Gå til innhold

Desembermagene i 3. trimester <3


♥ Ninja87 ♥

Anbefalte innlegg

Flere som omtrent blir tullete av den hikkingingen? jenta hikker så lenge også, jeg blir gal av det. hehe.. husker det irriterte meg da jeg gikk med sistemann også!

 

nedpress, murringer, stikkinger og kynnere kommer hele tiden hos meg nå. men likevel har jeg ikke noe håp om at hun kommer enda! tror hun kommer 7 desember jeg, av en eller annen grunn er det den datoen som har satt seg fast i hodet mitt :)

og når har du termin da? :) 

 

Hikkingen ja, synes mest synd på henne jeg da! off det som er så ekkelt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

 

Flere som omtrent blir tullete av den hikkingingen? jenta hikker så lenge også, jeg blir gal av det. hehe.. husker det irriterte meg da jeg gikk med sistemann også!

 

nedpress, murringer, stikkinger og kynnere kommer hele tiden hos meg nå. men likevel har jeg ikke noe håp om at hun kommer enda! tror hun kommer 7 desember jeg, av en eller annen grunn er det den datoen som har satt seg fast i hodet mitt :)

og når har du termin da? :)

 

Hikkingen ja, synes mest synd på henne jeg da! off det som er så ekkelt :P

termin 2 desember. Virker som en evighet. Samtidig prøver jeg å ta meg sammen og nyte det siden det er siste gang jeg er gravid :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lenge til starten av desember, tenk på oss som har termin i slutten av måneden! ;P

Tror de fleste av oss begynner å venter i spenning nå! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går så fort atte =) er nok det aller verste å gå på overtid, tenk når alle med termin uker etter deg begynner å føde før deg ! er jo mange som føder et stykke før termin og . ja ja :) sånn er livet..

Er uansett ikke VELDIG lenge for noen av oss !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som har vært/skal på vekstestimering av baby i magen? 

Skal selv på mandag og gruer meg skikkelig, blir nesten kvalm av tanken for jeg innbiller meg at denne blir diger! :-o 

 

Vet estimeringen kan ta grundig feil også. Har vært med begge de 2 andre og de bommet med 700g på første og trodde hun ble 3 kg men ble 3,7

nr 2 trodde de var rundt 2,5 og ble 2,8.. 

 

Har ellers endelig begynt og fått ordnet klar litt små saker så nå slipper hvertfall babyen å "gå" naken :-P Så nå gjenstår bare resten (har enda 4 uker på meg) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som har vært/skal på vekstestimering av baby i magen? 

Skal selv på mandag og gruer meg skikkelig, blir nesten kvalm av tanken for jeg innbiller meg at denne blir diger! :-o 

 

Vet estimeringen kan ta grundig feil også. Har vært med begge de 2 andre og de bommet med 700g på første og trodde hun ble 3 kg men ble 3,7

nr 2 trodde de var rundt 2,5 og ble 2,8.. 

 

Har ellers endelig begynt og fått ordnet klar litt små saker så nå slipper hvertfall babyen å "gå" naken :-P Så nå gjenstår bare resten (har enda 4 uker på meg) hehe

hmm nei, er det noe man normalt må gjennom uten å ha noe spes årsak? ikke vært på det før.. og ikke hørt noe om det nå heller... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært på vekstestimering og kontroll av blod gjennomstrømmingen til navlestrengen, skal en gang til pga svangerskapsforgiftning i første svangerskap. De sa ingen ting om vekt, bare at han var +7% i forhold til "normal'n".

Jeg skal spørre neste gang hvor mye de tror han veier. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skyldes sv forgiftning med 1 mann, pluss såpass stor vektforskjell mellom 1 og 2..

 

Frøken tussi; når var du sist, altså hvor langt på vei da de estimerte? +7%, hvis gjsnitt er 3550, vil si 3,8kg ved fødsel, men de vokser jo i rykk og napp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hohoi, nå begynner det å nærme seg! Var hos legen denne uken og fikk beskjed om at modningen var godt i gang (det hadde jeg i grunn mistanke om, da jeg har kjent litt modningsrier), og veslegull har ligget langt nede i bekkenet i perfekt fødselsposisjon i over en måned (ikke festet, men det er andremann så hodet fester seg vel ikke før fødselen er i gang). Fyller 37 uker på søndag og tenker i grunn at det hadde vært veldig greit om det blir fødsel i løpet av neste uke, for nå er jeg egentlig grundig lei av å være høygravid.

 

Noen flere som begynner å bli fødeklare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekker vekst hver uke. Han ligger 24% over normalen.

Synes godt han kan komme når jeg runder 37 uker, da vil han være passert 4 kg, bør jo ikke bli veldig mye større før fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår er estimert til å bli 4,4 til termin, skal på siste estimering på onsdag, da skal vi avtale dato for igangsetting basert på siste estimeringen.

Nr1 var 4200 14 dager over termindag, nr to estimert til 3500 på termindagen kom to dager etter 3935.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekker vekst hver uke. Han ligger 24% over normalen.

Synes godt han kan komme når jeg runder 37 uker, da vil han være passert 4 kg, bør jo ikke bli veldig mye større før fødsel.

Setter de deg i gang før tiden eller slik at du ikke går over termin da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår er estimert til å bli 4,4 til termin, skal på siste estimering på onsdag, da skal vi avtale dato for igangsetting basert på siste estimeringen.

Nr1 var 4200 14 dager over termindag, nr to estimert til 3500 på termindagen kom to dager etter 3935.

Du blir satt i gang pga stort barn da? 

I såfall er det muligens håp for meg også hvis det skulle vise seg at den er stor! Har liten mage og ikke mer vann enn nødvendig, så jeg kjenner jo babyen veldig godt når jeg tar på magen. Det er bare masse baby der inne :-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har estimert vekt i første svangerskap pga stort sprik mellom menstermin og ultermin. de påsto hun var så liten, knappe 3 kg, men hun kom samme dag og var 4120 g og 53, men bare 33 rundt hodet. så når de nå har målt denne i magen til å være under gjennomsnittet med 12% så tenker jeg at det kanskje kan være fordi hun også har liten hodeomkrets! alle mine har hatt 32 og 33 cm runft hodet bare. skal på estimering 02 desember nå, for da har jeg menstermin, mens ul termin er 17 desember (noe jeg vet ikke stemmer). men blir heldigvis tatt på alvor denne gangen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var igår:) Lille jenta lå på 2,6 kg:) Helt etter gjennomsnittet. Blir 36 uker på onsdag. Tenker også at hun bare kan komme etter uke 37. De legger jo på seg 200-300 gr. hver uke nå så da er hun jo stor nok og jeg er veldig lei og snart utslitt av alle modningsriene som nå nesten er konstante. Begynner med modningsakupunktur i uke 37:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekker vekst hver uke. Han ligger 24% over normalen.

Synes godt han kan komme når jeg runder 37 uker, da vil han være passert 4 kg, bør jo ikke bli veldig mye større før fødsel.

Jøss, hver uke?

Jeg går også til vekstestimering, men kun hver annen måned! Syns vel det var litt lenge mellom hver gang, men fikk ingen time imellom. Neste gang jeg skal inn er 25. nov, og er han stor setter de meg igang da. Blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vondt hele tiden nå... kynnere konstant og de er vonde! håper ikke jeg skal gå slik i mange uker! føler meg elendig form. kan ikke reise meg fra sofaen uten å måtte puste og pese. kynnerene kommer uavhengig om jeg ligger eller går! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene, VenterpåFar!

Har det likedan.. Veldi kraftige kynnere nå og skal så lite til for å utløse de... Magen er sunket så lavt at det skriker i ryggen og det er et h****** og komme opp og ned i sofaen uten og puste og pese! Alt er et slit rett og slett :( sier til lillegutt hver kveld at må er det bare å komme, mamma er klar!! Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skyldes sv forgiftning med 1 mann, pluss såpass stor vektforskjell mellom 1 og 2..

 

Frøken tussi; når var du sist, altså hvor langt på vei da de estimerte? +7%, hvis gjsnitt er 3550, vil si 3,8kg ved fødsel, men de vokser jo i rykk og napp :)

 

Jeg var 31/5 ved estimeringen og er 35/5 neste gang. Er 33/3 nå, så får håpe han holder kurven sin. Var i uke 34 når sv.forgiftninga ble oppdaget, men har heldigvis ingen indikasjoner foreløpig på at det blir å oppstå denne gangen! :-)

3,8 kg høres akseptabelt ut ;-) Førstemann var 3,2kg 3 uker før termin, så da har de ganske lik vektkurve.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle settes igang om 12 dager, men de trakk det tilbake.

Så hurra :(

 

Annenhver gang jeg er inne der mistenker de svangerskapsforgiftning og de andre gangene et det fint.

Lurer på hva denne kroppen holder på med. I følge min lege skal det egentlig ikke være mulig å variere så mye så fort på prøvene, men det gjør det.

Blodtrykket kan selvsagt variere veldig, men de andre prøvene burde ikke variere så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vekstavik på -16% sist uke og før der lå den på -11% så nå skal jeg inn på kontrolloppgåver sykehuset 1 gang uken... Vet ikke helt hvorfor men er vel for å sjekke at han får nok næring og at han forsetter å vokse... Sf målet har ligget under gjennomsnittet hele veien.... Skjønner ikke alt dette men satser på at det ikke er noe problem! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en måned igjen, men jeg vil føde NÅÅÅÅ!

utålmodig... og hadde vært så kjekt å ha desember til å ordne ting og tang...



Anonymous poster hash: 4e170...a71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

en måned igjen, men jeg vil føde NÅÅÅÅ!utålmodig... og hadde vært så kjekt å ha desember til å ordne ting og tang... Anonymous poster hash: 4e170...a71

Er så enig! Begynner bli ganske klar selv! Har termin 17 des, men den kan godt komme litt før... Litt tidlig ennå kanskje, men ved månedsskiftet hadde jo vært genialt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja litt tidlig å bli utålmodig - men bedre blir det nok ikke ;)

 

Noen som HAR pakka fødebagen enda?? vurderte å gjøre det selv nå...

- hva må man IKKE glemme å ha med?

pakker dere antrekk for babyen også til ca 3 dager, koker dere og tar med smokk? Og hva med bind/ammeinnlegg eller får vi det der? er kanskje mer sånne bleier =/

husker ingenting fra sist jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok jeg venter litt ennå med å pakke fødebagen.. Innen et par uker kanskje, når jeg går ut i permisjon. Mener å ha hørt at man får klær og bleier til babyen, og bind men litt usikker på ammeinnlegg så jeg kommer til å ta med det! Tror heller ikke det var sjampo/balsam/dusjsåpe der, så det også tar jeg med.. toalettsaker generelt! Også tar jeg vel med et par antrekk til babyen, og evt smokk... Hørt noe om at man ikke skal gi babyen smokk helt i begynnelsen, for den skal først venne seg til puppen (hvis ikke jeg tar heeelt feil nå), men tror jeg tar med smokk fordet og har liggende.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...