Gå til innhold

AUGUST 2014 baby


Gjest Mon23

Anbefalte innlegg

Off, i dag har jeg faktisk kjent litt på kvalme, lurte på om jeg ble bilsjuk, men gikk ikke over etter at jeg kom ut av bilen, og kom jo ganske plutselig. Gikk heldigvis bra! Var litt redd jeg skulle spy i butikken haha :P Men har følt meg uggen de siste dagene, så tydelig skjer det ting.

Akkuratt nå føles det som at jeg har blitt sjuk i tilegg, vondt, lett sår hals, kjenner det når jeg svelger.. off!! Trenger vel ikke dette i tilegg? Og hva gjør kroppen om det dukker opp noe betennelse og lett feber ? :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Off, i dag har jeg faktisk kjent litt på kvalme, lurte på om jeg ble bilsjuk, men gikk ikke over etter at jeg kom ut av bilen, og kom jo ganske plutselig. Gikk heldigvis bra! Var litt redd jeg skulle spy i butikken haha :P Men har følt meg uggen de siste dagene, så tydelig skjer det ting.

Akkuratt nå føles det som at jeg har blitt sjuk i tilegg, vondt, lett sår hals, kjenner det når jeg svelger.. off!! Trenger vel ikke dette i tilegg? Og hva gjør kroppen om det dukker opp noe betennelse og lett feber ? :/

Håper du slipper unna kvalmen en stund til :) Jeg føler meg også veldig uggen, rett og slett litt svak. Har flere ganger i dag tenkt at jeg kommer til å bli syk. Fikk til og med kommentarer fra folk på jobb om at jeg ikke så helt bra ut :P Jeg tror det er helt normalt å føle at noe snart bryter ut, så ville nok ikke engstet meg så mye for det, Fru. Frøken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minielli - Termin 01/08, Oslo, Ingen barn fra før.

Fru86 - Termin 1.august, 27 år, gift, fra Oslo. Ingen barn fra før.

Rosarose8 - 02/08Tm1981- 02/08. 32 fra østfold. Ingen barn fra før.

Mon23 - termin 3. august. 23 år fra Bodø. Ingen barn fra før.

Veslaa_87 - Termin 3. august. 26 år fra Kongsvinger, ingen barn fra før.

Kadulo - Termin 4. august. 28 år fra Oslo. Har ei jente på to år fra før.

Januarspire---2012 - Termin 5 august, 29 år fra Ålesund. 1 barn fra før.

Skatten_ - Termin 6. august. 29 år og bor i Trondheim. Ingen barn fra før.

TanteTroll: termin 6. august. 38 år, Østfold. 1 barn fra før.

Pariserdama - termin 7 august, 36 år, bor i Oslo, ingen barn fra før

Snartbabylykke - termin 8/8. 23 år fra Bergen. Ingen barn fra før

Craecrae- termin ca 8 august. 22 år, 1 barn fra før.

Fru frøken - Termin 10. august, 23 år fra Akershus. Ingen barn fra før.

Lilly1976 - Termin 13.august, 37 år fra Oslo. Et barn fra før.

Nikoline E Buskerud .Termin etter siste mens 14.aug. 35 år . Jente 13 og 3,5 fra før .

L-8 - Termin 15. Aug. 30 år fra Oslo. En gutt fra før som snart runder tre.

Lunagold - Termin 16. August. 28 år fra Kongsberg. Ingen barn fra før.

Sjokoladebær - Termin 16. August. 30 år, venter nummer 4

Fillibobba - termin 17 august. 23 år og fra Oslo. Ingen barn fra før.

Frøken Velferdsrett - termin 18 august. 29 år fra våler. Gutt på 7 år fra før

Ugl@- termin 23.august, 34 år, Kristiansund, gift, gutt født i 98, to jenter født i 05 og 07

marmamma - termin 25. august, 25 år og bor i Trondheim. Ingen barn fra før.

Hernadez05 -

Smula80 -

 

 

Åh som jeg gleder meg til august! Krysser fingrene for at det går bra med alle spirene her!! :D

Endret av Fru86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe man kan gjøre mot en slem magen? Føler jeg er oppblåst og at jeg må på do hele tiden. Noe som ikke er tilfelle. Hard og vond mage..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt blødning her på 3. dagen. Eller, rosa utflod er vel riktigere å si. Vondt i magen og kvalm. Husker ikke hvor vondt det var i 1. trimester fra sist, så tror selvfølgelig dette er mye vondere, og går og venter på en større blødning. Har opplevd SA tidligere, og mye er likt. Men det er jo ikke annet å gjøre enn å vente og se og håpe på det beste.

Har legetime i dag pga henvisning til duotest, så får høre om det er aktuelt å måle hcg. Er litt mer bekymra enn jeg så for meg at jeg skylle være :P

 

TanteTroll

 

Anonymous poster hash: 479eb...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmen her er også veldig fremtredende i butikken av en eller annen grunn...og venterommet hos legen i går!! Herre...var litt forsinkelse så jeg ville ikke gå ut tilfelle det var min tur, hadde ingen problemer med å få legen til å gi meg sykemelding da...hadde jo egentlig tenkt meg 50% men det gikk han ikke med på faktisk så må ha sett ganske klein ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei dere!

Jeg var hos legen i dag og tok siste HCG-prøven. Får de endelige resultater når den er analysert, men foreløpig mente de at jeg fortsatt var gravid. Hurra! :)

 

Synes dagens time var litt rar. Fikk satt opp første svangerskapskontroll i uke 10 (Nå er jeg jo, som dere, ca i uke 7). Er ikke dette litt sent å ha første kontroll? Legen mente da at det ikke var noe poeng å måle meg masse på den første kontrollen, det fikk vi heller ta etter uke 18. Jeg syntes det hørtes litt rart ut.

 

Jeg forhørte meg også om hva legen syntes om å søke tidlig UL privat, men dette var visst ikke noe poeng i det hele tatt, jeg måtte nok bare venne meg til at jeg ikke kunne kontrollere alt her i livet. Det holdt visst med den ene man fikk i uke 18. Merket jeg ble litt irritert, og tenker at jeg kommer til å kjøre på med det allikevel. Dette er mitt første svangerskap, og det kan da ikke være helt unormalt å ville være helt sikker på at ting står bra til?! Hvor ofte "pleier" man å ta privat UL? Hva er liksom vanlig? Og stemmer det at man virkelig bare får en UL i løpet av svangerskapet?

 

Jeg forhørte meg også hvordan det fungerte med jordmor, og henne skulle jeg visst ikke møte før i uke 20, og kun en gang. Har jeg hørt feil? Skal jeg bare møte jordmor en eneste gang i løpet av 40 uker? Jeg syntes det virket helt merkelig!  :huh: Kanskje det bare er jeg som har et feil inntrykk av antall kontroller det virker som om folk er på(?)

 

Hei Minielli

Det er ikke unormalt med første svangerskapskontroll før i uke 12.. jeg skal ikke til legen før jeg er 12 uker på vei for å konstantere at jeg er gravid... enda jeg sa at jeg ikke riktig vet sist jeg hadde menstrasjon, fikk bare beskjed om å ringe etter jul.. Nå er dette mitt andre svangerskap, men vet ikke om det har noe å si.

Legene liker jeg ikke i det hele tatt... hvertfall ikke sånn lege som fortalte deg dette idag, han/hun må fortså det at du er litt bekymret og dette er en helt ny tilværelse for deg.. så det han burde gjort er å berolige deg med å si at som regel er det ikke nødvendig med flere kontroller og UL enn den man får i uke 18. Men privat UL kan du gå til så mye du vil, men må da så klart betale for dette selv. Totalt sist var jeg 4 ganger. 1. gangen var jeg i uke 12, 2. var i uke 18 på ordinær UL, 3. gangen var på 3D UL og 4. gangen var jeg i uke 35 eller noe på grunn av at en så kalt jordmor på internett skrev til meg at ungen min hadde hareskrår, så da ble jeg så redd at jeg ringte privat UL for å få vite om ungen hadde det eller ikke...

så du får dra på så mange UL du bare vil ;)

<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minielli - Termin 01/08, Oslo, Ingen barn fra før.
Fru86 - Termin 1.august, 27 år, gift, fra Oslo. Ingen barn fra før.
Rosarose8 - 02/08Tm1981- 02/08. 32 fra østfold. Ingen barn fra før.
Mon23 - termin 3. august. 23 år fra Bodø. Ingen barn fra før.
Veslaa_87 - Termin 3. august. 26 år fra Kongsvinger, ingen barn fra før.
Kadulo - Termin 4. august. 28 år fra Oslo. Har ei jente på to år fra før.
Januarspire---2012 - Termin 5 august, 29 år fra Ålesund. 1 barn fra før.
Skatten_ - Termin 6. august. 29 år og bor i Trondheim. Ingen barn fra før.
TanteTroll: termin 6. august. 38 år, Østfold. 1 barn fra før.
Pariserdama - termin 7 august, 36 år, bor i Oslo, ingen barn fra før
Snartbabylykke - termin 8/8. 23 år fra Bergen. Ingen barn fra før
Craecrae- termin ca 8 august. 22 år, 1 barn fra før.
Fru frøken - Termin 10. august, 23 år fra Akershus. Ingen barn fra før.
Lilly1976 - Termin 13.august, 37 år fra Oslo. Et barn fra før.
Nikoline E Buskerud .Termin etter siste mens 14.aug. 35 år . Jente 13 og 3,5 fra før .
frkstrand - Termin 14.Aug. 21 år fra Lillehammer. En jente fra før 1 år
L-8 - Termin 15. Aug. 30 år fra Oslo. En gutt fra før som snart runder tre.
Lunagold - Termin 16. August. 28 år fra Kongsberg. Ingen barn fra før.
Sjokoladebær - Termin 16. August. 30 år, venter nummer 4
Fillibobba - termin 17 august. 23 år og fra Oslo. Ingen barn fra før.
Frøken Velferdsrett - termin 18 august. 29 år fra våler. Gutt på 7 år fra før
Ugl@- termin 23.august, 34 år, Kristiansund, gift, gutt født i 98, to jenter født i 05 og 07
marmamma - termin 25. august, 25 år og bor i Trondheim. Ingen barn fra før.
Hernadez05 -
Smula80 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Off, i dag har jeg faktisk kjent litt på kvalme, lurte på om jeg ble bilsjuk, men gikk ikke over etter at jeg kom ut av bilen, og kom jo ganske plutselig. Gikk heldigvis bra! Var litt redd jeg skulle spy i butikken haha :P Men har følt meg uggen de siste dagene, så tydelig skjer det ting.

Akkuratt nå føles det som at jeg har blitt sjuk i tilegg, vondt, lett sår hals, kjenner det når jeg svelger.. off!! Trenger vel ikke dette i tilegg? Og hva gjør kroppen om det dukker opp noe betennelse og lett feber ? :/

Håper du slipper unna kvalmen en stund til :) Jeg føler meg også veldig uggen, rett og slett litt svak. Har flere ganger i dag tenkt at jeg kommer til å bli syk. Fikk til og med kommentarer fra folk på jobb om at jeg ikke så helt bra ut :P Jeg tror det er helt normalt å føle at noe snart bryter ut, så ville nok ikke engstet meg så mye for det, Fru. Frøken :)

 

I dag er jeg plutselig mye bedre.. og det etter en natt der jeg først ikke fikk sove, og når jeg endelig sov så sov jeg sykt urolig, drømte masse. Men jeg kjenner at jeg er sliten i kroppen. Glad jeg ikke føler meg syk lenger, greit nok å være litt uggen, men syk er ikke morro! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hei dere!

Jeg var hos legen i dag og tok siste HCG-prøven. Får de endelige resultater når den er analysert, men foreløpig mente de at jeg fortsatt var gravid. Hurra! :)

 

Synes dagens time var litt rar. Fikk satt opp første svangerskapskontroll i uke 10 (Nå er jeg jo, som dere, ca i uke 7). Er ikke dette litt sent å ha første kontroll? Legen mente da at det ikke var noe poeng å måle meg masse på den første kontrollen, det fikk vi heller ta etter uke 18. Jeg syntes det hørtes litt rart ut.

 

Jeg forhørte meg også om hva legen syntes om å søke tidlig UL privat, men dette var visst ikke noe poeng i det hele tatt, jeg måtte nok bare venne meg til at jeg ikke kunne kontrollere alt her i livet. Det holdt visst med den ene man fikk i uke 18. Merket jeg ble litt irritert, og tenker at jeg kommer til å kjøre på med det allikevel. Dette er mitt første svangerskap, og det kan da ikke være helt unormalt å ville være helt sikker på at ting står bra til?! Hvor ofte "pleier" man å ta privat UL? Hva er liksom vanlig? Og stemmer det at man virkelig bare får en UL i løpet av svangerskapet?

 

Jeg forhørte meg også hvordan det fungerte med jordmor, og henne skulle jeg visst ikke møte før i uke 20, og kun en gang. Har jeg hørt feil? Skal jeg bare møte jordmor en eneste gang i løpet av 40 uker? Jeg syntes det virket helt merkelig! :huh: Kanskje det bare er jeg som har et feil inntrykk av antall kontroller det virker som om folk er på(?)

Hei Minielli

Det er ikke unormalt med første svangerskapskontroll før i uke 12.. jeg skal ikke til legen før jeg er 12 uker på vei for å konstantere at jeg er gravid... enda jeg sa at jeg ikke riktig vet sist jeg hadde menstrasjon, fikk bare beskjed om å ringe etter jul.. Nå er dette mitt andre svangerskap, men vet ikke om det har noe å si.

Legene liker jeg ikke i det hele tatt... hvertfall ikke sånn lege som fortalte deg dette idag, han/hun må fortså det at du er litt bekymret og dette er en helt ny tilværelse for deg.. så det han burde gjort er å berolige deg med å si at som regel er det ikke nødvendig med flere kontroller og UL enn den man får i uke 18. Men privat UL kan du gå til så mye du vil, men må da så klart betale for dette selv. Totalt sist var jeg 4 ganger. 1. gangen var jeg i uke 12, 2. var i uke 18 på ordinær UL, 3. gangen var på 3D UL og 4. gangen var jeg i uke 35 eller noe på grunn av at en så kalt jordmor på internett skrev til meg at ungen min hadde hareskrår, så da ble jeg så redd at jeg ringte privat UL for å få vite om ungen hadde det eller ikke...

så du får dra på så mange UL du bare vil ;)

<3

Minelli, så rart! De praktisert tydeligvis forskjellig . For jeg tok alle prøver nå i uke 5. Skal tilbake for nye prøver i uke 10. Og fått time hos jordmor i uke 12, og lege i uke 16. Og UL uke 18.. Så her er løpet lagt opp veldig. Var visst 8 kontroller man skulle på, og vanligvis var det halvparten hos jordmor og halvparten hos legen(velger selv).. Man er jo veldig usikker nå første gangen.. Jeg sa ingenting om dette, men legen min som satt opp alt uten at jeg spurte om det en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Hei dere!

Jeg var hos legen i dag og tok siste HCG-prøven. Får de endelige resultater når den er analysert, men foreløpig mente de at jeg fortsatt var gravid. Hurra! :)

 

Synes dagens time var litt rar. Fikk satt opp første svangerskapskontroll i uke 10 (Nå er jeg jo, som dere, ca i uke 7). Er ikke dette litt sent å ha første kontroll? Legen mente da at det ikke var noe poeng å måle meg masse på den første kontrollen, det fikk vi heller ta etter uke 18. Jeg syntes det hørtes litt rart ut.

 

Jeg forhørte meg også om hva legen syntes om å søke tidlig UL privat, men dette var visst ikke noe poeng i det hele tatt, jeg måtte nok bare venne meg til at jeg ikke kunne kontrollere alt her i livet. Det holdt visst med den ene man fikk i uke 18. Merket jeg ble litt irritert, og tenker at jeg kommer til å kjøre på med det allikevel. Dette er mitt første svangerskap, og det kan da ikke være helt unormalt å ville være helt sikker på at ting står bra til?! Hvor ofte "pleier" man å ta privat UL? Hva er liksom vanlig? Og stemmer det at man virkelig bare får en UL i løpet av svangerskapet?

 

Jeg forhørte meg også hvordan det fungerte med jordmor, og henne skulle jeg visst ikke møte før i uke 20, og kun en gang. Har jeg hørt feil? Skal jeg bare møte jordmor en eneste gang i løpet av 40 uker? Jeg syntes det virket helt merkelig! :huh: Kanskje det bare er jeg som har et feil inntrykk av antall kontroller det virker som om folk er på(?)

Hei Minielli

Det er ikke unormalt med første svangerskapskontroll før i uke 12.. jeg skal ikke til legen før jeg er 12 uker på vei for å konstantere at jeg er gravid... enda jeg sa at jeg ikke riktig vet sist jeg hadde menstrasjon, fikk bare beskjed om å ringe etter jul.. Nå er dette mitt andre svangerskap, men vet ikke om det har noe å si.

Legene liker jeg ikke i det hele tatt... hvertfall ikke sånn lege som fortalte deg dette idag, han/hun må fortså det at du er litt bekymret og dette er en helt ny tilværelse for deg.. så det han burde gjort er å berolige deg med å si at som regel er det ikke nødvendig med flere kontroller og UL enn den man får i uke 18. Men privat UL kan du gå til så mye du vil, men må da så klart betale for dette selv. Totalt sist var jeg 4 ganger. 1. gangen var jeg i uke 12, 2. var i uke 18 på ordinær UL, 3. gangen var på 3D UL og 4. gangen var jeg i uke 35 eller noe på grunn av at en så kalt jordmor på internett skrev til meg at ungen min hadde hareskrår, så da ble jeg så redd at jeg ringte privat UL for å få vite om ungen hadde det eller ikke...

så du får dra på så mange UL du bare vil ;)

<3

Minelli, så rart! De praktisert tydeligvis forskjellig . For jeg tok alle prøver nå i uke 5. Skal tilbake for nye prøver i uke 10. Og fått time hos jordmor i uke 12, og lege i uke 16. Og UL uke 18.. Så her er løpet lagt opp veldig. Var visst 8 kontroller man skulle på, og vanligvis var det halvparten hos jordmor og halvparten hos legen(velger selv).. Man er jo veldig usikker nå første gangen.. Jeg sa ingenting om dette, men legen min som satt opp alt uten at jeg spurte om det en gang!

Jeg skal til førstegangskontroll uke 9, UL uke 18 og jordmor uke 22. Tror det er "normal" progresjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på førstegangskontroll uke 12, Ul uke 18, jordmor tror jeg at jeg venter med til etter uke 30 (har en veldig bra fastlege) Det er 8 kontroller i et vanlig forløp, men de aller fleste kontrollene er etter OUL såvidt jeg husker. Men er jo ingenting i veien med hyppige kontroller! Det eneste grunnen til at enkelte venter med blodprøver til uke 12 er fordi antistoffprøvene skal tas mellom uke 12-15. Hvis du ikke har født før spiller det vel kanskje ikke så stor rolle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fantastisk vesla87! Heldige deg:) Merker jeg synes det er litt skummelt å fortelle det på julaften uten å ha hørt hjerteslag.. Får vel bare satse på at alt er bra så lenge jeg ikke blør :-) Er vel ikke så vanlig med MA eller BO *håpehåpe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Hei dere!

Jeg var hos legen i dag og tok siste HCG-prøven. Får de endelige resultater når den er analysert, men foreløpig mente de at jeg fortsatt var gravid. Hurra! :)

 

Synes dagens time var litt rar. Fikk satt opp første svangerskapskontroll i uke 10 (Nå er jeg jo, som dere, ca i uke 7). Er ikke dette litt sent å ha første kontroll? Legen mente da at det ikke var noe poeng å måle meg masse på den første kontrollen, det fikk vi heller ta etter uke 18. Jeg syntes det hørtes litt rart ut.

 

Jeg forhørte meg også om hva legen syntes om å søke tidlig UL privat, men dette var visst ikke noe poeng i det hele tatt, jeg måtte nok bare venne meg til at jeg ikke kunne kontrollere alt her i livet. Det holdt visst med den ene man fikk i uke 18. Merket jeg ble litt irritert, og tenker at jeg kommer til å kjøre på med det allikevel. Dette er mitt første svangerskap, og det kan da ikke være helt unormalt å ville være helt sikker på at ting står bra til?! Hvor ofte "pleier" man å ta privat UL? Hva er liksom vanlig? Og stemmer det at man virkelig bare får en UL i løpet av svangerskapet?

 

Jeg forhørte meg også hvordan det fungerte med jordmor, og henne skulle jeg visst ikke møte før i uke 20, og kun en gang. Har jeg hørt feil? Skal jeg bare møte jordmor en eneste gang i løpet av 40 uker? Jeg syntes det virket helt merkelig! :huh: Kanskje det bare er jeg som har et feil inntrykk av antall kontroller det virker som om folk er på(?)

Hei Minielli

Det er ikke unormalt med første svangerskapskontroll før i uke 12.. jeg skal ikke til legen før jeg er 12 uker på vei for å konstantere at jeg er gravid... enda jeg sa at jeg ikke riktig vet sist jeg hadde menstrasjon, fikk bare beskjed om å ringe etter jul.. Nå er dette mitt andre svangerskap, men vet ikke om det har noe å si.

Legene liker jeg ikke i det hele tatt... hvertfall ikke sånn lege som fortalte deg dette idag, han/hun må fortså det at du er litt bekymret og dette er en helt ny tilværelse for deg.. så det han burde gjort er å berolige deg med å si at som regel er det ikke nødvendig med flere kontroller og UL enn den man får i uke 18. Men privat UL kan du gå til så mye du vil, men må da så klart betale for dette selv. Totalt sist var jeg 4 ganger. 1. gangen var jeg i uke 12, 2. var i uke 18 på ordinær UL, 3. gangen var på 3D UL og 4. gangen var jeg i uke 35 eller noe på grunn av at en så kalt jordmor på internett skrev til meg at ungen min hadde hareskrår, så da ble jeg så redd at jeg ringte privat UL for å få vite om ungen hadde det eller ikke...

så du får dra på så mange UL du bare vil ;)

<3

Minelli, så rart! De praktisert tydeligvis forskjellig . For jeg tok alle prøver nå i uke 5. Skal tilbake for nye prøver i uke 10. Og fått time hos jordmor i uke 12, og lege i uke 16. Og UL uke 18.. Så her er løpet lagt opp veldig. Var visst 8 kontroller man skulle på, og vanligvis var det halvparten hos jordmor og halvparten hos legen(velger selv).. Man er jo veldig usikker nå første gangen.. Jeg sa ingenting om dette, men legen min som satt opp alt uten at jeg spurte om det en gang!

Jeg skal til førstegangskontroll uke 9, UL uke 18 og jordmor uke 22. Tror det er "normal" progresjon.

 

er normalt en gang i mnd å dra til jordmor/lege.. Så det er helt normalt. men uke 9? :o jeg fikk ikke første kontrollen min (sist gang jeg gikk gravid) før i uke 12.. men det er vel forskjell fra jordmor/lege til jordmor/lege.

Selv om dette er min andre gang, så er jeg så utålmodig og vil være igang jeg også... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[

er normalt en gang i mnd å dra til jordmor/lege.. Så det er helt normalt. men uke 9? :o jeg fikk ikke første kontrollen min (sist gang jeg gikk gravid) før i uke 12.. men det er vel forskjell fra jordmor/lege til jordmor/lege.

Selv om dette er min andre gang, så er jeg så utålmodig og vil være igang jeg også... :P

Første kontrollen skal være mellom uke 8 og 12... Siden jeg har fødeplass på ABC foregår all oppfølging unntatt første kontroll der. Derfor jordmor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har forstatt ikke noe veldig med symptomer. men i det siste så drømmer jeg så masse rart. Normalt drømmer jeg ganske mye, men nå er det helt sykt. så fort jeg dupper av litt er det helt kaos. Flere som har opplevd det?

 

Fillibobba: jeg tenkte også å fortelle det til nærmeste familien i jula, siden det helt garrantert kommer til å bli lagt merke til at jeg ikke spiser det jeg pleier og ikke tar et glass vin til maten. Men er enig det at det føles skummelt uten å vite hvordan tilstanden faktisk er der inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

[

er normalt en gang i mnd å dra til jordmor/lege.. Så det er helt normalt. men uke 9? :o jeg fikk ikke første kontrollen min (sist gang jeg gikk gravid) før i uke 12.. men det er vel forskjell fra jordmor/lege til jordmor/lege.

Selv om dette er min andre gang, så er jeg så utålmodig og vil være igang jeg også... :P

Første kontrollen skal være mellom uke 8 og 12... Siden jeg har fødeplass på ABC foregår all oppfølging unntatt første kontroll der. Derfor jordmor :)

 

aah... ABC? oslo altså? er vel mange flere som føder der enn her på Lillehammer... Ringte jo legen her om dagen og hun sa tidligst uke 12-13 skal jeg på første kontroll... synes det er veldig rart jeg, men sånn er det vel...

Hvis de klusser med dette nå, så blir jeg så forbanna at jeg tramper opp på legekontoret og ber de om å få igang prosessen... skulle egentlig nevnt det her med August, så kanskje jeg hadde kommet inn tidligere =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har forstatt ikke noe veldig med symptomer. men i det siste så drømmer jeg så masse rart. Normalt drømmer jeg ganske mye, men nå er det helt sykt. så fort jeg dupper av litt er det helt kaos. Flere som har opplevd det?

 

Fillibobba: jeg tenkte også å fortelle det til nærmeste familien i jula, siden det helt garrantert kommer til å bli lagt merke til at jeg ikke spiser det jeg pleier og ikke tar et glass vin til maten. Men er enig det at det føles skummelt uten å vite hvordan tilstanden faktisk er der inne.

joda frøken, her har du hvertfall ei til som drømmer mye rart... inatt klarte jeg å drømme at mannen min hadde gjort ei på jobben sin gravid, BARE 1 MND FORAN MEG! ÅÅH! når jeg våkna var jeg livredd, la meg inntil mannen min å sa at han ikke fikk lov til å være utro mer... helt i svima da selfølgelig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha frkstrand! Ja, lunagold er jo en risk. Men skal på ferie med de her og, og de skjønner at jeg er gravid om jeg på nyttårsaften på stranden i Rio ikke tar en drink! Hehe..

 

Drømmer mye rart her og, mareritt inatt om at jeg begynte å blø.. Uff så redd jeg var da jeg våknet! Så virkelig drøm. Vi er vel bare bekymret! Elles røyter jeg som en katt om dagen!! Helt vilt.. Aldri vært med på makan :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk vesla87! Heldige deg:) Merker jeg synes det er litt skummelt å fortelle det på julaften uten å ha hørt hjerteslag.. Får vel bare satse på at alt er bra så lenge jeg ikke blør :-) Er vel ikke så vanlig med MA eller BO *håpehåpe*

Her blir det UL neste uke av denne grunn...kunne nok sneket meg gjennom jula uten å si det, bilkjøring osv, men hvis UL viser normal progresjon så tenker jeg vi sier det:)

 

Når det kommer til kontroller så tror jeg mange legekontorer ikke vil ha første kontroll før uke 12, så får man selvfølgelig komme tidligere hvis det er noe spesielt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha frkstrand! Ja, lunagold er jo en risk. Men skal på ferie med de her og, og de skjønner at jeg er gravid om jeg på nyttårsaften på stranden i Rio ikke tar en drink! Hehe..

 

Drømmer mye rart her og, mareritt inatt om at jeg begynte å blø.. Uff så redd jeg var da jeg våknet! Så virkelig drøm. Vi er vel bare bekymret! Elles røyter jeg som en katt om dagen!! Helt vilt.. Aldri vært med på makan :P

Jeg bare MÅ fortelle familien det på julaften... som det er blitt sagt mange ganger, en glede blir dobbelt så stor og sorgene halvert om man forteller det. :)

huff.. stakkasj Fillibobba... det var ikke noen særlig drøm hvertfall.. Hadde det vært så ille med meg, så hadde jeg rett og slett sotte på toalettet hele natt jeg.. :P Nå blir jeg sikkert å drømme det samme som deg inatt... :P jeeeey! er dere våken sånn at jeg kan skrive med noen inatt mens jeg sitter på do eller? :P

røyter du nå allerede? :o får da virkelig håpe det gir seg! hadde faktisk en kunde hos meg her for noen uker siden som akkurat hadde født sin 3. kid og hun fortalte meg at hun hadde mistet så masse hår at det var halvert på hue hennes og hun var over 40 sa hun... Jeg tenkte med meg selv at... åj, stakkasj dame... godt jeg ikke skal være gravid og få unge når jeg er passert 40... Da skal jeg ligge på en strand i grand canar'ien (hihi) å drikke paraplydrink og sende bilder hjem til mine så og si voksne barn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Haha frkstrand! Ja, lunagold er jo en risk. Men skal på ferie med de her og, og de skjønner at jeg er gravid om jeg på nyttårsaften på stranden i Rio ikke tar en drink! Hehe..

Drømmer mye rart her og, mareritt inatt om at jeg begynte å blø.. Uff så redd jeg var da jeg våknet! Så virkelig drøm. Vi er vel bare bekymret! Elles røyter jeg som en katt om dagen!! Helt vilt.. Aldri vært med på makan :P

 

:o får da virkelig håpe det gir seg! hadde faktisk en kunde hos meg her for noen uker siden som akkurat hadde født sin 3. kid og hun fortalte meg at hun hadde mistet så masse hår at det var halvert på hue hennes og hun var over 40 sa hun... Jeg tenkte med meg selv at... åj, stakkasj dame... godt jeg ikke skal være gravid og få unge når jeg er passert 40... Da skal jeg ligge på en strand i grand canar'ien (hihi) å drikke paraplydrink og sende bilder hjem til mine så og si voksne barn :P

Jeg mistet ikke hår under forrige graviditet i det hele tatt!! Helt sykt hvor mye hår det var til slutt, etter tre mnd amming derimot....har fortsatt tuster over hele hodet etter det sinnsyke hårtapet!! Nå begynner det å bli 10cm+ men i starten så jeg helt rar ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aah... ABC? oslo altså? er vel mange flere som føder der enn her på Lillehammer... Ringte jo legen her om dagen og hun sa tidligst uke 12-13 skal jeg på første kontroll... synes det er veldig rart jeg, men sånn er det vel...

Hvis de klusser med dette nå, så blir jeg så forbanna at jeg tramper opp på legekontoret og ber de om å få igang prosessen... skulle egentlig nevnt det her med August, så kanskje jeg hadde kommet inn tidligere =P

Hehe, ja, er vel fort litt mer "trøkk" her når alle byens damer stresser med å rekke barnehageopptaket ;) Det har vel egentlig ikke så mye å si tenker jeg, sikkert bare en tilfeldighet at jeg fikk time da. Sist tror jeg jeg hadde første kontroll uke 10? Er jo uansett bare noen prøver og info til gravide, og vi har jo begge gjort dette fra før så ;) Er ordinær-UL som blir spennende synes jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...