Gå til innhold

IKM UKE 47


Babyglede2014

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Velkommen til fru86 :)  Alle forkortelser står i en post høyt oppe på "bli gravid". Jeg er også veldig ny her, så tar stadig en tur dit for å huske hva alt betyr

 

Vi er invitert bort til helga, men tenkte jeg skulle kjøre. Og så skal jeg på venninnetur neste helg; med en gjeng hvor vi alltid drikker vin og spiser god ost... Tror jeg kommer til å fortelle de at vi prøver. Har snakket med dem tidligere at vi ønsker oss barn, men da var det jo en stund til. Har dere fortalt noen at dere prøver? Straks er det julebordsesong også.. Har ikke lyst å ta sjansen på å drikke når det kanskje er en liten huleboer på gang  :vinke:  Finner heller fram en rolig cd for å slappe av så lenge 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine venninner vet at vi prøver, men vil helst ikke si noe om eventuell graviditet tidlig. Skal på hyttetur dem helga TR forventes, usikker på hvordan jeg skal komme meg unna alkohol. Også er det julebord ja...

 

Jeg har jo vært så mye dårlig form siste 2 mnd så folk på jobb tror jo jeg er gravid allerede.... Og jeg sier stadig vekk, neida jeg er ikke gravid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er jo blitt testoman, tester for EL 3 ganger om dagen+CBFM+ tar jeg tempen på morgnen. Hadde sånn slim igår og forigårs men ingen av testene viste positiv og ikke har det vært tempratur endring. Skjønner ingen ting, er på dag 19 i syklusen. Har lange sykluser 32-33 dager men da burde jeg jo ha hatt den igår eller idag.

Skal ikke være enkelt dette her. Har ihvertfall lagt inn aksjer hverdag så hvis det har vært El så bommer jeg ihvrtfall ikke som forrige mnd.

Hvor lange sykluser har dere? Føler at jeg har kjempelang syklus.

 

Happy babymaking :sengekos:

Sluttet med p-piller i mai, etter ca 12 år. Etter det har syklusene vært mellom 28 og 32 dager, så vet ikke helt hvilken dag EL er på. (Vi brukte annen prevensjon fram til sist mnd.)

 

Heia alle sammen!  :duskedame:

 

Jeg sluttet med p-piller ifjor aug etter 12-13 år jeg også, har ikke brukt noen form for prevensjon etter det. Mine har vel ligget på rundt kanskje mellom 30 og 34 dager, problemet er å finne eggløsningen. Ingen positiv  EL test forrige mnd eller denne mnd. Kanskje jeg ikke har hatt eggløsning i det hele tatt etter SA i sept.  :sukk:

 

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle sammen!

Takk for velkomsten, hyggelig!

Det er godt å lese litt om andres erfaringer, når man er helt ny på dette. Ikke like hyggelig å høre at så mange har prøvd så lenge men.. :(

 

Har noen lyst til å fortelle litt om hvordan de kjenner el i kroppen? Jeg har som nevt kun kjent dette når jeg har gått på prev (de siste 10årene) kjenner ikke kroppen min så godt ennå. Da har jeg kjent det gjerne i nedre venstre side, som litt "stikkinger" på en måte. Og det har som regel bare vart en time eller to. Nå har jeg hatt den samme følelsen i 3 dager. Hva kan dette være? El varer vel ikke så lenge? Er det lov å håpe at noe er på vei "nedover" for å feste seg? Eller er ikke det litt tidlig? Hvilke erfaringer har dere med dette?

 

Ellers håper jeg dere får en strålende dag! Uten for mye stress og mas ;) Og det er jo fredag! Hjelper alltid på mitt humør ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen alle sammen!

Takk for velkomsten, hyggelig!

Det er godt å lese litt om andres erfaringer, når man er helt ny på dette. Ikke like hyggelig å høre at så mange har prøvd så lenge men.. :(

 

Har noen lyst til å fortelle litt om hvordan de kjenner el i kroppen? Jeg har som nevt kun kjent dette når jeg har gått på prev (de siste 10årene) kjenner ikke kroppen min så godt ennå. Da har jeg kjent det gjerne i nedre venstre side, som litt "stikkinger" på en måte. Og det har som regel bare vart en time eller to. Nå har jeg hatt den samme følelsen i 3 dager. Hva kan dette være? El varer vel ikke så lenge? Er det lov å håpe at noe er på vei "nedover" for å feste seg? Eller er ikke det litt tidlig? Hvilke erfaringer har dere med dette?

 

Ellers håper jeg dere får en strålende dag! Uten for mye stress og mas ;) Og det er jo fredag! Hjelper alltid på mitt humør ;)

 

Heihei :)

 

Gikk på prevensjon i mer enn 15 år jeg, og har aldri kjent EL. Iallefall som jeg vet om, for jeg har merket at nå som jeg prøver å kjenne etter og har lest meg opp på temaet, så kjente jeg det forrige helg! Det første jeg merket var litt sånn type stikking på venstre side nedenfor magen, og jeg både så og kjente at jeg hadde EL-slim. Stikkingen varte i 3-4 dager faktisk. Det er noe jeg aaaaldri har tenkt over før, men nå som jeg faktisk vet hva det er kjente jeg det igjen. Jeg blir veldig lett stressa, så jeg kan ikke holde på med testing av EL, da blir det overload i hjernen min ;) Men artig å "lære" kroppen å kjenne igjen! 

 

Herlig med fredag! Avslapningshelg med sjokolade for min del :) Jippi! God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter. Jeg får altså nå mer og mer ømme pupper. Startet så vidt på tirsdag (2-3 dpo). Synes også at den ene var blitt større i dag. De er veldig øm når jeg trykker på de. Har vært sånn rett før mensen de siste to månedene men aldri på denne tiden... Hmm. Prøver litt å bare ignorere det for jeg vil ikke få forhåpningene opp men så klarer jeg ikke la vær.

Nå har også min svigerinne fortalt at hun er gravid. Haff. Og jeg vet de har klart det på første eller andre forsøk. Årh. Så nå vet jeg at nedturen blir enda større når det ikke gikk denne måneden heller... 😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten også vært hos legen i dag og tatt en del blodprøver for å sjekke det som kan sjekkes ved blodprøver. Sjekket litt hormonnivåer og sånt. Håper på det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

God morgen alle sammen!

Takk for velkomsten, hyggelig!

Det er godt å lese litt om andres erfaringer, når man er helt ny på dette. Ikke like hyggelig å høre at så mange har prøvd så lenge men.. :(

 

Har noen lyst til å fortelle litt om hvordan de kjenner el i kroppen? Jeg har som nevt kun kjent dette når jeg har gått på prev (de siste 10årene) kjenner ikke kroppen min så godt ennå. Da har jeg kjent det gjerne i nedre venstre side, som litt "stikkinger" på en måte. Og det har som regel bare vart en time eller to. Nå har jeg hatt den samme følelsen i 3 dager. Hva kan dette være? El varer vel ikke så lenge? Er det lov å håpe at noe er på vei "nedover" for å feste seg? Eller er ikke det litt tidlig? Hvilke erfaringer har dere med dette?

 

Ellers håper jeg dere får en strålende dag! Uten for mye stress og mas ;) Og det er jo fredag! Hjelper alltid på mitt humør ;)

Heihei :)

 

Gikk på prevensjon i mer enn 15 år jeg, og har aldri kjent EL. Iallefall som jeg vet om, for jeg har merket at nå som jeg prøver å kjenne etter og har lest meg opp på temaet, så kjente jeg det forrige helg! Det første jeg merket var litt sånn type stikking på venstre side nedenfor magen, og jeg både så og kjente at jeg hadde EL-slim. Stikkingen varte i 3-4 dager faktisk. Det er noe jeg aaaaldri har tenkt over før, men nå som jeg faktisk vet hva det er kjente jeg det igjen. Jeg blir veldig lett stressa, så jeg kan ikke holde på med testing av EL, da blir det overload i hjernen min ;) Men artig å "lære" kroppen å kjenne igjen!

 

Herlig med fredag! Avslapningshelg med sjokolade for min del :) Jippi! God helg :)

Hmm... trodde kanskje jeg var ferdig med el. og kunne telle dpo?! Er det litt tidlig kanskje? Det var detta med overanalysering da! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe overanalysering er jeg også meget god på du gitt ;) Det er veldig vanskelig å si om du er DPO eller ikke pga alle sykluser er forskjellige, man kan dessverre ikke stole blindt på app'er, kalkulatorer osv. Husk også at syklusen din kan være litt i ulage med tanke på at du nettopp har sluttet med prevensjon. Min syklus stabiliserte seg med en gang etter jeg sluttet på p-pillen, 32 dager. Selvfølgelig det kan jo være at du kjenner at noe ekstraordinært er på vei nedover :) :) Håper det for din del!!

 

Sist jeg ble gravid kjente jeg MASSE "mensensmerter" fra ca 4 dager før forventet mens og helt til jeg mistet i uke 10. Litt spent på om vi traff denne gangen og om det føles likedan ut som sist..! Neste lørdag skal jeg teste :) Wiiiiiii!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har forresten også vært hos legen i dag og tatt en del blodprøver for å sjekke det som kan sjekkes ved blodprøver. Sjekket litt hormonnivåer og sånt. Håper på det beste.

Krysser fingre og tær for deg!

 

I dag har jeg plutselig fått litt mens murringer på høyre side.. så da er vel tr på vei tilbake. Selv om jeg synes det er litt tidlig? Hadde tr 22.okt sist.? Menhar jo akkirat sluttet på prev. Ikke lett! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten også vært hos legen i dag og tatt en del blodprøver for å sjekke det som kan sjekkes ved blodprøver. Sjekket litt hormonnivåer og sånt. Håper på det beste.

Krysser fingrene for at du får fine svar! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ny her inne, men håper jeg klarer å sette meg inn i alt her ;) er nå i pp 6, hadde en exu i august og ene egglederen min ble fjernet :) men er nå tilbake og klar for å prøve på nytt :) siste mens 24 oktober og ikm ca 19 november... :) spennende og slitsom tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Vesla_87

 

Alt er nok vel Sokkedyret :duskedame:  Vi  sender ut masse god energi

 

Jeg fikk også positiv EL test idag, er jo ikke rart at jeg ikke blir gravid. Jeg har jo hele veien trodd at min EL er rundt CD 16-18, men idag er jo CD21. Klarte å overtale min kjære til å komme hjem i lunsj pausen for å :sengekos: , snakk om å være desperat. Spurte han igjen på kvelden om han  kanskje kunne tenke seg igjen og da fikk jeg blankt nei.  :sad: får håpe det holder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo litt greit å skjønner når man kan bli gravid. 👍👍👍 he he. Kroppene er ikke alltid så enkle å tolke. Bra du fant det ut babylykke. 😄 Jeg er nå ganske sikker på at el er ferdig. Har hatt sex annenhver dag så får vi bare se. Er ikke på søken etter symptomer for da blir jeg bare så stresset. De fleste som mister gjør det jo supertidlig, så da kan det være greit å ikke vite = min strategi. Skal forsøke å holde meg til IKM med å teste. Har levd ganske vanlig og drukket vin opptil flere ganger. Tror det er bra for psyken så jeg ikke blir helt gal. 😲😩😎 sender positive tanker til alle sammen! Håper det vokser og gror alle steder 🍀🌻🌿klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen veslaa!!! 😘 🌷🌷🌷

 

Sokkedyret, du får ikke lov til å tenke sånn!! Fokuser på at barnet skal komme og at det er velkommen. Klart det ordner seg! Kan forøvrig anbefale hauskens i Haugesund om du ønsker mer proff hjelp. Dette klarer dere! ❤❤❤

 

God lørdag alle sammen! 🍪🍬☕🎼😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo litt greit å skjønner når man kan bli gravid. 👍👍👍 he he. Kroppene er ikke alltid så enkle å tolke. Bra du fant det ut babylykke. 😄 Jeg er nå ganske sikker på at el er ferdig. Har hatt sex annenhver dag så får vi bare se. Er ikke på søken etter symptomer for da blir jeg bare så stresset. De fleste som mister gjør det jo supertidlig, så da kan det være greit å ikke vite = min strategi. Skal forsøke å holde meg til IKM med å teste. Har levd ganske vanlig og drukket vin opptil flere ganger. Tror det er bra for psyken så jeg ikke blir helt gal. 😲😩😎 sender positive tanker til alle sammen! Håper det vokser og gror alle steder 🍀🌻🌿klem

Babylykke = babyglede. Gikk litt fort her 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...