Gå til innhold

Desembermagene i 3. trimester <3


♥ Ninja87 ♥

Anbefalte innlegg

Hehe, venter på far, kjenner meg såååå igjen i det du skriver om å synke dypt ned i sofaen etter at ungen(e) er levert i bhg. Noen ganger har jeg dårlig samvittighet fordi jeg ikke har datteren vår hjemme mere med meg, men sannheten er at jeg MÅ sove noen timer på formiddagen. Og jeg som trodde trøttheten bare var i 1. tri...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heldiggriser! Jeg haster på jobb hver dag... Skulle gjerne ha sovet litt på formiddagen, sovner på alt av kollektivt både til og fra jobb og av og til foran skjermen på jobb.

Utrolig slitsomt!

Akkurat kommet fra foreldremøte for ettåringen og femåringen, vanligvis er jeg i seng når han er lagt kl 20... Blir tungt når hun våkner kl 05.00 i morgen tidlig...

 

Livet leker ikke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, misunner deg ikke myrsnipa.

Jeg får ikke lov til å jobbe pga helseskadelig arbeidsplass, og har tuslet hjemme siden jeg fikk positiv test. Det begynner å nærme seg et halvt år, og jeg misunner ikke de som er arbeidsledige. Altså, jeg mener, det er deilig de første ukene, og i år har det jo vært en knallsommer, men nå begynner det å bli fryktelig kjedelig. Hva skal man finne på etter at rengjøringen er gjort, og middagen handlet inn? Blæh. Gleder meg sånn til babyen kommer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Heldiggriser! Jeg haster på jobb hver dag... Skulle gjerne ha sovet litt på formiddagen, sovner på alt av kollektivt både til og fra jobb og av og til foran skjermen på jobb.

Utrolig slitsomt!

Akkurat kommet fra foreldremøte for ettåringen og femåringen, vanligvis er jeg i seng når han er lagt kl 20... Blir tungt når hun våkner kl 05.00 i morgen tidlig...

Livet leker ikke!!

Sånn er det her også.... Fullt kjør hele dagen, men jeg er trøtt som en sokk etter jobb. Med en toåring i hus er tivoli hjemme også ;) Innimellom bruker jeg faktisk lunsjpausen til å ta meg en liten powernap på kontoret. Sovner på 1 minutt. Tida går jo fort når man har det hektisk da :) Fordeler/ulemper med alt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden har gått sakte til nå.

Nå har jeg skjønt at det er en del som skal skje siste ukene.

Iom at jeg kan risikere å bli satt igang ett par uker før risikerer jeg at det bare er 9 uker igjen.

Vogn er ikke klar.

Seng må males og lyttes for å bli kvitt giftstoffer.

I alle fall ett rom må pusses opp.

Vi må en tur til Tyskland først.

Jeg har ikke begynt på hentesettet jeg skal strikke engang.

Julekaker og lefser skal bakes.

Alle julegaver skal handles inn.

Og ett par- tre av dem skal strikkes....

Alle vinduene bør pusses ned og males

 

Kanskje jeg ikke rekker det.....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk hvor fort det har gått! Regner med de resterende 9 ukene til termin går like fort :) Begynner å få ting på plass nå. Har pusset opp barnerommet og der gjenstår bare litt listing før møblene skal inn. Men bekkenet er elendig så prøver å slappe mest mulig av. I tillegg har jeg i det siste hatt mye kynnere. Snakk om mange i timen. Skal ta det opp på neste kontroll. Andre som har hyppige kynnere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk hvor fort det har gått! Regner med de resterende 9 ukene til termin går like fort :) Begynner å få ting på plass nå. Har pusset opp barnerommet og der gjenstår bare litt listing før møblene skal inn. Men bekkenet er elendig så prøver å slappe mest mulig av. I tillegg har jeg i det siste hatt mye kynnere. Snakk om mange i timen. Skal ta det opp på neste kontroll. Andre som har hyppige kynnere?

Jeg har å hyppige og sterke kynnere, er sykemeldt 50% pga det og bekkenet. Mine kommer bare av å gå over stuegulvet, hvis jeg stresser det minste, t.o.m om natta fordi jeg må snu meg så ofte. Fryktelig slitsomt :/ må stoppe opp, og nesten hive etter pusten når det står på..

 

Er nok lurt av deg å ta det opp.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp da er jeg vel ihvertfall nesten i 3 trimester, 28+5 , med mindre det er fra 28+0. jaja, samme kan det vaere:)

 

Noen som har tips til Barnevogn? har tenkt paa Emmaljunga city cross som sikkert veldig mange andre, noen som har erfaring med den, er jo flere som ikke venter sitt forste barn her inne, saa bare aa dele erfaringer:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har masse kynnere. Jeg trenger ikke engang å røre på meg før de kommer. Vanvittig slitsomt. Lurt å ta det opp på neste jordmorsamtale, ja. Vet det finnes noe medisiner det går an å ta hvis de blir ekstreme.

 

Ellers vil jeg på det sterkeste anbefale mountain buggy til deg som trenger barnevogn. En kjempegod vogn som passer midt i blinken dersom du ikke vil ha en stor, tung vogn. Den er lettmanøvrert, tar ikke mye plass i bilen, og veier bare 9 kg. Vi brukte den til førstemann, og kommer til å bruke den igjen. :)

http://mountainbuggy.com/no/Products/buggies/swift#.UkMgncsaySM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med brio kombi, har kjøpt den flere gangeR. Også hatt den i søskenvogn og kunne ikke klart meg uten. Veldig lettmanøvrert.

 

Men det kommer jo veldig an på bruk, for meg som går mye i skog og mark er den super fordi den er lett å manøvrere og har veldig god støtdemping.

Men det har jo så mye med hvordan du bruker vognen, hvor høy du er etc.

Og så er jo smaken viktig, og SÅ forskjellig!

 

Det beste er nok å gå innom en god forhandler som ikke bare vil selge deg det dyreste du kan få tak i. Og si hva slags bruk du ser for deg og få veiledning i hva som passer best for akkurat deg og ditt bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale TFK jeg da til deg som ser etter vogn :) 

 

Den er stor oppslått og liten sammenlagt. Stor bag som er perfekt for vinterbabyer, og sist brukte jeg bagdelen i 10 mnd.

 

Uansett hvilken vogn du velger så vil jeg anbefale duo vogn hvor man som regel får størst bag, kjedelig å måtte gå over til sportsdelen ved 3-4 mnd alder for det begynner å bli trangt i baggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Emmaljunga due edge og er strålende fornøyd med denne. God vintervogn etter min smak. Som det påpekes er det veldig varierende hvilken smak, bruksområde etc hver enkelt har. Men jeg anbefaler alltid emmaljunga til de som spør og ha hørt om mange som har vært fornøyd med denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg klart å komme meg hit jeg også:) 29+1 i dag :)  Gleder meg til å bikke 30 uker, for da er man liksom på "riktig" tall :P Førstemann kom 37+5 så om lillejenta har det like travelt får jammen mor det travelt også! Da er det jo bare 60 dager igjen :blink:  :D  Blir glad over å lese innlegg fra dere andre gravide som allerede har to eller flere barn fra før. Godt å lese at dere gleder dere og nesten er litt utolmodige. Jeg gleder meg veldig til å bli tobarnsmor og få en liten baby i hus igjen, og føler nesten at andre mødre prøver å ta fra meg den gleden ved å gi kommentarer som at " Nå blir det skikkelig travelt når du får to", "Du kommer til å bli så sliten" osv.

Jeg er innstilt på gode og dårlige stunder og kunne ikke vært mer fornøyd med å være gravid igjen :D

Over til noe annet, har noen av dere søkt permisjon? Jeg fikk beskjed om å vente 6 uker før termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte søknadspapirene i dag. :)

Det er vel senest 6 uker før hvis du skal være sikker på å ha alt behandlet i tide.

Mellom uke 26 og 34 burde det sendes er vel "fasiten".

Endret av Myrsnipa1♂&snart2♀
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte også papirene i dag. Var litt usikker på om det var 6 uker før termin, eller 6 uker før permisjonsstart. Og i og med at permisjonen starter 3 uker før termin, blir jo det tilsammen 9 uker før termin, dvs denne uka. Vi får se om jeg får alt i retur. Hehe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok :)  :) Synes dette med permisjon er så vanskelig, men ender vel opp med 100% lønn '+ noe ekstra ulønnet permisjon siden jeg uansett vil være hjemme en god stund med jenta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også sendt søknaden denne uken :) var visst forskjellig behandlingstid utfra hvilke kontor man hører til.. Stort sett 4-6 uker behandlingstid hos alle untatt oslo,hvor det er 10 uker og man da bør søke så fort man er 26 uker, og har fått terminbekreftelsen... Opplyste hun på Foreldrepengetelefonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sendt søknaden enda. Var mye greier vi lurte på, så vi bestemte oss for å ta det i høstferien og dra ned på NAV å få litt hjelp. Mannen skal ikke starte sin permisjon med en gang jeg er ferdig fordi jeg jobber som lærer, og kan være hjemme noen uker ekstra etter at min permisjon er over. Så vi må ha litt hjelp til det der. 

 

Lærte sist jeg var hos jordmor at jeg er en dag lenger enn det jeg trodde også da. I følge den jordmorkalenderen, det hjulet hun bruker så starter jeg på ny uke med X+0 hver tirsdag og ikke onsdag som jeg trodde :) Har jo ikke noe å si, men da vet jeg jo det. På nettet så sier den at jeg er det på onsdager, men får kanskje høre på jordmor. Jaja, lite å si. Ungen kommer når den er klar uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg at jeg har opplevd for første gang at tassen i magen har hikket. Var små rytmiske dunk i magen som varte i kanskje fem minutter. Først trodde jeg at han lå og bokset litt, men så varte det så lenge så da måtte jeg søke litt på nettet om hvordan det kjentes ut når han hikket. 

 

Artig  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Kjenner jeg har vegring mot å fylle ut søknaden til NAV.... Jeg er rett og slett allergisk mot slike skjema! Skal også ha 100 % utbetaling, noe ubetalt permisjon + litt lappeteppe ifht fars permisjon. Får helt makk bare jeg tenker på det :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tatt 100% lønn på de to andre og på siste her så var jeg jo tilbake i jobb lenge før vi var klare noen av oss.. 

Så, denne gangen blir det 80% lønn og 100% perm pluss masse ferie.

Jeg skal nyyyyyyyyyyte siste baby og permisjon max! :)

 

Vi fant ut at det var viktigere for oss enn penger... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Vi har tatt 100% lønn på de to andre og på siste her så var jeg jo tilbake i jobb lenge før vi var klare noen av oss.. 

Så, denne gangen blir det 80% lønn og 100% perm pluss masse ferie.

Jeg skal nyyyyyyyyyyte siste baby og permisjon max! :)

 

Vi fant ut at det var viktigere for oss enn penger... :)

Jeg hadde også 100% utbetaling sist, og dro i jobb da knotten var bare 7.5 mnd. merket vel at det ble veldig tidlig, men akkurat da passet den løsningen best for oss. Denne gangen vil jeg også være hjemme lengre :) Skal ha 100 % utbetaling denne gangen også, men i tillegg 2 mnd ubetalt :) LEgger av penger underveis. Grunnen til at vi ikke valgte 80 % utbetaling var at vi i vårt tilfellet ville tape mye penger på den løsningen. Gleeeeder meg også til å være hjemme for siste gang. Denne gangen skal jeg kose meg mer og roe meg!! Forrige gang skjekket jeg jobbmail daglig, var innom kontoret med babyen og klarte aldri å slippe jobben helt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjør akkurat som deg, flykræsj. 100% perm, og to måneder ubetalt fra jobben etter det. Med litt ferier, og redusert stilling, blir det en grei start i september neste år, tror jeg. Pappaen tar ut gradert fri hver fredag, og besteforeldrene stiller velvillig opp som barnevakt inntil vi får barnehageplass. Det ordner seg, dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var det vi gjorde sist gang, det ble alt for tidlig tilbake for vår del, denne gangen er jeg ikke tilbake før i november! :)

Gleder meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...