Gå til innhold

Desembermagene i 3. trimester <3


♥ Ninja87 ♥

Anbefalte innlegg

32 uker idag:) Ingen ting det, også kan hun jo egentlig komme når som helst etter uke 37 så da blir det jo endelig litt spenning;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

32 uker idag:) Ingen ting det, også kan hun jo egentlig komme når som helst etter uke 37 så da blir det jo endelig litt spenning;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper veslegutt kommer 20.november, 11 dager før termin! Med storesøster tippet jeg hun skulle komme 10 dager før termin, men hun ble født 6 dager før termin, så jeg har bare vært sånn passe treffsikker før.

 

Ellers er jeg i uke 34 og jeg er så stoor i kroppen, føler jeg, selv om jeg var mye større i forrige graviditet. Blir fryktelig fort sliten og får ikke gjort halvparten av det jeg planlegger i løpet av en dag, og det har skjedd oftere enn jeg liker at jeg sover bort formiddagen etter å ha levert vesla i barnehagen, eller på ettermiddagen etter å ha hentet i barnehagen (og vesla leker fint for seg selv). Forøvrig begynner det å bli trangt om plassen inne i magen, så plutselig synes jeg nesten hver bevegelse veslegutt gjør er vond!

 

Jeg har som mål og bli ferdig med det meste av forberedelser før november begynner, selv om det går litt trått. 9.november fyller vi 37 uker, så da skal i alle fall alt være klart. Av store ting mangler egentlig bare bilstol, men jeg må kjøpe inn småting som stellemadrass, lammeskinn, et lite bleielager osv, og den største jobben nå ligger egentlig i å organisere skap og skuffer for å rydde plass til det nye som kommer i hus, vaske ferdig de minste størrelsene i babyklær og legge det klart til bruk, samt pakke sykehusbag til både mor og barn.

 

Hvordan ligger dere andre an med forberedelsene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin med en gutt den 7desember, er overbevist om at den kommer den 6 på min bestefars bursdag. Vi hadde et veldig nært forhold, så derfor tror jeg det blir den dagen :)  Mannen tipper 1 desember for da er det visst full måne..?.. hehe

 

Jeg har hatt planer om å begynne med forberedelser, men kommer liksom aldri igang.. Neste uke kanskje..? 

:-O

Har om ikke annet begynt på julegavene, sist hadde jeg så problemer med å gå etter fødselen så målet er å bli ferdig med disse i løpet av november :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Har termin med en gutt den 7desember, er overbevist om at den kommer den 6 på min bestefars bursdag. Vi hadde et veldig nært forhold, så derfor tror jeg det blir den dagen :)  Mannen tipper 1 desember for da er det visst full måne..?.. hehe

 

Jeg har hatt planer om å begynne med forberedelser, men kommer liksom aldri igang.. Neste uke kanskje..? 

:-O

Har om ikke annet begynt på julegavene, sist hadde jeg så problemer med å gå etter fødselen så målet er å bli ferdig med disse i løpet av november :)

Ikke ferdig med noe jeg heller... Kommer liksom ikke igang! Fikk litt panikk når jeg ser hvor kort tid det faktisk er igjen :o Jeg skal definitivt gjøre meg ferdig med julegavene snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har termin den 9. desember. Forrige fødsel varte i tre døgn, så jeg tror ikke jeg slipper no billigere unna denne gangen. Men jeg har blitt lovet å ikke gå over termin denne gang. Er ikke babyen kommet innen den 9. blir jeg igangsatt. Så jeg tipper han kommer den 11.

Ellers har jeg det som millalilla. Er tung i kroppen, og føler meg svæææær. Bekkenet krangler, og jeg har begynt å vagge allerede. Ble faktisk spurt om jeg venter tvillinger. :(

Det er mye tyngre å være gravid nå, andre gangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin 6. desember. Siden han er en prøverørsbaby så tror jeg av en eller annen grunn at han kommer ganske nærme termin, ikke mange dagene over.

 

Vi har egentlig fått gjort en del med forberedelsene. Sengen er klar, ferdig redd opp (har dekket den til så den ikke skal støve ned  :) ) Stellebordet er ferdig pusset opp, må bare settes på badet. Mangler en del utstyr til stellebordet som bleier, våtservietter, salver osv. Har vasket alt av klær som vi har kjøpt inn, og det er allerede sortert og lagt i kommoden. Vogna står klar på rommet hans, mangler bare en voksipose og gulpeklut over lammeskinnet. Bilstol har vi. Vi mangler litt mer tøy og ting til mor ved amming osv. Men det har jeg planer om å handle inn når jeg går ut i permisjon. Tar meg en dag med shopping og handler inn resten tenker jeg. 

 

Julegaver har jeg ikke begynt å tenke på en gang. Jeg tror ikke jeg kommer i gang før gutten vår er født heller, om jeg skal være ærlig. Jeg og mannen pleier hvert år å ta en eller to dager hvor vi drar ut og handler inn alt av gaver. Regner med at vi gjør det samme i år, bare denne gangen med en barnevogn på slep. 

 

 

Forøvrig har jeg blitt sykemeldt på grunn av bihulebetennelse igjen. Har de siste dagene hatt en del vondt i forbindelse med bihulene, så da ble jeg sykemeldt ut uka. Er i gang med ny penicillinkur, og satser på å bli frisk i løpet av helga. 

Endret av mayflower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tiden plutselig flyr! Synes det har gått så sakte... Men på kontroll i dag gikk det plutselig opp for meg at jeg har bare 2,5 uker igjen på jobb!!! :-o (1 ferieuke før permisjon) oh lord hvordan skal jeg rekke alt! Midt oppi dette skal det flyttes 70 mil, kjøpes julegaver, monteres ditt og datt og kjøpes inn ALT som mangler! Huff og huff... Og det med et kranglete bekken som i de siste dagene faktisk har gjort det vondt å gå... Eller vagge kan det kalles nå, klarer ikke gå normalt lenger :P ser ikke bakfra at jeg er gravid på kroppsformen, men gangen derimot, avslører det ganske greit :P

 

Tok forresten influensavaksine på kontrollen i dag, da legen anbefalte å gjøre... Andre som har tatt den? Har sett det er en del delte meninger om det .. Etter jeg hadde tatt den selvfølgelig :P

Endret av Tilith
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har termin med en gutt den 7desember, er overbevist om at den kommer den 6 på min bestefars bursdag. Vi hadde et veldig nært forhold, så derfor tror jeg det blir den dagen :)  Mannen tipper 1 desember for da er det visst full måne..?.. hehe

 

Jeg har hatt planer om å begynne med forberedelser, men kommer liksom aldri igang.. Neste uke kanskje..? 

:-O

Har om ikke annet begynt på julegavene, sist hadde jeg så problemer med å gå etter fødselen så målet er å bli ferdig med disse i løpet av november :)

Ikke ferdig med noe jeg heller... Kommer liksom ikke igang! Fikk litt panikk når jeg ser hvor kort tid det faktisk er igjen :o Jeg skal definitivt gjøre meg ferdig med julegavene snart...

 

Hehe tiden går raskt nå mot slutten! Så lenge julegavene kommer i boks så skal nå alltids ungen klare seg selv om ikke alt er sortert og på plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok forresten influensavaksine på kontrollen i dag, da legen anbefalte å gjøre... Andre som har tatt den? Har sett det er en del delte meninger om det .. Etter jeg hadde tatt den selvfølgelig :P

 

De anbefaler jo gravide å ta den, gjør de ikke det da? Gravide, gamle og folk med diverse sykdommer.

 

Usikker på om jeg skal ta den. Så det hang en plakat på legekontoret i går, og tenkte et kort sekund på det. Men det ble med tanken. Tar jordmor det opp, eller at jeg tilfeldigvis får tilbud om å ta den, så tar jeg den sikkert. Men tror ikke jeg kommer til å ta en ny tur på legekontoret bare for å ta den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmortime idag. Alt bra:) Godt med litt nytt fra magen;) Fikk tilbud om ny UL i uke 34/35 for vekstestimering. Ingen grunn til å tro at noe er avvikende, bare for sikkerhetskyld ettersom lillebror lå litt under gjennomsnittet. Blir uansett gøy med en sniktitt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hadde nok en UL i dag. sjekk at morkaken hadde flyttet seg oppover! det hadde den heldigvis da. fikk time til ny UL 2 desember på menstermin dagen, siden det er så stort sprik mellom mens og ul termin. =)

alt var bra med lille og det er garantert ei jente. såg veldig tydelig kjønnslepper! =) så da er det meste klart faktisk. =) alle klær er vasket og lagt i skuffen. senga er redd opp (ja jeg vet det er tidlig). stellebordet står på badet for det bruker storebror enda såh =) kjøpte litt kluter og flanellsbleier i dag.

 

føler meg såååå svær! tungt bare det å snu seg i senga/sofaen. hender seg at jeg også sover bort mye formiddag etter ungene er levert! hmm.. men tenker at kroppen har behov for det! og at når babyen er her, blir det fort mye mindre søvn igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, synes også at tiden flyr, i alle fall når jeg tenker på hva som skal gjøres.

Hvis sykehuset forholder seg til det de sa settes jeg igang om 38 dager.....

Da skjer det vel neppe noe før dagen etter, men det begrenser seg hvor mange dager jeg har igjen å gjøre ting på nå....

 

Mangler vogntrekk og lammeskinn.

Pluss småting.

En del julegaver.

Må fikse seng, kommode, soveplass etc.

Strikke hentesett

I alle fall bake lefsene til jul.

Pusse opp ene soverommet til et storesøsken.

 

 

Oisann.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som har begynt å tenke på hvordan dere vil føde da? Om dere vil ha smertestillende, føde i badekar osv. Jeg har veldig lyst til å føde i badekar denne gangen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som har begynt å tenke på hvordan dere vil føde da? Om dere vil ha smertestillende, føde i badekar osv. Jeg har veldig lyst til å føde i badekar denne gangen:)

Skulle gjerne født i badekar, men får ikke lov iom at første kom med keisersnitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg har født nr 2 i badekar og kan anbefale dette på det sterkeste =) det var den beste fødselsopplevelsen jeg har hatt. ønsket det med nr 3 også, men da måtte jeg ha antibiotika grunnet streptokokker så det ble ikke noe av. men har tenkt at denne gangen vil jeg føde i karet igjen om jeg rekker og komme fram i tide=)

 

jeg har hatt veldig raske fødsler med alle de andre 3 så regner med det ikke tar mange timer denne gangen heller=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som har begynt å tenke på hvordan dere vil føde da? Om dere vil ha smertestillende, føde i badekar osv. Jeg har veldig lyst til å føde i badekar denne gangen:)

Har tenkt litt på badekar selv.. men tror jeg bare må se det ann der og da! Er sikkert lindrende med det varme vannet.. Ellers vil jeg ha lystgass (meget effektivt sist) Vil helst unngå epidural om jeg klarer uten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper å føde i vann og kun ha lystgass som smertestillende men vi får nå se da :lol:  Samtlige av de jeg kjenner som har fått epidural anbefaler det (og noen av de som ikke kunne få det mener jeg må be om det!) men jeg er litt skeptisk. Føler det blir så medisinsk på en måte, og det er selvsagt negativt at det kan sakke fødselen ned. Men utelukker ingenting! Tror det er best å gå inn med et åpent sinn og ikke bli skuffet om ting ikke går som planagt.

 

Er 32 fullgåtte uker i dag, syntes det både er en evighet og samtidig veldig kort tid igjen, gleder meg veldig til å hilse på henne :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde i vann forrige gang, og det var så deilig og avslappende at riene stoppet opp! Merkelig greie. Men det var opp av karet og rett på drypp, så følte meg litt snytt. Skulle gjerne prøvd igjen, men får ikke lov fordi det endte i ks sist. :(

Så her blir det mest sannsynlig igangsetting, drypp og epidural. Veldig medisinsk, men sånn blir det bare. Hvis han ikke bestemmer seg for å komme før, og hele "planen" min går i vasken, da. Hadde ikke gjort noe det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde epidural mot slutten sist. Glad for det slik at jeg fikk slappet av litt. Opplevde ingen komplikasjoner i forhold til den, komplikasjonene oppsto uavhengig av den. Presset i ca. tre kvarter ut at han kom lengre ned, han ble bare dratt opp igjen av navlestrengen som hadde snurret seg rundt. Er veldig glad for at jeg fikk epidural da men har veldig lyst til å prøve uten denne gangen. Men så er jeg så redd for at ting skal bli helt forferdelige, at jeg ikke klarer å ror meg ned også er det forsent å få den:/ Nå er det ikke sånn at jeg forventer å ha kontroll under en fødsel altså, men dere skjønner;) Sist tok kroppen over for hodet og det håper jeg vil skje denne gangen også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har helt til nå utsatt å tenke på selve fødselen. Har lest masse om barseltiden i diverse bøker, men sidene om fødsel har jeg bare hoppet over. Har ikke vært helt klar for å se på det, men i dag bestemte jeg meg for at jeg måtte begynne å sette meg inn i dette jeg skal igjennom. 

 

Jeg har så langt bestemt meg for at jeg ikke vil ha epidural. Jeg blir uvel av tanken på den snora som henger ut av ryggen og alt det greiene der. Så det har jeg kommet frem til. 

 

Ellers har jeg lest litt om de forskjellige mulighetene man har på Fredrikstad sykehus, og funnet ut at jeg nok kommer til å gå for normalenheten, eller hva det het for noe. Jeg føler meg litt tryggere på å vite at alt jeg eventuelt måtte trenge av medisinsk hjelp er tilgjengelig i umiddelbar nærhet. Fødestuen har som jeg har skjønt bare badekar som hjelpemiddel til smertelindring og det er ikke nok for meg.

 

Jeg kan tenke meg å prøve lystgass, men er litt redd for at jeg skal bli uvel av det. Vet ikke om det er tilfelle at man kan bli kvalm og syk av lystgass jeg, men det er noe jeg har fått for meg at jeg kan bli. Tror allikevel at dette er noe jeg kommer til å prøve.

 

Jeg tror også at jeg vil prøve akupunktur som smertelindring. Min venninne brukte dette og sa at det hjalp henne veldig.

 

Jeg har tenkt tanken på å føde i vann, men er litt redd for at jordmor ikke skal ha nok kontroll over situasjonen. Så på TV en dame som fødte i vann, hvor jordmor ikke var helt oppmerksom akkurat når ungen kom ut og jordmoren ble veldig overrasket og alt ble veldig kaotisk. Det som bekymrer meg mest med å føde i vann tror jeg er det med at hodet til ungen er kommet ut også tar det litt tid før resten av ungen kommer ut, og at ungen må være under vann så "lenge". Jeg vet jo at ungen er vant til å ligge i vann så det skal ikke være noe problem, men jeg er allikevel litt bekymret for dette. Bekymret for at ungen skal sitte fast med skuldrene og det skal bli fullt kaos. Tror kanskje ikke at det blir fødsel i badekaret for meg. Men kanskje at jeg kan bruke badekar som smertelindring kan jeg se for meg. 

 

Ellers har jeg ikke bestemt meg for så mye. Jeg må nok sette meg litt mer inn i dette. Føler meg overhodet ikke klar for å føde i det hele tatt. Merker at jeg ikke gleder meg veldig til selve fødselen. Tror jeg må snakke litt med jordmor og kanskje besøke sykehuset før vi kommer så langt. Kanskje jeg blir litt sikrere og klar for dette her. Bra det er noen uker igjen da, selv om det ikke er mange igjen. Akkurat 7 uker igjen til termin i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...