Gå til innhold

Desembermagene i 3. trimester <3


♥ Ninja87 ♥

Anbefalte innlegg

Takk for svar Bjørketreet :) Spurte arbeidsgiver om dette isted og hun mente ikke at hun måtte sende inn noe:s Det synes jeg er rart for en kollega av meg gikk akkurat ut i permisjon så hun skulle jo hatt det klart da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bjørketreet

Hmm, da vet jeg ikke helt. Hva med å ta kopi av de siste lønnslippene, og gå ned på NAV kontoret å levere det sammen med søknaden? Spør de om det er tilstrekkelig med informasjon. Hvis de mener det er det, så får du bare stole på det. Men du bør ringe de etter en måned(?) ca, og spør om de mangler noe.

Har erfaring av at man alltid bør ringe NAV etterhvert og spør hvordan de ligger ann i saken din. For det er først da de sier om det er noe som mangler! Jeg var sykemeldt for litt siden, og pengene kom ikke. Ringte og spurte, og da var det det at de manglet inntektsopplysninger som arbeidsagiver skulle sende... Måtte da pushe arbeidsgiver. Hadde aldri visst dette hadde jeg ikke ringt og spurt, hadde bare sittet å ventet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så vondt når jeg ligger på siden i sengen...begge sidene! Snur meg 1000 ganer i løpet av natten pga at det er like vondt på begge sidene! Og å ligge på magen er ikke veldig aktulet! :P Det verker innover og nedover lårene... er det noen som har vært borti noe lignende?

 

Har det likedan :( kommer av bekkenløsning... Er forferdelig vondt og slitsomt for våkner hver gang jeg må snu meg, og det er ikke sjelden akkurat...har prøvdalt mulig for å lindre, puter her og puter der, støtte her og dtøtte der, men det går nok ikke over før etter fødsel er jeg redd :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et spm. om permisjonssøknad :P  Uff, dette har jeg gruet meg til lenge men nå skal jeg få det gjort! 

Det jeg lurer på er dokumentasjon av inntekt og  jeg blir ikke klokere av å kontakte NAV fordi jeg har fått hele tre (!) forskjellige svar fra dem. Jeg har hørt at man skal sende med lønnsslipper, at det er arbeidsgiver som skal dokumentere og at man ikke trenger å gjøre noe. Hva er riktig egentlig? Kjempe takknemmelig om noen som vet vil svare  :)

Jeg har alkurat sendt inn permisjonsøknad... Du selv skal kun sende inn selve søknaden og terminbekreftelse. Og evnt hvis det er noe mer du skal legge med. Print ut forside og søknad fra nav sin side, og legg bare vedlegene med bakerst :)

 

Inntektsopplysning skal arbeidsgiver sende inn. Alle skjemaene finner arbeidsgiver på nav sine sider under skjema for arbeidsgiver. Sørg for at arb giver sender inn samtid med deg ellers får du purring fra nav om at de mangler inntekstskjema:)

 

Lønner segogså å ringe de etter en liten stund å høre om alt er mottatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:) Snakket med NAV igjen idag og da fulle jeg samme svar som dere hadde:) Litt frustrerende at man skal bli så forvirret men har det vel klart nå :) Og takk for tips! Skal sørge for at jeg og arbeidsgiver sender inn samtidig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de sier mye rart på NAV :P arbeidsgiver sendte inn inntektskjema 3-4 dager etter jeg sendte søknaden og jeg rakk få piercing fra NAV i posten :P hender seg vi sender litt om hverandre lo dama på NAV bare :) men det ble jo ekstra jobb for meg som måtte begynne ringe og sjekke opp dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Jeg har så vondt når jeg ligger på siden i sengen...begge sidene! Snur meg 1000 ganer i løpet av natten pga at det er like vondt på begge sidene! Og å ligge på magen er ikke veldig aktulet! :P Det verker innover og nedover lårene... er det noen som har vært borti noe lignende?

Har det likedan :( kommer av bekkenløsning... Er forferdelig vondt og slitsomt for våkner hver gang jeg må snu meg, og det er ikke sjelden akkurat...har prøvdalt mulig for å lindre, puter her og puter der, støtte her og dtøtte der, men det går nok ikke over før etter fødsel er jeg redd :/

 

Jeg merker så og si ingenting på dagtid. Ikke vondt å gå eller flytte beina. Kjenner det kun om natta!! Menmen, skal vel ikke klage...det er egentlig den eneste plagen jeg har hatt så langt i sv. skapet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har så vondt når jeg ligger på siden i sengen...begge sidene! Snur meg 1000 ganer i løpet av natten pga at det er like vondt på begge sidene! Og å ligge på magen er ikke veldig aktulet! :P Det verker innover og nedover lårene... er det noen som har vært borti noe lignende?

Har det likedan :( kommer av bekkenløsning... Er forferdelig vondt og slitsomt for våkner hver gang jeg må snu meg, og det er ikke sjelden akkurat...har prøvdalt mulig for å lindre, puter her og puter der, støtte her og dtøtte der, men det går nok ikke over før etter fødsel er jeg redd :/

 

Jeg merker så og si ingenting på dagtid. Ikke vondt å gå eller flytte beina. Kjenner det kun om natta!! Menmen, skal vel ikke klage...det er egentlig den eneste plagen jeg har hatt så langt i sv. skapet :)

 

Hos meg sitter det godt igjen i løpet av dagen også... Det har sikkert mye med at Vikings har to sider og ligge på :P så blir lite variasjon.. Jeg klarer ikke ligge på ryggen i det hele tatt.. Får ikke puste og det gjør vondt, vært sånn siden uke 15.. Så det er nok og litt av grunnen til at det blir så vondt. Godt det ikke er mange uker igjen! Da skal jeg kun ligge på mage og rygg hele tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vondt i løpet av natten, kjenner faktisk ingenting da. Men om dagen, auuuu. Enkelte dager klarer jeg knapt å gå. Merkelig hvor fort dette kom. I forrige svangerskap hadde jeg ingenting.

Også disse kynnerne da. Da jeg satte meg inn i bilen istad, dunket magen opp i ribbeina, og det gjorde kjempevondt! "Bare" 7 uker igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32+2 i dag. Begynner å få stoor mage syntes jeg selv. Veldig hyggelig, men den kjennes litt stram. Navlen begynner å "bule" utover også. Har kjøpt meg Mama Mio Tummy rub i England som jeg har begynt å smøre meg med. Orket ikke den som alle "sverger" til fordi jeg syntes den lukter så vondt, men denne lukter så godt. 

 

Merker at det begynner å bli trangere for tassen i magen. Kjenner det veldig når han snur rundt på seg. Kan kjenne at han flytter seg fra "den ene siden til den andre". Kjenner et slags press på magen som kan kjennes ut som om han prøver å strekke seg ut :) Han ligger noen ganger med hodet ned og noen ganger opp, (hos jordmor lå han nedover, mens på 3D-UL hadde han flyttet på seg) så han liker å "flyte" rundt inni der. Klarer fremdeles ikke selv å kjenne hva som er hva på han i magen, om det er en rumpe eller hode :)

 

Jobber 100% og det går veldig bra. Men merker at jeg blir raskere sliten. Tror faktisk at jeg skal klare å jobbe fullt helt frem til permisjonen. Det er bare fem uker igjen. Og i det jeg skrev det ble jeg superstresset fordi vi ikke har sendt inn papirene til NAV enda  :unsure: Må fikse det i helgen jeg altså. 

 

Har masse kynnere. Men jeg lever med de. Må bare tilpasse tempoet litt. Merker at jeg har begynt å vagle litt når jeg går på grunn av kynnerne, men det får gå  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vondt i løpet av natten, kjenner faktisk ingenting da. Men om dagen, auuuu. Enkelte dager klarer jeg knapt å gå. Merkelig hvor fort dette kom. I forrige svangerskap hadde jeg ingenting.

Også disse kynnerne da. Da jeg satte meg inn i bilen istad, dunket magen opp i ribbeina, og det gjorde kjempevondt! "Bare" 7 uker igjen...

Det er nesten fælt og si det, men godt å vite at man ikke er alene og det er flere som har fått i bøtter og lass av svangerskapsplager :/ kolleger på jobben og venner som har vært gravide har alle hatt plagefrie svangerskap, og da er det ikke slltid lett å få forståelse for at man ikke har det så bra... Da er det godt å syte litt her inne og lese andre sineb sytemeldinger :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har ikke vondt i løpet av natten, kjenner faktisk ingenting da. Men om dagen, auuuu. Enkelte dager klarer jeg knapt å gå. Merkelig hvor fort dette kom. I forrige svangerskap hadde jeg ingenting.

Også disse kynnerne da. Da jeg satte meg inn i bilen istad, dunket magen opp i ribbeina, og det gjorde kjempevondt! "Bare" 7 uker igjen...

Det er nesten fælt og si det, men godt å vite at man ikke er alene og det er flere som har fått i bøtter og lass av svangerskapsplager :/ kolleger på jobben og venner som har vært gravide har alle hatt plagefrie svangerskap, og da er det ikke slltid lett å få forståelse for at man ikke har det så bra... Da er det godt å syte litt her inne og lese andre sineb sytemeldinger :) hehe

Ja, er det ikke rart? Men utad prøver jeg å holde maska, og når folk spør hvordan det går, sier jeg jo at det går fint. Gidder ikke å legge ut til alle og enhver om vondtene mine.

Men som du sier, godt å klage litt her! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest flykræsj

Samme her også! Sier at det går greit, og at litt må man jo regne med. Tror strengt tatt ikke andre er så interessert i å høre detaljer om halsbrann, bekkenvondter, hyppig tissing, søvnløshet og hovne bein heller.... i hvert fall ikke kollegaer og perifere bekjente :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle sitte og diskutere meg frem til igangsettelse med førstemann. Hadde svangerskapsforgiftning så burde vært en enkel sak.

Men uansett, hvordan går det? Spør overlegen. Jo takk, bare bra svarer jeg og smiler bredt.....

 

Ble sendt hjem.......

 

(og lagt inn dagen etterpå med begynnende leversvikt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle sitte og diskutere meg frem til igangsettelse med førstemann. Hadde svangerskapsforgiftning så burde vært en enkel sak.

Men uansett, hvordan går det? Spør overlegen. Jo takk, bare bra svarer jeg og smiler bredt.....

Ble sendt hjem.......

(og lagt inn dagen etterpå med begynnende leversvikt)

Huff! Du høres ut som meg! Hehe...

Jeg får ikke til å "klage" til leger og jordmødre! Jeg blir helt tom i topplokket... Hehe...

Jeg svarer som deg jeg, Joda det går så bra så! Mens jeg mest bare vil si: " vet du? Jeg sliter skikkelig for tiden!"

Tullemeg! :P

Så jeg sitter på jobb, og kommer utslitt hjem til mine to og min kollega som kom til meg nå og var 5 uker på vei er sykemeldt for kvalme, som hun sa, det er ikke så ille men man må jo utnytte at man kan få slippe å jobbe litt når man er gravid. Ja,ja tenkte jeg bare... :P

Og min svigerinne som sier, det er bare å gråte litt på kontrollene så får du det som du vil!

Vel, det får jeg ikke til, jeg har det jo tipp topp med en gang jeg snakker med leger og jordmødre!

Men, men nå er det ikke så lenge igjen heldigvis! Det skal bli så utrolig gøy å møte minstesøster, vekstestimering igjen neste onsdag, håper de kommer frem til et annet mål enn sist!

 

Og du! Si ifra neste gang du er på kontroll hvis du er dårlig! Ikke la det gå like langt som sist gang hvis du skulle kjenne på de samme symptomene! Krysser fingra for at du slipper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg skulle sitte og diskutere meg frem til igangsettelse med førstemann. Hadde svangerskapsforgiftning så burde vært en enkel sak.

Men uansett, hvordan går det? Spør overlegen. Jo takk, bare bra svarer jeg og smiler bredt.....

Ble sendt hjem.......

(og lagt inn dagen etterpå med begynnende leversvikt)

Huff! Du høres ut som meg! Hehe...

Jeg får ikke til å "klage" til leger og jordmødre! Jeg blir helt tom i topplokket... Hehe...

Jeg svarer som deg jeg, Joda det går så bra så! Mens jeg mest bare vil si: " vet du? Jeg sliter skikkelig for tiden!"

Tullemeg! :P

Så jeg sitter på jobb, og kommer utslitt hjem til mine to og min kollega som kom til meg nå og var 5 uker på vei er sykemeldt for kvalme, som hun sa, det er ikke så ille men man må jo utnytte at man kan få slippe å jobbe litt når man er gravid. Ja,ja tenkte jeg bare... :P

Og min svigerinne som sier, det er bare å gråte litt på kontrollene så får du det som du vil!

Vel, det får jeg ikke til, jeg har det jo tipp topp med en gang jeg snakker med leger og jordmødre!

Men, men nå er det ikke så lenge igjen heldigvis! Det skal bli så utrolig gøy å møte minstesøster, vekstestimering igjen neste onsdag, håper de kommer frem til et annet mål enn sist!

 

Og du! Si ifra neste gang du er på kontroll hvis du er dårlig! Ikke la det gå like langt som sist gang hvis du skulle kjenne på de samme symptomene! Krysser fingra for at du slipper!

 

 

Tror vi er flere som sliter med Flink-pike syndromet. Har en tendens til å smile og vise tommel opp helt til jeg blør ut av alle kroppsåpninger (ja. altså. ikke bokstavlig.) selv, både på jobb og privaten.. :P 

 

Men det er jo tross alt jobben deres å høre på "sytinga" vår, så jeg synes vi kan fyre løs med god samvittighet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir visst igangsatt før termin denne gangen, så slipper det. Og kan smile og være hyggelig på kontrollen. Denne legen på sykehuset er fantastisk!

 

=D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kjenner noen tegn til modning? Jeg har de siste to dagene hadd så mye mageknip. Kan jo være sykdom så går også da. Hadde en del vondt i magen sist svangerskap de tre siste ukene før fødsel? Kanskje kroppen gjør seg klar i god tid? Uke 32 på onsdag så er jo noen uker til termin enda. Fødte nesten tre uker før termin sist da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange "tegn" hvor jeg tenker. Å hadde dette vært rundt termin så tror jeg jammen meg dette hadde vært et tegn på modning/ noe var i gang :-p Hehe

 

Ikke fullt så optimistisk som 3 gangs ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan man vite at mini har festet seg? Lillegutt her har ligget med hode godt nede i 4 uker nå, siden uke 28. ikke snudd seg en gang.. Kun variert hvilke side av navlen ryggen spenner mot. I dag påpekte flere på jobben også at magen var lavere... Jeg synes aldri jeg har hatt høy mage, og ser ikke egentlig selv at den er sunket noe.. Ble litt stresset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

føler ikke det er lenge igjen i det hele tatt jeg 7 uker går fortfortfort :)

 

Må liksom "forte meg å bli klar for denne ungen nå" kjenner jeg, blir litt stressa !

 

- Også gleder jeg meg innmari til julemiddagen :D  ikke lenge det heller!

Er det mange som er nesten ferdige med å kjøpe inn utstyr til babyen og julegaver? Ser for meg at November blir siste mnd til å få aaalt på plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på ny vekstestimering...

Hun blir bare større og større... :(

Nå er hun estimert til å bli 4400 til termin, og de kan fortsatt ta feil 500g oppover!! :o

Hodestørrelsen er over gjennomsnittet.

 

Dvs at vi blir satt i gang et par uker før tiden og da har jeg også bare 7 uker igjen... :o

+ at permisjonen min før hun kommer blir en del kortere enn forventet, hadde gledet meg til litt "alenetid" og soving på dagtid før hun kom, men det blir ikke mye av det...

Jaja, vi får trøste oss med at vi snart får se henne da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...