Gå til innhold

Desembermagene i 3. trimester <3


♥ Ninja87 ♥

Anbefalte innlegg

Henger meg på klagingen.

Det er tungt, veldig tungt. Og jeg er så lei av kynnere som kommer uten at jeg engang rører på meg. Igår kveld tok jeg tiden på de, og de kommer med 4-5 minutters mellomrom, og varer i ca 30-60 sekunder. Utrolig irriterende!

Også dette bekkenet da. Jeg vil så gjerne gjøre ting, men det går jo ikke.

 

Lille jenta vår på snart 3 er også frustrert over at mamma ikke kan leke som før, så hun har gitt meg opp, og vil bare være hos pappa. Litt sårt, kjenner jeg. :,(

 

Nei, håper så inderlig på at babyen kommer litt før, 9. desember er lenge til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er synd å si det altså, men jeg liker å høre at det er flere som synes det er tungt nå. :P Har intrykk av at alle tror jeg er superkvinne som kan gjøre alt mulig. venner spør om jeg blir med ut å går en tur liksom.. EN TUR? unnskyld meg, har ikke klart å gått stort mer enn 100 meter før jeg hadde kapitulert av blodtrykksfall, bekkensmerter og vanskelig med å puste. neste helg skal vi feire bursdag til 2 åringen og 7 åringen vår også, så denne uka må jeg bake og ordne litt. men tror jeg går for noe lettvint denne gangen. heldigvis kommer mamma og hjelper meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på... I morgen er jeg offisielt høygravid.. Og når jeg våknet opp i dag tidlig (Har jo forsåvidt vært våken og oppe 100 ganger i natt) føltes det som om magen hadde doblet størrelse og kroppen blitt 10kg tyngre! Klarer nesten ikke gå en meter uten å måtte hive etter pusten, vagger som en gås, må støtte meg for å sette meg og ha drahjelp opp av stolen.. Kynnere og forferdelig vondt bekken som ødelegger for alt.. Kan jo ikke gjøre en dritt annet enn og sitte på sofaen og forfalle, de timene jeg ikke er på jobb! Det værste er jo på natten... At man ikke får hvilt ut og slappet av. Vondt uansett hvordan jeg ligger og bekkenet skriker av smerte hver gang jeg snur meg!!! For min del må lillegutt gjerne komme så snart jeg er i permisjon! Skjønner ikke hvordan jeg skal klare 6 uker til uten å bli mentalt forstyrret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe :) Kanskje jeg ikke burde kommentere dette, men jeg føler meg toppers plutselig.

 

Mye kvalm men ikke verre enn at det går. Magen føles ut som om den har forsvunnet og baby har plasserte seg langt ned i bekkenet og festet hodet. Så ikke plages jeg av vondt under ribbeina, sitter fint rett opp og ned med pc og jobber og  sover godt også :-p 

 

Har ellers "verken" BT eller jern, men det merker jeg overraskende lite til. HB var på 9,2 i dag og BT 90/55.

Er offisielt HØYgravid i dag (selv om jeg har brukt det som "unnskyldning" lenge allerede :-p)  

 

JM kontroll i dag, like fantastisk som alltid.  Klarer bare ikke ta damen seriøst, hun er jo hysterisk ;)

Hun prøver å "skremme" meg med at jeg kan føde når som helst siden jeg er i litt aktivitet og i følge henne har mye å gjøre siden jeg er alene med ungene for tiden. Så jeg fikk beskjed om gjøre ting klart, var jo hårreisende at jeg enda ikke hadde begynt å gjøre noe klart!

 

Hun lurte på hvem som skulle passe barna nå når vannet kunne gå når som helst, og hvordan jeg skulle komme meg til sykehuset... begynte bare å le og sa jeg fikk sikkert hjelp av naboen hvis noe skulle skje, og da kikket hun med stooore øyne som om jeg var gal. Haha kan jo ikke ta alle "sorger" på forskudd sa jeg, og fortalte at jeg hadde store "planer" om å gå en uke over tiden, så det var ikke noe stress :-p Ingen av mine to andre barn har kommet noe særlig før tiden uansett, så jeg har ikke troa på at denne gjør det heller, hvertfall ikke før jeg er offisielt fødeklar og da har mannen rukket å kommet seg hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber halvt, og kjenner at det holder! Etter jobb i dag klarte jeg omtrent ikke gå, hadde så vondt i venstre rumpe/lår... Så godt å vite at jeg har dagen i morgen til å kunne ta det helt med ro. Men er jo alltid andre som har det så mye værre enn meg, så skal vel ikke klage... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler det går greit, så lenge jeg står rett opp og ned  ;)  Med en gang jeg setter meg får jeg lillemor opp i spiserøret omtrent, og det er dødstungt å reise seg fra sofaen. Så i bunn og grunn går det bra å jobbe, trene og gjøre husarbeid, det er mer tiltak å prøve sitte behagelig i sofaen, så jeg ender ofte med å holde det gående til jeg er trøtt nok til å sove, og lange rett ut i senga istedenfor.. 

Å spise seg helt mett er heller ikke et alterntiv, det er rett og slett ikke plass til veldig mye mat.. Gjorde et unntak på Fredag der jeg feira bursdagen min ved å spise 16 biter sushi på trass fordi jeg hadde så utrolig lyst på... 

 

Og det der å kle på/av seg bentøy! Aaaaargh..  Sokker, my nemisis, we meet again.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34+0 idag! :) Jeg synes det går kjempefort jeg nå :) Tenker å pakke fødebag etter helgen da jeg fødte 37+5 sist og er andregangsfødende med masse maserier allerede. Hvordan ligger dere ann med det da damer?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg e og andregangsfødende med 10års mellomrom. Her har eg pakka til mini i ein bag, men ikkje t meg. Tar litt kvar dag. Termin 3.des. Har hatt kynnere i fler måneder, som blir verre ved aktivitet og bevegelse... Så ane ikkje katti noe skjer her... Slappe av og tar livet med ro ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bag ja. Skulle kanskje begynt å tenke på den. Men hva skal jeg ha oppi, når det kun er to bukser som passer? Jeg kan jo ikke pakke de ned ennå. Og tannbørsten trenger jeg minst i 40 dager til. Hmmm, at dette skulle være så vrient da... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er ikke enkelt :P Har ihvertfall skrevet en god pakkeliste nå med ting jeg husker jeg hadde bruk for sist. Så kan jeg enkelt krysse av når jeg skal pakke for at ikke noe viktig skal bli liggende igjen. Kommer helt sikkert til å glemme helsekortet da :P Det er jo en sånn ting jeg må ha tilgjengelig til "siste slutt". Men kommer sikkert til å legge det i fødebaggen istedet for skuffen mellom hvert jordmorbesøk fremover. Vi bor et stykke unna sykehuset så det er ikke bare å dra hjem og hente noe. Derfor er det veldig viktig for meg at baggen står klar og inneholder det mest nødvendige:) Fødte etter tre uker med slike maserier sist så tar ikke sjangsen på å dryge pakkingen til etter uke 37. Selv om jeg selfølgelig håper at hun holder seg inne til da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oy dere er effektive, blir nesten stresset for jeg har ikke ordnet så mye som en sokk en gang :-O 

 

I babyens bag trenger man strengt tatt ikke mer enn hentesett, evt også dress/teppe til å ha på i bilen (evt sutt og en bleie hvis det er langt å kjøre hjem fra sykehuset). Har hvertfall ikke hatt behov for mer..

Men så er det jo de som liker å vaske klær med en gang de kommer hjem og dermed ikke vil bruke sykehusklær. Og det er jo opp til hver enkelt.. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bjørketreet

Oy dere er effektive, blir nesten stresset for jeg har ikke ordnet så mye som en sokk en gang :-O 

 

I babyens bag trenger man strengt tatt ikke mer enn hentesett, evt også dress/teppe til å ha på i bilen (evt sutt og en bleie hvis det er langt å kjøre hjem fra sykehuset). Har hvertfall ikke hatt behov for mer..

Men så er det jo de som liker å vaske klær med en gang de kommer hjem og dermed ikke vil bruke sykehusklær. Og det er jo opp til hver enkelt.. :)

 

Fikk nemlig beskjed om at ikke sykehuset hadde klær til babyen her hos oss, det måtte man ta med selv :/ Jeg bare aner ikke hvor mye, det holder kanskje ikke med ett av hvert plagg  :unsure: (uff, så ny på dette)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oy dere er effektive, blir nesten stresset for jeg har ikke ordnet så mye som en sokk en gang :-O 

 

I babyens bag trenger man strengt tatt ikke mer enn hentesett, evt også dress/teppe til å ha på i bilen (evt sutt og en bleie hvis det er langt å kjøre hjem fra sykehuset). Har hvertfall ikke hatt behov for mer..

Men så er det jo de som liker å vaske klær med en gang de kommer hjem og dermed ikke vil bruke sykehusklær. Og det er jo opp til hver enkelt.. :)

Hehe, vi har ikke ordnet noe vi heller, ikke en eneste sokk nei... :o:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

 

Oy dere er effektive, blir nesten stresset for jeg har ikke ordnet så mye som en sokk en gang :-O 

 

I babyens bag trenger man strengt tatt ikke mer enn hentesett, evt også dress/teppe til å ha på i bilen (evt sutt og en bleie hvis det er langt å kjøre hjem fra sykehuset). Har hvertfall ikke hatt behov for mer..

Men så er det jo de som liker å vaske klær med en gang de kommer hjem og dermed ikke vil bruke sykehusklær. Og det er jo opp til hver enkelt.. :)

Hehe, vi har ikke ordnet noe vi heller, ikke en eneste sokk nei... :o:P

 

Melder meg inn i klubben... Ikke ordnet noenting, har liksom ikke orket helt enda :P Husker fra sist at det var rimelig kjapt gjort å pakke bag da. Tror jeg pakket den på 15 min og den sto vel klar i 6 uker eller noe :D gidder ikke det nå. Men burde kanskje snart kikke over hva som trengs og hva som må kjøpes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Oy dere er effektive, blir nesten stresset for jeg har ikke ordnet så mye som en sokk en gang :-O 

 

I babyens bag trenger man strengt tatt ikke mer enn hentesett, evt også dress/teppe til å ha på i bilen (evt sutt og en bleie hvis det er langt å kjøre hjem fra sykehuset). Har hvertfall ikke hatt behov for mer..

Men så er det jo de som liker å vaske klær med en gang de kommer hjem og dermed ikke vil bruke sykehusklær. Og det er jo opp til hver enkelt.. :)

 

Fikk nemlig beskjed om at ikke sykehuset hadde klær til babyen her hos oss, det måtte man ta med selv :/ Jeg bare aner ikke hvor mye, det holder kanskje ikke med ett av hvert plagg  :unsure: (uff, så ny på dette)

 

Det vanlige er vel å være 2-3 døgn, så da hadde jeg tatt med hentesett, 2 sett undertøy (body/strømpebukse) og en sparkedress/ evt bukse og genser. Så kan du heller legge noe i reserve hjemme (som far kan hente) hvis babyen mot all formoding skulle bli ordentlig skitten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

 

Oy dere er effektive, blir nesten stresset for jeg har ikke ordnet så mye som en sokk en gang :-O 

 

I babyens bag trenger man strengt tatt ikke mer enn hentesett, evt også dress/teppe til å ha på i bilen (evt sutt og en bleie hvis det er langt å kjøre hjem fra sykehuset). Har hvertfall ikke hatt behov for mer..

Men så er det jo de som liker å vaske klær med en gang de kommer hjem og dermed ikke vil bruke sykehusklær. Og det er jo opp til hver enkelt.. :)

 

Fikk nemlig beskjed om at ikke sykehuset hadde klær til babyen her hos oss, det måtte man ta med selv :/ Jeg bare aner ikke hvor mye, det holder kanskje ikke med ett av hvert plagg  :unsure: (uff, så ny på dette)

 

 

 

 

Oy dere er effektive, blir nesten stresset for jeg har ikke ordnet så mye som en sokk en gang :-O 

 

I babyens bag trenger man strengt tatt ikke mer enn hentesett, evt også dress/teppe til å ha på i bilen (evt sutt og en bleie hvis det er langt å kjøre hjem fra sykehuset). Har hvertfall ikke hatt behov for mer..

Men så er det jo de som liker å vaske klær med en gang de kommer hjem og dermed ikke vil bruke sykehusklær. Og det er jo opp til hver enkelt.. :)

 

Fikk nemlig beskjed om at ikke sykehuset hadde klær til babyen her hos oss, det måtte man ta med selv :/ Jeg bare aner ikke hvor mye, det holder kanskje ikke med ett av hvert plagg  :unsure: (uff, så ny på dette)

 

Du trenger ikke mange skift til baby. Jeg lå på sykehuset i 2 døgn og brukte samme klærne på ham hele tiden. De aller første dagene slipper man å styre med eksplosiv morsmelkbæsj eller voldsom gulping. Den slags kommer først når melkeproduksjonen er i full gang, og baby spiser og spiser ;) 

 

Hvis du tar med to sett + hentesett har du sikkert nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har redebyggingen satt inn for fullt den siste uken så nå er vel det meste i boks :) fødebaggen er ikke pakket enda men har begynt å planlegge den :) er nok en av de som pakker ALT FOR mye men det er helt greit :) jeg er førstegangs og tenker at jeg vil heller ha for mye enn for lite og dette er kun for min egen trivsel! Jeg har kjøpt en ny deilig joggedress som jeg skal ha i fødebaggen +pluss noen amme singletter og noen heftige truser :) her skal alt være så comfortabelt som mulig :) til baby tar jeg med en pysj et par bodyer hentesettet lue og et deilig teppe og kanskje en sparkebuse også tar jeg med en smokk:) (tingene til baby tar jo uansett ikke plass) så til alle som kaller meg hysterisk førstegangs : det er helt ok så lenge jeg føler at jeg har litt kontroll og at dagene på sykehuset er så trivelige som mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes sykehusklærne er tynne og ekle. Godt brukte klær med knyting i sidene som konstant gikk opp fikk vi sist. Derfor tar jeg med et par gode ullbodyer til babyen min. Har ingen ting å gjøre med at jeg er glad i å vaske klær ;) Så skal jeg ha med hentesett, kjørepose, pledd, bleier og stellebag siden vi har et godt kjørestykke hjem :) Det meste jeg blir og pakke er til meg selv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Oy dere er effektive, blir nesten stresset for jeg har ikke ordnet så mye som en sokk en gang :-O 

 

I babyens bag trenger man strengt tatt ikke mer enn hentesett, evt også dress/teppe til å ha på i bilen (evt sutt og en bleie hvis det er langt å kjøre hjem fra sykehuset). Har hvertfall ikke hatt behov for mer..

Men så er det jo de som liker å vaske klær med en gang de kommer hjem og dermed ikke vil bruke sykehusklær. Og det er jo opp til hver enkelt.. :)

Hehe, vi har ikke ordnet noe vi heller, ikke en eneste sokk nei... :o:P

 

Melder meg inn i klubben... Ikke ordnet noenting, har liksom ikke orket helt enda :P Husker fra sist at det var rimelig kjapt gjort å pakke bag da. Tror jeg pakket den på 15 min og den sto vel klar i 6 uker eller noe :D gidder ikke det nå. Men burde kanskje snart kikke over hva som trengs og hva som må kjøpes.

 

Godt vi er flere! :) Beroligende!

Orker heller ikke ordne noe enda, men burde vel strengt tatt ordne de store tingene og sette på en maskin eller to... Hvertfall gå til innkjøp av noen klær og en sokk eller to.... Akk.. til helga kanskje... :-p 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har redebyggingen satt inn for fullt den siste uken så nå er vel det meste i boks :) fødebaggen er ikke pakket enda men har begynt å planlegge den :) er nok en av de som pakker ALT FOR mye men det er helt greit :) jeg er førstegangs og tenker at jeg vil heller ha for mye enn for lite og dette er kun for min egen trivsel! Jeg har kjøpt en ny deilig joggedress som jeg skal ha i fødebaggen +pluss noen amme singletter og noen heftige truser :) her skal alt være så comfortabelt som mulig :) til baby tar jeg med en pysj et par bodyer hentesettet lue og et deilig teppe og kanskje en sparkebuse også tar jeg med en smokk:) (tingene til baby tar jo uansett ikke plass) så til alle som kaller meg hysterisk førstegangs : det er helt ok så lenge jeg føler at jeg har litt kontroll og at dagene på sykehuset er så trivelige som mulig :)

Ingen som kaller noen hysterisk førstegangs :) Hehe 

Anser meg selv bare som særedeles behagelig anlagt :-p  (og jeg kan ikke fordra å vaske)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry men hva er egentlig "hentesett" ? ser folk skriver klær OG hentesett... =S

 

 

:-p Det man "henter" babyen i når man skal hjem.. "Hentesett" kommer sikkert av at det er/var vanlig med sykehusklær, og "hente setttet" er/var det første av egne klær man tok på baby, i det man tok den med hjem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...