt at man ofte kan være mere kvalm hvis man venter jente?

Gutt sist, enn så lenge er det ganske likt, men mye mer sliten med en 15mnd gammel sjef...

Er nesten sikker på at det er en gutt til i magen, slekta til mannen er meget mannsdominert...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere merket forskjell på svangerskap med gutt i forhold til jente? Første barnet mitt er en gutt og jeg hadde nesten ingen plager gjennom hele svangerskapet. Var aldri kvalm, men hadde litt halsbrann mot slutten. Merket det også litt i bekkenest de siste ukene og hadde restless legs, ellers hadde jeg ingen plager.

Har hørt at man ofte kan være mere kvalm hvis man venter jente?

Første var gutt her også, mindre plager da, de to andre var jenter og da var jeg mye dårlig. Vil vise seg denne runden. Jeg ønsker meg egentlig bittelitt en gutt, kjekt med to av hver ;) Men blir jo like glad uansett hva vi får. Mannen er bombesikker på ny jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter:) Tror jeg skal inn her jeg da!! Tok en test nå og den viste to sterke fine streker, er to dager over IKM men har ikke fått testet før grunnet eksamen... Hadde ikke helt troen denne perioden men jammen satt den, så etter litt regning ser det ut som om jeg har termin 21.August:) litt uvirkelig!!! Er 26 år fra Drammen og detter er den første:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter:) Tror jeg skal inn her jeg da!! Tok en test nå og den viste to sterke fine streker, er to dager over IKM men har ikke fått testet før grunnet eksamen... Hadde ikke helt troen denne perioden men jammen satt den, så etter litt regning ser det ut som om jeg har termin 21.August:) litt uvirkelig!!! Er 26 år fra Drammen og detter er den første:-)

Velkommen, jeg testet tidlig og har foreløpig termin 23 august:-) er fra Kristiansund, 34 år og dette er mitt fjerde svangerskap, 3 barn fra før, yngste fyller 7 år til våren, så en stund siden sist og mye er glemt/ fortrengt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Fillibobba :) Håper virkelig legen ringer idag, har veldig lyst å ringe tilbake idag også, men redd de skal se på meg som ei masete kjærring ;p

Men ellers er jeg skikkelig uggen på morgenen, utrolig tungt å få i seg frokost :(
Puppene har vokst og er ømme.. Utrolig trøtt, og drømmer merkelige drømmer. Kan legge meg tidlig og sove lenge, og er alikavel trøtt :/ Jeg som kunne sove en hel natt, uten å må på do er det nå bare å glemme ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo bare ringe! Guri. Hadde jeg ikke tenkt åå en gang! De skjønner nok veldig godt du vil ha svar! Verste svar du får er at det ikke er klar! Ring du :) Krysser fingre og ben!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...