Gå til innhold

IKM UKE 47


Babyglede2014

Anbefalte innlegg

Er nok litt tidlig nå ja. Grunnen til at jeg sier at du vet TR om du vet EL, er at dagene mellom EL og TR(lutealfase) er det samme hver eneste syklus. Det som kan variere er dagene før EL.

Sån sett er det veldig praktisk å vite EL, men har ikke testet noe selv denne mnd.

Hatt en litt øm følelse i dag, samme som jeg hadde under TR, veldig mild og ikke stikkende..

lurer så klart på hva dette kan være... :huh: trodde EL-smerte stakk mer.. om jeg har noen hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men vil vente så lenge som mulig med å teste da, blir så skuffa hver gang jeg bare får en strek :( hehe, lever i håpet så lenge som mulig :)

Ikke for mye detaljer for min del :)

 

Hadde ei venninne som hadde små blødninger i uker og det var i følge legen at egget gravde seg ned i livmora og var helt normalt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lurt å vente med å ta g-tester ja, beste å vente til IKM.

Da merker man jo om TR kommer eller ikke også.. slipper å bli skuffa gang på gang, om man bare tester negativt. :sukk:

 

Ja, festeblødning kan vare noen dager det, eller bare en dag, så ikke like lett å vite alltid.

Vet også at noen opplever en ganske kraftig blødning, antar at det er TR, men så tester de positiv i etterkant likevel.

 

Skal ikke være lett hehe

Endret av Fru.Frøken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant dette svaret fra noen år siden, tenkte kanskje fler her var interessert :)

Festeblødning En liten blødning som enkelte kvinner opplever 5-12 dager, kan være en festeblødning, hvis det er en grunn til at kvinnen skulle være gravid. Festeblødninger blir ofte hvis den kommer sent mistolket som en tidlig menstruasjon, tiltross for at blødningen er lett og av kort varighet. Hvordan ser en festeblødning ut? En festeblødning er en vaginal utflod som normalt består av en liten mengde rosa eller brunt blod. Omtrent bare hver tredje gravide kvinne opplever en synlig festeblødning. Når skjer festeblødningen? Festeblødningen skjer når det befruktede egget fester seg i livmorveggen, i gjennomsnitt 5-12 dager etter eggløsning. Er det grunn til å bekymre seg over en festeblødning? Nei, en festeblødning er helt normalt. Hvis blødningen er kombinert med kramper, ryggsmerter og økende blødning, så er det ingen grunn til å bekymre seg. Hvis det er en festeblødning, når kan jeg ta en graviditetstest? De fleste graviditetstester virker ved at de måler nivået av hcg i urinen. Nivået av denne hormonet begynner å øke etter egget har festet seg. Stortsett alle graviditetstester som er på markedet er mer enn 99% sikre fra den dagen du skulle hatt menstruasjon, enkelte tester kan benyttes noen dager tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok litt tidlig nå ja. Grunnen til at jeg sier at du vet TR om du vet EL, er at dagene mellom EL og TR(lutealfase) er det samme hver eneste syklus. Det som kan variere er dagene før EL.

Sån sett er det veldig praktisk å vite EL, men har ikke testet noe selv denne mnd.

Hatt en litt øm følelse i dag, samme som jeg hadde under TR, veldig mild og ikke stikkende..

lurer så klart på hva dette kan være... :huh: trodde EL-smerte stakk mer.. om jeg har noen hehe

Åja!! Da har jeg kanskje ikke regnet riktig tr? El er jeg nok så sikker på var 5.nov (kanskje 6.) for det kjente jeg godt. Når skal jeg regne at ikm er da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant dette svaret fra noen år siden, tenkte kanskje fler her var interessert :)

Festeblødning En liten blødning som enkelte kvinner opplever 5-12 dager, kan være en festeblødning, hvis det er en grunn til at kvinnen skulle være gravid. Festeblødninger blir ofte hvis den kommer sent mistolket som en tidlig menstruasjon, tiltross for at blødningen er lett og av kort varighet. Hvordan ser en festeblødning ut? En festeblødning er en vaginal utflod som normalt består av en liten mengde rosa eller brunt blod. Omtrent bare hver tredje gravide kvinne opplever en synlig festeblødning. Når skjer festeblødningen? Festeblødningen skjer når det befruktede egget fester seg i livmorveggen, i gjennomsnitt 5-12 dager etter eggløsning. Er det grunn til å bekymre seg over en festeblødning? Nei, en festeblødning er helt normalt. Hvis blødningen er kombinert med kramper, ryggsmerter og økende blødning, så er det ingen grunn til å bekymre seg. Hvis det er en festeblødning, når kan jeg ta en graviditetstest? De fleste graviditetstester virker ved at de måler nivået av hcg i urinen. Nivået av denne hormonet begynner å øke etter egget har festet seg. Stortsett alle graviditetstester som er på markedet er mer enn 99% sikre fra den dagen du skulle hatt menstruasjon, enkelte tester kan benyttes noen dager tidligere.

Ja den var nyttig!! Og da kan jeg jo håpe fortsatt hvert fall! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Er nok litt tidlig nå ja. Grunnen til at jeg sier at du vet TR om du vet EL, er at dagene mellom EL og TR(lutealfase) er det samme hver eneste syklus. Det som kan variere er dagene før EL.

Sån sett er det veldig praktisk å vite EL, men har ikke testet noe selv denne mnd.

Hatt en litt øm følelse i dag, samme som jeg hadde under TR, veldig mild og ikke stikkende..

lurer så klart på hva dette kan være... :huh: trodde EL-smerte stakk mer.. om jeg har noen hehe

Åja!! Da har jeg kanskje ikke regnet riktig tr? El er jeg nok så sikker på var 5.nov (kanskje 6.) for det kjente jeg godt. Når skal jeg regne at ikm er da?

Jo da blir det riktig med ca. 18.-19. ser jeg nå! Etter å ha googlet litt ;)

Da får jeg bare vente i spenning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt å komme inn og lese mye nye poster 😊

 

Her har jeg fått en helt sinnsykt luktesans de siste dagene! Er jo lov å håpe at det kan være ett tegn, selvom jeg er sikker på at det er aaaalt for tidlig 😀 Det er veldig spennende dette, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt å komme inn og lese mye nye poster

 

Her har jeg fått en helt sinnsykt luktesans de siste dagene! Er jo lov å håpe at det kan være ett tegn, selvom jeg er sikker på at det er aaaalt for tidlig Det er veldig spennende dette, altså!

det var luktesansen som avslørte min graviditet forrige gang. Drev med oppussing og maling av hus, og plutselig kjente jeg malingslukta så godt! kanskje er det er et tegn :) her er det fortsatt ingen tegn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde spotting i går, kan det være festeblødning? Har også vært veldig morrakvalm de siste dagene, og veldig trøtt(sovet 10-14 timer om dagen den siste uka) Kan dette være symptomer, eller er det alt fort tidlig?

 

Jeg har IKM 20,11, blir gal av å hele tiden kjenne etter symptomer. Er i PP6 så håper virkelig det klaffer denne mnd. Har ingen barn fra før og ønsker så inderlig en liten en :babysmokk:

 

Har nettopp hatt en romantisk helg i London med masse shopping og kos, så tenkte ikke så mye på symptomer, annet enn at jeg var kvalm hver morgen... Krysser fingrene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde spotting i går, kan det være festeblødning? Har også vært veldig morrakvalm de siste dagene, og veldig trøtt(sovet 10-14 timer om dagen den siste uka) Kan dette være symptomer, eller er det alt fort tidlig?

 

Jeg har IKM 20,11, blir gal av å hele tiden kjenne etter symptomer. Er i PP6 så håper virkelig det klaffer denne mnd. Har ingen barn fra før og ønsker så inderlig en liten en :babysmokk:

 

Har nettopp hatt en romantisk helg i London med masse shopping og kos, så tenkte ikke så mye på symptomer, annet enn at jeg var kvalm hver morgen... Krysser fingrene!!

Høres lovende ut :)  

Måtte tiden gå veldig fort til neste uke!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi her var det skrevet mye.

Jeg har fortsatt veldig ømme bryster. Men nå har jeg kommet til den tiden jeg pleier å ha det. Har hatt en del stikkinger nedi magen men føler at det er mest fordi jeg kjenner så godt etter. Har ikke noe særlig symptomer føler jeg. Er ganske sur og grinete om dagen. Forholdet er ikke helt på topp om dagen. Vi er ganske sliten av alt sammen begge to. Jeg går nå å bare gruer meg til å gå helt i dass igjen når TR kommer. Jeg orker snart ikke mer. Tør ikke håpe på noe for jeg blir så skuffet. Nå nærmer det seg litt i det minste så jeg bare kan bli ferdig med denne månedens nedtur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er kvalm pga graviditet så kommer det jo ikke noen festeblødning etter dette. Man er ikke gravid før egget fester seg. Det er også ganske uvanlig med festeblødning, men håper du er gravid likevel, da :)

 

Anonymous poster hash: 06b50...ce0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi her var det skrevet mye.

Jeg har fortsatt veldig ømme bryster. Men nå har jeg kommet til den tiden jeg pleier å ha det. Har hatt en del stikkinger nedi magen men føler at det er mest fordi jeg kjenner så godt etter. Har ikke noe særlig symptomer føler jeg. Er ganske sur og grinete om dagen. Forholdet er ikke helt på topp om dagen. Vi er ganske sliten av alt sammen begge to. Jeg går nå å bare gruer meg til å gå helt i dass igjen når TR kommer. Jeg orker snart ikke mer. Tør ikke håpe på noe for jeg blir så skuffet. Nå nærmer det seg litt i det minste så jeg bare kan bli ferdig med denne månedens nedtur.

 

Hei hei hei søte Sokkedyret, opp med hodet og humøret :) Skjønner veldig godt at dere begge er slitne og vil at det skal klaffe! Vi her inne heier på deg og støtter deg i opp- og nedturene!! :) Om/hvis/if/but det mot formodning ikke skulle klaffe denne måneden burde dere kanskje tenke litt på å ta en aldri så liten pause i prøvinga (for en liten stund)? Fokuser kun på deg og mannen din, kos dere sammen uten å snakke om babyprøving, dra på romantiske middager, se koselige filmer (uten babyinnhold), rett og slett bare vær kjærester :) 

 

Merker selv at denne babyprøvegreiene sliter på psyken min, og vi har ikke prøvd lenge engang! Tror det kan være sunt å ta en liten time-out i ny og ne. Krysser fingrene for deg :) :) :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har tenkt på å ta en pause men vet ikke om vi klarer. Det vil liksom fortsatt være der og jeg vil likevel vente i spenning. Jeg er litt spent denne måneden egentlig. Håpet går veldig opp og ned. Men synes jeg er litt vel sur og grinete om dagen. Innemellom tenker jeg at kanskje det har gått denne gangen. Men så blir jeg stresset fordi jeg får opp forhåpningene. Heldigvis ikke veldig lenge igjen før svar nå! Ikm på søndag tror jeg faktisk.

Om en uke skal vi reise bort sammen på langhelg på fjellet. Det tror jeg blir deilig. Skal prøve da å bare koble ut og ikke tenke på prøvingen. Håper selvsagt på at vi kan bruke helgen på å feire da 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg veldig godt! Det er ikke lett... Er veldig usikker selv. Vet ikke om jeg innbiller meg symptomer eller om det er "ekte". Baaaah! Verste med alt er denne ventetiden! Men bare 3-4 dager igjen nå, så kan både du og jeg teste i vildens sky ;)

Hørtes herlig ut med en langhelg på fjellet da :) Skal sitte inne og lese til eksamen jeg, ikke så veldig morsomt akkurat  :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff må være vanskelig å lese til eksamen oppi alt dette. Men men.

Jeg kan ikke teste så mye for jeg har bare en test igjen. Skal prøve å vente lengst mulig. Hadde egentlig tenkt at denne måneden skulle jeg ikke teste før etter ikm men det er alltid så vanskelig å la vær når det nærmer seg. Kanskje litt lettere når jeg bare har en test...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent så lenge som mulig Sokkedyret, ikke sundt for psyken å teste negativ gang på gang før IKM tror jeg.

Blir jo litt lei seg hver gang, selv om man vet at det kan være/er for tidlig.

 

Æsj.. nå har vi ikke kost oss siden lørdag, håper ikke det har spolert sjansene denne gangen! Hakke peiling på når jeg har hatt/har EL . :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja man kan si det er litt vanskelig å konsentrere seg midt oppi eksamenslesing ;) Værste er at jeg har ikke kjøpt bøkene til de to fagene jeg skal ta engang!! Superstudenten = meg.. Eller ikke.. ;) 

Om du bare har 1 test så er det bare å spare seg så lenge som tålmodigheten din rekker! Jeg har 4 stk sånne billige strimmel-tester som ligger i skuffen, kan hende jeg går amok på lørdag ;) Har ikke IKM før ons 20, men jeg har så lang syklus at på lørdag har det allerede gått 13-14 dager siden EL, så da prøver jeg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe er virkelig på gang i kroppen nå altså! Enten er TR på vei snart eller så blir det gladnyhet denne måneden. Det stikker og jeg kjenner på noe nedi der. Nesten som om jeg litt støl på en måte. Det har blitt mer og mer de siste dagene. Åå jeg håper det ikke er TR. Eller kanskje jeg bare holder på å bli gal =P Er litt sannsynlig det også =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du får prøve å vente Sokkefyret! Og kanskje en dag ekstra også? Kan det ikke hende at det ikke gir utslag før noen dager etter også?

Om det (mot formodning) ikke skulle gå denne gsngen, er jeg enig i de andre, ta litt time off! Jeg har hørt om flere som har fått det til, når de har tatt seg en pause og tenkt/gjort andre ting. Prøv en måned uten å ta noen el tester, og kos dere som et par. Så kanskje det skjer av seg selv?

 

Begynner å bli spennende her da, flere som skal teste til uken! Skjønner det er vanskelig med eksamenslesing! ;)

 

Selv har jeg blitt ennå mer pessimistisk for min egen del. Hadde som sagt mørke brunt slim i går morres. Men på kvelden kom det en del friskt blod når jeg gikk på do!! :( Men ikke noe i trusa liksom. Kan være tr er på vei, men jeg kjenner ingen menssmerter. Og jeg har store/mye menssmeter vanligvis! Må ty til smertestillende hver måned, og det har jeg alltid brukt siden jeg første gang fikk det.

I dag igjen har jeg også hatt litt mørkebrunt slim når jeg går på do. Hadde antydninger til mensmurring i stad, men det gikk over etter noen minutter. Men denne "brennende" følelsen nede på venstre side er her fortsatt. (Der jeg bruker å kjenne el)

Så nå vet jeg ikke helt hva jeg skal tro?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe er virkelig på gang i kroppen nå altså! Enten er TR på vei snart eller så blir det gladnyhet denne måneden. Det stikker og jeg kjenner på noe nedi der. Nesten som om jeg litt støl på en måte. Det har blitt mer og mer de siste dagene. Åå jeg håper det ikke er TR. Eller kanskje jeg bare holder på å bli gal =P Er litt sannsynlig det også =P

Åh jeg krysser det som krysses kan for deg!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå, blir gal av at det er så super mange som skal ha baby i april jeg!!! Hehe .... Missunnelig!!

 

Krysser fingrene på at det blir mange sommerbarn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...