Gå til innhold

IKM UKE 47


Babyglede2014

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja syns og det er litt kjekt å lese hvordan andre føler prøvingen på kroppen , og hvordan en legger opp ting ;) jeg for min del skulle ikke prøve, skulle ikke bli hektet på dette;( hihi, lettere sagt enn gjort;) har nok el nå, etter test og smerter. Vi har prøvd en del , har hatt 6 aborter, 2 sene, flere operasjoner på hjerteformet livmor, har hatt noen år med opphold, men er igang igjen. Har svak livmorhals, så må sy på en cerclage( strikk) utpå livmoren i uke 10., hvis jeg da blir gravid;) sjo og hei, bare litt om meg;)

Guri malla! Det hørtes ikke helt A4 ut!! Ønsker deg all lykke til! Det har du jammen fortjent etter så tøffe runder! ❤

 

Fru frøken; du har noe å glede deg til! Det kommer til å bli helt fantastisk å få en liten i hus! Krysser fingrene for at vi får positive svar etter første runde (dvs 2pp).

 

Sokkedyret; høres bra ut med te og rolige kvelder. Nå gjelder det bare å finne noe annet å tenke på før man bli småsprø av å vente... Finn en ny tv-serie eller noe annet gøy. Skjønner hvordan man kan bli oppslukt ja... 😊

 

Ha en super kveld! Her sparer vi på kruttet til i morgen! 👍💝 klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe merker at jeg er litt "uerfaren" med tanke på å prøve å lage barn! Har alltid vært veldig opptatt av hvordan jeg IKKE skal bli gravid ;) Har lest meg opp og ned på nett, og har for første gang lagt merke til endringen i utflod/livmorsekret. Hadde eggløsningsslim både på fredag og lørdag, og vi har kost oss hver dag siden onsdag! Får bare krysse fingre :) Morsomt å lese om hvordan dere opplever prøvinga (selv om jeg er ganske dårlig selv til å skrive her inne)! Masse lykke til skjønne damer :) :)

He he! Ja, det er jammen litt skifte i tankesettet! 😉 Og skjønner hva du mener med å bli obs på egen kropp. Er min nr 3 (hvis det går veien), men med første så var det en ny verden! 😲 Heia! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver el-testing for første gang og startet før helga.. Har enda ikke fått noe sterk strek så i følge testen er ikke el rundt hjørne enda.... Men i dag har jeg masse el-slim.. Betyr ikke d at el ER strax? Skjønner ikke no!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...OG i følge sånn el-kalkulator skal jeg ha el onsdag tror jeg... Noen som har peiling? Skal man følge kroppens signaler, eller kan jeg være trygg på el testene ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camilla; tipper at du har hatt allerede? Har du testet hver dag? Eller har du lange sykluser. Hvis jeg skulle gjette så hadde jeg tippet at du testet positivt rett før eller i helgen og at el kom to dager etter ca. Du har IKM på tirsdagen ikke sant? 😊

 

Aheng og fru frøken; har dere hatt el? Siden jeg ikke testet denne mnd så er jeg ikke sikker, men kjennes ut som jeg har el i dag. You guys? ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Camilla; tipper at du har hatt allerede? Har du testet hver dag? Eller har du lange sykluser. Hvis jeg skulle gjette så hadde jeg tippet at du testet positivt rett før eller i helgen og at el kom to dager etter ca. Du har IKM på tirsdagen ikke sant?

 

Aheng og fru frøken; har dere hatt el? Siden jeg ikke testet denne mnd så er jeg ikke sikker, men kjennes ut som jeg har el i dag. You guys? ❤

 

Regner med at jeg har EL i løpet av denne uka, skal ikke teste denne gangen, følge med på kroppen litt da, men om vi har :sengekos: annenhver dag fremover så har vi vel gjort vår del.. :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut ifra kalender har jeg EL på torsdag, ikke noe særlig slimproduksjon ennå så tror ikke den er på vei, og ingen positiv test.

 

Har fått antibiotika i dag mot betennelse på trommehinne, i pakkingsvedlegget står det at man ukke skal bruke når man er gravid... Burde jeg ikke prøve denne perioden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut ifra kalender har jeg EL på torsdag, ikke noe særlig slimproduksjon ennå så tror ikke den er på vei, og ingen positiv test.

 

Har fått antibiotika i dag mot betennelse på trommehinne, i pakkingsvedlegget står det at man ukke skal bruke når man er gravid... Burde jeg ikke prøve denne perioden?

 

Hvor lenge skal du ta den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 dager fra i dag..

 

Jeg tror du helt fint kan prøve denne mnd. tross den kuren, det tar jo noen dager for egget å komme seg ned til livmor og feste seg uansett. Kan jo ta en rolig mnd, dere dere bare koser dere og ikke tenker så mye på det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart at jeg er helt på kjenneren av eggløsning. Kanskje jeg tar feil, men tipper at det er i kveld el. Gjesp,skal tidlig opp. Tror ikke jeg orker aksjer... Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, jenter 😊

 

Morsomt å lese alle postene som har kommet inn siden sist! Ser ut til at alle er i god gang med å legge inn aksjer 😜

 

Her er vi i full gang, og jeg har til og med klart å venne meg til den fæle ettersmaken på grapefruktjuicen 😜 Stakkars mannen henger ikke helt med, og synes det tar på med konstant gnål om sex! Hi, hi. Kanskje han skjønner hvordan jeg har det til vanlig?

 

Men, ett lite spørsmål til dere; Hvordan gjør dere det etter sex? Jeg er plaget med UVI hvis jeg ikke går på do etter sex, men kvier meg litt for det nå 😁

 

Nattaklem!

Endret av Hjartevenn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her var det kommet mange poster! 

 

Fikk klump i magen av å lese om opplevelsene dine Etterlengtet; ønsker deg ekstra masse lykke til fremover!!! 

 

Jeg har også lurt litt på hvor lenge man bør vente med å gå på do etter sex, Hjartevenn - håper noen andre her inne vet  :)  Ikke noe lyst på UVI, men fryktelig lyst på en baby  :tongue:  I går lurte mannen på om jeg hadde tenkt å bli liggende hele kvelden, hihi 

 

Men nå må jeg visst komme meg på jobb; så satser vi på litt mer sengekos i kveld - og mange fine spirer som setter seg fast hos alle her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste at det at man skal bli liggende ikke er bevist funke, men mange damer som gjør det fordi det hvertfall ikke er motbevist. Videre sto det i artikkelen at damer som var plaget av uvi bare skulle gå å tisse, og det var såpass mange sædceller at det skulle man ikke tenke på :)

 

Anonymous poster hash: 1d93e...c71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg som en crazyperson etter sex. Legger meg med rumpa godt opp mot veggen så jeg nesten står på hodet. Ligger sånn i ca 15 min. Føler likevel at mye renner ut når jeg går på do etterpå. Men noe må da henge igjen inni der... Men det er jo ikke så lett for deg hvis du er plaget med uvi. Kan stå på hodet i 5 min etterpå...? Eller så får en håpe at de klarer å holde seg fast på egenhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg spist frokost med et stort glass grapefruktjuice og en kopp rooibos te. Bare å vente på EL.

 

Jeg tror egentlig ikke på det med å ligge rolig etter sex (men skader jo ikke å prøve), de små svømmerne bruker jo lang tid på å svømme, og dessuten ble de oj gravide før i tiden også, og jeg tror ikke de lå så mye rolig etter sex ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å tro at det hjelper litt å ligge opp ned etter sex. Føler jeg kan hjelpe de litt på vei på den lange svømmeturen =P

Men det har jo ikke gitt resultater enda så det er kanskje ikke noe i det likevel... Er så frustrerende å føle at en ikke kan gjøre noe for å hjelpe så man prøver med det en kan i håp om at det hjelper litt. Jeg er sykt lei av denne roibosteen men drikker fortsatt i håp om at det skal hjelpe. Går det ikke denne måneden lurer jeg på å droppe alt sammen neste måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 14 i syklus og EL hadde jeg enten på søndag eller i går :D Så nå er jeg i DPO-land! Spennende tider! 

Skal begynne med Crinone i morra i kombinasjon med babyklister, så gjenstår det å se om spiren sitter om en 10-12 dagers tid!  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldige dere er som er i EL-land eller DPO-land! :tommelopp:

Her er visst TR ikke helt over enda, dag 12 ... oppdaget det i går da mannen sa det så ut som han hadde staba noen... :ph34r: ... de soldatene der får vel ikke gjort så mye nytte for seg akkurat ... :balltre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen min om å ikke ha forhåpninger og ikke tenke så mye på det denne måneden har jammen gått dårlig =P Klarer jo ikke å tenke på annet i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det, Sokkedyret, jeg klarer ikke å tenke på annet selv, men synes det hjelper litt å ikke skulle teste noe. Får ikke gjort så mye annet enn å vente på naturen liksom...  :bond:

Endret av Fru.Frøken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies vel at når man 'gir opp' og tenker på andre ting så er det lettere. Tok EL test i stad, nesten usynlig strek, svakere enn i går. Har en liten pressfølelse rett ovenfor skambenet i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...