Gå til innhold

AUGUST 2014 baby


Gjest Mon23

Anbefalte innlegg

Første jordmortime overstått, antatt termin av jordmor er 11 august, å er ca 6 uker på vei, jeg går inn i 7 uke imorgen :) Spennende. Bare syntes det er rart at når jeg skal ta blodprøver senere må dette gjøres hos fastlege. første svangerskap to de prøvene på helsestasjonen ( bodde da i annen kommune).

Uansett så har vi også fått søkt fødeplass på rikshospitalet også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir å ta alle mine kontroller hos fastlegen min, han er kjempe flink og jeg føler meg mye tryggere på ham enn en fremmed jordmor jeg ikke kjenner. Had samme lege i over 15 år.

Slipper heldigvis å søke fødeplass osv her ute i distriktene :-) det blir på nærmeste fødeavdeling, oppstår det komplikasjoner så er det St Olavs eller Åse...enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hår ja... håret på hode vokste seg tykt mens jeg gikk gravid(og jeg hadde tjukt grovt hår fra før). Syns det var deilig å få tynt hår etter graviditeten bortsett fra alle de småhårene som sto ut til alle kanter når det vokste ut igjen. Jeg røyter som hund til vanlig når jeg ikke er gravid....ble skrekkelig mye etter graviditeten. Måtte støvsuge gulvet hver dag pga av hår ig ikke pga av smuler og støv :P

 

Ja, man tar kontrollene hos de man kjenner/liker best. Jeg har en hyggelig fastlege, men hun er litt ung og uerfaren. Men sist ønsket hun å øve seg på meg... men pga sa ble det ikke noe av det. Fortrekker egentlig å ta kontrollene hos den erfarne jordmora. Hun var også med meg i ambulanse sist jeg fødte. Greit at vi kjente til hverandre da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

aah... ABC? oslo altså? er vel mange flere som føder der enn her på Lillehammer... Ringte jo legen her om dagen og hun sa tidligst uke 12-13 skal jeg på første kontroll... synes det er veldig rart jeg, men sånn er det vel...

Hvis de klusser med dette nå, så blir jeg så forbanna at jeg tramper opp på legekontoret og ber de om å få igang prosessen... skulle egentlig nevnt det her med August, så kanskje jeg hadde kommet inn tidligere =P

Hehe, ja, er vel fort litt mer "trøkk" her når alle byens damer stresser med å rekke barnehageopptaket ;) Det har vel egentlig ikke så mye å si tenker jeg, sikkert bare en tilfeldighet at jeg fikk time da. Sist tror jeg jeg hadde første kontroll uke 10? Er jo uansett bare noen prøver og info til gravide, og vi har jo begge gjort dette fra før så ;) Er ordinær-UL som blir spennende synes jeg ;)

Hehe! Byens flotte damer faktisk :-P den likte jeg :-D ja, det var vel i den tiden jeg var der selv. Men tenker at jeg vil til jordmor etter jeg har vært hos legen.. vet liksom ikke helt enda. :-P

Ååh! Ja, jeg gleder meg jeg også til ordinær UL ! Er den som blir det mest spennende nå framover ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har testet positivt på digitaltest i går og strektest i dag ( etter to dager tidligere med Skyggestreker på strektest) juhuu!! 33 år fra Bergen, har en jente på 7 og en gutt på 4 fra før:). Samtidig er jeg forvirret: har hatt spiral i fire år, tok den ut 19. Nov, og har ikke hatt mensen etter det. Hadde noe som lignet på mens rett før spiralen ble tatt ut. Jeg hadde hormonspiral, med nesten ingen mens, og aner ikke hvor lang syklisten min er. Vanskelig å regne termin ut fra dette? Tror det blir helt i slutten av august. Når har dere som nettop har testet positivt termin?

Jeg tok ut spiralen 6 nov, fikk en blødning den 9, eggløsning 28 nov, nå gravid. Har ikke had mens siden jeg satte inn spiralen for 4 1/2 år sia, så gikk kjappere enn jeg hadde trodd. Testet svakt positiv på søndag, tok digitaltest i dag. Gravid 1-2 uker.

Så for noen av oss går det veldig kjapt.

Jeg har forredten 3 barn fra før, 15, 8 og 6 1/2 år.

 

Min termin er 23 august mener jeg, er nesten hundre prosent sikker på eggløsnings datoen pga tester og smerter

. Ja det gikk mye raskere enn forventet dette her, føler meg nesten snytt for en del prøving, he he. Håper bare at alt går bra:) tipper min termin blir rundt 25 august da, terminlalkulatoren sier ca dette. Min eldste er født i august, og jeg syntes det var en perfekt tid å få baby på :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg har testet positivt på digitaltest i går og strektest i dag ( etter to dager tidligere med Skyggestreker på strektest) juhuu!! 33 år fra Bergen, har en jente på 7 og en gutt på 4 fra før:). Samtidig er jeg forvirret: har hatt spiral i fire år, tok den ut 19. Nov, og har ikke hatt mensen etter det. Hadde noe som lignet på mens rett før spiralen ble tatt ut. Jeg hadde hormonspiral, med nesten ingen mens, og aner ikke hvor lang syklisten min er. Vanskelig å regne termin ut fra dette? Tror det blir helt i slutten av august. Når har dere som nettop har testet positivt termin?

Jeg tok ut spiralen 6 nov, fikk en blødning den 9, eggløsning 28 nov, nå gravid. Har ikke had mens siden jeg satte inn spiralen for 4 1/2 år sia, så gikk kjappere enn jeg hadde trodd. Testet svakt positiv på søndag, tok digitaltest i dag. Gravid 1-2 uker.

Så for noen av oss går det veldig kjapt.

Jeg har forredten 3 barn fra før, 15, 8 og 6 1/2 år.

Min termin er 23 august mener jeg, er nesten hundre prosent sikker på eggløsnings datoen pga tester og smerter

. Ja det gikk mye raskere enn forventet dette her, føler meg nesten snytt for en del prøving, he he. Håper bare at alt går bra:) tipper min termin blir rundt 25 august da, terminlalkulatoren sier ca dette. Min eldste er født i august, og jeg syntes det var en perfekt tid å få baby på :)

Spent på ultralyd om noen månd, vurderer tidlig privat UL, hadde veldig kraftige eggløsningssmerter, pluss synes det er voldsomt til symptomer så tidlig, pluss min alder...drømt om flerlinger mye i det siste, og det er mitt verste mareritt...haha.. En "atpåklatt" rekker!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjelp!! Nå på vei hjem fra jobb merket jeg plutselig at det ble veldig fuktig i trusa. Og når jeg kom hjem å gikk på do så hadde jeg blødd ganske mye!! ;( Truseinnlegget var helt rødt og utblødd! Jeg har ikke smerter, og kunne ikke se noen "klump" av noe slag. Hva gjør jeg?! Har noen vært borte i dette før?! Huff.. så nå ble jeg veldig redd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei fru86!!!! Skjønner du blir redd:( Har du blødd før i "svangerskapet" denne gangen? Håper blødningen gir seg fort! Jeg ville dratt til legen i morgen uansett om det gir seg eller ikke! Æsjamei:( En knuseklem sendes din vei <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare spottet litt. Men dethjar aldri vært friskt. Er 7+2 i dag. Huff a meg...

Må ringe legen i morgen å høre med hun hva jeg skal gjøre. Eller kanskke jeg skal møte opp der å spørre om en hastetime?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare spottet litt. Men dethjar aldri vært friskt. Er 7+2 i dag. Huff a meg...

Må ringe legen i morgen å høre med hun hva jeg skal gjøre. Eller kanskke jeg skal møte opp der å spørre om en hastetime?

Så lenge du ikke har smerter eller blør svært kraftig så er det ikke akutt. Ring i morgen tidlig, du vil trolig få tilbud om å måle HCg for å se om dette synker eller stiger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare spottet litt. Men dethjar aldri vært friskt. Er 7+2 i dag. Huff a meg...

Må ringe legen i morgen å høre med hun hva jeg skal gjøre. Eller kanskke jeg skal møte opp der å spørre om en hastetime?

Be om å få tatt hcg i morgen og på mandag. Er det normal stigning er det sikkert helt i orden. Evt kan du høre om å bli henvist til ultralyd, men tror det er mest vanlig med hcg- måling så tidlig.

Jeg hadde en blødning i uke 10 i forrige svangerskap- det gikk fint :)

Ikke noe morsomt å blø, men mange blør uten at det er noe annet galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si dere er aktive her damer! 😊 har prøvd å lese meg opp, men falt ut etter noen sider ;p

 

Jeg er andregangsgravid. Har en sønn på 2,5 år og er 27 selv. Testa positivt forrige onsdag, men fikk bare en veldig svar skrek, så hver 48. time til jeg fikk klar strek nå på tirsdag. Er litt uvirkelig men er veldig lykkelig!

Skal ha første kontroll 2.januar. Det mest plagsomme symptomet mitt er at jeg har blitt så himla ukonsentrert at jeg klarer ikke å regne ut hvor langt jeg er på vei da :P

Har en dyktig lege men sist følte jeg meg mer komfortabel med å gå til jordmor på de fleste kontrollene. Tenkte som så at jeg heller ville følges opp av noen som jobber med svangerskap og fødsel hver dag. Tror det blir slik denne gangen også... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp!! Nå på vei hjem fra jobb merket jeg plutselig at det ble veldig fuktig i trusa. Og når jeg kom hjem å gikk på do så hadde jeg blødd ganske mye!! ;( Truseinnlegget var helt rødt og utblødd! Jeg har ikke smerter, og kunne ikke se noen "klump" av noe slag. Hva gjør jeg?! Har noen vært borte i dette før?! Huff.. så nå ble jeg veldig redd.

Det var det samme som skjedde hos meg på mandagen.. kjente også at det plutselig ble fuktig i trusa og at det rant.. Blødde, uten klumper, ingen smerter.. ringte legen med en gang.. og fikk beskjed om å komme..  et tips til deg: krangel deg til ultralyd..

Tok hcg måling mandag og tirsdag sitter enda å venter på tlf fra legen.. denne ventetiden er værre enn ventetiden mellom eggløsning og mens.. og man går me en nærvøs tanke hele tide, kan selvfølgelig ikke gjøre noe om det går galt.. men man vil gjerne vite om det står bra til eller ikke :(

Kan hende jeg ikke får svar før etter helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Testet pos på man :) Har termin ca 21.aug. Skal på tidlig UL for å se hjerteslag 9 jan :) Nesten så jeg håper at jula går kjempefort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mon23 skjønner ikke at du må vente så lenge på å få svar på blodprøver. Trodde ikke det var så vanskelig å sjekke hcg. Men må da være veldig positivt at du ikke har blødd mer siden tidlig denne uken? Skulle tro det kom mye mer om det var SA?

og fru86, blør du fortsatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mon23 skjønner ikke at du må vente så lenge på å få svar på blodprøver. Trodde ikke det var så vanskelig å sjekke hcg. Men må da være veldig positivt at du ikke har blødd mer siden tidlig denne uken? Skulle tro det kom mye mer om det var SA?

og fru86, blør du fortsatt?

Ja, jeg syns det er grusomt å sitte å vente.. Skulle ikke tru at det tok så lang tid før å få svar, men tydeligvis.. Samboeren min er jo nede hos familien sin og hadde gledet seg til å fortelle dem det, men nå tør han ikke siden vi ikke får svar på prøvene :( 

Ja, jeg håper jo det, men vet jo ikke. Har ikke vært gravid tidligere, og nettet sier egentlig en god del forskjellig virker det som når det kommer til abort og slikt.. Men blødde på mandag og stoppet egentlig ganske fort. Men noen plasser står det at ved abort så blør man opp til 10 dager. og andre plasser står det noe annet..

 

Håper det går bra, Fru86!! :D Krysser fingrene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:( :( Nå gikk jeg på do, og det kom en stor klump ut sammen med mer blod! Da var det ikke meningen denne gang :( Vet ikke helt hva jeg føler, men utrolig lei meg! Trøster meg med at kroppen passer på seg selv.. :(
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:( :( Nå gikk jeg på do, og det kom en stor klump ut sammen med mer blod! Da var det ikke meningen denne gang :( Vet ikke helt hva jeg føler, men utrolig lei meg! Trøster meg med at kroppen passer på seg selv.. :(

Nei så utrolig trist :( Kjente at jeg begynte å gråte på dine vegner :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har forstatt ikke noe veldig med symptomer. men i det siste så drømmer jeg så masse rart. Normalt drømmer jeg ganske mye, men nå er det helt sykt. så fort jeg dupper av litt er det helt kaos. Flere som har opplevd det?

 

Fillibobba: jeg tenkte også å fortelle det til nærmeste familien i jula, siden det helt garrantert kommer til å bli lagt merke til at jeg ikke spiser det jeg pleier og ikke tar et glass vin til maten. Men er enig det at det føles skummelt uten å vite hvordan tilstanden faktisk er der inne.

Hadde det slik i forrige svangerskap med drømmer og etterhvert ble det så voldsomme mareritt at jeg fikk behandling hos akupunktør for det, noe som heldigvis hjalp. 

Det er første tegn jeg vet at jeg er gravid faktisk, hehe. Fikk mistanke med drømmene som hadde vart noen dager og positiv test etter det denne gangen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:( :( Nå gikk jeg på do, og det kom en stor klump ut sammen med mer blod! Da var det ikke meningen denne gang :( Vet ikke helt hva jeg føler, men utrolig lei meg! Trøster meg med at kroppen passer på seg selv.. :(

Dette var leit. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen..  Jeg hadde bestemt meg for å ikke skrive inn her for jeg er litt i sjokk og litt redd av ulike årsaker ennå... Tirsdag natt slo det meg at mensen har uteblitt, onsdag testa jeg positivt og idag har jeg vært hos lege å fjerna spiralen.... JEPP GRAVID MED SPIRAL !!! Er vist 5+5, selv om jeg har helt hetta og dette ikke helt har sunket inn eller var ventet så skal vi vel ha nr 2 i aug 2014 om alt går bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det er ikke ofte man hører at man blir gravid med spiral. Men gratulerer så mye :D 
Vi hadde planlagt å bli gravid og er 7 uker idag, og det har ikke sunket inn hos meg.. så skjønner godt at det ikke har gjort det hos deg ;)  hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:( :( Nå gikk jeg på do, og det kom en stor klump ut sammen med mer blod! Da var det ikke meningen denne gang :( Vet ikke helt hva jeg føler, men utrolig lei meg! Trøster meg med at kroppen passer på seg selv.. :(

sender en stor klem din vei! Så utrolig trist! Ring legen din i morgen og be om hjelp til å få bekreftelse på enten det ene eller det andre. Stor klem til deg! ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...