Gå til innhold

IKM UKE 47


Babyglede2014

Anbefalte innlegg

Sokkedyret, du får ikke lov til å tenke sånn!! Fokuser på at barnet skal komme og at det er velkommen. Klart det ordner seg! Kan forøvrig anbefale hauskens i Haugesund om du ønsker mer proff hjelp. Dette klarer dere! ❤❤❤

 

 

Prøver egentlig bare å ha lave forventninger fordi jeg blir så skuffet hele tiden når det ikke går.. Det går veldig opp og ned med håpet. Merker at vi er ganske sliten begge to nå. Håper virkelig at det blir en baby snart.

Puppene mine er så ømme og vonde og harde nå, jeg blir helt stresset! Vil ikke få opp forventningene men det er vanskelig å ikke tenke at det kan være et symptom. Prøver hele tiden å bare si til meg selv at det er ingenting. Det er ingenting! Går sikkert bort om et par dager! Eller så fortsetter det til mensen så jeg får opp forventningene og så kommer mensen IGJEN!! Blæææ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det er viktig å ha lave forventninger :) hadde prøvd i 3 måneder da jeg ble gravid i sommer, dette skjedde midt i sommerferien og da hadde jeg rett og slett ikke tid til å fokusere på det :) men så endte det med en e.xu og en eggleder mindre, er jo nå selvfølgelig mer stressa enn noen gang....kommer jo endel tanker om jeg kan bli gravid igjen og kommer det til å skje igjen på andre siden?? Men må prøve å fokusere på det positive, vi veit jo jo i hvertfall at vi kan bli gravide :) :)

 

Lykke til alle sammen, dette blir måneden hvis spiren sitter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er extrauterin graviditet, det vil si at embetet egget fester seg utenfor livmora, i mitt tilfelle festet det seg i egglederen (kom aldri ned til livmora), så jeg var gravid men på feilsted :) var8 uker gravid da jeg trodde jeg hadde en spontan abort... Men fikk grusomme smerter.... Jobber på en fødeavdeling så er omgitt av gynekologer, så fikk sjekka det da jeg var på jobb og operert samme dag da :) men den egglederen som er igjen skal vist klare å kompensere for den jeg mista, men kan ta litt tid....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er extrauterin graviditet, det vil si at embetet egget fester seg utenfor livmora, i mitt tilfelle festet det seg i egglederen (kom aldri ned til livmora), så jeg var gravid men på feilsted :) var8 uker gravid da jeg trodde jeg hadde en spontan abort... Men fikk grusomme smerter.... Jobber på en fødeavdeling så er omgitt av gynekologer, så fikk sjekka det da jeg var på jobb og operert samme dag da :) men den egglederen som er igjen skal vist klare å kompensere for den jeg mista, men kan ta litt tid....

Trist å lese hva dere har gått gjennom Veslaa_87;( sender deg en klem fra meg, ;) håper det klaffer for dere snart;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hørtes ut som en ekkel opplevelse - men godt du fikk hjelp raskt! Krysser fingrene for at den andre egglederen din har fine egg på lur  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det etterlengtet:) ordner seg nok tilslutt, bare jeg slutter å være så utålmodig ;)

 

Lettere sagt enn gjort å slutte å være utålmodig da =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er allerede kjempelei av å vente denne måneden!! Blææ! Disse to ukene mellom EL og IKM er så lang!! Særlig denne måneden siden puppene mine er så rare så jeg går og kjenner på de hele tiden og tenker "kanskje...hmmm... kan det være? Er det endelig skjedd??" "Nei det er ingenting, ikke la deg lure og ikke få opp forhåpningene snart går det sikkert bare bort eller så kommer mensen likevel!!" Så utrolig slitsomt!!

 

Hva tror dere? Mer og mer ømme pupper fra ca 3 dpo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ett av symptomene på østrogendominanse da.. Det vil du du vel få svar på når du har tatt blodprøver. Og da trenger du bare litt pergo så blir du gravid i en fei! 

 

Østrogendominanse. Mange kvinner vil kjenne seg igjen fra følgende symptomer:

 

  • Ømme og hovne bryster
  • Hevelse av kroppen
  • Vektøkning
  • Engstelse, ofte med nedstemthet
  • Tørre øyne
  • Tretthet
  • Lavt libido
  • Hodepiner
  • Lavt blodsukker
  • Allergier
  • Uregelmessig mens
  • Klumper i brystene
  • Økt levring av blodet (fare for blodpropp)
  • ·Kalde hender og føtter
  • Søvnløshet
  • Humørsvingninger
  • PMS
  • Polycystiske eggstokker
  • Lavt stoffskifte
  • Muskelknuter i livmor

 

Hovedgrunnen til alle disse symptomene er at progesteronet er blitt for lavt i forhold til østrogen. Progesteron er et slags balanserende hormon i kroppen.



Anonymous poster hash: d3f87...dd7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg har begynt å bli helt gal, men jeg har en så positiv følelse. Enten har jeg gangsperre, ellers så er det stikkninger i lysken. Tror at jeg takler det ok om jeg ikke er gravid, men jeg har altså denne godfølelsen. Måtte bare si det. Og ikke bare på egne vegne. Tror at det blir mange denne mnd!!! 😃😃😃 he he. Føler meg passe skrullings. God kveld, jenter! Kos dere!! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er allerede kjempelei av å vente denne måneden!! Blææ! Disse to ukene mellom EL og IKM er så lang!! Særlig denne måneden siden puppene mine er så rare så jeg går og kjenner på de hele tiden og tenker "kanskje...hmmm... kan det være? Er det endelig skjedd??" "Nei det er ingenting, ikke la deg lure og ikke få opp forhåpningene snart går det sikkert bare bort eller så kommer mensen likevel!!" Så utrolig slitsomt!!

 

Hva tror dere? Mer og mer ømme pupper fra ca 3 dpo....

Hei Sokkedyret. høres ikke ut som du har noen bra dager akkurat nå. Kan du finne noe hyggelig å gjøre hver dag for å få tankene litt bort fra prøvingen? Skjønner godt at det blir oppslukende, men det høres ut som det tærer på psyken og trekker deg så ned. Blir lei meg på dine vegne. Sender deg en stor klem med masse støtte!! ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er en ganske tung periode nå. Det er vanskelig å ikke tenke på det. En uke til så vet jeg kanskje. Håper bare ikke det blir enda flere dager med tårer, sinne og frustrasjon. Prøver å holde meg ganske travel men denne helgen har jeg mye tid til å tenke for jeg er alene hjemme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkt hvor gøy det hadde vært om vi treffes på ordentlig for å snakke om disse tingene i dpo dagene. Kanskje vi hadde klart å få tankene vekk fra alt dette styret tilogmed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kjenner jeg savner å kunne snakke med noen venninner om dette. Er så mye å gå rundt å holde hemmelig og mange tanker jeg skulle delt med noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan du ikke snakke med noen av venninnene? Er det en spesiell grunn? Kan du ikke innvie en av dem så du får litt utløp? Ellers er jo vi andre her for deg også selvsagt! ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke at noen skal vite at vi prøver. I hvert fall når det ikke går. Har en venninne som vet at vi prøver men hun er gravid og snakker bare om seg selv. Orker ikke være med henne noe særlig etter hun ble gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det er vanskelig sokkedyret, men det kan jo hende noen av dem har vært i samme båt med prøving. Alltid godt å ha noen å snakke med, spesielt når det kanskje ikke går så bra.. Og hvis hun som er gravid visste at dere prøvde og stadig blir skuffet ville hun kanskje ikke snakke så mye om seg selv, og kanskje dere kan dele felles erfaringer? I allefall trist om man skal miste en venn pga graviditet ?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ble gravid på andre forsøk og de andre venninnene mine er LANGT fra å prøve å bli gravid. Jeg har vurdert å snakke med noen men vet ikke hvem av dem. Får bare holde ut og snakke med min mann og dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor gammel er dere her inne? og har dere barn fra før (hvor gammel er de) ?

 

(bare nyskjerrig...) ;)

Endret av camillla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...