Gå til innhold

AUGUST 2014 baby


Gjest Mon23

Anbefalte innlegg

hei jenter :)
jeg tror jeg trenger litt hjelp...
Jeg venter nå på en genser som det står jeg skal bli storesøster på som jenta mi skal ha på seg på julaften når svigerfamilien min kommer. Men det jeg trenger hjelp til er å finne ut hva jeg skal skrive på meldinga med bilde av jentungen og genseren på til familien som ikke er her... hva skal jeg skrive? Jeg har fantasi som er lik 0 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koselig ;) Har like dårlig fantasi her.. Hm!

 

Er det noen som vet om samboern får fri for å være med til jordmor og ul? Og om det er ulønnet/lønnet? Bare nysgjerrig ;)

Endret av Fillibobba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe! det bruker å være sånn med fantasi :P skulle ha vært et barn igjen :P

tror det er ulønnet fri og han har ikke rett på det. var hvertfall ikke det når jeg gikk gravid sist. Men sjef på jobb til sambo var veldig snill og sa at han fikk fri når det var UL og sånne ting vi skulle på... (Nå var jeg på totalt 4 UL sist svangerskap og ene og siste UL var ikke sambo med på i og med at det skjedde på dagen at sambo ville ikke spørre om fri) :)

Men fra den dagen fødselen starter så har mannen rett på to uker "fødselspermisjon" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei og nei hvordan skal dette gå.. 6+2 nå

 

Formen er såpass bra at jeg kan være på jobb, men er uggen heeele dagen.. Kvalmen kommer sterker og sterkere. Det er jo helt forferdelig å sitte på jobb å tenke "nå spyr jeg". Heldigvis ikke.

 

Aldri vært gravid før, og det føles jo bare som en er syk rett og slett. Nå er det bare halvannen uke til juleferie, satser på å skjule det på jobben fram til uke 12 så må jo bare holde ut!!:)

 

Har mistet matlysten, men må spise jevnt og trutt for om ikke blir jeg enda mer kvalm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan anbefale Mille på familieklinikken på majorstuen. Utrolig hyggerlig dame med masse erfaring. Gikk også etterhvert til henne for akupunktur for blant annet halsbrann, hetetokter, vann i kroppen, og slet med masse mareritt. Marerittene ga seg helt natten etter første behandling som umulig kan være plasebo effekt (uansett var det verdt pengene enn hva som gjorde at det ga seg) og alt det andre ble betraktelig bedre. Så jeg elsker den dama:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare 4+0 i dag og har ikke IKM før lørdagen. Likevel skriker hele kroppen gravid :D Det er så herlig å kjenne at kroppen virkelig er i forandring. Gravid for første gang :)

 

Tenker også på tidlig UL. Hadde vært supert å starte det nye året med å få se et bankende hjerte!

 

Men aner ikke hvem som tilbyr det. Noen flere fra Trondheim og som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som allerede har søkt fødeplass i oslo. 

Gjorde dere det selv eller gjennom legen? Og om dere sendte selv, gjorde dere gjennom mail eller post? 

Det er straks juleferie og tviler jeg får noe legetime før godt i starten av januar så mulig jeg må fikse selv. 

Har gjort det både fra lege og selv før og sist var det litt samme med sommerferien i mellom så da sendte jeg selv men nå husker jeg ikke hva jeg gjorde i det heletatt, adresse eller noe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg brukte Carsten trolle på Majorstua klinikken nå. Har brukt han "medisinsk" på ultralyd. Dvs uke 5+ og uke 12 i alle tre svangerskap. Brukte også mille som er supersøt (men ikke like medisinsk) for å se kjønn i uke 14 sist. Var så spent at jeg ikke orket vente en hel mnd til. Nå har jeg også søkt fødeplass gjennom legen. Stor klem til alle søte damer. Krysser fingre for at det fortsetter like fint 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen mente forøvrig at det var alt for tidlig å søke. Men da jeg argumenterte med august sendte hun likevel motvillig inn. Det blir sikkert mye kryss i systemet hvis det ikke skulle gå bra med oss som søker. Men jeg hadde jo i alle fall sett bankende hjerte. For dere som lurer. Legen ordner det gjennom post. De fyller inne skjema når man er der. Men som noen sier er det mulig å søke selv også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mine argumenter jeg også til å vinne den diskusjonen med legen i såfall. Men hadde jeg hatt helt problemfri graviditeter og fødtsel tidligere så hadde jeg nok ikke hastet like mye med det for da handler det om å bare ha et sykehus å føde på og i oslo/norge har vi ganske gjennomsnittlige gode sykehus til normale fødende. 

Jeg har mistet flere ganger før og så langt som i uke 14 så kryss i systemet kan det bli uansett :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det som sagt hos legen idag. Jeg var bare der for å stille noen spørsmål.. Var hun selv som spurte om vi skulle søke plass osv.. Ble som min første kontroll selvom jeg bare er 4+5/ 5+5 idag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har testet positivt på digitaltest i går og strektest i dag ( etter to dager tidligere med Skyggestreker på strektest) juhuu!! 33 år fra Bergen, har en jente på 7 og en gutt på 4 fra før:). Samtidig er jeg forvirret: har hatt spiral i fire år, tok den ut 19. Nov, og har ikke hatt mensen etter det. Hadde noe som lignet på mens rett før spiralen ble tatt ut. Jeg hadde hormonspiral, med nesten ingen mens, og aner ikke hvor lang syklisten min er. Vanskelig å regne termin ut fra dette? Tror det blir helt i slutten av august. Når har dere som nettop har testet positivt termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har testet positivt på digitaltest i går og strektest i dag ( etter to dager tidligere med Skyggestreker på strektest) juhuu!! 33 år fra Bergen, har en jente på 7 og en gutt på 4 fra før:). Samtidig er jeg forvirret: har hatt spiral i fire år, tok den ut 19. Nov, og har ikke hatt mensen etter det. Hadde noe som lignet på mens rett før spiralen ble tatt ut. Jeg hadde hormonspiral, med nesten ingen mens, og aner ikke hvor lang syklisten min er. Vanskelig å regne termin ut fra dette? Tror det blir helt i slutten av august. Når har dere som nettop har testet positivt termin?

Jeg tok ut spiralen 6 nov, fikk en blødning den 9, eggløsning 28 nov, nå gravid. Har ikke had mens siden jeg satte inn spiralen for 4 1/2 år sia, så gikk kjappere enn jeg hadde trodd. Testet svakt positiv på søndag, tok digitaltest i dag. Gravid 1-2 uker.

Så for noen av oss går det veldig kjapt.

Jeg har forredten 3 barn fra før, 15, 8 og 6 1/2 år.

 

Min termin er 23 august mener jeg, er nesten hundre prosent sikker på eggløsnings datoen pga tester og smerter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så usikker på min termin. Jeg har memorert hver dato jeg har fått mensen dette siste året, men selvsagt ikke sist gang. Jeg husker sånn cirka, men ikke om den begynte eller sluttet på den datoen. Eller om det var midt i menstruasjonen.     Dessuten har jeg hatt kortere sykluser den siste tiden. Kanskje på 21 dager eller mindre. Heller ikke sikker på det. Så min termin kan være alt fra 10-20. august.  Midt i august er det ihvertfall etter det jeg tror.

Teste positivt på mandagen så var. Der sto det 3+.    Jeg tenker at før jeg får dratt og sjekket evt termin, så setter jeg den selv på 17. august ;)    

De andre gangene jeg har vært gravid har terminene stemt bra med min menstermin. Og jeg har alltid hoppet frem et par dager.  Så vi får se nå da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Augustdamene:

Rosarose8 - 02/08

Tm1981- 02/08. 32 fra østfold. Ingen barn fra før.

Mon23 - termin 3. august. 23 år fra Bodø. Ingen barn fra før.

Veslaa_87 - Termin 3. august. 26 år fra Kongsvinger, ingen barn fra før.

Kadulo - Termin 4. august. 28 år fra Oslo. Har ei jente på to år fra før.

Januarspire---2012 - Termin 5 august, 29 år fra Ålesund. 1 barn fra før.

Skatten_ - Termin 6. august. 29 år og bor i Trondheim. Ingen barn fra før.

TanteTroll: termin 6. august. 38 år, Østfold. 1 barn fra før.

Pariserdama - termin 7 august, 36 år, bor i Oslo, ingen barn fra før

Snartbabylykke - termin 8/8. 23 år fra Bergen. Ingen barn fra før

Craecrae- termin ca 8 august. 22 år, 1 barn fra før.

Fru frøken - Termin 10. august, 23 år fra Akershus. Ingen barn fra før.

Lilly1976 - Termin 13.august, 37 år fra Oslo. Et barn fra før.

Nikoline E Buskerud .Termin etter siste mens 14.aug. 35 år . Jente 13 og 3,5 fra før .

L-8 - Termin 15. Aug. 30 år fra Oslo. En gutt fra før som snart runder tre.

Lunagold - Termin 16. August. 28 år fra Kongsberg. Ingen barn fra før.

Sjokoladebær - Termin 16. August. 30 år, venter nummer 4

Fillibobba - termin 17 august. 23 år og fra Oslo. Ingen barn fra før.

Frøken Velferdsrett - termin 18 august. 29 år fra våler. Gutt på 7 år fra før.

Hernadez05 -

Smula80 -

Fru86 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

Jeg var hos legen i dag og tok siste HCG-prøven. Får de endelige resultater når den er analysert, men foreløpig mente de at jeg fortsatt var gravid. Hurra! :)

 

Synes dagens time var litt rar. Fikk satt opp første svangerskapskontroll i uke 10 (Nå er jeg jo, som dere, ca i uke 7). Er ikke dette litt sent å ha første kontroll? Legen mente da at det ikke var noe poeng å måle meg masse på den første kontrollen, det fikk vi heller ta etter uke 18. Jeg syntes det hørtes litt rart ut.

 

Jeg forhørte meg også om hva legen syntes om å søke tidlig UL privat, men dette var visst ikke noe poeng i det hele tatt, jeg måtte nok bare venne meg til at jeg ikke kunne kontrollere alt her i livet. Det holdt visst med den ene man fikk i uke 18. Merket jeg ble litt irritert, og tenker at jeg kommer til å kjøre på med det allikevel. Dette er mitt første svangerskap, og det kan da ikke være helt unormalt å ville være helt sikker på at ting står bra til?! Hvor ofte "pleier" man å ta privat UL? Hva er liksom vanlig? Og stemmer det at man virkelig bare får en UL i løpet av svangerskapet?

 

Jeg forhørte meg også hvordan det fungerte med jordmor, og henne skulle jeg visst ikke møte før i uke 20, og kun en gang. Har jeg hørt feil? Skal jeg bare møte jordmor en eneste gang i løpet av 40 uker? Jeg syntes det virket helt merkelig!  :huh: Kanskje det bare er jeg som har et rart inntrykk av alle de kontrollene det virker som om folk er på(?)

Hvis det ikke er komplikasjoner så er det ikke så mange kontroller nei, heller ikke mer enn en enkelt UL, det er ved feks hypermesis, kraftig bekkenløsning, fare for svangerskaps diabetes, UVI plager, mistanke om vekstavvik osv at man får flere kontroller. Endel tar privat UL ogå.

 

Blir 3D uL på oss rundt uke 28 tenker jeg, for å se den lille...hvis alt går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Minielli!

 

Hvis du har vært hos lege nå i uke 7, så har han nok rett i at det ikke er noe poeng i å komme tilbake før uke 10. Det kan være vanskelig å finne hjertelyden før det. Livmoren kan ligge så langt nede ennå at det ikke er vits i måle symfyse. Jeg hadde ikke første ordentlige svangerskapskontroll før i uke 13. Det var hos jordmor. Syns det er så mye triveligere enn hos disse legene.    Det er heller ikke uvanlig at man har kontroll ca. 1 gang i mnd, også hver uke helt på slutten :)

 

Hvis du ønsker en tidlig privat ultralyd så skal du bare bestille selv. Ikke bry deg om hva legene sier. I uke 11-12 er det mye de kan se. Første gang var jeg ikke på ultralyd før den ordinære, men de to andre svangerskapene var jeg rundt uke 11. Syns det er greit å ta en sjekk på om alt er sånn høvelig som det skal være :)

 

  Noen gang kan man bli overkjørt eller overhørt som førstegangsfødende. GJør det som passer for deg :)  

 

Lykke til videre med svangerskapet fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minielli - Termin 01/08, Oslo, Ingen barn fra før.

Rosarose8 - 02/08

Tm1981- 02/08. 32 fra østfold. Ingen barn fra før.

Mon23 - termin 3. august. 23 år fra Bodø. Ingen barn fra før.

Veslaa_87 - Termin 3. august. 26 år fra Kongsvinger, ingen barn fra før.

Kadulo - Termin 4. august. 28 år fra Oslo. Har ei jente på to år fra før.

Januarspire---2012 - Termin 5 august, 29 år fra Ålesund. 1 barn fra før.

Skatten_ - Termin 6. august. 29 år og bor i Trondheim. Ingen barn fra før.

TanteTroll: termin 6. august. 38 år, Østfold. 1 barn fra før.

Pariserdama - termin 7 august, 36 år, bor i Oslo, ingen barn fra før

Snartbabylykke - termin 8/8. 23 år fra Bergen. Ingen barn fra før

Craecrae- termin ca 8 august. 22 år, 1 barn fra før.

Fru frøken - Termin 10. august, 23 år fra Akershus. Ingen barn fra før.

Lilly1976 - Termin 13.august, 37 år fra Oslo. Et barn fra før.

Nikoline E Buskerud .Termin etter siste mens 14.aug. 35 år . Jente 13 og 3,5 fra før .

L-8 - Termin 15. Aug. 30 år fra Oslo. En gutt fra før som snart runder tre.

Lunagold - Termin 16. August. 28 år fra Kongsberg. Ingen barn fra før.

Sjokoladebær - Termin 16. August. 30 år, venter nummer 4

Fillibobba - termin 17 august. 23 år og fra Oslo. Ingen barn fra før.

Frøken Velferdsrett - termin 18 august. 29 år fra våler. Gutt på 7 år fra før

Ugl@- termin 23.august, 34 år, Kristiansund, gift, gutt født i 98, to jenter født i 05 og 07

 

Hernadez05 -

Smula80 -

Fru86 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minielli - Termin 01/08, Oslo, Ingen barn fra før.

Rosarose8 - 02/08

Tm1981- 02/08. 32 fra østfold. Ingen barn fra før.

Mon23 - termin 3. august. 23 år fra Bodø. Ingen barn fra før.

Veslaa_87 - Termin 3. august. 26 år fra Kongsvinger, ingen barn fra før.

Kadulo - Termin 4. august. 28 år fra Oslo. Har ei jente på to år fra før.

Januarspire---2012 - Termin 5 august, 29 år fra Ålesund. 1 barn fra før.

Skatten_ - Termin 6. august. 29 år og bor i Trondheim. Ingen barn fra før.

TanteTroll: termin 6. august. 38 år, Østfold. 1 barn fra før.

Pariserdama - termin 7 august, 36 år, bor i Oslo, ingen barn fra før

Snartbabylykke - termin 8/8. 23 år fra Bergen. Ingen barn fra før

Craecrae- termin ca 8 august. 22 år, 1 barn fra før.

Fru frøken - Termin 10. august, 23 år fra Akershus. Ingen barn fra før.

Lilly1976 - Termin 13.august, 37 år fra Oslo. Et barn fra før.

Nikoline E Buskerud .Termin etter siste mens 14.aug. 35 år . Jente 13 og 3,5 fra før .

L-8 - Termin 15. Aug. 30 år fra Oslo. En gutt fra før som snart runder tre.

Lunagold - Termin 16. August. 28 år fra Kongsberg. Ingen barn fra før.

Sjokoladebær - Termin 16. August. 30 år, venter nummer 4

Fillibobba - termin 17 august. 23 år og fra Oslo. Ingen barn fra før.

Frøken Velferdsrett - termin 18 august. 29 år fra våler. Gutt på 7 år fra før

Ugl@- termin 23.august, 34 år, Kristiansund, gift, gutt født i 98, to jenter født i 05 og 07

marmamma - termin 25. august, 25 år og bor i Trondheim. Ingen barn fra før.

 

Hernadez05 -

Smula80 -

Fru86 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...