Gå til innhold

AUGUST 2014 baby


Gjest Mon23

Anbefalte innlegg

Da har man vært hos legen, siden man opplevde blødninge.. Så da vart man sykemeldt ut uka, og må tilbake i morgen på ny måling av hcg.
Heldigvis har blødningen stoppet opp nå i ettermiddag, og håper den holder seg slik og alt står bra til med den i magen ;D

 

Her er det de kommende besteforeldrene som skal ordne barnevogn, så er jaggu ikke sikker på hvordan vogn det blir på oss :P vet bare at det blir fire hjul, kombi vogn og som passer til normal høyde, da alle i familien er fra 170 og oppover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mon23: ikke gøy!! Hvordan blødning da? Mye? Friskt? Håper hcg stiger som normalt!! Er så redd for det der selv.. selv om det sikkert ikke er noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mon23: ikke gøy!! Hvordan blødning da? Mye? Friskt? Håper hcg stiger som normalt!! Er så redd for det der selv.. selv om det sikkert ikke er noe

Sto på jobb og kjente plutselig det rant skikkelig, sprang på do og da var det kommet en god del friskt blod i bindet (hadde heldigvis det på) og en god del i doet og på papiret..  Ringte lege og fikk beskjed om å komme med en gang.. tok blodprøve og skal tilbake i morgen.

Men heldigvis er det ikke nå blod verken i bindet eller på papiret nå. Men må ta det rolig resten av uken..

Men siden jeg ikke har smerter og ves det gikk gradvis over skulle jeg ikke bekymre meg så masse sa han :)

så håper virkelig den lille sitter godt fast enda og alt er normalt <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj mon23! Er du 7 uker på vei nå? Skjønner du blir redd, men ser jo at veldig mange opplever blødninger i svangerskapet også! Får satse på at det er helt fint med spiren din! Skal krysse fingre og tær for deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mon23: herlighet jeg hadde knekt sammen!! Bra legen sa det slik han gjorde! Du får holde oss oppdatert! Må vell nesten tenke at slikt er normalt, men hadde nok ringt legen jeg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj mon23! Er du 7 uker på vei nå? Skjønner du blir redd, men ser jo at veldig mange opplever blødninger i svangerskapet også! Får satse på at det er helt fint med spiren din! Skal krysse fingre og tær for deg!!

Jeg er 7 uker på vei på torsdagen :) Ja, ble virkelig redd.. Og holdt på å bære i skrikingen, i tillegg er også samboeren borte hele denne uken og han ble kjempe redd..

Tusen takk :) Håper virkelig alt er fint med den også!

 

Mon23: herlighet jeg hadde knekt sammen!! Bra legen sa det slik han gjorde! Du får holde oss oppdatert! Må vell nesten tenke at slikt er normalt, men hadde nok ringt legen jeg også!

Ja, hadde det ikke vært for at jeg var på jobb, så hadde jeg nok knekt skikkelig sammen. heldigvis kunne pappa kjøre meg til legen, så jeg slapp å stresse med det også. Siden det ikke er fint vær her nord^^

Det skal jeg gjøre :) Ja, er roligere nå siden jeg har stoppet å blø.. tenker at hvis det var abort ville jeg fortsatt blødd og jeg ville hadd smerter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har prøvd mye vogner (førskolelærer) og Emmajunga er den vi kjøpte til vår første. City cross og med 4 faste hjul. Som L-8 sier så er 4 stabile hjul lettere enn vendbare faktisk da vi lever i et land det ikke er bare rett asfalt:) De ventbare hjulene går ofte alle andre veier enn en har lyst og låser seg da fort i snø og rask. Vi har en "joggevogn" med tre hjul og har vi f.eks stellebag med litt ting i på styret så vipper den veldig lett.

 

Bagen til city cross har vi vært veldig fornøyd med. Mindre enn de fleste men også da lettere (bor i 3.etasje selv uten heis og med et barn som måtte trilles for å sove så ble bagen bært mye opp og ned.) 

Han hadde bagen til han var ca 6mnd. Sportsdelen til emmajunga er så solide og "bag" aktige også så ikke noe problem å bytte tidligere heller hvis en har pose i. Han bruker den nå til å sove i barnehage og føler meg trygg på at den hverken vipper og at han ligger lunt og godt i den. 

Emmaljunga er også en av få vogner som en kan ha sportsdelen begge veier, noe som er mere gull verdt enn man tenker på forhånd:) Da er det heller ikke så stress å bytte til sportsdelen litt tidligere enn andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh. Jeg skal ta en graviditets test i morgen har jeg bestemt meg for! (10dpo) har SKIKKELIG vonde bryst og brystvorter. Griner for ingentig..litt små stikk i livmor, og forhøyet temp.  Jeg kan virkelig ikke skjønne hva det er som går av meg om jeg ikke er gravid nå.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har man vært hos legen, siden man opplevde blødninge.. Så da vart man sykemeldt ut uka, og må tilbake i morgen på ny måling av hcg.

Heldigvis har blødningen stoppet opp nå i ettermiddag, og håper den holder seg slik og alt står bra til med den i magen ;D

 

Her er det de kommende besteforeldrene som skal ordne barnevogn, så er jaggu ikke sikker på hvordan vogn det blir på oss :P vet bare at det blir fire hjul, kombi vogn og som passer til normal høyde, da alle i familien er fra 170 og oppover :)

Off, så skummelt med blødning, men om det ikke var noen smerter så er det et godt tegn? :) Håper alt er i orden! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at det er så mange her! :)
Blir spennende å følge med fremover, dette er vår første gang og siden vi egentlig ikke har tenkt tanken på barn før nå så har vi heller ikke planlagt så mye rundt dette.
Veldig glad for alle tips så kommer her :)

Augustdamene:

Rosarose8 - 02/08
tm1981 - termin 2.august, 32 år fra Østfold. Ingen barn fra før.
Mon23 - termin 3. august. 23 år fra Bodø. Ingen barn fra før.
Veslaa_87 - Termin 3. august. 26 år fra Kongsvinger, ingen barn fra før.
Kadulo - Termin 4. august. 28 år fra Oslo. Har ei jente på to år fra før.
Januarspire---2012 - Termin 5 august, 29 år fra Ålesund. 1 barn fra før.
Skatten_ - Termin 6. august. 29 år og bor i Trondheim. Ingen barn fra før.
TanteTroll: termin 6. august. 38 år, Østfold. 1 barn fra før.
Pariserdama - termin 7 august, 36 år, bor i Oslo, ingen barn fra før
Snartbabylykke - termin 8/8. 23 år fra Bergen. Ingen barn fra før
Craecrae- termin ca 8 august. 22 år, 1 barn fra før.
Fru frøken - Termin 10. august, 23 år fra Akershus. Ingen barn fra før.
Lilly1976 - Termin 13.august, 37 år fra Oslo. Et barn fra før.
Nikoline E Buskerud .Termin etter siste mens 14.aug. 35 år . Jente 13 og 3,5 fra før .
L-8 - Termin 15. Aug. 30 år fra Oslo. En gutt fra før som snart runder tre.

Sjokoladebær- Termin 16. August, 30 år som nå venter nr 4.
Lunagold - Termin 16. August. 28 år fra Kongsberg. Ingen barn fra før.
Fillibobba - termin 17 august. 23 år og fra Oslo. Ingen barn fra før.
Frøken Velferdsrett - termin 18 august. 29 år fra våler. Gutt på 7 år fra før.
Hernadez05 -
Smula80 -
Fru86 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da har man vært hos legen, siden man opplevde blødninge.. Så da vart man sykemeldt ut uka, og må tilbake i morgen på ny måling av hcg.

Heldigvis har blødningen stoppet opp nå i ettermiddag, og håper den holder seg slik og alt står bra til med den i magen ;D

 

Her er det de kommende besteforeldrene som skal ordne barnevogn, så er jaggu ikke sikker på hvordan vogn det blir på oss :P vet bare at det blir fire hjul, kombi vogn og som passer til normal høyde, da alle i familien er fra 170 og oppover :)

 

Off, så skummelt med blødning, men om det ikke var noen smerter så er det et godt tegn? :) Håper alt er i orden! <3

Ja syns det her er skummelt, men eier ikke smerter og det er bra. For ved en abort skal man vist ha en god delsmerter slik jeg har skjønt det.. Har også stoppet å blø, så krysser fingre og tær :) mest slitsomt at samboeren ikke er hjemme når dette skjer. Føler meg redd og alene.. Men men :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry detaljer..

MEN under forrige svangerskap var jeg heldig under fødsel at jeg ikke revnet, men fikk Hemoroider(?) eller hvordan det skrives.. De var så vonde etter fødsel at jeg klarte ikke sitte på en uke etter fødsel, å knapt bevege meg. VEL PROBLEMET mitt nå er at jeg er så utrolig hard i magen om dagen, klarer ikke gå på do,, åå disse hersens greiene er kommet tilbake, å begynt å gjøre vondt igjen!.. skal til legen imorgen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry detaljer..

MEN under forrige svangerskap var jeg heldig under fødsel at jeg ikke revnet, men fikk Hemoroider(?) eller hvordan det skrives.. De var så vonde etter fødsel at jeg klarte ikke sitte på en uke etter fødsel, å knapt bevege meg. VEL PROBLEMET mitt nå er at jeg er så utrolig hard i magen om dagen, klarer ikke gå på do,, åå disse hersens greiene er kommet tilbake, å begynt å gjøre vondt igjen!.. skal til legen imorgen!!

Jeg hadde det på samme måten :-/ Grusomme greier! Men du - helt alvorlig talt, når du skal på do, prøv å sitt som om du sitter på huk, altså enten med bena godt fra hverandre og hodet mellom knærne, eller ha bena på en krakk foran toalettet. Ok, høres kårny ut, men det er noe i det ;) Hemoroideplager er visstnok et vestlig fenomen, da vi sitter alt for mye og i tillegg er ikke stillingen man får på et vanlig toalett ideell. I store deler av verden sitter en på huk når man skal på do, og der er visstnok hemoroider ikkeeksisterende... :) Endret av L-8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Da har man vært hos legen, siden man opplevde blødninge.. Så da vart man sykemeldt ut uka, og må tilbake i morgen på ny måling av hcg.

Heldigvis har blødningen stoppet opp nå i ettermiddag, og håper den holder seg slik og alt står bra til med den i magen ;D

 

Her er det de kommende besteforeldrene som skal ordne barnevogn, så er jaggu ikke sikker på hvordan vogn det blir på oss :P vet bare at det blir fire hjul, kombi vogn og som passer til normal høyde, da alle i familien er fra 170 og oppover :)

 

Off, så skummelt med blødning, men om det ikke var noen smerter så er det et godt tegn? :) Håper alt er i orden! <3
Ja syns det her er skummelt, men eier ikke smerter og det er bra. For ved en abort skal man vist ha en god delsmerter slik jeg har skjønt det.. Har også stoppet å blø, så krysser fingre og tær :) mest slitsomt at samboeren ikke er hjemme når dette skjer. Føler meg redd og alene.. Men men :)

En sa/ma trenger ikke gjøre vondt . Jeg mistet tidlig i svangerskapet i juni og kjente ingenting når blødningen kom . Blødde først friskt så brunt en ukes tid .

Ikke for å skremme deg altså ... Men det er ikke helt riktig at en abort må gjøre vondt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

sorry detaljer..

MEN under forrige svangerskap var jeg heldig under fødsel at jeg ikke revnet, men fikk Hemoroider(?) eller hvordan det skrives.. De var så vonde etter fødsel at jeg klarte ikke sitte på en uke etter fødsel, å knapt bevege meg. VEL PROBLEMET mitt nå er at jeg er så utrolig hard i magen om dagen, klarer ikke gå på do,, åå disse hersens greiene er kommet tilbake, å begynt å gjøre vondt igjen!.. skal til legen imorgen!!

Jeg hadde det på samme måten :-/ Grusomme greier! Men du - helt alvorlig talt, når du skal på do, prøv å sitt som om du sitter på huk, altså enten med bena godt fra hverandre og hodet mellom knærne, eller ha bena på en krakk foran toalettet. Ok, høres kårny ut, men det er noe i det ;) Hemoroideplager er visstnok et vestlig fenomen, da vi sitter alt for mye og i tillegg er ikke stillingen man får på et vanlig toalett ideell. I store deler av verden sitter en på huk når man skal på do, og der er visstnok hemoroider ikkeeksisterende... :)

Skal testes ut her også, treg mage alt og livredd for hemoroider. Mye fiber, drikke mye vann, gå tur etter et fiberrikt måltid kan også hjelpe på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker krakk med beina allerede!! Fikk jo ikke dette problemet før je fødte førstemann! Sitter vertfall åå legekontoret, men virker ikke som doktoren er her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jeg også veldig plaget med. Var lettere å presse ut en unge enn å bæsj på do. Men var flinkere til hive innp med vann andre gang. Likevel hard avføring...men første gang trodde jeg at jeg måtte få hjelp til å få det ut.Tørket meg med mesoft med varmtvann eller iskaldt vann..det var lindrende. Vanlig dopapir funket ikke noesærlig bra. Myke lambi revnet så lett. Mesoft vaskekluter er tingen. Aldri hold igjen på avføringen. Få den ut tvert! Sorry detaljene! ;-)

 

Anonymous poster hash: 08f5f...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, hard mage er ikke en spøk. Fikk det da jeg sluttet på prevansjon faktisk, men nå etter at jeg ble gravid har det blitt litt bedre, merkelig nok! Får se hvordan det går videre. :P

De to siste dagene har jeg begynt å få litt mindre matlyst, det er heldigvis ikke noe farlig for meg, men håper jeg ikke blir kvalm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også sliter litt med hardmage, men forløpig overlevbart. Håper det ikke blir verre! Mon23 når skal du til legen?? Lykke til! Tenker på deg i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også. Har fått morgenkvalme og ikke orket kaffe idag. Heldigvis fri fra jobb idag og barna er i b.hage. jeg har ligget i godstolen i en time og halvslumret ...selv etter to netter med god og lang søvn. Og jeg som skulle gjøre juleforberedelser idag.... jaja, det blir vel jul allikevel :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang hard mage hadde jeg det forrige gang, spiste tre-fire svisker hver dag, det holdt stort sett, men hvis jeg fortsatt var treg la jeg linfrø i vann over natten og rørte de ut i Biola morgenen etter! Funker som bare det, uten alle luftsmerter ++ som gjerne kommer med Lactulose og liknende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det vel også sånn at treg mage ofte er grunn til uvelhet/lett svangerskapskvalme...? Jeg blir i alle fall alltid kvalm og uvel når jeg ikke får gått på do...

Jobber med en gastrokirurg som sier at man aldri bør trykke når man er på toalettet, mye større sjanse for hemorider... Som noen nevner her så er stilling viktig og litt "vugging" frem og tilbake kan hjelpe...sært hva jeg kan om dette, men er som sagt litt yrkesskadd...

Hvis du har utvendige hemorider og smerter så kan grønnsåpe lindre litt, evt en kald dusj...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe takk for tips og råd. Husker selv at jeg fant egne teknikker etterhvert. Måtte la avføringen gli naturlig (høres ganskevuligisk ut når man er forstopet)..men slapp av i musklene og klemme istedet for å presse/trykke så mye. Også var det noe gang bedre å sette meg bakover med rak rygg og nærmest skyte bekkenet forover... husker ikke helt nå..må prøve seg fram. Men plagsomt er det! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...